Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Edellen kyselisin, miksi tuo keltainen Team Lotus-logo on niin keskeinen kiistanaihe? Onhan toki väitetty, että tuo logo olisi ollut aina samanlainen ja on siksi niin pyhä, mutta tällaisia mustiakin logoja on ollut joskus kai käytössä:

:dunno:
 

Force

Member
Liittynyt
31.10.2009
Viestit
5
veikkaanpa, että jos olisi esim. suomessa tehnyt 2-vuotta sitten kyselyn 18-25 vuotiailta mikä on Lotus ja nyt uuden kyselyn niin tunnettavuus on kasvanut potenssiin myös siviiliautopuolella

jättää Lotuksen rauhaan. Näin Fernandes saa vaalia tai tahrata Colin Chapmanin F1-tiimin mainetta ykkösissä aivan vapaasti ilman, että Lotus siitä kärsii.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Haluaako joku ottaa riskin ja katsoa mihin tämä sivu nykyään johtaa? www.teamlotus.com :D

Tuo Pelastakaa Team Lotus - sivusto puolestaan on ilmeisesti David Huntin viimeisin oljenkorsi. Sivuston perustaja ja ylläpitäjä ovat salaisia, mutta Hunt on ainakin levitellyt sen linkkiä F1-toimittajille.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Eiks se Huntti vois myydä noi oikeudet Lotukselle huntilla ni kaikki olis tyytyväisiä :thumbup:

Vaikka ei mulla mitään sitä vastaan että formuloissa ajais Lotus Racing ja Team Lotus. Ihmetyttää vaan miksei Proton ja Lotus halunneet olla Team Lotuksena mukana formuloissa Fernandesin kautta, kun hän ne oikeudet onnistui saamaan.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Tuo Pelastakaa Team Lotus - sivusto puolestaan on ilmeisesti David Huntin viimeisin oljenkorsi. Sivuston perustaja ja ylläpitäjä ovat salaisia, mutta Hunt on ainakin levitellyt sen linkkiä F1-toimittajille.
Miten niin oljenkorsi? Ei kai sitä faktoja voi muuksi muuttaa vaikka voissa paistaisi. Eiköhän ne oljenkorjet ole joillain ihan toisilla.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Miten niin oljenkorsi? Ei kai sitä faktoja voi muuksi muuttaa vaikka voissa paistaisi. Eiköhän ne oljenkorjet ole joillain ihan toisilla.
No onhan tuolla sivustolla useita faktuaalisesti vääriä tai puhtaasti harhaanjohtavia väitteitä, joita täälläkin on pitkin syksyä murrettu.

Ainoa huomioinnin arvoinen asia sivustolla on, ettei sen luoja ole kuitenkaan kaikesta huolimatta uskaltanut Team Lotuksen logoa lätkäistä yläkulmaan. :rolleyes:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Eiks se Huntti vois myydä noi oikeudet Lotukselle huntilla ni kaikki olis tyytyväisiä :thumbup:

Vaikka ei mulla mitään sitä vastaan että formuloissa ajais Lotus Racing ja Team Lotus. Ihmetyttää vaan miksei Proton ja Lotus halunneet olla Team Lotuksena mukana formuloissa Fernandesin kautta, kun hän ne oikeudet onnistui saamaan.
Lotus Cars on mitä ilmeisimmin pyörinyt tappiolla viime vuosina, mutta Lotus Carsin uudella johtajalla Dany Baharilla on kunnianhimoinen uudistussuunnitelma yhtiön pelastamiseksi. Joe Sawardin mukaan Lotus Carsin omistaja Proton on antanut Baharille käsittämättömän suuren summan valtion takaamaa lainarahaa tämän uudistussuunnitelman läpiviemiseksi, joten Baharilla on tällä hetkellä Protonin ja Malesian valtion tuki hankkeelleen. Tämän tuen jatkumista punnittaneen lähivuosina sen perusteella, alkaako Lotus Cars tuottaa voittoa Baharin johtamana.

Entisenä Ferrarin miehenä Bahar haluaa mukaan F1-sarjaan tukevammin kuin pelkästään Tony Fernandesin omistaman tallin sponsorina, mikä asettaa Protonin ja Fernandesin törmäyskurssille. Ensi alkuun Baharin johtaman Lotus Carsin huhutaan ryhtyvän tämänvuotisen Renault-tallin nimisponsoriksi, mutta on myös huhuttu Lotus Carsin puuhaavan autonvalmistaja Renaultin osuuden ostamista Renault F1-tallista. Tulevina vuosina Lotus Carsilla saattaa olla aikeissa vahvistaa osallistumistaan F1-sarjaan myös moottorintoimittajan ominaisuudessa, mutta tämä on vain minun omaa huuhaa-spekulaatiotani.

