Fernando Alonso vs. Felipe Massa

Kumpi sijoittuu paremmin kauden 2010 MM-sarjassa?

  • Felipe Massa

    Äänet: 34 51,5%
  • Fernando Alonso

    Äänet: 32 48,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    66
  • Äänestys suljettu. .

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Santanderilla ei ole mitään sanaa siitä kuka voittaa.En ole ikinä ennen kuullut minkään sponssin,en edes Marlboron määräävän tallin kuskien hierarkian.
En ole itsekkään kuullut koskaan Sponsorin määrävän voittajaa jne, eikä niin koskaan tule käymään, ei des Ferrarilla vaikka Santander heillä sponsori ja tukevat Alonsoa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Santander on Ferrarin sponssi,ei Alonson.
Niin, mutta voi olettaa että ilman Alonsoa Santader ei olisi Ferrarilla ken tietää?, Mutua Madrilena taisi aikoinaan olla Alonson henkilökohtainen sponsori tai jotain.
 

Banaani-Ed

Member
Liittynyt
13.3.2008
Viestit
18
Massan sijaan kuutamopalkinnon voisi kyllä antaa tälle villeneuve veijarille. :alppu:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
En vieläkään ole nähnyt tästä mainintaa missään (muualla kuin F1-Forumilla). Mikä tämän väitteen lähde on? Se Nicolen laittama pätkä ei minkäänlaista sopimusta sisältänyt.
Ei sille muuta lähdettä ole. Kunhan tuota neuvotonta villeä provosoin ihan vain tasapuolisuuden vuoksi. Jaksanut siis niin asiallinen olla kun ei kerran muutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Santanderilla ei ole mitään sanaa siitä kuka voittaa.En ole ikinä ennen kuullut minkään sponssin,en edes Marlboron määräävän tallin kuskien hierarkian.
Jos joku sponsori olisi määrännyt niin tokihan me kaikki foorumeilla olisimme siitä tietoisia.

Jos maksaja on nyreä aina kun asiat eivat mene sen mieleisesti, ja päinvastoin, niin kyllä sillä on vaikutusta.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13786
Imola -88? Heillä ol joku sopimus tosiaan, joka koski lähtöä. Vaan se ei Sennan mielestä koskenut uusintalähtöä mikä jouduttiin kisassa tekemään. Näin muistelisin.
Imola -89. Kumpi lähdössä edelle, ei joudu toisen hyökkäyksen kohteeksi Tosan jarrutuksessa, muistelisin. Sitten ihan mielipide-eroja, kumpi oikeassa. Senna totesi ettei lähtö, vaan uusintalähtö. Myös sellaista joku (Senna?) puhunut että hyökkäys tapahtui jo ennen Tosan jarrutusta. Niin tai näin, hienoa F1-historiaa. Ajat muutenkin muuttuneet. 50-luvulla Collins luovutti autonsa omasta tahdostaan Fangiolle, vaikka olisi voinut itse voittaa tittelin. Keke jutteli haastattelussa 80-luvulla "I let Alain pass because he´s quicker. That´s how we operate, well maybe not on the last laps...".
2000-luvulla Schumille yleisössä lakanaa "Fangio didn´t need team orders jne. No sekään ei pidä paikkaansa, esim. Fagioli lopetti uransa kun autonsa määrättiin Fangiolle tai sinnepäin. Hieman erilailla olisi hyvin voineet muutamat kaudet mennä niin esim. Fangio, Prost ja Senna voisivat olla missä tahansa järjestyksessä kaikkien aikojen menestyneimmissä ja sen sellaista...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Alonso:
- Hei morjens Monte. Tules katsomaan miksi Santander on eskaloitunut niin tiiviisti nyt puolaan. Tässä on osavuosikatsausta ja kyllä meille hyvin hyödyllistä tietoa. Annas kun Alonso lukee - tosta tuo kappale:​

...........
Puolasta maakaasujättiläinen

Puolassa suunnitellaan uudentyyppisen liuskekivikaasun tuotantoa.

- Epäilemättä, tämän vuosisadan kultakuume on saapunut Puolaan, todetaan Puolan Geologian tutkimuskeskuksen seminaarissa.

Viime vuonna omaa liuskekivikaasun tuotantoa kehittänyt USA tuotti jo saman verran maakaasua kuin Venäjä. Tämä tekninen loikka on avannut täysin uusia mahdollisuuksia.

Aiemmin kannattamattomana pidettyä kaasuntuotantoa on aloitettu muun muassa vanhoilla hiilikaivosalueilla ympäri maailman. Liuskekaasua hyödyntäviä kenttiä on jo kaavailtu muun muassa Englantiin, Puolaan ja Saksaan sekä lukuisiin Aasian maihin.

Moskovalaisen VŠE-kauppakorkeakoulun makrotalousosaston johtaja Sergei Aleksašenkon mielestä Gazprom saattaa joutua vaikeuksiin, jos Puolan kaasuvarat ovat niin merkittävät kuin näyttää, ja jos he onnistuvat sitä tuottamaan markkinoille yhtä halvalla kuin Yhdysvalloissa.

Puolan liuskekivikaasuvarannot ylittävät arviolta satakertaisesti maan oman vuosikulutuksen. Yhdysvallat on vähentänyt kaasun ostamista rajusti, ja tämän takia myös Euroopan markkinoilla on runsaasti kaasua tarjolla. Samasta syytä kaasun hinta vapailla markkinoilla on pudonnut.

Aleksašenkon mielestä Venäjän ja EU:n välille voi syntyä lisää kaasusotia, kun EU haluaa uusia pitkäaikaisten sopimusten ehtoja, ja Gazprom pitää kiinni vanhoista.
..........


Alonso:
- Tuo selittää mielestäni hyvin senkin, miksi tuputtavat Kubicaa nyt meille. Vai mitä tuumaat Monte?

Montezemolo:
- No kyllä kait se niin on. Mutta, että ensi vuonna jo. Harmillisen pian se tulee.

Alonso:
- Mutta kuinka ne voivat luopua Massasta? Kuunteles Monte kun lue tuosta:​

..........
Espanjalainen Banco Santander alkoi 1990-luvulla ostaa muita pankkeja Espanjasta ja Etelä-Amerikasta. Vuonna 2000 Santander osti brasilialaisen Banespan, Sao Paulossa toimivan suuren pankin. Viime vuonna Santander sai päätökseen hollantilaisen ABN Amron Brasilian-toimintojen kaupan. Samalla Santanderista tuli Brasilian neljänneksi suurin ei-valtiollinen pankki.
..........

Alonso:
- Ja tuossa lisää:​

..........
Tällä menolla öljy ei lopu!

Brasilian läheisiltä merialueilta Rio de Janeiron edustalta on löytynyt valtava öljyesiintymä. Uutistoimisto AP:n mukaan kentän koko on alustavien arvioiden mukaan jopa 33 miljardia barrelia eli noin 4 miljardia tonnia.

Mikäli Cariocaksi ja Sokeritoppavuoreksi nimetty esiintymä osoittautuu yhtä suureksi kuin arvio on, se on maailman yksittäisistä öljykentistä kolmanneksi suurin. Brasilian toistaiseksi varmistetut öljyvarat ovat vain 12 miljardia barrelia, eli löytö miltei nelinkertaistaa ne.
..........

Monte:
- No on kyllä ikävää valita Kubican tai Massan väliltä, olisi ainakin minulle Ferrarin johtajana vaikeaa vaikka Santander maksaisi mitä. Tärkeitä markkina-alueita Fiatillekin. Vaikeaa varsinkin jos Massa on pisteissä sinuakin noin paljon edellä vielä kauden lopussa.

- Mutta katsos tuossa on Alonso kotimaastasikin pari juttua - mitkäs otsikot teiltä on?

Alonso:
- No meiltä lukee, että:​

..........
Santander on ostanut pari pikkupankkia jotka valtio oli joutunut ottamaan haltuunsa ja myynee ne eteenpäin kilpailulain tullessa esteeksi omistukselle.

Espanjan talousalueen työttömyys ei laske elvytystoimista huolimatta.

Asuntojen hinnat edelleen laskevat. Ja että Santander euroalueen suurinpana rahoituspankkina hakeutuu Euroopan ja Etelä-Amerikan kasvualueille mutta pitää pääkonttorinsa edelleen Espanjassa. Kotimaahan suunnattu markkinointi on lähes minimissään jo ensi vuonna suuren markkinaosuuden vuoksi ja euroopan kilpailulainsäädännän pakottaessa Santanderin vähentämään osuuttaan maan rahoitusmarkkinoilla.
...........


Alonso:
Sellaisia oli vain jutut meiltä Espanjasta. Hei Monte - mihin se nyt meni? Mitä sä sinnepäin meet - siellä on Rellun motorhome!​

Lehtilainaukset: Tekniikka ja talous, Uusisuomi, Apu
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos maksaja on nyreä aina kun asiat eivat mene sen mieleisesti, ja päinvastoin, niin kyllä sillä on vaikutusta.
Huonot on olleet neuvottelijat, jos on vaikutusta. Sopimukset kun on tehty etukäteen, eikä sijoitukset sopimuskauden aikana vaikuta rahaan. Tietysti teoriassa raha voidaan sitoa sijoituksiin ja suosimiseen, mutta silloin puhutaan sellaisista talleista jotka ovat epätoivoisia rahan saamisen suhteen. Ferrari ei ole, joten siellä tuollaisia pykäliäkään ei ole.

