Mietteitäni toyota-räikkönen akselistä :thumbup::eek!:
Steve Robertson vakuuttaa Räikkösellä olevan ottajia ja se onkin totta. Kysymys kuuluukin, kuinka moni ottajista on sellainen, jonne Räikkösellä on motivaatiota mennä. Toisaalta motivaatioita ei sivusta seurattuna näyttänyt riittävän edes toimia Ferrarin ykköskuljettajana, joten riittääkö sitä missään muuallakaan? Toisaalta, ”uudelta Schumacherilta” odotettiin enemmän, kuin vaikkapa Toyotalle menevältä ex-mestarilta. Toyotaa on ehdotettu monessa yhteydessä Räikkösen ensi vuoden talliksi. Toyota saattaa hyvinkin olla suomalaisesta kiinnostunut, nykyinen kuljettajakaksikko Trulli-Glock on jo nähty. Automaailman jättiläisiin lukeutuva japanilaistalli on syytänyt koko tämän vuosituhannen kestäneeseen F1-projektiinsa silmittömän määrän rahaa ja joutunut tyytymään täysin nolla-tuloksiin. Kärsivällisyys alkaa Toyotan johtoportaassa varmasti pikkuhiljaa loppua. Nyt Toyota on nimenomaan siinä tilanteessa, että se tarvitsee ykköskuljettajakseen jonkun Schumacherin kaltaisen; valtavan työmoraalin ja kunnianhimon omaavan tiimipelaajan, joka saa koko tallin syttymään aivan uudenlaisella tavalla. Kuulostaa skenaariolta, jossa Räikköselle ei juuri ole tilausta. Paitsi, jos Räikkönen olisi Ferrarilta saatujen ”potkujen” jälkeen oikeasti nälkäinen näyttämään kaikille, että italialaistalli teki karmaisevan virheen, hän tarttuisi Toyota-korttiin kaksin käsin. Toyotalla, jos missä, Räikkönen saisi varmasti sanella työolosuhteensa melko tarkasti. Mikä olisikaan parempi tapa näyttää epäilijöille, kuin ottaa ”Schumacherin” rooli Toyotalla ja nöyryyttää ensi vuoden MM-sarjassa Alonson legendaarista italialaisautoa japanilaisvalmisteella?