Tony Fernandes näyttää vähän aikaa sitten arvelevan Twitter-viesteissään (1 ja 2), ettei Protonilla haluta yhdistää Lotus-nimeä häntäpäässä ajavaan talliin. Baharin suunnitelma ylemmässä keskikastissa jo valmiiksi olevan Renault-tallin valtaamisesta saattaa tuntua Protonin päättäjistä nopeammalta tieltä menestykseen kuin Fernandesin aloittelevan tallin tukeminen. Ja kun Baharin suunnitelmille Lotus Carsin automalliston uudistamiseksi on jo näytetty Protonilla vihreää valoa, niin Baharilla on nyt paljon vaikutusvaltaa myös Protonin F1-strategiaa mietittäessä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
BBC on haastatellut Mike Gascoynea, jota myös tuntuu vähän ihmetyttävän miksi Group Lotus ei halua tukea Tony Fernandesin tallia. Gascoynen mukaan nimikiista ei kuitenkaan vaikuta tallin teknisen puolen valmistautumiseen ensi kautta varten.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
No onhan tuolla sivustolla useita faktuaalisesti vääriä tai puhtaasti harhaanjohtavia väitteitä, joita täälläkin on pitkin syksyä murrettu.

Ainoa huomioinnin arvoinen asia sivustolla on, ettei sen luoja ole kuitenkaan kaikesta huolimatta uskaltanut Team Lotuksen logoa lätkäistä yläkulmaan. :rolleyes:
Kävit sitten sielläkin rageemassa:
Näytä liitetiedosto 13613
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Jos Fernandes nousee keskikastiin jo ensi vuonna, ainakin minä nostan ukolle hattua! Aikamoinen saavutus oli nyttenkin taistella jo uusien tallien kärkikahinoissa, vaikka takana kaikkein lyhin valmistautumisaika. Minusta se kertoo, että vaikka tallissa on vähän porukkaa, mutta ukot oikeissa hommissa.

Mitäs Lotus Cars sanoisi siihen, jos Fernandes haastaisi jo ensi kaudella Renaultin ja sen jälkeen jopa ohittaisi sen. Ei ole täysin mahottomuus, koska olihan Forde Indiakin varsin hyvissä kantimissa viime kaudella.

Kysympäs meiltä foorumilaiselta, kumpi on teistä arvostetumpaa: perustaa oma talli ja nousta sillä vai nousta suoraan keskikastiin ostamalla siivu tallia? Minusta ensimmäinen on ihan eri kastissa kuin toinen vaihtoehto. Siksi arvostankin esim. Sauberin paljon korkeammalle kuin Red Bullin tai Toro Rosson omistajat.
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Tony Fernandes näyttää vähän aikaa sitten arvelevan Twitter-viesteissään ettei Protonilla haluta yhdistää Lotus-nimeä häntäpäässä ajavaan talliin.
Onhan se legendaarinen alkuperäinen Team Lotuskin ajanut häntäpäässä. :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Lotus Cars on mitä ilmeisimmin pyörinyt tappiolla viime vuosina, mutta Lotus Carsin uudella johtajalla Dany Baharilla on kunnianhimoinen uudistussuunnitelma yhtiön pelastamiseksi. Joe Sawardin mukaan Lotus Carsin omistaja Proton on antanut Baharille käsittämättömän suuren summan valtion takaamaa lainarahaa tämän uudistussuunnitelman läpiviemiseksi, joten Baharilla on tällä hetkellä Protonin ja Malesian valtion tuki hankkeelleen. Tämän tuen jatkumista punnittaneen lähivuosina sen perusteella, alkaako Lotus Cars tuottaa voittoa Baharin johtamana.

Entisenä Ferrarin miehenä Bahar haluaa mukaan F1-sarjaan tukevammin kuin pelkästään Tony Fernandesin omistaman tallin sponsorina, mikä asettaa Protonin ja Fernandesin törmäyskurssille. Ensi alkuun Baharin johtaman Lotus Carsin huhutaan ryhtyvän tämänvuotisen Renault-tallin nimisponsoriksi, mutta on myös huhuttu Lotus Carsin puuhaavan autonvalmistaja Renaultin osuuden ostamista Renault F1-tallista. Tulevina vuosina Lotus Carsilla saattaa olla aikeissa vahvistaa osallistumistaan F1-sarjaan myös moottorintoimittajan ominaisuudessa, mutta tämä on vain minun omaa huuhaa-spekulaatiotani.

Tony Fernandes näyttää vähän aikaa sitten arvelevan Twitter-viesteissään (1 ja 2), ettei Protonilla haluta yhdistää Lotus-nimeä häntäpäässä ajavaan talliin. Baharin suunnitelma ylemmässä keskikastissa jo valmiiksi olevan Renault-tallin valtaamisesta saattaa tuntua Protonin päättäjistä nopeammalta tieltä menestykseen kuin Fernandesin aloittelevan tallin tukeminen. Ja kun Baharin suunnitelmille Lotus Carsin automalliston uudistamiseksi on jo näytetty Protonilla vihreää valoa, niin Baharilla on nyt paljon vaikutusvaltaa myös Protonin F1-strategiaa mietittäessä.

BBC on haastatellut Mike Gascoynea, jota myös tuntuu vähän ihmetyttävän miksi Group Lotus ei halua tukea Tony Fernandesin tallia. Gascoynen mukaan nimikiista ei kuitenkaan vaikuta tallin teknisen puolen valmistautumiseen ensi kautta varten.
Eiköhän tässä ala pikkuhiljaa pääsemään kärryille, paitsi ettei ymmärrä Group Lotuksen toimia.

Pitääpä kääntää takkiani taas tämän asian suhteen. Jos Lotus Cars kerran oli tukemassa Lotuksen uutta tulemista tämän Fernandesin viritelmän kautta, ja nyt tällä tallilla on mahdollisuus myös tähän Team Lotus nimeen, niin mikä voisi sen oikeampi Lotus olla ykkösissä? Jos ensi kaudella on kaksi Lotusta, niin eiköhän se ole selvää mikä on se oikea Team Lotus. Se joka teki Lotuksena paluun ykkösiin ja joka on Team Lotus. Jos Goup Lotus haluaa kääntää kelkkaansa ja perustaa kilpailevan Lotus tallin, niin siitä vaan, jos siinä mitään järkeä on.

Ilmeisesti haluavat vaihtaa parempaan, ja se ei oikein sovi kuvioon, jos Fernandesilla on Team Lotus talli... tosin mikä olis ollut Fernandesin tallin kohtalo, jollei se olis ostanut Team Lotus nimiä? Oliskohan ne lempanneet sen joka tapauksessa...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Kysympäs meiltä foorumilaiselta, kumpi on teistä arvostetumpaa: perustaa oma talli ja nousta sillä vai nousta suoraan keskikastiin ostamalla siivu tallia?
Kyllähän se oman tallin perustaminen on ainakin itsestäni arvostetumpaa kuin ratsastaa esim Toleman/Benetton/Renault menneisyydellä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyllähän se oman tallin perustaminen on ainakin itsestäni arvostetumpaa kuin ratsastaa esim Toleman/Benetton/Renault menneisyydellä.
Jep, samaa mieltä. Fernandesin tapa tehdä tuo työ on tehnyt vaikutuksen ainakin muhun, sen takia en jaksa itse oikein arvostaa Baharin käytöstä...
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Kyllähän se oman tallin perustaminen on ainakin itsestäni arvostetumpaa kuin ratsastaa esim Toleman/Benetton/Renault menneisyydellä.
Kurski vei kyllä jalat suustani.
Tästä päästäänkin siihen aiheeseen, että mitäs muuta Fernandes yrittää Team Lotuksen nimellä tehdä kuin ratsastaa vanhoilla meriiteillä ja saada medianäkyvyyttä?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tästä päästäänkin siihen aiheeseen, että mitäs muuta Fernandes yrittää Team Lotuksen nimellä tehdä kuin ratsastaa vanhoilla meriiteillä ja saada medianäkyvyyttä?
Mitäs muuta Bahar yrittää Lotuksen nimellä tehdä kuin ratsastaa vanhoilla meriiteillä ja saada medianäkyvyyttä? Ja pelkkänä nimisponssina vaan formuloissa :nope:

Fernandes sentään polkaisi tyhjästä pystyyn uuden tallin.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tokihan tässä jutussa Fernandes ja Bahar ratsastavat aiemman Lotuksen F1-taipaleen maineella. Fernandes vaan on hankkinut oikeudet Lotuksen nimen käyttöön F1'ssä, eikä autonvalmistaja Lotuksella ollut mitään sitä vastaan. Kun goodwilliä tulikin mainiosti Fernadesin Lotukselle, Bahar syystä tai toisesta haluaakin nimen Ferndadesin Lotukselta pois. Baharin käyttäytymisestä tulee lähinnä mieleen, että annetaan toisen kantaa riskit kokonaisuudessaan ja jos homma toimiikin niin kustaan riskinottajan muroihin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös