Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=it&tl=en&u=http://www.422race.com/2010/montezemolo-presidenza-ferrari-a-rischio/
Luca di Montezemolo on vaarassa menettää Ferrarin pääjohtaja hommat Andrea Agnellille vielä tämän vuoden puolella.
No niin muuttuu maailma. Agnellin sukua siirtyy johtotehtäviin - etenkin hallituksen - pala palalta. Monte ei siirry syrjään, vaan on selvästi joutunut kritiikin kohteeksi ja sivuraiteelle. Ensin meni hallituksen puheenjohtajan paikka ja nyt menee hallituspaikka. Taisi joutua samaan tapaan silmätikuksi kuin Todt aikanaan - eli ylisuurten palkkioidensa vuoksi. Näin Briatorenkin vierailu tuskin liittyi Ferrariin, vaan mahdollisesti hänen ja Montezemolon yhteisiin busineksiin. Muutoin hän olisi käynyt Andrean juttusilla.

Andrea Agnellin myötä myös varmasti tallin muutakin henkilöstöä joutuu tarkasteluun. Mies tuonee oman tallipäällikön. Voipi mennä Alonsonkin kanssa tehdyt sopimukset viivalle jos muutokset ulottuvat myös kuskivalintoihin - etenkin näillä näytöillä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei mene. Liian isoista summista kyse.
Kyllä siellä purkupykäliä on menestymättömyyden varalle. Jos taas menestyy - ei asia ole edes harkinnassa. En nyt ennakoi onko näin vaan viittaan enemmänkin siihen, että mies Alonson takaa poistuu: Montezemolo. Näin kävi Kimillekin, joutui Todtin pesuvesien mukaan. Joten kaikki mahdollista on.

Mutta nythän vasta huomasin, että Briatorella ja Juvella on paljon yhteyksiä = Andrea Angnellila. Flavio oli siten vähän kuittailemassa Montellle, että minkäslainen työtila täällä olisi.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Jospa niitä purkupykäliä on myös Santaderin sopimuksessa kytkettynä Alonson ajamiseen, tätä tarkoitin.
Varmasti onkin. Eri asia sitten antaako Angnelli Santanderin määräillä Ferrarin asioista vai näyttääkö valtaansa tai onko mukana tulossa korvaavia yhteistyökumppaneita. Nike, Sonyericsson, Alitalia, Telecom... Juve+Fiat on sen sortin mafia, että tiedä niistä kytköksistä. Sopupeleissä oli kytköksiä ainakin syvälle asti. Montezemolo luonnollisesti halusi miellyttää hallituspaikkansa pitimiksi Agnellin sukua ja myi autonomiaansa Santaderin rahoilla. Agnelleilla ei ole tätä tarvetta/halua vaikka toki tulosta hekin tavoittelevat.

Toisaalta jos Briatore liittyy porukoihin, niin Alonsolle tulee kissanpäivät.
..............
11.04.2010 16.41
Formula 1 –piireistä tunnetuksi tullut Flavio Briatore kommentoi Sky Sport Italialle kannustamansa jalkapalloseuran Juventuksen tilannetta.



..............
11. tammikuuta; Daily Mail - Scandal-hit Juventus reported to be considering QPR chairman Flavio Briatore for club president
- Big job: Briatore has been linked with Juve
Queens Park Rangers chairman Flavio Briatore has been linked with the president's job at Juventus.
- Italian gossip site Dagospia claims the former Renault Forumla One team boss is in line to replace Jean-Claude Blanc at the top of one of Italy's biggest clubs.
Frenchman Blanc rose to prominence after the club's board resigned in the wake of the 2006 Calciopoli match-fixing scandal.
- He took the top job last year after previously being general manager in Turin, but is under pressure, not least because of the club's poor performance on the pitch.
- Juve are third in Serie A, well off the pace set by Jose Mourinho's Inter Milan, and they went out at the group stage in the Champions League.
- Briatore is said to be a friend of the Agnelli family, who have run Juve for decades.
- The move to install the 59-year-old could eventually see Andre Agnelli, son of former president Umberto, take over at the helm of the scandal-hit club.