Ja tokihan nyt Santander uskoo, että Alonso Massan kepittää suosimattakin. Ja ilman moottoririkkoa mies johtaisikin MM-sarjaa, joten ei siellä suunnalla vielä ole syytä tyytymättömyyteen edes teoriassa.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Ja tokihan nyt Santander uskoo, että Alonso Massan kepittää suosimattakin. Ja ilman moottoririkkoa mies johtaisikin MM-sarjaa, joten ei siellä suunnalla vielä ole syytä tyytymättömyyteen edes teoriassa.
Ilman teknisiä huolia Vettel johtaisi sarjaa :alppu:

Mikael: hyvä juttu, korjataan kuitenkin että neljänneksellä, ei nelinkertaiseksi. (tai uudesta kokonaisuudesta neljäsosa)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ilman teknisiä huolia Vettel johtaisi sarjaa :alppu:

Mikael: hyvä juttu, korjataan kuitenkin että neljänneksellä, ei nelinkertaiseksi. (tai uudesta kokonaisuudesta neljäsosa)
?? Tarkoititko brassien öljyvaroja. Uusi öljykenttä miltei nelinkertaistaa ne vai mihin viittasit? Jaa mutta T&T:ssa lie laskettu väärin - josta lainaus on - 12 miljrd barrelia lähes kolminkertaistuu 33 miljrd barrelissa. Tarkkanapa olit :) http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article77277.ece Määrät kyllä vaihtelee tietolähteestä riippuen.

Mainittakoon muuten, että tuon liuskekivikaasun irtisaaminen maaperästä on vähintäinkin kyseenalaista käytettävistä kemikaaleista johtuen. Jenkeissa saatetaan siis talouskasvun nimissä tuhota määperä myrkyillä valtion luvalla. Ja Puola tai Eurooppa jos koskaan tuota kaasua pääse omasta maaperästään irroittamaan, on se monen mutkan ja aikojen päässä.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Autosportin ja Planet-F1:n foorumeita lukiessa ei voi kuin hämmästellä ihmisten kaksoisstandardeja. Silloin kun Kimi otti kuokkaan Massalta, ainoa mikä merkitsi oli lopputulos, mitkä seikat siihen ikinä kulloinkin johtivatkaan. Nyt kuitenkin kun Massa on kiistatta pisteissä edellä, samat sankarit näkevät kyllä että Alonso on ollut aivan ylivoimainen ja tappio johtuu ainoastaan huonosta tuurista ja huonosta johdosta ja olosuhteista ja ties mistä. Tilanne oli monesti Kimin ja Massan välillä täysin sama. Kimillä olisi ollut parempi kisavauhti, mutta kun aika-ajossa tai lähdössä paremmin suorittaneesta tallikaverista ei ohi pääse niin sitten ei pääse. Silloin syy oli yksinomaan Kimin motivaationpuutteessa, nyt taas vika on automaattisesti tallin ja Massan kun Messias-Alfonson kisa menee pilalle. :alppu:
Tää on niin totta. Tosin tuosta Alonson paremmasta kisavauhdistakaan ei Atlaksella enää olla varmoja. Tarkemmin kun ketjuissa ovat kisaa analysoineet, niin ei se Alonso sen nopeampi ollutkaan tai ainakin vertailu on erittäin vaikeaa eriaikaisten renkaanvaihtojen ja ruuhkassa ajamisen takia.

Mutta samoilla kaksoisstandardeilla olen varmaan itsekin täällä Massasta ja Kimistä puhunut. :eek:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
"We want to build with Felipe into the future," team principal Stefano Domenicali told Sport Bild. "We have the feeling that he has developed in recent years into a driver as good as any other in the field."

Tuskin ne näitä lainauksiin kehtaa kovin muuttaa. Mutta ihan kuulostaa normaalilta Ferrarin kuskeille lojaalilta ja tukea antavalta tiedotustavalta.

Massa oli parempi kuin Kimi koska suomalainen vaihdettiin. Ja nyt Massa on kehittynyt jo lähes yhtä hyväksi kuin kuka tahansa F1-sarjan kuski. Bravo. Uskokaa Ferrarin kertomaa.

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=363155
http://f1.madeinmotorsport.com/en/headlines/news-f1-domenicali-hints-at-massa-contract-extension-3081.html

Ja Saward puolestaan itselleen tyypillisellä tavalla ei kerro uutista, ei tutki taustoja tai uutta kerrottavaa - vaan tekee arvauksia ja tarjoilee ne uutisina. http://joesaward.wordpress.com/2010/04/09/massa-close-to-new-ferrari-deal/?
 
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Ainakin englanninkielisessä mediassa tuo on käännetty vastaavasti:
"We have the feeling that he has developed in recent years into a driver as good as any other in the field."
Toki mistään arvostetuimmista englanninkielisistä F1-medioista en tuota pikaisella googlettamisella löytänyt. Sport-Bildin sivuilta ei löytynyt alkuperäistä uutista, mutta lehti näyttää muutenkin aina niukasti viljelevän uutisiaan netissä.

"Yhtä hyvä kuin kuka tahansa muukin" on kyllä aika kauniisti sanottu toissa vuoden MM-kakkosesta ja tämän hetkisestä MM-kärkikuskista... Voin vaan arvuutella, mistä moinen understatement johtuu. Tai no, eihän sitä tarvitse arvuutella. :rolleyes:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Massa oli parempi kuin Kimi koska suomalainen vaihdettiin. Ja nyt Massa on kehittynyt jo lähes yhtä hyväksi kuin kuka tahansa F1-sarjan kuski.
Massa > Kimi
Massa = kuka tahansa F1-sarjan kuski 2010
Kimi < kaikki F1-sarjan kuskit 2010
MOT.
 
Ylös