GT ja protot 2010

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Toimi tähän asti, mutta nyt muutaman sekunnin jälkeen tulee seuraava ilmoitus. Osasinkin jo odottaa tätä (kevään NHL-matseista tuttu juttu). Tuleeko muilla? Epäilen väitteen maakohtaisesta kiintiöstä olevan täyttä paskaa ja tämän olevan vain temppu jolla saadaan ostamaan premium account.
Mulle ihan saman tempun tehnyt useasti myös.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Orly? :) Onboard-kanavalle vain sitten...

Muuten. Miten Jaguar uskaltaa katsoa tuota Rocketsportsin räpellystä kisasta toiseen? Yksi säälittävimmistä "debyytti"vuosista miesmuistiin, sietäisi tuon kai vielä joltain pienen profilin yksityistiimiltä mutta... no, sopimuksessahan on vielä vuosia jäljellä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
http://fr.justin.tv/c/tvcheveyo9#/w/435036816

Jtv mutelle ja RLM audio päälle, niin siitä feedi. Huomioita pimeyden lähestyessä:

- En olisi koskaan uskonut Audin pysyvän pugien kannassa näin pitkään
- Highcroft suoritti 70% ja käytännössä varmisti mestaruuden
- LMPC on (taas) pelkkä vitsi kun pitempiä kisoja ajetaan, vain yksi Oreca enää missään asemissa
- GT2 ei petä, vettet ja risit jatkuvasti parin hassun kymmenyksen päässä toisistaan...
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
:alppu: Corvette otti kauden ensimmäisen voittonsa Risin hyydyttyä polttoaineen loppumiseen viimeisellä kierroksella!! Eeppistä taistelua Le Mansin tapaan aiemmin iltahämärässä muutenkin.

Upea kausi päättyi siihen. Kaksi gridin täytteeksi ängettyä spec-luokkaa eivät puheista huolimatta mitään mullistavaa tarjonneet, mutta LMP ja etenkin GT2 tarjosivat ehdottomasti vuoden parhaat moottoriurheiluhetket.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vilander keskeytti luokkajohdosta kaksi mutkaa ennen maalia! :(

Taisi bensa loppua.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
American Le Mans Series presented by Tequila Patron - Rd. 9 Road Atlanta - Race



ALMSin kauden päätöskilpailun kokonais kisan voittajat olivat Lamy/Montagny/Sarrazin Peugeot

LMP1
1. Lamy/Montagny/Sarrazin Peugeot
2. Gene/Wurz/Davidson Peugeot
3. Mcnish/Capello/Kristensen Audi

LMP2
1. Graf/Maassen/Luhr Porsche
2. Lafargue/Nicolet/Da Rocha Pescarolo
3. Smith/Dyson/Meyrick Lola-Mazda

LMPC
1. Tucker/Werner/Frisselle Oreca
2. Tucker/Bouchut/Wilkins Oreca
3. Montecalvo/Lux/Figge Oreca

GT2
1. Collard/Magnussen/Gavin Corvette
2. van Overbeek/Sharp/Farnbacher Speed Motorsports Ferrari
3. Vilander/Bruni Rizi Competition Ferrari

GTC
1. Ende/Lally/Richard Porsche
2. Pappas/Bleekemolen/Bleekemolen Porsche
3. Potter/Davis/Eversley Porsche

ALMS sarjan LMP mestaruuden tänä vuonna veivät David Brabham/Simon Pagenaud kaksikko Patrón Highcroft Racing tiimistä.

LMPC mestaruuden vei Scott Tucker Level 5 Motorsports tiimistä.

GT2 luokan mestareita olivat Flying Lizard Motorsports tiimin kuljettajat Jörg Bergmeister/Patrick Long.

GTC luokan mestaruuden nappasivat Jeroen Bleekemolen/Tim Pappas Black Swan Racing tiimistä.
 

Pulseplus

Member
Liittynyt
28.8.2004
Viestit
18
Honda NSX-GT Hybrid

Honda on testannut Japanin Super GT sarjan v. 2012 muuttuvia sääntöjä silmällä pitäen rata-autojen hybridijärjestelmiä. Linkissä videota testistä:

http://www.youtube.com/watch?v=tB2-L7hyGKo

Virallinen info:

"The reason for this special appearance was to test a new hybrid system mounted in the FR type NSX. The new SUPER GT regulation set to go into effect for the 2012 season will enable participation of cars with hybrid systems. With regard to the use of hybrid systems, GTA has been in talks with the three makers competing in the GT500 class, and Honda has stepped forward this time with an advance hybrid technology development project.

The system in use is made by Zytek and is said to be a battery-equipped & liquid-cooled hybrid system. Initial shakedown testing has already been conducted a month ago, but this appearance marked the first full-fledged track tests. The system has a 40kw output and is said to be capable not only of powering an overtake button function like those used in F1 but also powering the car as an EV (electric-powered vehicle) in the pit lane. What's more, it is reported that the battery can be charged from a no-charge state to full charge while running just one lap of a racetrack. A full charge is said to power the overtake button for approximately 20 seconds of use.

According to a Honda spokesperson, the total weight of the system is about 50 kg. The battery and the radiator that cools it are mounted in the rear of the car. The engine mounted in the front of the vehicle is said to be the same 3.4-liter V8 presently used by Honda in the GT500 machines, but the overall weight of the car with the hybrid system is approximately 100 kg heavier than the current GT500 machine.

Because they wanted �gthe opinion of a veteran driver," Katsutomo Kaneishi was chosen as the test driver. Despite the added weight of the car, Kaneishi succeeded in breaking the 1 min. 50 sec. barrier on the Motegi track on the second day of tests with a lap time of 1 min. 49.468 sec. That was just 4.453 seconds behind the fastest time recorded in that session by the ENEOS SC430."
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Unkarin Hungaryringin 12H kisa
http://www.24hungaroring.com/default.asp?page=247&newsID=592
Kyseisen kilpailun kärkikolmikko lopullisissa tuloksissa:

1. Lechner Racing, Audi R8 LMS (Philip König, Niki Mayr-Melnhof, Thomas Gruber ja Walter Lechner jr)
2. Bovi Motorsport, Brokernet Silver Sting (Kalman Bodis, István Rácz, Wolfgang Kaufmann, Attila Barta ja Tom Nastasi)
3. Westend Racing, Porsche 911 GT3 Cup S (Valle Mäkelä, Jorma Vanhanen ja Erik Behrens)

Tiimin omistaja ja ajaja Jorma Vanhanen oli tulokseen todella tyytyväinen.

- Kokonaisuutemme toimi loistavasti. Emme ole aiemmin ajaneet neljän tunnin ajoa pidempiä kilpailuja, joten ensikertalaisille tämä oli todella hieno tulos.

- Rata oli meille vieras, ja kun harjoitusaika oli minimaalinen niin jouduimme säätämään autoamme vielä kahden ensimmäisen ajovuoron aikana. Kisan alkuvaiheessa meillä oli pari isompaa renkaista johtuvaa säätöongelmaa, mutta saimme ne ratkaistua.

- Kilpailu oli hyvä esimerkki siitä, että yksityistiimikin pystyy rakentamaan hyvän paketin, jolla voi saavuttaa isoistakin kisoista palkintopaikkatuloksen, Vanhanen muistutti.

Tallin kuljettajista Vanhanen ajoi puolen vuorokauden aikana kaksi ajovuoroa, Mäkelä ja Behrens kolme.

- En ole koskaan näin pitkää kisaa ajanut, joten kokemus oli senkin puolesta uusi. Vajaan kolmen tunnin ajotauon aikana piti oikein jo miettiä, mitä syö tai juo. Tiimimme teki hyvää työtä ja pidimme auton radalla koko kisan ajan. Teknisiä murheita ei ollut. Hävisimme voittajatiimille jokaisessa varikkopysähdyksessä puoliminuuttia, sillä sektorilla vielä parantamisen varaa löytyy, totesi Mäkelä kisan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
SM-ketjusta

