Paalupaikka antaa jo nyt todella paljon pisteitä. Ihmettelen aina, kuinka ihmiset eivät tätä näe ja vaativat paalupaikasta "erillisiä" pisteitä. Mitäs helvettiä? :doubtful: Kun lähdet kisaan paalulta, odotusarvollinen pistesaaliisi kasvaa merkittävästi. Jopa liian paljon. Siitähän on aina jauhettu kuinka tietyillä radoilla paalupaikka on kaikki kaikessa, kun ohi ei pääse. Ja sitten vielä pitäisi antaa lisäpisteitä paalupaikasta? Tämä vääristäisi hommaa entisestään. Aika-ajomenestys on suorassa yhteydessä kisamenestykseen ja siitä jaettaviin pisteisiin - mitään ihmeellistä erillispisteytysviritystä ei tarvita. Tottakai ne motit paukkuu välillä ja pisteitä ei tule. Eikä pidäkään tulla, koska GP:n voitosta ajetaan, ja se taistelu alkaa jo lauantaina.
Nopein kierros - periaatteessa sama juttu. Niitä hyviä kierroksia ajetaan, jotta voittaa sen GP:n ja kuittaa parhaimmat pisteet. Aja hyviä kierroksia, saat paljon pisteitä; suora korrelaatio. Okei, se yhteys ei ole läheskään niin voimakas kuin aika-ajoissa, ja nyt kun voitosta kerta saa sen 25 pinnaa, niin ehkä siitä voi yhden (4%) antaa jos halutaan lähteä pelleilemään ja luomaan ehkä vähän lisäsisältöä tv-lähetyksiin ja statistiikka-sälää, mutta vanhassa mallissa kun GP:n voitosta sai 10, niin yksikin piste (10%) nopeimmasta yhdestä kierroksesta (2% kisasta) olisi ollut sairasta liioittelua. GP:n voittaja on se, kuka pitää palkita, ja kaikki viikonlopun aktiviteetit tähtäävät tähän samaan päämäärään. Ei siellä jaeta erillisiä pisteitä sille, joka ajaa speed trappiin kovinta vauhtia, sille joka saa renkaansa lämpenemään nopeiten, sille joka tekee eniten ohituksia, sille joka saa parhaan lähdön, sille joka tekee lyhyimmät varikkostopit tai sille joka ajaa parhaimman sektoriajan. Kaikki nämä sisältyvät jo niihin MM-pisteisiin, jotka jaetaan kisan jälkeen.
Ei vaan ymmärrä perkele.