Mercedes Grand Prix

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Näytön paikka

Mersullahan on nyt 125 juhlavuosi, joten mikä olisikaan komeampaa kuin sen kunniaksi voittaa F1-mestaruus:

(Valitettavasti en itsekään usko ainakaan montaa voittoa tällä kaudella heruvan. :()
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Heidfeld ei kelpaa Mersulle?

28.1.2011 Plaza.fi

Formula ykkösten Mercedes GP-talli ajaa tulevalla kaudella kilpakuljettajinaan Michael Schumacheria ja Nico Rosbergia, mutta testi- ja varakuljettajaansa talli ei vielä valinnut. Tehtävään on veikkailtu Nick Heidfeldia, mutta Mercedeksen markkinointijohtaja Joachim Schmidt antaa ymmärtää, ettei Heidfeldia valittaisi.

- Meillä on jo kaksi saksalaiskuljettajaa. Keskustelemme potentiaalisten kuljettajien kanssa, kommentoi Schmidt Heidfeld-kysymystä Bietigheimer Zeitung -lehdelle.

Samassa haastattelussa Schmidt kertoi Mercedeksen selviävän F1:ssä nykyisin pienemmillä kustannuksilla kuin aiempina vuosina, jolloin talli toimi McLarenin kumppanina. Mercedes saa tallinsa kautta enemmän F1:n kaupallisia tuloja kuin McLarenin moottorivalmistajana ja osaomistajana.
Heidfeldin tilanteesta on ollut juttua jo jonkin aikaa, mutta uudeksi Mercedes testi/kolmoskuljettajaksi on kaavailtu britti Anthony Davidsonia mahdollisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
No ensinnäkin siinä on suuremmat ja konservatiivisemmän malliset ponttoonien jäähdytysaukot = enemmän dragia ja tehottomampi virtauksen kierto ponttoonin alasivuitse. Moottorikate on paksumpi = enemmän otsapinta-alaa. Lisäksi nose on vain kopioitu varman päälle viime vuoden Mclarenista, ja iskettu Red Bullien patit siihen päälle. Ei tällä läillä voittoja oteta...
Talven parasta viihdettä kun te propellipäät täällä laitatte autot järjestykseen ennen kuin niillä on metriäkään ajettu. Nyt mentiin jo siinä mielessä pidemmälle, että tuomio tuli jo kun autosta on vain yksi tietokoneella raapustettukuva edestä :D siis ei saatana
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
zeesus. ei tässä voi muuta sanoa kun lukee näitä analyyseja autoista jotka on/ollaan julkaisemassa :alppu:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Katsoin juuri suurennuslasilla kuvaa ja havaitsin, että auton etusiiven alla levien pienten ilmanohjaimien avulla saadaan ilma kaapattua auton olle siten, että siitä muodostuu hillitön maaefekti. Laskin omalla Casio-laskimellani, että tuon ilmiön ansiosta auto ei irtoa parhaalta ajolinjalta muuten kuin ohitustilanteessa, jolloin edellä ajavan ilmavirtaukset ohjaavat mersun automaattisesti parhaaseen ohituspaikkaan. Imusta Mercedes saa sen verran lisävauhtia, että pääsee nopeasti ohi, mutta auton aerodynamiikan ansiosta kuljettaja saa helposti palautettua auton optimiajolinjalle. Auto ei myöskään lähde helposti käsistä virheen seurauksena. Lisäksi siihen on selvästi koodattu tekoäly, joka estää spinnauksen, vaikka se johtuisikin jostain ihan muusta kuin Mercedes -kuljettajasta itsestään. Eli tätä autoa ei saa ulos edes muiden virheistä, joista erityisesti Schumacherilla on ollut eniten huolta.

Toivottavasti kommenttini ei ollut liian analyyttinen asiakeskusteluun.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Katsoin juuri suurennuslasilla kuvaa ja havaitsin, että auton etusiiven alla levien pienten ilmanohjaimien avulla saadaan ilma kaapattua auton olle siten, että siitä muodostuu hillitön maaefekti. Laskin omalla Casio-laskimellani, että tuon ilmiön ansiosta auto ei irtoa parhaalta ajolinjalta muuten kuin ohitustilanteessa, jolloin edellä ajavan ilmavirtaukset ohjaavat mersun automaattisesti parhaaseen ohituspaikkaan. Imusta Mercedes saa sen verran lisävauhtia, että pääsee nopeasti ohi, mutta auton aerodynamiikan ansiosta kuljettaja saa helposti palautettua auton optimiajolinjalle. Auto ei myöskään lähde helposti käsistä virheen seurauksena. Lisäksi siihen on selvästi koodattu tekoäly, joka estää spinnauksen, vaikka se johtuisikin jostain ihan muusta kuin Mercedes -kuljettajasta itsestään. Eli tätä autoa ei saa ulos edes muiden virheistä, joista erityisesti Schumacherilla on ollut eniten huolta.
=



