Aika kovia kommentteja. Noh, Spa'ssa näette kaikki kuinka "Badsukka" näyttää teille närhen värkin! Veikkaisin ensialkuun aika-ajoissa 15 paremmalle puolelle.Kuskien kommentteja Badoerista.
"If I lost two or three seconds every lap I would be staying at home," Robert Kubica is quoted as saying by Spain's AS newspaper.
Force India's Adrian Sutil told the German publication Focus: "If Badoer is as slow at Spa as he was here then it is a safety issue."
Nico Rosberg couldn't believe how slowly the former Minardi driver was lapping on the Spanish street circuit. "Two and a half seconds is impossible. I was that far behind Montoya the first time I ever sat in a formula one car, and I was 17!"
:alppu:
Petroville kyllä pedataan GP2-mestaruutta, jos Hulkenberg siirtyisri Badoerin tilalle. On kyllä aika iso jos
Ferrarin prioriteetit
Yksi lisäspekulaation kohde on tallin sisäiset järjestelyt. Kimin tulostaso koheni, kun tallikaveri loukkaantui ja hän sai kaiken huomion Unkarissa. Jos tämä resepti todettiin toimivaksi, niin paljonko Badoerin ajoihin loppujen lopuksi panostettiin? Kun tulostavoitetta ei asetettu, niin sellaiseen ei myöskään tähdätty samalla intensiteetillä kuin Kimin suoritukseen. Mikä tietysti näkyy aikaeroissa.
Vai annettiinko Lucalle koko Massan varikkotiimi sellaisenaan, ja nämä tekivät kaiken kuten Massankin kanssa? Epäilen, koska tavoitteet olivat erilaiset.
Tallipisteiden tärkeys
Paljon on puhuttu valmistajien MM-pisteistä ja että pitäisi olla kuski joka niitä toisi. Realistisesti katsoen Ferrarilla ei ole mitään jakoa McLarenia vastaan, koska toista Kimiä tai Massaa ei ole saatavilla. Toyota ei ole enää uhka ja Williams toimii yhtä lailla yhden kuskin varassa. Joten valmistajien neljäs sija on jo kirkossa kuulutettu.
Myös Kimin kommentti siitä, ettei uusia osia ole paljon tulossa viittaa siihen, että loppukaudelle ei kummoisia tavoitteita ole asetettu.
Ferrari ja Mclaren on kaukana toistensa suorituskyvyistä. Katso nyt vaikka kahta/kolmea edellistä kisaa, Mac on taitanu olla joukon nopein auto, Ferkku ehkä neljännes nopein. On vaan Kimin hyvyyttä (ja olisi Massankin!) että palkintosijoja on tullut.Onhan markkinoilla saman tason kuskeja kuin Heikki ja tällä hetkellä radasta riippuen Ferrari ja Mclaren on lähellä toisiaan suorituskyvyssä,joten hieman ylimielinen kommentti.
Ei jää. Palaa kaudella 2019!Saa nähdä jääkö Spa Lucan viimeiseksi kilpailuksi.
Tällä hetkellä näyttää siltä, että McLaren on hivenen Ferraria edellä, joten sen korvaavan kuskin täytyisi pystyä - ei Heikin, vaan - Kimin tasoisiin suorituksiin. Muuten pisteitä tulee McLarenia vähemmän.Onhan markkinoilla saman tason kuskeja kuin Heikki ja tällä hetkellä radasta riippuen Ferrari ja Mclaren on lähellä toisiaan suorituskyvyssä,joten hieman ylimielinen kommentti.
Mites tää auton parantaminen, kun ne ei enää kehitä autoa täksi kaudeksi. Kuinka paljon hyötyä ne oikeesti saa ajelemmalla "testiajoja". Luulis että siihen riittää Kimin ajot ja ottais jonkun joka tuo edes jotain pisteitä.Jos Badoeri jatkaa, saadaan hänestä suurin hyöty ajattamalla ihan puhtaasti testi Kimille ja tallille. Eli vaikka mies ei itse toisi pisteen pistettä, hänen avullaan Ferrari pystyy parantamaan autoa ja Kimi tuo pisteitä enemmän.
Kyllähän testiä voi tehdä jo ensikautta silmällä pitäen.. ja miksei vaikka testaisi ensi kauden autoon suunniteltuja osia?Mites tää auton parantaminen, kun ne ei enää kehitä autoa täksi kaudeksi. Kuinka paljon hyötyä ne oikeesti saa ajelemmalla "testiajoja". Luulis että siihen riittää Kimin ajot ja ottais jonkun joka tuo edes jotain pisteitä.
