Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Mutta mitä ovat nämä huhut, että Ferrari on jo heittämässä pyyhettä kehään? Lähteitä?
Huhuja on ollut liikkeellä (luotettava italialainen toimittaja Autosprintistä), että Ferrari on ollut pettynyt auton tuloksiin simulaatioissa ja suunnittelee tuovansa B-version radalle kesäkuulla.

Ja nyt tietysti nuo Weblaven mainitsemat lausunnot.

Tässä on kummastakin asiaa.

http://ferrarif1forum.com/2010/01/29/is-this-the-source-of-the-ferrari-f10b-spec-rumor/

Domenicali sanoi myös auton julkistamispäivänä, että: "Meidän on oltava tyyniä ja rauhallisia, jos olemme muita jäljessä alkukaudesta."
(tai jotain sinne päin..)
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No jopas - ei edes radalla ole vielä ollut ja jo Maranellossa painetaan hätäkatkaisijaa. Täytyy sanoa, että jos noin käy niin en ihan hirveästi sure asiaa.

Muuten, tämän toikin otsikkoon voisi nyt tuon auton tyyppinimen sisällyttää muiden autojen otsikoiden tapaan.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Aikamoista sähellystä Ferrarilta, jos taas onnistuivat tulkitsemaan sääntöjä liian tiukasti. Erityisen pahalta Ferrarin toiminta näyttää siksi, että viime vuoden loppupuolisko käytettiin ensi vuoden auton suunnitteluun ja nyt tästä työstä ei välttämättää jää mitään käteen. Toivottavasti Todt ei tarjoa Ferrarille auttavaa kättä. Pieni muutos säännöissä tekisi useammastakin kilpailijasta sääntöjen vastaisia, mutta tuskin vaikuttaisi mitenkään Ferrariin, kun kerran eivät ole osanneet sääntöjen rajoja autossaan hakea.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ehkä viime kaudella ongelmia aiheutti myös KERS, lähinnä siis painonsa ja sen sijoittelun takia.

Auto saattoi muuten olla ihan hyvä aerodynaamisesti, paitsi ettei ollut optimoitu tupladiffulle ym.
Tämä voi pitää paikkaansa. Jos näin todella oli, niin itselle tuli yllätyksenä ettei autoa lähetty kesken kauden muuttamaan kun ongelma ei ollut suinkaan koko autossa vaan lähinnä sisusten uudelle järjestämisessä. Toki sekin on haastavaa, mutta kun vertaa McLareniin niin odotin Ferrarilta oikeasti uutta autoa, samalla kun McLaren kehitteli katastrofista voittaja-auton loppukaudeksi.

No, nyt on huhut jo liikkeellä B-versiosta.

Saa nähä oltiinkohan tässäkin oikeassa jo heti kättelyssä.

Edit. vielä ihmetyttää sekin, että eikös Tombaziz siirtynyt nyt auton suunnitteluun ja silti samallainen auto tuli pihalle. Ainoa hyvä selitys ois se, että Ferrarilla on lähes täysin uudet kuosit tehtaalla odottamassa ja autoon on vain lätkäisty vanhaa peltiä mukaan, kun ei kaikkea haluta paljastaa. Tämä toki heikentää myös arvioiden oikeen menemistä.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Edit. vielä ihmetyttää sekin, että eikös Tombaziz siirtynyt nyt auton suunnitteluun ja silti samallainen auto tuli pihalle. Ainoa hyvä selitys ois se, että Ferrarilla on lähes täysin uudet kuosit tehtaalla odottamassa ja autoon on vain lätkäisty vanhaa peltiä mukaan, kun ei kaikkea haluta paljastaa. Tämä toki heikentää myös arvioiden oikeen menemistä.
heikkikullan mukaan, tiedotustilaisuudesta kuultuna:
"Pääsuunnittelija Nick Tombazis on erinomainen aerodynamisti, mutta kokonaisuus on kuitenkin teknisen päämiehen Aldo Costan vastuulla. Pääjohtaja Luca di Montezemolo selvitti esittelytilaisuudessa, että haluaa teknikkojen toki puhuvan uudesta autosta, mutta mahdollisimman matalalla profiililla."
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Vastahan se saatiin pois, kun puolet tänne postatuista horinoista on muusta kuin autosta.:rolleyes:
Mutta toinen puoli autosta, joten tuumasin jos otsikossa olisi mukana F10 kun kohta tarvitaan otsikko b-versiolle:D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Tämä voi pitää paikkaansa. Jos näin todella oli, niin itselle tuli yllätyksenä ettei autoa lähetty kesken kauden muuttamaan kun ongelma ei ollut suinkaan koko autossa vaan lähinnä sisusten uudelle järjestämisessä. Toki sekin on haastavaa, mutta kun vertaa McLareniin niin odotin Ferrarilta oikeasti uutta autoa, samalla kun McLaren kehitteli katastrofista voittaja-auton loppukaudeksi.

No, nyt on huhut jo liikkeellä B-versiosta.

Saa nähä oltiinkohan tässäkin oikeassa jo heti kättelyssä.

