TIMOMIES
Well-known member
- Liittynyt
- 8.5.2006
- Viestit
- 1189
Molemmille suuret plussat siitäJa tämähän nähtiin heti tuon Belgian GP:n startin jälkeen, kun ensin Grosjean vei MM-johtaja Buttonin ulos ja Alkusuhari kolkkasi Hamiltonin pihalle.
Molemmille suuret plussat siitäJa tämähän nähtiin heti tuon Belgian GP:n startin jälkeen, kun ensin Grosjean vei MM-johtaja Buttonin ulos ja Alkusuhari kolkkasi Hamiltonin pihalle.
Spa 2004, silloin bussibysäkkishikaani oli vasen-oikea, ja Schumi-Montoya tapaus alkoi samallalailla kuin Kimi-Lewis 2008. Eli tultiin rintarinnan shikaaniin, ohittaja ulkopuolella (JPM ´04 oikealla, LH ´08 vasemmalla).Ja kun kisatilanteista on varmaan sadassa eri toikissa juttuja, tämän tekaisin jotta näitä voi halutessaan niputtaa yhteen toikkiin jos joku vastaavan oloinen esimerkkitapaus (keskustelua herättäneen tuoreen kisatilanteen rinnalle) löytyy jostain menneiden vuosienkin kisasta...
Tuota en nyt muistakaan, missä kohtaa rataa tapahtui?Yksi tilanne mikä vielä tuli näistä turva-alueelta ohittamisista mieleen, on Rosbergin ohitus Vettelistä tämän kauden Monacon kisassa. Rosberg meni kaikilla neljällä renkaalla radan ulkopuolelle ja sai silti pitää sijoituksensa Vettelin edessä. Vielä kun samana viikonloppuna oli korostettu, että kuljettajien pitää pitää vähintään yksi rengas radalla koko ajan, niin minua jäi ihmetyttämään miksei Nico saanut tuosta rangaistusta.
Tunnelin jälkeisessä shikaanissa.Tuota en nyt muistakaan, missä kohtaa rataa tapahtui?
Alonsolla on kaiketi valikoiva muisti. Esim 2006-vuonna Ranskan GP:n lähestyessä hän kertoili medialle siitä kuinka oli onnistunut kukistamaan McLarenit Magny Coursissa vuotta aikaisemmin puhtaasti ajamalla ja mainitsipa hän myös siitä, että Renault oli tällöin heikompi auto. Hän ei kuitenkaan muistanut, että Räikkönen oli saanut silloin 10 lähtöruudun rangaistuksen moottorivaihdon takia.Muistaisin myös Alonson valittaneen 2005 Monzassa, että Kimi tuli shikaanioikaisulla imuun, ja seuraavassa jarrutuksessa ohi, vaikka itse oli ollut otsaa vetää Monte Carlossa rantashikaani kokonaan suoraksi pysyäkseen rinnalle jarruttaneen Webberin edellä.
Vilkaisi vaan F1-ruudusta että "Kas, minähän olen voittanut täällä viime vuonna!"Alonsolla on kaiketi valikoiva muisti. Esim 2006-vuonna Ranskan GP:n lähestyessä hän kertoili medialle siitä kuinka oli onnistunut kukistamaan McLarenit Magny Coursissa vuotta aikaisemmin puhtaasti ajamalla ja mainitsipa hän myös siitä, että Renault oli tällöin heikompi auto. Hän ei kuitenkaan muistanut, että Räikkönen oli saanut silloin 10 lähtöruudun rangaistuksen moottorivaihdon takia.
Alonso pelaa peliä.Se ainakin oli Alonson tapa yrittää ärsyttää. Sanoihan tuo että 2005 mestaruus oli huippusuoritus koska hällä ei ollut parasta autoa. Huippusuoritus ajamalla kyllä, mutta autokin paras vaikkei nopein. Kimi oli nopein. Pisteet jaetaan silti 305 kilometrin ajon jälkeen.
Eli ei muuta kuin FA erityisesti tykkää yrittää ärsyttää muita.
Ylimielisten lausuntojen antamistaitoa en välttämättä kutsuisi "jaloksi taidoksi".Fernando osaa hämmentämisen jalon taidon.
Sama juttu. Itsekin odotan mielenkiinnolla, että mitä Ferrarin sisällä tulee tapahtumaan. Oma unelmaskenaarioni on se, että Alonso kaivaa kuoppaa itselleen, riitautuu tallin ja Massan kanssa, ja lähtee Ferrarilta jo ekan kauden jälkeen.Tuskin maltan odottaa kauden alkua ja "pelin pelaamista" täydellä voimalla.
Kyllä tuli, ja Schumiahan oli korvaamassa muuan JJ Lehto Monzassa että Estorilissa saavuttaen 0 pistettä.Omat muistot osuu aika paljon Schumaheriin/ talliin jossa Schumacher ajoi
Benettonin & Schumacherin kohtelu vuonna 1994
- Kielletty lähtöjärjestelmä
- Silverstonessa mustan lipun huomiota jättäminen (tais tulla parin kisan kilpakielto Schumacherille) edit:eipä tullutkaan
- Laiton pohjalevy SPAssa (tästä tuli rankkua)
- Australiassa Schumacher-Hill klikki
Mestaruus silti Schumacherille
1998 Silverstone
Schumacher käy kärsimässä 10sek stop 'n go rangaistuksen ruutulipun jälkeen
1999 Sepang
Ferrarin etusiiven toleranssit ja niiden hyväksyminen
Jotain positiivistakin
1993 Sennan ajo Euroopan GPssä, 5 ohitusta kisatilanteessa saman kierroksen aikana
Eipä tuo minuakaan haittaisi. Kovat yhteenotot luvassa 2010. 2 kuukautta enää niin alkaa :ahem:Oma unelmaskenaarioni on se, että Alonso kaivaa kuoppaa itselleen, riitautuu tallin ja Massan kanssa, ja lähtee Ferrarilta jo ekan kauden jälkeen.
Alonso yritti pelata sitä samaa peliä Monacossa 2005, jolla piti Michaelin takanaan saman vuoden Imolassa. Säästääkseen renkaitaan hän ajoi hitaasti niissä paikoissa, joissa Webber ja Heidfeld eivät pystyneet ohittamaan. Alonso joutui kuitenkin aloittamaan renkaiden säästämisen varsin aikaisin, koska hänen renkaansa olivat niin huonossa kunnossa ja näin ollen kisan edetessä Williams kuskit hänet ohittivat.Ajattelin tämmöistä "ääneen" mietiskellä yhden otsikon alla.
Monaco 2005:
Tuomaristo ei puuttunut Alonson shikaanioikaisuun jolla pysyi rinnalle jarruttaneen Webberin edellä vähän pidempään.
Tämä rankku on helpon, kun poistetaan ne asfaltit, sieltä radan ulkopuolelta.Niin. Siihen on tilanne päästetty. Ulkoalueiden käyttö vähenisi aika pian roimasti kun muutama kuski kantapään kautta toteaa että rankkua tulee. Puskemattomalle ulos (josta kiihdyttää radalle jopa hyötyneenä) menneelle autolle, tai sitten puskijalle jollei huomioi rinnalla olevaa.
Hmm...Prost vaikuttaa puhtoiselta mutta oliko hän sitä täysin? Tuskin. Voisi melkein väittää, että Kimi ja Häkä...
No jaa, eipä niitä lähellekään kaikkea nyt täysin vakavissaan ole lausuttu. Tuo vain on Alonson tyyli käydä sotaa myös radan ulkopuolella. Välillähän on hiljaisempia kausia ja välillä taas lähes jokaisesta haastattelusta irtoaa helmiä.Ylimielisten lausuntojen antamistaitoa en välttämättä kutsuisi "jaloksi taidoksi".
Räjähdysherkkä tilanne joka toivottavasti kuitenkin lopulta koituu tallin ja F1-maailman eduksi.Sama juttu. Itsekin odotan mielenkiinnolla, että mitä Ferrarin sisällä tulee tapahtumaan. Oma unelmaskenaarioni on se, että Alonso kaivaa kuoppaa itselleen, riitautuu tallin ja Massan kanssa, ja lähtee Ferrarilta jo ekan kauden jälkeen.
Keskustelin aiheesta taannoin rasf1:ssa. Puolustin Kimin liikettä, koska hän ensisijaisesti väisti edessään olevaa ruuhkatilannetta. Vastapuoli väitti, että se oli suunniteltu juttu, että mennään turva-alueen kautta ohi. Se on jo lähtökohtaisesti absurdi ajatus, koska likainen turva-alue ei ole nopeampi tapa selvittää tuota mutkaa, jos radalla on tilaa. Tietenkin Kimi hyötyi, koska edessä hidasteltiin, mutta ei hän voinut sitä ennen lähtöä tietää miten ensimmäinen mutka menee. Joten ei voinut sitä siksi suunnitellakaan.Kimi Räikkösen ajolinja Span ekassa mutkassa ekalla kierroksella 2009 on herättänyt paljon keskustelua. Oma mielipiteeni on se, että se ei ollut rangaistava teko, koska aikaisempina vuosinakaan siitä ei ole rangaistu. Onboard-kuvasta oli nähtävistä, että Räikkösellä ei ollut mutkassa sen enempää vauhtia kuin muillakaan, joten hän kiihdytti turva-alueelle suunnilleen samalla vauhdilla kuin olisi kiihdyttänyt mutkasta radalla pysyessään.
Toivon myös, että turva-alueen käyttöön tulee jonkinlaisia sääntöjä/ohjeistuksia.Olen kuitenkin sitä mieltä, että jatkossa tällaisissa tilanteissa kaikilla radoilla kuljettajaa pitäisi rangaista (mikäli saa tilanteesta selvää hyötyä) ja asia voitaisiin tehdä kuljettajille selväksi ennen kauden alkua. Span ekasta mutkasta olen sitä mieltä, että sen turva-alueen asvaltointi oli täysin turhaa, koska vauhditkin olivat minimaaliset. Parasta olisi, että asvaltin sijasta sinne laitettaisiin nurmikkoa ja hiekkaa, jolloin turva-aluetta ei voisi enää käyttää kilparatana.