AnttiL
Reittinörtti
Kiitos! Tosin täten rallin nopein pätkä on Lempää 2, eli ei paljon tilanne muutu
...mutta kun se keskinopeus!Lisää keskinopeussimulaatiota...jos otetaan 2017 Urrian vanhasta reitistä alku ja loppu ja laitetaan väliin vuoden 2018 shikaaniton osuus, saadaan arvioitu keskinopeus 2017 reitille ilman shikaaneja. Ensimmäisellä ajokerralla se olisi jo 132 km/h. Sen sijaan jos otetaan 2018 alku mutta ajetaan 2017 maaliin, saadaan 10.54 km pitkä EK jonka keskinopeus on 125 km/h. Samaan keskinopeuteen päästään myös yhdistämällä 2017 alku ja 2018 lopun syheröt, jolloin EK:n pituus kasvaa 14.4 kilsaan. Toki tässä kohtaa voi jo kysyä FIA:lta miten nämä osuudet lisäävät turvallisuutta kun joka versiossa ajetaan se sama 5 kilsan pätkä isoa tietä.
En kyllä saa tuosta videon kartasta mitään irti :nope:Kyllähän tossa videolla näkyy pieni kartta. Makkan kirjoissa on myös jonkinlaiset reittipiirustukset.
https://www.nesterallyfinland.fi/info/uutiset/esittelyssa-ek12-ek17-legendaarisesta-leustusta-riittaa-tarinaa/"Leustun erikoiskoe on kuulunut jo vuodesta 1964 erilaisina versioina Sorateiden Grand Prix´n ohjelmistoon"
"Niin, Leustultahan löytyy hyppyjen kuningas Visala, joka sijaitsee osuudella 7,5 kilometrin kohdalla; tästä tunnetaan myös Visalan valtiaat."
"Mäkiennätyksen haltija vuosina 1968-1984 oli Jorma Lusenius, jonka Renault-hyppyä muistellaan vielä tänäkin päivänä: auto laskeutui 48 metrin kohdalle tielle ja edelleen suoraan suolle - ainakin hetken tauko tuli Jormalle matkaan"
"1985-2008 Visalan valtikka siirtyi Hannu Mikkolalle, joka laskeutui Audillaan 52 metrin kohdalle. Hypyn arvoa muuten nostaa se, että Mikkola jatkoi kilpailua normaalisti."
"Vuonna 2009 nähtiin jotain hämmentävää. Nuori 19-vuotias venäläinen Evgeni Novikov lähti Visalan hypyltä kuin Tupolev kohti taivasta. Oli siinä ja siinä ettei kaveri mennyt katon kautta ympäri laskeutuessaan lopulta pyörilleen 65 metrin kohdalla eli tasaiselle. Novikovin suoritus valittiin ymmärrettävästi rallivuoden 2009 kauden hypyksi."
Keuruu 1997 on ainakin osittain asvaltoitu. Ison tien osuutta ennen oikealle kääntyvää pikkutien risteystä.Mitäs kaikkia Suurajopätkiä on asfaltoitu niin ettei niitä voi enää ajaa?
- Kuukanpää
- Juupajoki (Salokunnan osuus 1983 ja 1989-1991). Tällä pätkällä tosin ajettiin vähän asfalttia noina vuosinakin.
- Kangasala 1987 (Savon pätkä jatkettuna, loppuosa on asfaltoitu)
- Pohtola 1982/1984 (1987 nimellä Viitapohja) loppuosa
- Sahalahti 1996 jälkeisten versioiden loppuosa
- Kuusanmäki 1983, 604-tie keskellä ja Korpiahontie lopussa? Tämän pätkän alussa tosin oli pieni pätkä asfalttia jo 80-luvun alussakin.
Niin muuten onkin, ja 2002 se ajettiin asfaltoituna. https://youtu.be/KsDf0nK2-Fs?t=130Keuruu 1997 on ainakin osittain asvaltoitu. Ison tien osuutta ennen oikealle kääntyvää pikkutien risteystä.
Urria ajettiin 1969 ja -70 "ylöspäin."Mitäs pätkiä/teitä ei ole ikinä ajettu ”vastaseen”? Urria ja Palsankylä tulee ekana mieleen,