JPP
as Quo as possible
Näytä liitetiedosto 10157Minäkin vihaan sinua. <3
Näytä liitetiedosto 10157Minäkin vihaan sinua. <3
Lisää pukkaa:maxworth sanoi:It's an advantage against Trulli and Heidfeld because they sucked. Like I said, look at Kubica, he was right there with Nick/Jarno and was a lot further when Kimi entered the track.
Going wide in the corner is NOT an advantage. It just happened to be this time because of the circumstances. That's why they don't penalize for going wide there.
Let's say there's woman and two guys who want to have sex with her. The other guy has a tiny penis, the other a big one, and both know the situation and are naked with her. Having a tiny penis is not an advantage, but this time the bigger guy can't get it up, so the tiny penis guy has suddenly an advantage smile.gif the tiny penis guy, knowing there would be a big penis guy there, still showed up and tried his best, and ended up getting the victory smile.gif
tifosi sanoi:craftwerk sanoi:unlike kimi, nick actually BRAKED to take the la source LEGALLY
Yes, Kimi never used the brakes at all. Went through La Source at 230 mph.
For that reason alone he deserves the victory lol.gif
repsOriginally Posted by tifosi
Yes, Kimi never used the brakes at all. Went through La Source at 230 mph.Quote:Originally Posted by craftwerk
unlike kimi, nick actually BRAKED to take the la source LEGALLY
For that reason alone he deserves the victory lol.gif
Toki. Siinä molemmat työntelivät toisiaan pihalle useampaan kertaan. Ei sitä nyt ihan "rehtinä" voi pitää (eikä taidettu pitää silloinkaan), mutta olosuhteet olivat aika kaameat. Huimaa menoa joka tapauksessa.Muistaako kukaan miten Massa ohitti Kubican Fujissa 07 radan ulkopuolelta viimeisessä mutkassa? Silloin tilannetta pidettiin hienona rehtinä kamppailuna.
Tässä sitten seuraava väännön aihe.
Sis toikin perustaja määrittelee koko forumin asiantuntemuksen."Kimi cutting corner and gaining advantage."
Näin siis Atlaksella. 26(!) sivua samaa jarnaa. Otsikko jo kertoo paljon asiantuntijuudesta kyseisellä foorumilla.
Kyllähän kimi alussa pääsi paukuttaa 0.3-0.4 sek nopeempaa ja eroa oli 2sek kimin hyväksi missä se pysyikin kun miehet paukuttelivat samoja aikoja. En usko että fisichella oli pahemmin nopeampi.Heillä oli kuitenkin nopeampi auto, mutta radalla ei päässyt ohi. Joten ainoa mahdollisuus olisi ollut taktiikan muuttaminen. Renkaat olis sitten joko kestänyt tai ei. Todennäkösesti olis Fisi kuitenkin pysynyt Kimin peesissä. Ihan 2-3 kierrostakin olis voinut olla jo tarpeeksi.
Oma mielipide on, että pari kolme kierrosta olisi riittänyt jo Räikkösen lyömiseen. Fisicolla oli vauhtia Räikkösen perässä pysymiseen. Ero hiukan raskaammalakin autolla olisi ollut uskoakseni luokkaa 1-2s.5 kierrosta olis riittäny?
Jos olis niin pitkään meinannu jatkaa, olis autonki pitäny olla paljon painavampi stintin alussa+pehmeät kumit (mitkä keskistintillä oli..) olis menny huonompaan kuntoon nopeammin->ero olis voinu olla ihan toista luokkaa Räikkösen tullessa varikolle toisen kerran.
Mitä eilen muutamaa ekaa sivua lueskelin, niin tuo leikkaaminen vs. mutkan pitkäksi ajaminen ei mennyt suurimmalla osalla jakeluun. Muutama yritti selittää eroa, tuloksetta.Sis toikin perustaja määrittelee koko forumin asiantuntemuksen.
Sepä tais olla silloin kun lähdettiin turva-auton jälkeen. Silloin vaikuttaa esimerkisi renkaiden lämmöt vauhtiin. Kimi pääsi alussa repimään sen eron. Itse luulen, että se ero johtui siinä vaiheessa renkaista.Kyllähän kimi alussa pääsi paukuttaa 0.3-0.4 sek nopeempaa ja eroa oli 2sek kimin hyväksi missä se pysyikin kun miehet paukuttelivat samoja aikoja. En usko että fisichella oli pahemmin nopeampi.
