Mercedes Grand Prix

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Onkohan nuo Schumin ja Rossin höpinät piilottelupuheita vai mitä?

mtv3.fi sanoi:
- Olen alusta lähtien sanonut, että meidän asemassamme ei ole todennäköisesti mahdollista taistella välittömästi voitoista. Tärkeintä on olla iskuetäisyydellä ja pitkän kauden aikana nousta kärkeen, kertoi Schumacher.
Miten niin meidän asemassa ei ole todennäköistä taistella voitoista? Kyseessä on viime kauden mm-talli, joka aloitti tämän kauden auton kehittelyn lähes samaan aikaan Ferrarin kans. Eli todella aikaisin. Tälle kaudelle auto on täysin suunniteltu Mersun koneelle. Lisäksi rahaa tulee Mersun kautta taatusti enemmän käytettäväksi kuin viime kaudella. Sen lisäksi, että sponssiasiatkin ovat kunnossa.

Joten miksi kyseinen talli ei olisi yksi selkeimmistä ennakkosuosikeista Ferrarin, Macin ja RB:n ohella?

Ellen sitten käsitä väärin ja Schumi viittaa pääasiassa testien perusteella tekemiinsä johtopäätöksiin?
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Tässä täytyy muistaa että Brawn (ex Honda) aloitti kauden -09 auton suunnittelun jo kauden 08-alussa. Viime kauden auton kehitysjänne oli F1-historian pisimmistä. Sitten kun huomioidaan resurssit Brawn vrt Ferrari niin tosiasia voikin olla että Mersu ajaa sijoista 4-8, Ferrarin ja Red Bullin ollessa kärjessä. No mutta parin päivän päästä voimasuhteet nähdään, kuina Nico pärjää Shumille, onko Macci piilotellut vauhtiaan, kuinka Sauber pärjää pitkällä matkalla ym. mielenkiintoinen kausi tulossa! :thumbup:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Tässä täytyy muistaa että Brawn (ex Honda) aloitti kauden -09 auton suunnittelun jo kauden 08-alussa. Viime kauden auton kehitysjänne oli F1-historian pisimmistä. Sitten kun huomioidaan resurssit Brawn vrt Ferrari niin tosiasia voikin olla että Mersu ajaa sijoista 4-8, Ferrarin ja Red Bullin ollessa kärjessä. No mutta parin päivän päästä voimasuhteet nähdään, kuina Nico pärjää Shumille, onko Macci piilotellut vauhtiaan, kuinka Sauber pärjää pitkällä matkalla ym. mielenkiintoinen kausi tulossa! :thumbup:
Tosin Brawnilla lähdettiin keskittymään melkein yksinomaan kauden 2010 autoon jo hyvin varhaisessa vaiheessa.Tiedä sitten miten rahalliset rajoitteet viime kaudella vaikutti, mutta Mercedeksen tultua ei ole ollut resursseista pulaa.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Tosin Brawnilla lähdettiin keskittymään melkein yksinomaan kauden 2010 autoon jo hyvin varhaisessa vaiheessa.Tiedä sitten miten rahalliset rajoitteet viime kaudella vaikutti, mutta Mercedeksen tultua ei ole ollut resursseista pulaa.
Jep mahdollisesti jo heti kuuden ekan kisan jälkeen, eli jo ennen kuin Ferrari hylkäsi viime kauden autonsa kehityksen. Toki Ferrari vaihto sitten kaikki munat tämän vuoden koriin, kun Brawn ei varmasti ihan niin tehnyt.

Missäköhän kohtaa Mersun rahotus alko pureen? Toki ei kait Brawn ihan pennitön ollut enää noiden kuuden ekan kisan jälkeenkään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Onkohan nuo Schumin ja Rossin höpinät piilottelupuheita vai mitä?



Miten niin meidän asemassa ei ole todennäköistä taistella voitoista? Kyseessä on viime kauden mm-talli, joka aloitti tämän kauden auton kehittelyn lähes samaan aikaan Ferrarin kans. Eli todella aikaisin. Tälle kaudelle auto on täysin suunniteltu Mersun koneelle. Lisäksi rahaa tulee Mersun kautta taatusti enemmän käytettäväksi kuin viime kaudella. Sen lisäksi, että sponssiasiatkin ovat kunnossa.

Joten miksi kyseinen talli ei olisi yksi selkeimmistä ennakkosuosikeista Ferrarin, Macin ja RB:n ohella?