Edit: Mercedes on löytänyt ratkaisun, jolla 40+ Schumikin pärjää. Hyvä Mercedes!
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Katsoin juuri suurennuslasilla kuvaa ja havaitsin, että auton etusiiven alla levien pienten ilmanohjaimien avulla saadaan ilma kaapattua auton olle siten, että siitä muodostuu hillitön maaefekti. Laskin omalla Casio-laskimellani, että tuon ilmiön ansiosta auto ei irtoa parhaalta ajolinjalta muuten kuin ohitustilanteessa, jolloin edellä ajavan ilmavirtaukset ohjaavat mersun automaattisesti parhaaseen ohituspaikkaan. Imusta Mercedes saa sen verran lisävauhtia, että pääsee nopeasti ohi, mutta auton aerodynamiikan ansiosta kuljettaja saa helposti palautettua auton optimiajolinjalle. Auto ei myöskään lähde helposti käsistä virheen seurauksena. Lisäksi siihen on selvästi koodattu tekoäly, joka estää spinnauksen, vaikka se johtuisikin jostain ihan muusta kuin Mercedes -kuljettajasta itsestään. Eli tätä autoa ei saa ulos edes muiden virheistä, joista erityisesti Schumacherilla on ollut eniten huolta.

Toivottavasti kommenttini ei ollut liian analyyttinen asiakeskusteluun.
Sulla on selvästi paremmat laitteet kun mulla. :D
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3565
Katsoin juuri suurennuslasilla kuvaa ja havaitsin, että auton etusiiven alla levien pienten ilmanohjaimien avulla saadaan ilma kaapattua auton olle siten, että siitä muodostuu hillitön maaefekti. Laskin omalla Casio-laskimellani, että tuon ilmiön ansiosta auto ei irtoa parhaalta ajolinjalta muuten kuin ohitustilanteessa, jolloin edellä ajavan ilmavirtaukset ohjaavat mersun automaattisesti parhaaseen ohituspaikkaan. Imusta Mercedes saa sen verran lisävauhtia, että pääsee nopeasti ohi, mutta auton aerodynamiikan ansiosta kuljettaja saa helposti palautettua auton optimiajolinjalle. Auto ei myöskään lähde helposti käsistä virheen seurauksena. Lisäksi siihen on selvästi koodattu tekoäly, joka estää spinnauksen, vaikka se johtuisikin jostain ihan muusta kuin Mercedes -kuljettajasta itsestään. Eli tätä autoa ei saa ulos edes muiden virheistä, joista erityisesti Schumacherilla on ollut eniten huolta.

Toivottavasti kommenttini ei ollut liian analyyttinen asiakeskusteluun.
Huima posti :)

Lisäkuvia 2011 ohjuksesta odotellessa :D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
1. Ponttoonien alareunan viisteet voivat aiheuttaa epätoivottua pyörteilyä alaosan virtaukseen. Lisäksi se ikäänkuin pakottaa käyttämään tietynlaista ilmavirtauksen rataa ponttoonin sivuitse, optimaalin ollessa suhteellisen pienessä ikkunassa. Toisessa ratkaisussa on vapaammat kädet virtauksien ja sitä kautta ponttoonien muotoilulle. Alaosan airflow on myös puhtaampi ja dragittomampi, vaikka näennäisesti ponttooni ei ainakaan enempää kapene alaosiltaan kuin Mesessä.

2. Ei kolmionmallisessa airboksissa sinänsä ole(kovin paljon) vikaa, kyse on tässä tapauksessa siis moottorikatteesta - joka edestäpäin näkyy heti airboksin alta lähtien - paksuudesta.
Kääntäen.
2. Ymmärsin nyt mistä kohtaa oikein puhuttiinkaan ;)
Kaula on kyllä paksu Mersun piirustuksessa.

1. En ymmärrä virtausten päälle niin paljoa, joten en voi väittää vastaan. Tällä palstalla palloiltuani opin vain pari vuotta sitten, että ponttoonien alaosan virtaukset eli vlout on kaikki kaikessa. En muista kuka niistä silloin vauhkosi eniten, mutta jos se et ollut sinä stara, niin sullakin täytyy olla pikkuveli! :p

Onneksi kohta saadaan jo jotain faktaa mutujen päälle...tai sit vaan lisää vettä mutumyllyyn... :D
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Katsoin juuri suurennuslasilla kuvaa ja havaitsin, että auton etusiiven alla levien pienten ilmanohjaimien avulla saadaan ilma kaapattua auton olle siten, että siitä muodostuu hillitön maaefekti. Laskin omalla Casio-laskimellani, että tuon ilmiön ansiosta auto ei irtoa parhaalta ajolinjalta muuten kuin ohitustilanteessa, jolloin edellä ajavan ilmavirtaukset ohjaavat mersun automaattisesti parhaaseen ohituspaikkaan. Imusta Mercedes saa sen verran lisävauhtia, että pääsee nopeasti ohi, mutta auton aerodynamiikan ansiosta kuljettaja saa helposti palautettua auton optimiajolinjalle. Auto ei myöskään lähde helposti käsistä virheen seurauksena. Lisäksi siihen on selvästi koodattu tekoäly, joka estää spinnauksen, vaikka se johtuisikin jostain ihan muusta kuin Mercedes -kuljettajasta itsestään. Eli tätä autoa ei saa ulos edes muiden virheistä, joista erityisesti Schumacherilla on ollut eniten huolta.
Ross Brawn on siis edelleen jumala. :alppu:
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home
Ei tähän varmaan muuta voi sanoa, kuin:
Näyttää hitaalta!
On se kumma kun lähes jokaisesta autosta pitää sanoa että se on hidas, no tosin minä sanon että milloinka ne muka nopeita olisivat olleet.
 
Ylös