Romain Grosjean - Sveitsiläinen ranskis

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Erittäin ailahtelevainen. Jotain kertonee siitä, että lähes tasapisteissä Perezin kanssa, vaikka Perezin loppukausi oli uskomaton. Ei niin kolariherkkä mitä Grosjean, mutta ei kyllä mikään pistekonekkaan
Saatiinhan me kuulla vuosikausia siitäkin, miten Räikkönen hajottaa autonsa - Kekestä nyt puhumattakaan :thumbfh:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Sauber oli kyllä huono auto myös loppukaudesta. Suzukaa lukuunottamatta. Oikeastaan ihan sama kuka Kimin tallikaverina ajelee, kunhan se ei ole Grosjean tai Heikki. Sutil ois kiva.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Sauber oli kyllä huono auto myös loppukaudesta. Suzukaa lukuunottamatta. Oikeastaan ihan sama kuka Kimin tallikaverina ajelee, kunhan se ei ole Grosjean tai Heikki. Sutil ois kiva.
Miten Perez pystyi todistamaan nopeutta, kun auto oli kokoajan silppuna? Olisi silla pisteitä pystynyt tuomaan ja reilulla marginaalilla Kamuin voittanut, jos nuppi olis kestänyt.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Japsikuskit nyt kärsii aina aikojen loppuun Nakajimoista ja Satoista ym, mutta jos vähänkään seuraa mielikuvien taakse, niin huomaa että Koballa on samanlainen herrasmiesasenne radalla kuin esim Kimillä ja Buttonilla (ja jopa Schumilla) - ensimmäinen refleksi tuntuu olevan osumisen välttäminen jos näyttää tilanne pahalta. Asenne näkyy huomattavan paljon vähäisempinä kolarimäärinä kuin näillä muilla yhtä aggressiivisilla ukoilla (Romain, Maldo, Perez, Hamilton). Koballa varsinkin 10 ja 11 tosi vähän kolareita, tänä vuonna sitten muutama.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Erittäin ailahtelevainen. Jotain kertonee siitä, että lähes tasapisteissä Perezin kanssa, vaikka Perezin loppukausi oli uskomaton. Ei niin kolariherkkä mitä Grosjean, mutta ei kyllä mikään pistekonekkaan.

Jos Lotus haluaa varman, tasaisen ja suht nopean pistemiehen, ei kyllä Koba tullut itselleni ainakaan ensin mieleen. Kobayashi väläyttelee ajoittain hienoja otteita ja ajaa monesti monien sydämmiin hienoilla ohituksilla, mutta sen jälkeen ollaan taas ihan kuutamolla ja yössä. Pienen nukkumatauon jälkeen saattaa tulla taas yksi hieno kisa.
Eiköhän se ollut lähinnä Sauber jonka taso ailahteli eikä Koba.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Lotus aikaili liikaa toisen kuskin valitsemisen kanssa. Mun mielestä ehdottomasti paras vaihtoehto olis ollut Hülkenberg. Mutta sillä on nyt sopimus Sauberin kanssa. Jäljellä on kyllä Grosjeania varmempia kuskeja, mutta ei ketään erityislahjakkuutta. Kobayashit ja Kovalaiset on hyviä perusvarmoja kuskeja, mutta en usko että ne kerää paljoa enempää pisteitä kun Grosjean. Eikä varsinkaan silloin, jos Grossu lopettaa kolaroimisen.

Lotus on kyllä todella hankalassa paikassa nyt. Ehkä ne vois kysyä vielä Schumia, jos se haluais miettiä lopettamista uudestaan? Siinä olisi eeppinen kuljettajakaksikko nimittäin. ;)
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
DiResta olisi ollut kiva valinta Kimin pariksi. Toisaalta Kobayashikin jos ei muualta paikkaa saa, Kamuilta kun tulee välillä niin yllättäviä mutta onnistuneita ohituksia että selostajatkin jää ihmettelemään.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kobayashista puhuttaessa kannattaa muistaa, että miehen potentiaalisesti paras kisa meni myttyyn Crashjeanin banjosoolon johdosta Spassa. Jopa voitto olisi ollut haarukassa hyvällä lykyllä.

IMO Heikki, Kamui, Vitali tai Jaime varakuskiksi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Sikäli Kimi on onnekas, että vaikuttaa näin ylivoimaiselta ja sai aika-ajotkin vielä tasoihin!
10-9 jäi Grosjeanille.

Kobayashista puhuttaessa kannattaa muistaa, että miehen potentiaalisesti paras kisa meni myttyyn Crashjeanin banjosoolon johdosta Spassa. Jopa voitto olisi ollut haarukassa hyvällä lykyllä.
Button oli aika selkeä kärkimies siellä...
 
Viimeksi muokattu:

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Kyllä Koba ois varmaan palkintopallille yltänyt, jos nyt leikitään, että olis välttänyt sen kolarin ja ollut toisena ekan kierroksen jälkeen.

Vettel tuli sen verran kaukaa ohi ja Kimi oli melko hidas. Sauberin vauhti oli vielä todella hyvää aika-ajojen perusteella.

Voittoon asti ois vaadittu kyllä melkoinen uroteko, mutta olisiko Kamui siihen pystynyt? Sitä emme koskaan saa tietää.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Lotus aikaili liikaa toisen kuskin valitsemisen kanssa. Mun mielestä ehdottomasti paras vaihtoehto olis ollut Hülkenberg. Mutta sillä on nyt sopimus Sauberin kanssa. Jäljellä on kyllä Grosjeania varmempia kuskeja, mutta ei ketään erityislahjakkuutta. Kobayashit ja Kovalaiset on hyviä perusvarmoja kuskeja, mutta en usko että ne kerää paljoa enempää pisteitä kun Grosjean. Eikä varsinkaan silloin, jos Grossu lopettaa kolaroimisen.
mutta kumpi olisi parempi. Saman verran pisteitä ilman kolareita vai kolareiden kanssa? Etusiipikin jos maksaa sen 100k niinkuin Salo sanoi niin ei ihme että budjetit tiukoilla.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Etusiipikin jos maksaa sen 100k niinkuin Salo sanoi niin ei ihme että budjetit tiukoilla.
Ehkä etusiipi maksaa sen 100.000,- jos suunnittelukustannukset otetaan huomioon. Suunnittelun jälkeen tuotantokustannukset ovat huomattavasti pienemmät, tuskinpa on edes kymppitonnia. Voi sitä edes pientä harkintaa käyttää, kun noita lukuja heittelee.
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Ehkä etusiipi maksaa sen 100.000,- jos suunnittelukustannukset otetaan huomioon. Suunnittelun jälkeen tuotantokustannukset ovat huomattavasti pienemmät, tuskinpa on edes kymppitonnia. Voi sitä edes pientä harkintaa käyttää, kun noita lukuja heittelee.
Nojoo Salo taisi sitten liioitella. mitä tuolta löysin niin 10 - 30 tuhannen väliin menis. Silti aika kallis kaveri.
 
Viimeksi muokattu:

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
http://bleacherreport.com/articles/42136-formula-one-money-money-money-part-3-component-costs

tuolla 10 k

http://www.f1-country.com/f1cost.html

tuolla 20 k

+ huomasin kirjoitus virheen edellisessä viestissä.. Tarkoitin 10-20 en 30.

Ok.

Nyt tarvitaan jonkun forumin komposiitti-inssin apua; jos tuo pala maksaa keskimäärin parikymppiä euroissa niin olisko niin, että siihen palaan on laskettu koko suunnittelu- ja kehitysprosessi itsessään mukaan? Eli ensimmäinen toimiva viritelmä versus ensimmäinen toimiva viritelmä ja kymmenen silputtua eivät kustannuksiltaan ole mailien päässä toisistaan?
 

Weksi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2012
Viestit
609
Sijainti
Finland
Ok.

Nyt tarvitaan jonkun forumin komposiitti-inssin apua; jos tuo pala maksaa keskimäärin parikymppiä euroissa niin olisko niin, että siihen palaan on laskettu koko suunnittelu- ja kehitysprosessi itsessään mukaan? Eli ensimmäinen toimiva viritelmä versus ensimmäinen toimiva viritelmä ja kymmenen silputtua eivät kustannuksiltaan ole mailien päässä toisistaan?
http://blogit.mtv3.fi/f1salonsilmin/2012/11/28/bottas-ansaitusti-kisakuskiksi/

Pelkkä etusiipi on sadantuhannen arvoinen tallille. Jos niitä rikkoo kymmenen per vuosi ja siihen vielä muut vauriot päälle, niin se on aika kallis kaveri.
Oisko tuo sen suunnittelun kanssa sitte?
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Sehän tulee sitä halvemmaksi, mitä enemmän siipiä rikkoo. Volyymit ratkaisee.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös