Totta.. Henrihän sanoi kilpailun alla, että tämä on kaikista raskain ja vaativin kilpailu mm-sarjassa. Muistaakseni sanoi vaihteiden käytöstä, että 2-3 vaihteilla lähinnä mennään, joskus saa laittaa 4 tai 5 vaihteen sisään. Plus erikoiskoe kilometrit joita oli Henrin sanoin enemmän kuin jyväskylässä yhdessä päivässä.
Tämä muuten pitää paikkansa:
http://www.juwra.com/corsica_1986_itinerary.html
http://www.juwra.com/finland_1986_itinerary.html
Itselle toi tuli pienenä yllätyksenä, että suomessa ajettiin noin lyhyitä erikoiskokeita silloin.
Toinen seikka minkä laitoin merkille oli Salosen vauhti. Kaverillahan ei tiedetysti mikään paras kunto ole niin kuitenkin parit pohjat syntyi. Tämä liittyen kunto keskusteluun, tai sitten on vaan niin lahjakas
Kolmas huomio oli Toivosen vauhti (mikä nyt oli jo tiedossa), kuitenkin ennen onnettomuutta erikoiskoe pohja-ajat olivat:
Lancia 12 Toivonen
Peugeot 4 Saby, Salonen
http://www.juwra.com/corsica_1986_stage_winners.html
Ihme juttu sinänsä kun Lancialla oli kuitenkin asvalttimies Biasion ja korsikan kaksi kertaa voittanut Dr. Alen kuljettajinaan. Missä heidän pohjat? Pitäis löytää jostain ek-tulokset, niin näkisi heidän vauhtinsa, juwra ei kerro. Salonen keskeytti muuten ek8:lla.