Miten niin meidän asemassa ei ole todennäköistä taistella voitoista? Kyseessä on viime kauden mm-talli, joka aloitti tämän kauden auton kehittelyn lähes samaan aikaan Ferrarin kans. Eli todella aikaisin. Tälle kaudelle auto on täysin suunniteltu Mersun koneelle. Lisäksi rahaa tulee Mersun kautta taatusti enemmän käytettäväksi kuin viime kaudella. Sen lisäksi, että sponssiasiatkin ovat kunnossa.mtv3.fi sanoi:- Olen alusta lähtien sanonut, että meidän asemassamme ei ole todennäköisesti mahdollista taistella välittömästi voitoista. Tärkeintä on olla iskuetäisyydellä ja pitkän kauden aikana nousta kärkeen, kertoi Schumacher.
Tosin Brawnilla lähdettiin keskittymään melkein yksinomaan kauden 2010 autoon jo hyvin varhaisessa vaiheessa.Tiedä sitten miten rahalliset rajoitteet viime kaudella vaikutti, mutta Mercedeksen tultua ei ole ollut resursseista pulaa.Tässä täytyy muistaa että Brawn (ex Honda) aloitti kauden -09 auton suunnittelun jo kauden 08-alussa. Viime kauden auton kehitysjänne oli F1-historian pisimmistä. Sitten kun huomioidaan resurssit Brawn vrt Ferrari niin tosiasia voikin olla että Mersu ajaa sijoista 4-8, Ferrarin ja Red Bullin ollessa kärjessä. No mutta parin päivän päästä voimasuhteet nähdään, kuina Nico pärjää Shumille, onko Macci piilotellut vauhtiaan, kuinka Sauber pärjää pitkällä matkalla ym. mielenkiintoinen kausi tulossa! :thumbup:
Jep mahdollisesti jo heti kuuden ekan kisan jälkeen, eli jo ennen kuin Ferrari hylkäsi viime kauden autonsa kehityksen. Toki Ferrari vaihto sitten kaikki munat tämän vuoden koriin, kun Brawn ei varmasti ihan niin tehnyt.Tosin Brawnilla lähdettiin keskittymään melkein yksinomaan kauden 2010 autoon jo hyvin varhaisessa vaiheessa.Tiedä sitten miten rahalliset rajoitteet viime kaudella vaikutti, mutta Mercedeksen tultua ei ole ollut resursseista pulaa.
Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.Onkohan nuo Schumin ja Rossin höpinät piilottelupuheita vai mitä?
Miten niin meidän asemassa ei ole todennäköistä taistella voitoista? Kyseessä on viime kauden mm-talli, joka aloitti tämän kauden auton kehittelyn lähes samaan aikaan Ferrarin kans. Eli todella aikaisin. Tälle kaudelle auto on täysin suunniteltu Mersun koneelle. Lisäksi rahaa tulee Mersun kautta taatusti enemmän käytettäväksi kuin viime kaudella. Sen lisäksi, että sponssiasiatkin ovat kunnossa.
Joten miksi kyseinen talli ei olisi yksi selkeimmistä ennakkosuosikeista Ferrarin, Macin ja RB:n ohella?
Ellen sitten käsitä väärin ja Schumi viittaa pääasiassa testien perusteella tekemiinsä johtopäätöksiin?
Itseasiassa Brawn sai talouden jo alkukaudesta hyvään keskitalli-kuntoon ( sanoi rahojen olevan kunnossa kolmeksi vuodeksi - nyt tosin varmasti on varaa käyttää pötäkkää enempi ). Taisi itseasiassa jos oikein lukemani muistan - maksaneen velatkin pois ( tallihan laitettiin pitkälti velalla pystyyn ). Mersun kanssa sopimus oli viittä vaille valmiina jo pitkään ennen julkistusta ja Brawn saattoi ja käyttikin rahaa autoon ja kehitykseen investoiden - kantamatta huolta loppukauden kuluista. Nyt tietenkin Mersun ja uusien sponssien sekä Schumin kautta kanavoituvien rahojen myötä talli onkin sitten yksi suurista.Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.
We're SorrySchu eyes big gains from new diffuser
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47897&PO=47897
tripla?
veikkaampa että Brawnin ei tarvinnut kehittää autoaan enää alkukauden jälkeen pahemmin, ja resurssit voitiin ajoissa suunnata muualle (2010-autoon)Brawnilla oli viime kaudella taloudellisesti tiukkaa, ja ehkäpä eivät pystyneet satsata uuden auton kehitykseen riittävästi. Vanhankin kehitys oli lähes olematonta. Uskoisin että vasta mersun ostopäätöksen jälkeen on taas kehitystyö nostettu asialliselle tasolle. Ehkäpä tänä vuonna edistyvät enemmän kauden mittaan, vaikkeivat vahvimpana starttaisikaan.
Näin varmasti on tehty, epäselvää vaan itselleni on miten paljon oli resursseja suunnitella tämän kauden autoa. Varmaan jotain rajoitetta niissä panostuksissa on ollut ellei ole ollut varmuutta kaupoista. Luonnollisesti ovat suunnitelleet uutta autoa oli budjetti mikä tahansa, mutta tuskinpa läheskään samanlaisilla panoksilla kuin vuotta aikaisemmin.veikkaampa että Brawnin ei tarvinnut kehittää autoaan enää alkukauden jälkeen pahemmin, ja resurssit voitiin ajoissa suunnata muualle (2010-autoon)
sitä se ylivoimaisuus teettää, miksi parantaa hyvää
Mercedes will be bring new front wing and diffusor that has 4 deckers, it should make the car 0,8 seconds faster/lap.Schu eyes big gains from new diffuser
http://www.itv-f1.com/News_Article.aspx?id=47897&PO=47897
tripla?
Kiitos, nyt toi linkkikin toimi ja ei sielä ollu mitään diffusta kylläkään...Mercedes will be bring new front wing and diffusor that has 4 deckers, it should make the car 0,8 seconds faster/lap.
Tämmöisen väittämän bongasin toiselta foorumilta..
No tässä on se Mäkkärin superdiffu:
Tuolla uudellako sitten revittäisiin se 0.8s lisää vauhtia :doubtful: