retypeNick
Iltalehti kunniaan
Jotakuinkin juurikin näin. Eli kyllä sen jo näkee, ettei se niin susi ole kuin viimevuonna. Tai no eihän sitä tietenkään varmuudella voi sanoa, mutta saa sellaisen kuvan, mitä testeistä nyt voi saada.Ferrarihan muistaakseni testasi pääsääntöisesti muilla radoilla valtaosaan verrattuna. Ensimmäiset epäilykset ainakin täällä foorumilla taisi tuli siinä, kun Toyota oli testeissä Ferrarin vauhdissa, joskin siinä kiinnitettiin huomiota enemmän Toyotan nopeuteen, eikä niinkään Ferrarin hitauteen.
Myös mm. McLaren oli testeissä jatkuvasti pulassa. Ferrari muistaakseni väläytti muutaman kerran kärkiajalla, mutta myöhemmissä testeissä yhä useampi talli rikkoi Ferrarin ajan, jolloin pelko alkoi hiipiä puseroon. Sitten muistaakseni Autosport julisti heidän oman arvionsa tallien suhteista testien perusteella. Itsehän en halunnut uskoa sitä ollenkaan, mutta piti kuin pitikin suurimman osan paikkaansa.
Eli kyllä ne testit jotain kertoo. Se, että Ferrari on nyt kärjessä ei välttämättä kerro paljoa, mutta kääntää vaakakuppia siihen suuntaan, ettei se Ferrari nyt ihan täysi susi ole. Massakin sanoi, että F10 olisi suuri parannus viimekautiseen autoon, eikä säätöjen kanssa ollut mitään ongelmia. Mutta katsellaan nyt...
Näinhän se tietenkin menee. Jos Ferrari on nopea, me suomalaiset täällä kirotaan yhä enemmän Kimin "kurjaa kohtaloa". Toisaalta, jos McLaren on nopea, niin pahus, kun meni Kimiltä sivusuun se diili. Entä, jos Mercedes kerää marjat? Oli miten oli, niin kyllä siinä helposti tulee suru puseroon Kimin lähdön myötä, ellei RedBull ja Vettel tule ja korjaa koko pottia.
Viime vuonna tosiaan Ferrari testaili missä testaili, eikä oikein kunnon vertailukohtia saatu heti kärkeen. Sitten alkoikin tulla signaaleja suunnalta ku toiselta, että Ferrari ei ois ihan täysin iskussa.