Ellen sitten käsitä väärin ja Schumi viittaa pääasiassa testien perusteella tekemiinsä johtopäätöksiin?
Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.
Itseasiassa Brawn sai talouden jo alkukaudesta hyvään keskitalli-kuntoon ( sanoi rahojen olevan kunnossa kolmeksi vuodeksi - nyt tosin varmasti on varaa käyttää pötäkkää enempi ). Taisi itseasiassa jos oikein lukemani muistan - maksaneen velatkin pois ( tallihan laitettiin pitkälti velalla pystyyn ). Mersun kanssa sopimus oli viittä vaille valmiina jo pitkään ennen julkistusta ja Brawn saattoi ja käyttikin rahaa autoon ja kehitykseen investoiden - kantamatta huolta loppukauden kuluista. Nyt tietenkin Mersun ja uusien sponssien sekä Schumin kautta kanavoituvien rahojen myötä talli onkin sitten yksi suurista.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.
veikkaampa että Brawnin ei tarvinnut kehittää autoaan enää alkukauden jälkeen pahemmin, ja resurssit voitiin ajoissa suunnata muualle (2010-autoon)
sitä se ylivoimaisuus teettää, miksi parantaa hyvää :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
veikkaampa että Brawnin ei tarvinnut kehittää autoaan enää alkukauden jälkeen pahemmin, ja resurssit voitiin ajoissa suunnata muualle (2010-autoon)
sitä se ylivoimaisuus teettää, miksi parantaa hyvää :)
Näin varmasti on tehty, epäselvää vaan itselleni on miten paljon oli resursseja suunnitella tämän kauden autoa. Varmaan jotain rajoitetta niissä panostuksissa on ollut ellei ole ollut varmuutta kaupoista. Luonnollisesti ovat suunnitelleet uutta autoa oli budjetti mikä tahansa, mutta tuskinpa läheskään samanlaisilla panoksilla kuin vuotta aikaisemmin.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mercedes will be bring new front wing and diffusor that has 4 deckers, it should make the car 0,8 seconds faster/lap.


Tämmöisen väittämän bongasin toiselta foorumilta.. :D
Kiitos, nyt toi linkkikin toimi ja ei sielä ollu mitään diffusta kylläkään...

Vai neljä kerrosta olis uudessa diffussa? Mitenkähän ne mahdetaan laskea sitten?
Ja onko niistä kerroksista jotain iloa? Superdiffun syöttö kun kait tapahtuu silti siitä yhdestä kohtaa... Ehkä jo huomenna nähdään... Ei malttais ei malttais.... 22 tuntia... :ahem:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kerrokset ei sinänsä mielestäni kerro mitään. Mutta jos näin saadaan diffua porrastettua ylemmäksi ja tilavuutta kasvatettua niin tuo tilavuuden sallima ilmamäärä toki on uskoakseni suhteesssa d.forceen. Kuinka mersu sitten on saanut diffua kasvatettua, miten siihen vaikuttaa kerrokset - tiedä häntä. Tuo kerroksellisuushan oli lähinnä diffun välipohja joka esti näkyvyyden toiseen kerrokseen ja osui sääntöporsaaseen sallien näin toisen kerroksen myötä suuremman tilavuuden. Tällä logiikalla en näe useammalle välipohjalle mitään tarvetta/korrelaatiota.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jep sitä samaa pohdin, että se eka välipohja on pakollinen, kun ekan kerroksen mitat on määritelty. Toki onhan näissä laitteissa aina ollut kaikenlaisia ilmanohjaimia, joten kaippa sielä jotain pientä etua voi saada kun laittaa levyjä lisää sikin sokin... :)
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi


Tuolla uudellako sitten revittäisiin se 0.8s lisää vauhtia :doubtful:
No tässä on se Mäkkärin superdiffu:

Mäkkärillä diffun keskikohta on matalemman näköinen, mutta leveydessä otetaan takaisin...

Mersun uus diffu näyttäis ihan tän kauden laitteelta. Mutta ei toki näytä kyllä miltään hyperlaitteelta mitä odoteltiin. :D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hainevää ei ainakaan vielä oo tullu Mersulle. Muistaakseni Brawn sitä kyllä kokeili viime vuonna.

Mersu taitaa olla ainoa kärkipään auto jossa ei evää vielä oo... Ulkonäöllisesti hyvä niin kyllä.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Ihan kuin Brawn olisi piilottanut punakorkkiset viinapullot katteiden alle... vai olenko se vain minä.. :alppu:
 
Ylös