Pisteet > "testiajot tälle kaudelle" ?
No se oli se yksi kisa herra Wirtane. Unohdetaan jo se ja katsotaan eteenpäin. Kunhan ei kenenkään ihmisen päälle ajanut. Pyörittelin sängyssä vielä tuota kuviota, niin onhan tuo rata hävyttömän ikävä, jos ei ole autosta/ylipäätänsäkään ajokokemusta pitkään aikaan. Jarrumerkitkin on ihan epäselviä, ja jos ei ole luottoa kuinka kovaa mutkia voi ajaa, kun prioriteettina kuitenkin on saada ajokokemusta. Mahdoton yhtälö. Vaikka ei Spakaan ole helppo rata, niin on se sentään normaalimpi ja siitä kai on jokin kokemus Badoerillakin entuudestaan aivoytimessä. Span kisa onkin jo ovella, ja pari päivää harjoituksiin. Itse uskon ja toivon, että perjantaipäivänä eroa Kimiin on alle sekunti.Ei BADoerista ole kyllä Formula 1- kuskiksi ainakaan nyt kun se törmäili Sutilin perään parc fermessäyuck. Siinä meni pieninkin luotto (tai sääli) siltä kaverilta pois. Ei tule yhtään tulokasta tai muutakaan kuskia mieleen kuka olisi noin paljon tehnyt radalla virheitä ja sitten vielä törmännyt parc fermessä.:jaska:
Täytyy muistaa, että ainakin kaksi viimeistä kisaa on ollut keskinopeudeltaan aika hitaita ratoja. Olihan Mäcci suhteellisen nopea myös Monacossakin kauden alkupuoliskolla. Itse odotan innolla nähdä sen nopeutta nopeilla radoilla.Ferrari ja Mclaren on kaukana toistensa suorituskyvyistä. Katso nyt vaikka kahta/kolmea edellistä kisaa, Mac on taitanu olla joukon nopein auto, Ferkku ehkä neljännes nopein. On vaan Kimin hyvyyttä (ja olisi Massankin!) että palkintosijoja on tullut.
Sulla on kyllä jäänyt suoraansanottuna näkemättä sitten monet kisat. Eihän Badoeria voi verratakaan näihin mahdottomiin tulokkaisiin! Heittiähän MM-hamiltonkin varikolla toisen perään, joten näitä sattuu.Ei BADoerista ole kyllä Formula 1- kuskiksi ainakaan nyt kun se törmäili Sutilin perään parc fermessäyuck. Siinä meni pieninkin luotto (tai sääli) siltä kaverilta pois. Ei tule yhtään tulokasta tai muutakaan kuskia mieleen kuka olisi noin paljon tehnyt radalla virheitä ja sitten vielä törmännyt parc fermessä.:jaska:
Eikö tämä ole turha uutinen, kun sama uutinen velloo jo Badoer topiikissa ja itse Wirtanen on myös kommentoinut samalla vastauksella siellä.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/08/939797
Kyllä on ihan uskomatonta touhua toi BADoerin ajo. Kyllä noi parit pyörähdykset ymmärtää, mutta sitten vielä ajaa parc fermessä Sutilin perään.
Kyllä on Ferrari valinnut täysin väärän kuskin Massan paikalle.:jaska:
Mutta Mäkki näytti tosi hyvältä Nyrrellä. Eiköhän Mäkillä ole paras tai toiseksi paras auto nykyään, lähinnä Red Bullin kanssa voi asiasta tulla kiistaa. Brawnkin saattaa vielä vertyä jos puheisiin on uskominen, eli että heillä oli rengasongelmia tms. mutta ne on nyt selvitetty. Brawn on kuitenkin Ferraria parempi, mutta pärjääkö Mäkille ja Bullille? Renault lienee suunnilleen Ferrarin tasoa tällä hetkellä ja on kehittynyt viime aikoina nopeammin, että siinä voisi teoriassa olla pistesijat Ferrarilla aika tiukassa.Täytyy muistaa, että ainakin kaksi viimeistä kisaa on ollut keskinopeudeltaan aika hitaita ratoja. Olihan Mäcci suhteellisen nopea myös Monacossakin kauden alkupuoliskolla. Itse odotan innolla nähdä sen nopeutta nopeilla radoilla.