Edit. vielä ihmetyttää sekin, että eikös Tombaziz siirtynyt nyt auton suunnitteluun ja silti samallainen auto tuli pihalle. Ainoa hyvä selitys ois se, että Ferrarilla on lähes täysin uudet kuosit tehtaalla odottamassa ja autoon on vain lätkäisty vanhaa peltiä mukaan, kun ei kaikkea haluta paljastaa. Tämä toki heikentää myös arvioiden oikeen menemistä.
Joo tässä alkaa tulla vähän sama fiilis kuin silloin kun Newey siirtyi Red Bullille, ja teki pari mp4-20-variaatiota putkeen noin ulkoisesti ainakin. Onko Tombazis taantumassa, vai määrittääkö siellä Costa(mr. Ferrari 2005) suuntaviivat, joiden puitteissa edellytetään edetä?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Aika hauskan näköinen tästä vinkkelistä. Ponttoonit on ihkut sydämen malliset:



Love boat.

Mitenkä säännöt määrää nuo ponttoonien mitat?

Näyttää ihan siltä, että olisi paljon pienemmilläkin selvitty, mut on ollut pakko venyttää??
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Näyttää ihan siltä, että olisi paljon pienemmilläkin selvitty, mut on ollut pakko venyttää??
Jäähdytyksen ilmanoton suhteen epäilemättä olisi selvitty pienemmilläkin, mutta suurentuneen polttoainetankin tieltä on tavaraa pitänyt siirtää ponttooneihin.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Jaa-a, aika konservatiiviselta näyttää Ferkun suunnittelufilosofia. Tulee mieleen Toyota, vuodesta toiseen?! Varsinkin kun vertaa Mäkkiin, niin tuntuu että 3D-mallinusohjelmassa ei ole kuin sileiden pintojen/linjojen työkalut :)

Esimerkkinä vaikka mäkissä ilmanojausaukot moottorin ilmanoton yhteydessä. Jos vaan Ferkku kulkee kovaa ilman noita innovaatioita, niin pitää kyllä todeta että turhat aukot ja härpäkkeet ovat vain rahan haaskausta. No, tätyy toki odottaa kauden käynnistymistä ja vielä on esimerkiksi Red bull:n auto näkemättä. Jospa se onkin sileä pisara ilman härpääkeen härpäkettä :D
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Suhteellisen hyvältä auto näyttää, mutta vasta muutaman kisan jälkeen jos Ferrari on kärkikahinoissa mukana uskon sen voittaneen vaikeutensa... Muutoin oletan tämän kauden olevan Ferrarille keskikastia ja silloin tällöin voittoja tai palkintosijoituksia ja ei enempää... Kuskien puolesta kaudesta tulee tasavahva... Kumpi tahansa voi voittaa toisen.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
heikkikullan mukaan, tiedotustilaisuudesta kuultuna:
"Pääsuunnittelija Nick Tombazis on erinomainen aerodynamisti, mutta kokonaisuus on kuitenkin teknisen päämiehen Aldo Costan vastuulla. Pääjohtaja Luca di Montezemolo selvitti esittelytilaisuudessa, että haluaa teknikkojen toki puhuvan uudesta autosta, mutta mahdollisimman matalalla profiililla."
Tuo lihavoitu osa vähän ihmetyttää. Tarkoittaako se että

a) todellinen uusi auto on vielä näkemättä ja nyt nähty on joku feikkikonstruktio?

vai että

b) auto on periaatteessa susi eikä sen haluta siten edustavan "uutta" Ferraria, joka ehkä tulee B-version myötä kesällä?

vaiko että

c) mitä fittua?
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Joo tässä alkaa tulla vähän sama fiilis kuin silloin kun Newey siirtyi Red Bullille, ja teki pari mp4-20-variaatiota putkeen noin ulkoisesti ainakin. Onko Tombazis taantumassa, vai määrittääkö siellä Costa(mr. Ferrari 2005) suuntaviivat, joiden puitteissa edellytetään edetä?
Oliko 2005 Ferrari tosiaan Costan auto? Ja sitä ennen, kuten taas sen jälkeen, oli Tombazis isommassa roolissa. Tosin nyt alkaa näyttämään siltä että Tomban käsiala on rappeutumassa tai sitten Costa tai muut ovat olleet taas isommassa roolissa ja tulos sen mukaista.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Tuo lihavoitu osa vähän ihmetyttää. Tarkoittaako se että

a) todellinen uusi auto on vielä näkemättä ja nyt nähty on joku feikkikonstruktio?


Ei voi olla mahdollista, että Ferrari sössisi autonsa uudestaa, kun kesästä asti kehitettiin tätä. Pakko tuon auton on oltava joku feikki auto ja huomenna nähdään se oikea Ferrari.

Jännästi on Ferrarinkin taso tippunut. Muistan kun toivat uuden autonsa vasta ensimmäisiin euroopan kisoihin 2000-luvulla alussa ja aloittivat kauden 2-3 ensimmäistä kisaa edelliskausta parannetulla versiolla ja vielä voittivatkin sillä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös