A1-Ring on vain Österreichringin typistys. Nopeasta ja jouhevasta radasta pätkäistiin lähes puolet pois ja ajettavat mutkat korvattiin paljon jyrkemmillä. Pitäisin tätä paljon epäonnistuneempana uudistuksena kuin Hockea.Itsekkin tykkään tietyllä tavalla A1-Ringistä. Okei olihan siellä aika tylsiä kisoja, mutta siinä on rata jossa on katottu tonttia ja sitten pläjäytetty sinne simppelin oloinen profiili jouhevilla ja suht nopeilla mutkilla. Kiva ajaa. Ei olla turhaan lähdetty tavoittelemaan kuuta taivaalta ja pyritty ahtamaan "kaikkea kaikille" -tyyppisesti jokaista mahdollista mutkatyyppiä.
Ohitusmäärät puhuvat toista, samaten siellä ajetaan poikkeuksellisen paljon ja useammassa paikassa rinnakkain. Mielipiteeseeni vaikuttaa toki F1-kisojen lisäksi muiden luokkien kisat, jotka olen nähnyt, erityisesti GP2 ja F3 Euroseries.Tätä ihmettelen.. Mun mielestä Hockenheimissa on nykyään(kin) lähinnä vain paskoja ja tylsiä kisoja..
Vanha versio ei vaikuta minun arvosteluuni nykyradasta. Sitäpaitsi pidin vanhaa rataa tylsänä niin katsoa kuin ajaa (pelissä). Vain sukellus Ostkurven shikaaniin tarjosi vähän haastetta.Vanhasta Hockenheimista tykkäsin, koska se oli niin erilainen ja oli oikeasti sellainen huippunopeusrata, jossa tehot jylläsivät.
Esitätkö nyt täysin vakavissasi, että vanha Hockenheim ei olisi tarjonnut hyviä taisteluita ja klassikkokisoja?Ohitusmäärät puhuvat toista, samaten siellä ajetaan poikkeuksellisen paljon ja useammassa paikassa rinnakkain. Mielipiteeseeni vaikuttaa toki F1-kisojen lisäksi muiden luokkien kisat, jotka olen nähnyt, erityisesti GP2 ja F3 Euroseries.
Vanha versio ei vaikuta minun arvosteluuni nykyradasta. Sitäpaitsi pidin vanhaa rataa tylsänä niin katsoa kuin ajaa (pelissä). Vain sukellus Ostkurven shikaaniin tarjosi vähän haastetta.
No jaa'a.. En ole muiden luokkien kisoja Hockenheimissa katsonut, mutta ei mulle F1-kisojen perusteella jää mitään ohitusrikasta mielikuvaa siitä radasta.. Mielikuvaani vaikuttaa myös se, että siitä radasta tehtiin ihan samanlainen kuin moni muu rata. Aiemmin se oli ainutlaatuinen erikoisuus kisakalenterissa.Ohitusmäärät puhuvat toista, samaten siellä ajetaan poikkeuksellisen paljon ja useammassa paikassa rinnakkain. Mielipiteeseeni vaikuttaa toki F1-kisojen lisäksi muiden luokkien kisat, jotka olen nähnyt, erityisesti GP2 ja F3 Euroseries.
Vanhan Hockenheimin suurin viehätys oli nimenomaan se, että kyseessä oli aivan erilainen rata kuin mikään muu, mikä taas toi aina mukanaan omia haasteitaan. En kiistä sitä etteikö sielläkin olisi ollut tylsiä kisoja (oli aika usein), mutta siellä yleensä voimasuhteet tuppasivat vaihtelemaan tavanomaisesta. Eikä voi sanoa, että siellä menestymiseen olisi tarvittu pelkästään tehokas moottori. Jostain kumman syystä tietyt kuljettajat pärjäsivät siellä erityisen hyvin, joten voiko sitä pelkästään auton piikkiin laittaa? Mieleen tuli ainakin sellainen nimi kuin Gerhard Berger.Vanha versio ei vaikuta minun arvosteluuni nykyradasta. Sitäpaitsi pidin vanhaa rataa tylsänä niin katsoa kuin ajaa (pelissä). Vain sukellus Ostkurven shikaaniin tarjosi vähän haastetta.
Kuitenkin, ainakin omasta mielestäni ja ottamatta kantaa siihen millaisia ko. radat olivat ennen uudistuksia, sanoisin että A1-ring oli sinänsä huomattavasti parempi rata kuin uusi Hocke.A1-Ring on vain Österreichringin typistys. Nopeasta ja jouhevasta radasta pätkäistiin lähes puolet pois ja ajettavat mutkat korvattiin paljon jyrkemmillä. Pitäisin tätä paljon epäonnistuneempana uudistuksena kuin Hockea.
Mikä muuten oli perusteena "raiskata" legendaarinen ja erittäin nopea Österrreich.. "muoviseksi" hirvitykseksi? Kyllä vanhallekin radalle olisi uuden nimen voinut antaa.Kuitenkin, ainakin omasta mielestäni ja ottamatta kantaa siihen millaisia ko. radat olivat ennen uudistuksia, sanoisin että A1-ring oli sinänsä huomattavasti parempi rata kuin uusi Hocke.
Toki jos verrataan vanhaan, oli heikennys ensinmainitun kohdalla suurempi.
Rata tarjoaa F1-ratojen parhaat puitteet ohituksille ja tiukoille taisteluille. Esimerkiksi viime vuonna Hockenheimissä nähtiin tosi paljon ohituksia.No jaa'a.. En ole muiden luokkien kisoja Hockenheimissa katsonut, mutta ei mulle F1-kisojen perusteella jää mitään ohitusrikasta mielikuvaa siitä radasta.. Mielikuvaani vaikuttaa myös se, että siitä radasta tehtiin ihan samanlainen kuin moni muu rata. Aiemmin se oli ainutlaatuinen erikoisuus kisakalenterissa.
No jos mielipiteeseen vaikuttavat muutkin sarjat, on Valenciakin jo ihan siedettävä rata. Ruma ja aneeminen, mutta GP2:lle & Porscheille sopiva.Mielipiteeseeni vaikuttaa toki F1-kisojen lisäksi muiden luokkien kisat, jotka olen nähnyt, erityisesti GP2 ja F3 Euroseries.
Aiheutti täälläkin lievää repeilyä...Pakko heittää tää tänne
Mikä ihme tekee sen, että F1-autolla ei voi ohittaa Valenciassa, vaikka siellä on "hidas mutka - yli kilometrin suora - hidas mutka" -yhdistelmä?No jos mielipiteeseen vaikuttavat muutkin sarjat, on Valenciakin jo ihan siedettävä rata. Ruma ja aneeminen, mutta GP2:lle & Porscheille sopiva.
En, vaitän että uusi versio tarjoaa hyviä taisteluita enemmän. Miten määritellään "klassikkokisa"?Esitätkö nyt täysin vakavissasi, että vanha Hockenheim ei olisi tarjonnut hyviä taisteluita ja klassikkokisoja?