Tunteilu ei ehkä ole ensimmäinen kriteeti kuljettajavalinnoille, mutta voisi ajatella italialaisen, 10 vuotta tallissa ajaneen Badoerin olevan etulyöntiasemassa ihan jo tiimihengenkin takia.
Mitä nyt sitten Badoerin ruosteisuuteen tulee, on kritiikki toki ymmärrettävää - tiettyyn rajaan asti. Varakuskit ovat juuri tällaisia tilanteita varten, ja kukapa muu kuin Badoer on viimeisten 10 vuoden aikana kiertänyt Ferrarin mukana kisoissa (vaihdellen muiden testikuljettajien kanssa). Ihmehän se olisi, ettei varakuski sitten tosipaikan tullen kelpaa.
Miksi sitten Badoer eikä Gené? Politiikka/hierarkia/tunteilu on varmaankin ollut yksi tekijä, mutta Ferrari tuskin olisi istuttanut punaiseen numero kolmoseen ketä tahansa pelkästään näistä syistä. Testaaminen on aina testaamista, mutta käsittääkseni Badoer on ajanut Fioranossa, Mugellossa ja muualla ihan mukavia kierrosaikoja Schumiin ja Rubinhoon verrattuna. Ja omisti muuten Genén kaudella 1999 aika-ajoissa. :thumbup:
Itse veikkaisin, että Ferrari elättelee edelleen toivoa ulkopuolisesta tuuraajasta. Kuljettajien maksimimäärähän on 4, joten Ferrari voisi käyttää vain toista testikuljettajaansa siihen asti, kunnes tämä super substitute tulee (tai ei tule, jolloin Marc pääsee ajohommiin). Jos lopullisena tarkoituksena olisi ollut ajattaa kumpaakin testikuskia, Valencia olisi voitu antaa Genélle.