Hyvin mahdollista, pointti olikin siinä että fisichella ei ennen ekoja varikkostoppeja saanut kurottua sitä 2sek kiinni? Vai muistanko väärin kun oli niin kova jännitys päällä.Sepä tais olla silloin kun lähdettiin turva-auton jälkeen. Silloin vaikuttaa esimerkisi renkaiden lämmöt vauhtiin. Kimi pääsi alussa repimään sen eron. Itse luulen, että se ero johtui siinä vaiheessa renkaista.
No kyllä minusta ihan mielenkiintoista. Tiedetään vaikkapa että missä ulkomailla tämän kisan suhteen mennään ja minkälaisia mietteitä se kirvoittaa täkäläisen sisäpiirin ulkopuolella. Ja aina se nämä viime aikaiset samat mutuspekulaatiolainaukset sieltä sun täältä voittaa. Sellaista aitoa virtuaalielämää.Sen vielä jotenkin ymmärsin, että joku kommentoi reaktioita ulkomaisilla foorumeilla (joskin niitäkin kommentteja tuli jo turhan monta), mutta että pitää muiden tavisten juttuja kopioida yhdeltä foorumilta toiselle, niin se ei enää mene jakeluun. Linkki riittää, jos haluaa ohjata ihmisiä lukemaan erikielisten vertaisääliöiden juttuja.
Tiedostan toki, että itsekin kopioin ohitustilastoja rasf1:sta, mutta se on eri asia kuin taivastella ja kopioida muilla foorumilla esiintyviä mielipiteitä. Niitä on meillä riittävästi ihan omasta takaa, ei tästä tarvitse tehdä Atlaksen tai Autosportin foorumien etäispäätettä.
Höpiskööt he siellä, me täällä. Hauskat jutut on sitten erikseen, mutta ne menee enempi tuonne F1-vapaan puolelle vitsiketjuun.
Aivan totta. Näyttäisi siltä, että Button itse hölmöilee siinä ja jostakin syystä kääntää rajusti oikealle vaikka ei olisi mitään syytä edes. Mutta on tällä herralla vaan melkoinen tuuri sen suhteen ollut koko kauden, että muutkin epäonnistuvat kisassa sitten yhtä lailla. Barrichellon puolesta harmittaa. Miksi näitä starttiongelmia ei satu Buttonille? En ihmettelisi, vaikka asiaan liittyisi jotain kyseenalaista.Tässä sitten seuraava väännön aihe.
Tuota videoa uudelleen katsellessa näyttäisi kyllä siltä että, Button kääntää itse Grosjeanin päälle. Ainakin kohdassa 0:40-> Barichellon incar kuvasta kun katselee. Grosjeanin pyörät lukittuvat vasta kun Button kääntää päälle. Sinänsä ihan normaali kilpailutilanne.
Tästä en mene 100% varmuuteen, mutta mielestäni Keke sanoi ollessaan maikkarilla kommentoimassa, että tankkauslaitteeseen naputetaan syötettävä bensamäärä ennen tankkauksen aloittamista, eli taktiikan muuttaminen stopin aikana on jo myöhäistä.Tuli vaan tässä mieleen, että paremmalla taktikoinnilla Fisi ois voinu kenties päästä Kimin ohi. Ois voinu ainakin yrittää.
Herrathan tulivat varikolle aivan perätysten, ja Ferrarin pilttuu oli ihan varikon alussa, kun taas Force Indialla aivan loppupäässä. Force Indialla olisi voitu laskea kellosta paljonko Kimille pistettiin löpöä, ja pistää sitten hiukka enemmän Fisille. Tai ihan ilman kelloa kattelematta pistetty sen verran reilusti että ois ollu varmasti pitempi keskistintti kuin Kimillä. Sitten kun Kimi ois tullu edestä toisen kerran varikolle, Fisille ois varmaan riittäny muutama hassu kierros tehdä sen verran rakoa että olis päässy edelle. Aika-ajon perusteella Force India oli ainakin 3-4 kymmenystä nopeampi, eli jo 5 kierrosta olis riittäny reilusti.