MC12:han ajaa vielä ensi vuoden FIA GT1 luokassa Euroopan puolella, myös Aston ja Nissan ovat sarjassa uutisten mukaan viimeista kautta.
MC12, C6.R ja DBR9 kyllä tulevat pakosti katoamaan nykyisessä muodossaan, mutta minkä mukaan GT-R olisi sarjasta poistumassa? Vaikka se nykyinen pienenpieni Nissanin tehdaspanostuskin poistuisi, ei kai mikään ole estämässä yksityisiä... etenkin jos (ja vain jos) LFA:sta saadaan toinen japsivastus.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=it&tl=en&u=http://www.omnicorse.it/magazine/4994/fia-gt1-nelsinho-piquet-pronto-al-debutto-a-navarra-con-la-maserati
FIA GT1 sarjan seuraavassa Espanjan Navarran kilpailuissa Bert Longin parina Triple H Team Hegersport Maseratin ohjaimissa saattaa olla Nelson Piquet Jr mutta asialle ei ole vielä saatu virallista vahvistusta.

Huhujen mukaan Piquet olisi myös lähtöviivalla kauden toisiksi viimeisessä FIA GT1 sarjan osakilpailussa Brasilian Interlagosissa.
 

Markus Palttala

Well-known member
Liittynyt
25.8.2004
Viestit
338
Sijainti
Belgium
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=it&tl=en&u=http://www.omnicorse.it/magazine/4994/fia-gt1-nelsinho-piquet-pronto-al-debutto-a-navarra-con-la-maserati
FIA GT1 sarjan seuraavassa Espanjan Navarran kilpailuissa Bert Longin parina Triple H Team Hegersport Maseratin ohjaimissa saattaa olla Nelson Piquet Jr mutta asialle ei ole vielä saatu virallista vahvistusta.

Huhujen mukaan Piquet olisi myös lähtöviivalla kauden toisiksi viimeisessä FIA GT1 sarjan osakilpailussa Brasilian Interlagosissa.
Piquet on huhujen mukaan ollut aktiivisesti yhteydessä lähes kaikkiin GT1-tiimeihin, mukaan lukien meidän Marc VDS. Nyt sitten aukesi paikka. Toinen huhu kertoi, että Ramos olisi vetäytymässä, jolloin Piquet voisi hyvin ajaa Sao Paolossa Bernoldin parina. Kaksi Brassia kotikisassaan.

Mullakin meni tiimikaveri vaihtoon, kun Kuppens sai kenkää ja tilalle pestattiin Matteo Bobbi. Toivottavasti kokenut kaveri tuo vähän nostetta muuten vaisusti sujuneeseen kauteen.

Näyttää siltä, että hiljalleen kuljettajien taso nousee, kun heikommin suoriutuneet putoavat yksitellen pois. Yleensähän tämä menee toisin päin, kun tiimeillä alkaa kassan pohja loppukaudella näkyä. Syy tähän on toki yksinkertainen, sillä yksikin heikompi kaveri autossa vie pohjan minkäänlaisilta menestymismahdollisuuksilta.

Hyvä esimerkki tasaisuudesta on Portimaon aika-ajot, joissa jäin sekan paalusta ja sillä irtosi 18. sija. Ajoin harjoituksissa vain kourallisen kierroksia uudella radalla, siitä jäi viimeinen puristus saavuttamatta ja turpiin tuli. Q2 jäi 0,2 sekunnin päähän, Prost oli edellä 0,03s ja sarjassa toisena oleva Mutsch jäi Fordillaan sijalle 22, 0,3s minua hitaampana, 1,3s paalusta.

Kilpailun taso on aika kohdallaan, mutta tiimit ovat hieman kuumana siitä, että osumia tulee valtavasti ja tästä seuraa melko korkeat korjauskustannukset, joihin kenelläkään ei olisi ylimääräistä tuhlattavaa. Saas nähdä mihin GT1:n tulevaisuus johtaa, mutta useampi automerkki on ainakin puolitosissaan tulossa mukaan joko jo ensi vuonna tai seuraavana, kun Corvetten, Astonin ja Maseratin pidennetyt luokitukset päättyvät.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Piquet on huhujen mukaan ollut aktiivisesti yhteydessä lähes kaikkiin GT1-tiimeihin, mukaan lukien meidän Marc VDS. Nyt sitten aukesi paikka. Toinen huhu kertoi, että Ramos olisi vetäytymässä, jolloin Piquet voisi hyvin ajaa Sao Paolossa Bernoldin parina. Kaksi Brassia kotikisassaan.
Okei, Piquet on hyvä lisä kuljettaja rykelmään toivottavasti ajaisi vaikka ensi vuonna koko kauden kattavalla sopimuksella GT1 sarjassa, tuo kesken kauden toisen kuskin paikalle tuleminen on itselleni ainakin hyvä lisä mauste varsinkin jos kuski on esim joku tunnettu ex-F1 kuski.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Okei, Piquet on hyvä lisä kuljettaja rykelmään toivottavasti ajaisi vaikka ensi vuonna koko kauden kattavalla sopimuksella GT1 sarjassa, tuo kesken kauden toisen kuskin paikalle tuleminen on itselleni ainakin hyvä lisä mauste varsinkin jos kuski on esim joku tunnettu ex-F1 kuski.
Ei Piquet sentään kovin kokematon ole GT-autojen parissakaan, hän kävi voittajassa isänsä, Bouchutin ja Castronevesin kanssa vuonna 2006 Mil Milhas Brazil kisan Cirtek Motorsport tiimin Aston Martin DBR9 autolla.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Mullakin meni tiimikaveri vaihtoon, kun Kuppens sai kenkää ja tilalle pestattiin Matteo Bobbi. Toivottavasti kokenut kaveri tuo vähän nostetta muuten vaisusti sujuneeseen kauteen.

Näyttää siltä, että hiljalleen kuljettajien taso nousee, kun heikommin suoriutuneet putoavat yksitellen pois. Yleensähän tämä menee toisin päin, kun tiimeillä alkaa kassan pohja loppukaudella näkyä. Syy tähän on toki yksinkertainen, sillä yksikin heikompi kaveri autossa vie pohjan minkäänlaisilta menestymismahdollisuuksilta.

Hyvä esimerkki tasaisuudesta on Portimaon aika-ajot, joissa jäin sekan paalusta ja sillä irtosi 18. sija. Ajoin harjoituksissa vain kourallisen kierroksia uudella radalla, siitä jäi viimeinen puristus saavuttamatta ja turpiin tuli. Q2 jäi 0,2 sekunnin päähän, Prost oli edellä 0,03s ja sarjassa toisena oleva Mutsch jäi Fordillaan sijalle 22, 0,3s minua hitaampana, 1,3s paalusta.
Uudella tiimikaverillasi Bobbilla on ainakin kokemusta monen moisesta autosta ja onhan hän ajanut Hegersportin tiimin autolla tällä kaudella FIA GT1 sarjassa parhaaksi saavutukseksi tuli Silverstonen toisen lähdön neljäs sija.

Tuohan on ihan tuttua GT sarjoissa että heikoimpia heitetään pois kesken kauden jos he ovat kovin huonosti suoriutuneet jne tosin Prostin poika Nicolas ei ole kyllä kovin maarittelevia tuloksia sarjassa saanut aikaiseksi vaikka onkin tullut sarjaan kesken kauden.

Toki joku huippukin voi kesken kauden lähteä en minä sitä sano, mutta kyllä yleensä menestyksen kannalta se huonompi kannattaisi laittaa autosta ennemmin pois, esim toi Vitaphonen Ramos on tainut ainakin kerran tehdä aika suuren virheen kärjessä ajaessa eikä olekkaan ihme että Bernoldi on tiimille vihjaillu uuden tiimikaverin hankkimista.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Good and bad news folks. Pescarolo talleineen palaa ensi kaudella Le Mansiin, mutta Mansellin ja poikiensa LMP1-projekti näyttää loppuneen jo ennenkuin kunnolla alkoikaan :frown: Muistoksi jäi lähinnä Hungaroringin jämävoitto ja Nigelin kolari Sarthessa.
 
Ylös