Henri Toivosen onnettomuus korsikalla

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Valitettavasti vaikuttaa siltä että mitä kauemmin onnettomuudesta kuluu, sitä pienemmät mahdollisuudet on löytää, joka mahdollisesti tietää asiasta enemmän kuin me.



Vai onko Sennan onnettomuudesta tihkunut uutta tietoa? Niinpä.


Tottakai toivoisin että absoluuttinen totuus tähän löytyisi, mutta jotenkin en siihen jaksa uskoa.
näinhän se valitettavasti on ettei näihin kysymyksiin varmaan ikinä saada vastausta:thumbdown
mutta tarkoitus tällä topicilla olikin tuoda uusia ja miksei myös (vanhoja) näkökulmia/faktoja/muistaakseni juttuja onnettomuudesta,ja niitähän on myös tullu,ja luoda keskustelua aiheesta eli kiitoksia kaikille ketkä on kirjotellu,ja toivottavasti joku on löytänyt täältä jotain uuttakin tietoa:doubtful:(ainakin itse olen:D)
Toivottavasti joku "tv-pamppu" lukee tämän topicin joskus läpitte ja älyää että aiheesta pitäisi tehdä dokkari(eikä mikään 10-20min "läpiveto") onnettomuudesta missä edes käsiteltäs tapahtumia ja tuotas esille faktat,ristiriidat,kysymykset ja tärkeimpien ihmisten haastattelut (ketkä jotain vois tietää)
Tämä voi kyllä olla tvluvan+plustv:n ja C+: maksaneena liian paljon taas pyydetty:nope:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Toivottavasti joku "tv-pamppu" lukee tämän topicin joskus läpitte ja älyää että aiheesta pitäisi tehdä dokkari(eikä mikään 10-20min "läpiveto") onnettomuudesta missä edes käsiteltäs tapahtumia ja tuotas esille faktat,ristiriidat,kysymykset ja tärkeimpien ihmisten haastattelut (ketkä jotain vois tietää)
Tämä voi kyllä olla tvluvan+plustv:n ja C+: maksaneena liian paljon taas pyydetty:nope:
Maikkari jos sen tekis, se voitaisiin lisätä suoraan kotimaisen median huonoimmat jutut -toikkiin.
Mielenkiintoinen olisi kyllä moinen dokkari.
 

hataki

Well-known member
Liittynyt
8.5.2009
Viestit
46
Epäilen niin rankasti sellaista asiaa, että onnettomuudessa lentävä osa tai eläin (huom hoksatkaa muuttaa lentäessään muotoa) on niin paljon eri suuntaan lentävänä ja kauas lentävänä todennäköisesti vieläkin siellä jossain ala jyrkänteellä, tai voihan se olla että siinä osuttiin ihmiseen josta syystä tämä on haluttu pimittää. :confused: kysymyksiä on paljon. Ehkä täytyy lähteä itse tutkimaan aluetta vielä.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Epäilen niin rankasti sellaista asiaa, että onnettomuudessa lentävä osa tai eläin (huom hoksatkaa muuttaa lentäessään muotoa) on niin paljon eri suuntaan lentävänä ja kauas lentävänä todennäköisesti vieläkin siellä jossain ala jyrkänteellä, tai voihan se olla että siinä osuttiin ihmiseen josta syystä tämä on haluttu pimittää. :confused: kysymyksiä on paljon. Ehkä täytyy lähteä itse tutkimaan aluetta vielä.
Joo kesäloma matka korsikalle ei paha idea:thumbup:
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
547
Sijainti
pk.seutu
"- Tässä rallissa on murhaava ajotahti. Autoni kiihtyy 0-100 km/h:n 2,9 sekunnissa ja 0-200 km/h:n 9,6 sekunnissa. Nuottien kuunteleminen, yleisön javeden varominen on todella haastavaa. Mitkään aivot eivät toimi niin nopeasti, Toivonen pohti kilpailun tauolla. "

Jos mutkan sisä reunassa on ollut se kuvaa josta täällä jo aikasemmin puhuttiin niin onhan Toivonen voinut häntäkin pelästyä ja väistää tuhoisin seurauksin.

nämä tässä alhaalla on suoria lainauksia mtv3:sen artikkelista mikä on tossa ylempänä kokonaisena.

Portugalin rallista kuljettajat vetäytyivät, kun erikoiskokeella kuoli katsojia.Lancia lähetti Toivoselle kirjeen, jossa paheksuttiin kuljettajan ratkaisua jättää ralli kesken.

- Lancia-tallissa ei hyväksytä mitään muuta kuin voitto, Toivonen oli sanonut voitokkaan Monte Carlo -rallin jälkeen.

Henri teki mitä vain voittaakseen, karismaattisen rallitähden vaimo Erja Toivonen sanoi traagisen onnettomuuden jälkeen.
"Leikkiä itsensä kanssa"

Kun Korsikan ralli alkoi, Toivonen oli sairas. Lancia-kuljettajan kurkku oli kipeä ja eräiden lähteiden mukaan Toivonen söi myös kuumetta alentavia lääkkeitä.


Olisiko tossa voinut olla semmonen tilanne että Henrin ei annettu keskeyttää kisaa huonon vointinsa takia.Ja että hän ei välttämättä sitä itse myöskään halunnut koska pelkäsi omasta paikastaan tallissa,koska niinkuin noista kommenteista ja rivien väleistä voi tulkita,Lancia halusi vain voittaa,eikä välittänyt vaikka Portugalissa kuoli ihmisiä,jatkaa olisi pitänyt.
Jos Henri olisi taas keskeyttänyt ja vieläpä Corsikalla mistä piti ottaa voitto Ranskalaisten nenän edestä,niin minkä laisen kuvan se olisi antanut Tallista,,,vaikka ei tämä onnettomuuskaan sen parempi juttu ollut mutta,sitä ei silloin ajateltu.
Kaikenlaisia Huhja kuunnelleena ja tuolta muista palstoilta luettuja juttuja lukeneena ...mainitsen nyt yhden mikä on jäänyt mieleen,eli Lancia ei antanut Henrin keskeyttää kisaa olotilansa vuoksi ja tästä oltaissiin onnettomuuden jälkeen käyty kovat taistot Lancian ja Henrin Läheisten kanssa.Mut tälle ei löydy kyllä minkäänlaista virallista tietoo eikä faktaa eli tämä on tämmönen huhu.

Toinen tämmönen juttu on minkä olen lukenut jostain että Lancian joku mekaanikko olisi sanonut onnettomuuden jälkeen että Toivosen Lanciassa ei ollut jarrubalanssi kunnossa...
mutta paikallahan ei ilmeisesti ollut jarrutus jälkiä,,,
mutta jos se mekaanikko tarkoittikin kierosti että epäili jarrujen kadonneen kokonaan

Hyvä ja mielenkiintoinen ketju. Kyllähän tuossa Henkan onnettomuudessa on erittäin paljon avoimia kysymyksiä, mutta vastauksia ei paljoakaan.
Tuosta Lancian päätöksestä vetää autot pois kilpailusta onnettomuuden jälkeen tuli mieleen, että olisiko tallilla voinut olla epäilys tai peräti faktatietoa, että se johtui teknisestä viasta, ei siis kuljettajan tekemästä virheestä ja että Alenin ja Biasionin autoissa olisi saattanut olla sama ongelma. Autot päätettiibn vetää kisasta, ettei enempää onnettomuuksia tai peräti ruumiita tulisi. Tämä on vain hypoteesi, mutta tällainen tuli mieleen. Jos FISAN tarkastastajat olisivat päässeet syynäämään Markun ja Mikin autot, ehkä niistä olisi saatu lisää tietoa Henkan onnettomuudesta.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Hyvä ja mielenkiintoinen ketju. Kyllähän tuossa Henkan onnettomuudessa on erittäin paljon avoimia kysymyksiä, mutta vastauksia ei paljoakaan.
Tuosta Lancian päätöksestä vetää autot pois kilpailusta onnettomuuden jälkeen tuli mieleen, että olisiko tallilla voinut olla epäilys tai peräti faktatietoa, että se johtui teknisestä viasta, ei siis kuljettajan tekemästä virheestä ja että Alenin ja Biasionin autoissa olisi saattanut olla sama ongelma. Autot päätettiibn vetää kisasta, ettei enempää onnettomuuksia tai peräti ruumiita tulisi. Tämä on vain hypoteesi, mutta tällainen tuli mieleen. Jos FISAN tarkastastajat olisivat päässeet syynäämään Markun ja Mikin autot, ehkä niistä olisi saatu lisää tietoa Henkan onnettomuudesta.
No varmasti silloin Lancia tiesi tai ainakin joku siellä tallissa jos autossa häikkää oli,mutta toi Alenin ja Biasioni,kaikki loput Lanciat ja myös Fiorion poika joka ajoi jollain A-ryhmänfiat uno turbolla keskeytys johtui tietääkseni siitä Heidän käytännöstään jos joku Talllin sisällä menehtyy Kilpailussa niin kaikki jäljellä olevat kuljettajat vetäytyvät kilpailusta,mikä on kyllä ihan oikein,Enkä usko että varsinkaan Alen olisi kilpailua jatkanut vaikka Lancia olisi jostain ihmeen syystä halunnut kisaa jatkaa.
Samanlailla Lancia Toimi 85 kun Bettega menehty Korsikalla...
Lanciahan oli kyllä rakentanut tuon S4 kyllä Sääntökirja vasemmassa kädessä.... eli en ihmettelis jos korsikalla olisi jotain uutta kokeiltu mikä sitten onnettomuuden jälkeen olisi pois vedetty...mutta mitä uutta?? ja olisiko se uusi oaa/osat ollut just Henrin autossa kiinni...en tiä kuinka paljon niitä autoja tuolloin syynättiin kilpailu päiväivien päätteeksi eli olisiko esim.Henrin autossa voinut olla jotain erinlaista kuin muissa Tehtaan Lancioissa,,,,Olihan Henrin vauhti ihan eriplaneetalta siinä kisassa kuin muilla lancioilla,,ehkä se vauhti oli vain kuskista kiinni?
Toi polttoaine kysymys itseäni ainakin kiinnostaisi tietää,Mitä sännöissä oili mainittu polttoaineesta tuolloin,oliko jotain rajoitteita vai ei,
ja oliko se tavara sielä tankisa niin räjähdys herkkää kamaa että siitä ei haluta kenenkään tietävänkään...
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
No varmasti silloin Lancia tiesi tai ainakin joku siellä tallissa jos autossa häikkää oli,mutta toi Alenin ja Biasioni,kaikki loput Lanciat ja myös Fiorion poika joka ajoi jollain A-ryhmän Golfilla keskeytys johtui tietääkseni siitä Heidän käytännöstään jos joku Talllin sisällä menehtyy Kilpailussa niin kaikki jäljellä olevat kuljettajat vetäytyvät kilpailusta,mikä on kyllä ihan oikein.
Kyllä Alessandro Fiorio saman tehtaan kalustolla ajoi: Fiat Uno Turbolla.

eli en ihmettelis jos korsikalla olisi jotain uutta kokeiltu mikä sitten onnettomuuden jälkeen olisi pois vedetty...mutta mitä uutta?? ja olisiko se uusi oaa/osat ollut just Henrin autossa kiinni...en tiä kuinka paljon niitä autoja tuolloin syynättiin kilpailu päiväivien päätteeksi eli olisiko esim.Henrin autossa voinut olla jotain erinlaista kuin muissa Tehtaan Lancioissa,,,,Olihan Henrin vauhti ihan eriplaneetalta siinä kisassa kuin muilla lancioilla,,ehkä se vauhti oli vain kuskista kiinni?
Taisipa olla kuljettajasta kiinni. Henkkahan oli dominoinut sarjaa S4:n mukaantulosta lähtien: RAC:stä voitto, Montesta voitto, Ruotsissa keskeytys ykköspaikalta konerikkoon, Portugali jäi muutaman pätkän mittaiseksi vetäytymisen takia, sarjan ulkopuolisesta Costa Smeraldasta voitto ja vielä Korsika jota Henri todellakin hallitsi ennen onnettomuutaan näytöstyyliin.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
[/URL][/IMG]

aika terävän osuman toi Lancian "nokkaputki" on saanut!!
puuhun osumista nokka edellä vaan ei oikeen tue mikään lausunto,tukimus ja eikä tarina
Mutta kyllä se auto on nokka edellä osunut johonkin koska putki on terävästi vekillä....

sarjassa jos ja jos ja jos...
Jos siinä tiellä olisi ollut jotain esim.kiven/kallion lohkare olisiko jälki nokassa tuollaista,,ehkä??

Vuohesta tai lampaasta tuskin tulee tuommosta jälkeä putkeen??

Mutkan sisäreunan kallioon osuma ehkä,mutta luulisi sielä olleen huomattava jälki osumasta!?

Auton on osunut johonkin jyrkänteen reunalla tai pohjalla ennen tai jälkeen puuhun osumista....
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Tää on sit vaan visio
Tutkiskelin tossa uudestaan sitä kuvaa tiestä jossa oli ne ulosajo jäljet,mallailin Scalextrin autorata autolla tiehen piirtyneitä jälkiä.Tulin siihen tulokseen että ei ne Kivimäen vaakapiruetit olekkaan mahdoton ajatus.

Lancia olisi lähtenyt vasemman kautta pyörimään vaakatasossa.

Elikkä ne asfalttiin piirtyneet oikean puoleiset jäljet olisi eturenkaista ja katkoviivan viereiset risteävät takarenkaista.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5351299.jpg

Tuusasin pikaisesti tommosen heikon kuva manipulaation tilanteesta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=5351128.jpg

Tosta tilanteesta pyöriminen jatkuu niin että keula putoaa ensin jyrkänteeltä,mikä saa auton kaatumaan ja putoamaan monttuun katollen kovalla voimalla,(hylsyn kuvistahan näkee että a-pilarit on antanut periksi ja katto on painunut sisään)siitä auto on pyörähtänyt sitten pohja edellä puuhun,niin että kuljettajan puoleinen polttoainetankki on rikkoutunut(kuvista näkee että helmassa on puun kuva.Siitä auto on kimmonnut takaisin päin ja jäänyt katolleen.Kun auto on katollaan,niin rikkoutuneesta tankista bensaa on valunnut kuuman moottorin päälle ja poks.

Auto on voinut osua vaakapiruettin aikana esim. vasemmalla puolella olevaan kallioon,se vois selittää myös sen pölähdksen.Tästä johtuen autosta olisi voinut irrota keula tai perä katteesta se valkoinen osa,joka MJS.ssän kuvissa pyörii rinnettä alas.
kyllähän toi Motorcraft "CSI"tyylinen:thumbup: hieno mallinnus vaakapiruleteista voi pitää hyvinkin paikkansa,mutta mitä tätä ennen on tapahtunut on aika ihmeellistä...mutkaa ennen on aika hyvä suora kiihdyttää auto kovaan vauhtiin,jonka jälkeen täytys saada vauhti hiljenenmään tarpeeksi että auto taituu mutkan läpi eli,,eli,,suoran pituutta en tiedä mutta oletan että vauhtia on ainakin 150km/h ennen jarrutusta,,jos kuvitellaan että auto on lähestyminen mutkaan on tapahtuminen tolla nopeudella,jonka jälkeen on ruvettu hidastamaan vauhtia ja kääntämään mutkaan sisälle ja huomattu että mutka kirraa vaan ja vauhtia on liikaa..mitä tehdä mitä ammatti kuski tekee???ei mitään hajua joku kokemusta omaampi vois kertoo!!mutta kuka kääntää auton ihan vastakkaiseen suuntaan kun mihin mutka kääntyy,pelastaakseen tilanteen!! mitä semmosta oli tapahtunut ennen mutkaa tai mutkan alussa tai vielä edessä että mitään muuta ei ollut tehtävissä kun kääntää auto ympäri!!!enkä tässä nyt mitenkää arvioi "Henkaa" vaan tilannetta ja olosuhteita:...
Hemmetti kun tosta mutkasta ei ole kun toi yksi kuva tollain "läheltä"...olisi kiva nähdä kuva suoralta ja ihan mutkan alusta meinaan alkoiko noi "yliohjaantumis" jäljet jo paljon pidenpää vai ei??? jos alkoi niin voihan se olla että Henri yritti kääntää auton sisäpuolen kalliota kohden huomatessaan että vauhtia on liikaa ja näin yrittää hidastaa vauhtia mutta siinä onnistumatta kun auto lähtikin pyörimään vaakapiruletteja ympäri kohti rotkoa...
jos jäljet ei ala aiemmin kun kuvassa näkee on Henrin täytynyt tehdä aika kylmä päätös ja heittää auto menosuuntaan nähden nopeesti ympäri jostain syystä,,,oliko tiellä jotain vai tuliko autoon joku vika...tiellä olevan esteen tarinaa tukee nokassa oleva vekki ja teknistä vikaa taas ajolinja mikä ei ollut lähelläkään sisä kurvia(mielestäni:idea:)

ja taas Creston mahdollinen myöhästyminen nuotin luvussa tukee toi Vatasen kertomus Korsikalta...:cool:
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Onhan tuosta onnettomuuspätkältä olemassa youtubessa videokin, missä joku on ihan siviiliautolla kuvannut pätkän lähdöstä onnettomuuspaikalle asti myöhemmin. Siinähän tuo onnettomuusmutka ja sitä edeltävä suora näkyy hyvin. En muista mistä se löytyi, mutta youtubeen kun laittaa hakusanaksi henri toivonen tai corsica 86 tms. niin pitäis löytyä aika helposti.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
....tosin taisit lähinnä niitä renkaanjälkiä hakea. Tuo videohan on tosiaan kuvattu vuosia myöhemmin.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
....tosin taisit lähinnä niitä renkaanjälkiä hakea. Tuo videohan on tosiaan kuvattu vuosia myöhemmin.
joo onse video tossa aiemmin jo täällä tulut esille...mutta niitä renkaan jälkiä lähinnä tarkoitin. eipä ainakaan netin "syövereistä" ole löytynyt enempää kuvia kuvia jotka olisi tuolloin otettu...vuosia myöhemmin otettuja turisti kuvia paikan päältä kyllä on tullut vastaan:D
 

LanciaDeltaS4

Active member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
32
Tässä Henkan kuolemasta kertovassa pätkässä näkyy ajassa 0:44, että kyllä siinä onnettumuus paikalla oli jonkin sortin "muuri", mihin toi yksi nahkatakkimies tossa pätkäs jalallaan nojaa. Kun täällä on keskusteltu siitä mitä Ilkka Kivimäki kertoi nähneensä onnettumuuspaikalla. Ei kovin oleellista, mutta pitipä korjata.
http://www.yle.fi/player/player.jsp?id=397183&locale=#

Ja mitä tulee noihin renkaanjälkiin, niin kyllähän tässä kuvassa ainakin näkyy jäljet vallan selvästi. Onko ne Henkan, sitä on tietty vaikea sanoa:
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?








kyllähän noissakin kuvissa näkyy toi pieni kivimuuri... mutta se mitä jossain tarinoissa on tullut vastaan että Toivonen olisi ajanut kivimuurin läpi ennen törmäystä perustuu varmaan harhaluuloon että ulosajo paikassa olisi ollut korkea kivimuuri niinkuin siinä on nykyään,,näkyy tässä kuvassa


kuvassa punasen neliön sisällä on auton nosto paikka,missä näkyykin tuommosta epämäärästä muuria jonka päällä ne äijät seisoo runkoo nostaessa....sinisen neliön sisällä on mahdollinen ulosajo kohta missä ainakaan tuon kuvan mukaan ei ole pienintäkään muuria...
[/URL][/IMG]

Se Kivimäen kommentti/kertomus onnettomuus paikalle tulosta...ihmetyttää monelta muultakin osin kuin vain siltä miten hän kuvasi auton olleen "tien tasalla,muuria vasten,katollaan ja keula kohti tietä" kaikki muut kohdat tuosta poiminnasta ymmärrän,mutta en tuota keula kohti tietä näkemystä,jos keula oli kohti tietä miksi auton hylky lopulta hinataan rotkosta perä edellä,eli nokka kohti puuta????
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
[/URL][/IMG]


kuvissa näkyvä vasen takavanne on kanssa pitkään ihmetyttäny itteeni,,koska oletin että räjähdys ja sitä seurannut kova/laaja palo olisi sulattanu noi vanteet kokonaan ja myös joku sano että "onettomuus filmillä" näkyvä mustansynkkä savu johtuisi juuri noista magneessium vanteiden palamisesta/sulamisesta
ja jossain väitettiin myös että palon räjähtävä voima/palon laajuus perustu siihen että autossa käytetyt "hitech" osat syttyivät palamaan..:confused::confused:
Auton Kori oli tiettävästi Kevlaria joka on materiaaliltaan kovempaa kun teräs ja lujuudeltaan yhtä lujaa kun teräs ja se kestää sulamatta vielä 400asteen lämmön....Auton korihan oli palanut täysin eli lämpöä oli reilusti yli 400astetta,,mikä nyt ei varmaan ketään yllätä:eek!:
Vanteet oli tiettävästi magneesiumia/alumiiniä tai niden sekoitusta,,kummankin materiaalin sulamis piste on yli 600asteen
moottorin lohko oli alumiinia ja se oli myös haihtunut savuna ilmaan..
eli kyllähän se varmaan selvää on että bensa tankit siinä räjähti jonka voimasta mossahti sitten kaikki muu palava materiaali vasta..mutta se takavanne ei palanu jos kaikki muut vanteet palo poroksi,,vastaus on että ne ei ollut enään kiinni koko autossa kun auto paloi.... tossa on kuva jossa palaa 205 safarissa
[/URL][/IMG]
on vanteet saman näköset kun Henrin auton raadossa se vasen takavanne...
Eli lähtivätkö kolme muuta rengasta irti auton osuessa puuhun vai ennen sitä..tuskin kauheasti merkitystä onnettomuuden syyhyn mutta ihmeen siististi renkaat ovat irronneet (jos ovat) rysähdyksessä koska kaikki tukivarret ja jarrulevyt ovat paikallaan,,renkaat ainoataan puuttuu:doubtful::rolleyes:...
 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
itselle uusia kuvia jota tuli vataan tossa äskettäin..taitaa olla toi eka kuva sama mikä tossa alempana olevassa artikkelissa(harmi kun ei saa suuremmaksi sitä juttua)

 
Viimeksi muokattu:

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
on toi oikeen puolen takariputus näimmä johonkin osunut ja kovaa!!

[/URL][/IMG]

Toi kuva kans todistaa sitä että auto oli perä edellä tielle,,eikä keula edellä niin kuin Kivimäki muisteli...
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Näyttäs siltä (omaan silmääni) tossa Marc Surer ja Michel Wyder Hessen Rally 1986 onnettomuudessa että auto leimahtaa liekkiin ekaksi oikeanpuolinmaisesta bensatankista joka kohtalokkaasti sijaitsi karturin takamuksen alla...
auto osuu ensteksi pienempään puuhun perä edellä jossa autosta jo jotain näytäs hajoavan,, siitä jatkaen matkaa kohti isonpaa puuta,vähän ennen isoa puuta liekki syttyy auton oikealla puolen jonka jälkeen se jo osuu voimalla puuhun ja räjähtää .
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]
[/URL][/IMG]

en tiädä onko tällä ja Toivosen onnettomuudella hirveesti yhteneväisyyksiä mutta ainakin toi puuhun osuminen voimalla ja bensatankkien räjähtäminen on...
tässä Surerin tapauksessa syy taisi olla se että auton perä karkasi "lapasesta" loivassa mutkassa ja siinä kohtaa sattu olemaan sopivasti puustoo,johon auto osu kovalla voimalla ja räjähti,,,ihme että kuski selvisi,,valitettavasti kartturi ei selvinnyt:thumbdown
http://www.youtube.com/watch?v=xokJEbfsDe0
 
Viimeksi muokattu:
Ylös