Low point: AC Milan beat Juventus 3-0 in Turin on Sunday
Briatore's future at QPR could still be in doubt following the 'crashgate' Formula One scandal that saw him effectively banned from the sport for life.
- The sanction was overturned by a French court last week, but the FIA intend to appeal.
If they are successful, Briatore could yet fail the Football League's fit and proper persons test." Mail
http://qprreport.blogspot.com/2010/01/f1-will-appeal-court-briatore.html
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No tuosta Turrinista ei oikein ota selvää, mutta olisiko taustalla keväinen yhtiöittämismuutos. Tuulilasin jutussa myös muuta aiheeseen liittyvää, kuten Ferrarin F1-toiminta ei vaarannu Fiat-yhtymän järjestelyissä. Yhtiöistä:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiatista-chrysler-ja-chryslerista-fiat-valmistaja

Fiatista Chrysler- ja Chryslerista Fiat-valmistaja (Kirjoittettu 23.4.2010)
Fiatin ja Chryslerin yhteistyö tiivistyy. Ristikkäistä autojen valmistamista lisätään osana yhtiöiden kasvavaa yhteistyötä. Paljon syvällisemmin yhteistyö tapahtuu autojen kehitystyön ja ostotoimintojen alueilla. Tavoitteena on suurtuotannon etujen hyödyntäminen kummankin osapuolen hyödyksi.

Fiatin ja Chryslerin pääjohtaja Sergio Marchionne kertoi Fiatin 5-vuotisohjelmasta Torinossa. Hän piti perusteettomina viime aikoina esitettyjä arvioita, joissa Fiatin ja Chryslerin tulevaisuutta on pidetty epävarmana. Marchionnen mielestä Fiatin tulevaisuuteen skeptisesti suhtautuvat eivät ole selvillä siitä, miten Fiatin ja Chryslerin yhteistyö syvenee ja kuinka tulokset alkavat pian näkyä myös konkreettisesti markkinoilla.

Fiat jakautuu kahdeksi yhtiöksi

Fiatin autoteollisuustoiminnan kehittäminen vaatii, että Fiat -konsernissa autoteollisuus eriytetään kokonaan ryhmän muusta teollisesta toiminasta. Kumpikin osa tulee muodostamaan oman yhtiönsä, jonka osakkeet noteerataan pörssissä. Yhtiöittäminen viedään loppuun vuoden 2010 loppuun mennessä edellyttäen, että taloudellinen tilanne säilyy vakaana.

Fiatin jakaminen on edellytys sille, että Fiat voi syventää toimintoja Chryslerin kanssa. Tavoitteena on , että Fiat-Chrysler valmistaa vuonna 2014 yhteensä 6 miljoonaa autoa vuodessa.

Fiatin teollinen toiminta sisältää Fiatin teollisuusyhtiön (Fiat Industries Spa), CNH -traktoreiden ja maatalouskoneiden valmistamisen, Ivecon, FPT Industries-yksikön sekä meriteollisuuden.

Fiat Autoon kuuluu Fiat, Alfa Romeo, Lancia ja Maserati tuotemerkit sekä 85 % osuus Ferrarista. Fiatin autoteollisuuden liikevaihto tulee olemaan 64 miljardia euroa vuoteen 2014 mennessä, kun taas Fiat Industries - yhtiön liikevaihto tulee nousemaan 29 miljardiin euroon. Kummankin yhtiön osakkeet noteerataan Milanon pörssissä. Nykyisen Fiat konsernin erittämisessä Fiatin nykyisen osakkeen omistaja saa yhden osakkeen kummassakin yhtiössä. Suunnitelma on hyväksyttävä Fiatin yhtiökokouksessa. Yhtiön merkittävin omistaja Agnellin suku on suunniotelman jo hyväksynyt.

Fiatin ja Chryslerin yhteistoimintaa lisätään

Marchionne myönsi, että Fiatin ja Chryslerin liiketoimintaa täytyy edelleen kehittää. Mutta on selvää, että ilman Chrysleria Fiatin tulevaisuus olisi hyvin erilainen kuin nyt. Yhteistyön painopistealueita ovat autojen kehitystyö ja ostotoiminta. Mutta myös autojen valnmistuksessa yhteistyötä lisätään. Suunnitelma ei sen sijaan edellytä, että Fiatin ja Chrysler fuusioidaan.

Fiatin nykyinen 20 % osuus Chryslerista on saatu korvauksena teknoliogiasta ja liiketoiminnan tieto-taidosta, jota Fiat on antanut Chryslerille. Fiatin suunnitelmana on nostaa omistusosuuttaan 35 %:iin seuraavien kahden vuoden kuluessa. On kuitenkin mahdollista, että Fiatin- ja Chryslerin kilpailukykyä joudutaan lisäämään myös uusien yhteistyösuhteiden avulla..

Fiat ryhtyy valmistamaan kahta Chryslerin mallisarjaa Italiassa. Toinen autoista on seuraavan sukupolven Sebring. Seuraavien viiden vuoden aikana Fiat tuo markkinoille 34 uutta mallia. Niistä 13 tullaan valmistamaan Pohjois-Amerikassa.
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Kiitos Mikael, nyt ymmärrän paremmin.

Eli käytännössä Ferrari on myytävänä nyt.

Ehkä Lada harkitsee kauppoja :D
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Fiat oli varsinainen hyötyjä Chryslerin kaupassa kuten tuosta voi päätellä: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/finanssikriisi-johti-chrysler-fiat-allianssiin - eli nerokas kauppa. Se, että FIAT -auto yhtymä omistaa Ferrarista 85% ei ole muuttunut mihinkään eikä ole kummallista. Sekään, että Fiat myisi osakkeitaan jollekin toiselle autonvalmistajalle tai vaihtaisi ei olisi kovin dramaattista. Takana lienee italialaiskansallisia tuntoja mutta FIAT on edelleen tappiolllinen yritys joskin ei niin tappiollinen enää kuin moni muu autonvalmistaja.

Tulihan Porchestakin VW:n suuromistaja hetkeksi, kun ei ole montaakaan vuotta siitä, että meinasi käydä toisin päin ja - nyt juuri lopuksi niin kävi. Eli VW imaisi Porchet
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kiitos Mikael, nyt ymmärrän paremmin.

Eli käytännössä Ferrari on myytävänä nyt.

Ehkä Lada harkitsee kauppoja :D
Ei välttämättä. FIAT saattaa etsiä autonvalmistajakumppania ( kaikki nämä omistavat toisiaan ristiin ja vaihtavat alustalevyjä ). Osakkeita ja osaamista sekä markkinoita vaihdetaan ja yritetään pärjätä tässä pudotuspelissä. FIAT ei nyttemmin ole lainkaan huonossa asemassa. Se, että Fiat myisi osuuttaan pelkästään Ferrarista - jaa-a, enpä tiedä. Ferrari on keskeisessä asemassa FIATin tuotteiden markkinoinnissa joten vaikea sanoa että luopuisivat. Sen sijaan F1-talli jo voisikin olla myytävänä, mutta eipä sekään iso raha olisi, että mitään ratkaisisi.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Jos FIAT omistaa ja omisti aiemminkin 85% Ferrarista, niin toki kohtalot yhdistyvät. Ferrarista voidaan hankkiutua eroon ( miksi ? ). Fiat voidaan myydä jolloin omistaja vaihtuu ( no näitä tapahtuu ). Fiat hankkiutuu yhteistyöhön jonkun kanssa Chryslerin lisäksi ( esim Toyota ) jolloin osakkeita myydään tai vaihdetaan ja FIATin 85% omistajuus pilkkoutuu osakevaihdon myötä. Tuskin uudellakaan omistajalla on erityissyitä ampua alas Ferraria.

Oleellista on myykö Ferrarin urheiluautot. Myynti on pientä mutta nyttemmin tietääkseni hyvällä pohjalla moniin verrattuna. Brandi on erittäin vahva. Toinen keskeinen seikka on F1-kilpailun kannattavuus. Sitä en tiedä, mutta markkinointiarvon mittaus on ainakin merkittävä ja vaikeasti mitattava.

Enemmänkin voisi käydä niin, että merkkejä ja tehtaita sekä valmistusta yhdistetään. Nykyiset FIATin brandit ovat toki legendaarisia mutta automerkkeinä heikkoja. Alfa-Romeo + Lancia + Ferrari -vaikka - kenties Lexus sinne niin ikään. Saataisiin FIAtin vahva urheiluautosekmentti jossa alustoja yhdistettäisiin ja nimet vain sekmentoisivat autoja eri ostajaryhmille. No - kuka tietää.

Mutta Agnellien yhtiöjärjestelyt kahteen eri ryppääseen kyllä kielii, että näin autopuolta on helpompi naittaa jonkun autonvalmistajan kanssa yhteen ( ilman junia tai maatalouskoneita jne ). Varmasti siellä on yhteistyökumppani valmiiksi katsottuna: Toyota, BMW, Honda tai VW esimerkkeinä - ehkä jopa tässä järjestyksessä.

Agnellin suvun haaliessa hallituspaikkoja mitä siitä voi päätellä. Joko haluavat ydintoimialueille valvomaan toimintaa tai sitten valmistelemaan myyntiä. Eli ei voi päätellä mitään, paitsi - että valta on näin paremmin kontroloituna ja miljoonat ohjautuvat paremmin suvulle. Voi siis käydä niinkin, että Agnellit pitävät juuri autobusineksen ja myyvät muut pienemmät.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Todt nyt on pikkunappula tässä pelissä, ei merkitse mitään. Ferrarikin on pientä paitsi markkinointiarvona. Kyllä se niin on, että autonvalmistuksessa etenkin nyt: raha puhuu ja kansalliset sekä tunteenomaiset argumentit joutavat sivuun. Tottakai Ferraria voidaan osavalmistaa vaikka kiinassa, mutta julkikuva säilyy uskottavassa ympäristössä kuten Italiassa. Enemmänkin uskon, että Ferrarin imagoa voidaan hyödyntää joidenkin järjestelyiden jälkeen laajemmin. Esim Hondan tehtailla valmistettu premiur-sarjan Ferrari jonka muotoilusta vastaa Italo-design.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18384
Lauda haukkui Ferrarin tempun

Turun Sanomat 25.7 2010 23:01:08

Yleensä kärkkään kriittinen ex-mestari Niki Lauda liittyi mukaan Ferrarin tallimääräyksen haukkujiin.

Lauda väitti, ettei ole nähnyt Ferrarilta typerämpää tekoa, kun hänen mielestään molemmilla kuljettajilla olisi kuitenkin ollut vielä mahdollisuudet taistella mestaruudesta.

Kaikki perustelut olivat Laudan mukaan tuulesta temmatut.

TS/Hockenheim
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18384
Moraaliin teki kipeää

Turun Sanomat 25.7 2010 23:12:21

Saksan GP-kolumni 25.7.

Tallimääräys on moottoriurheilussa sana, joka kalskahtaa samalta kuin järjestelty lopputulos jalkapallossa.

Vakuudeltaan se ei kuitenkaan ole samanlainen rikos, vaan pikemminkin moraalinen rikkomus – mutta yhtä lailla suuren katsojakunnan pettämistä kuin antaa vastustajan tehdä maali ihan varta vasten.

Ferrarin tapa hoitaa Fernando Alonso voittajaksi Felipe Massan eteen herätti enemmän närkästystä kuin ymmärrystä, jota myös löytyi Hockenheimin varikolla hyvin paljon.

Varsinkin englantilaismedia hyökkäsi Ferrarin kimppuun yhtä aggressiivisesti kuin Michael Schumacherin aikoihin.

Erityisesti heidän mielestään tilannetta tulehdutti se, että Schumacherin aikana kärsimään joutunutta Alonsoa arvostettiin kuin marttyyria. Nyt espanjalainen itse erehtyi uudeksi Schumacheriksi tallikaverinsa kyykyttäjäksi tallin avulla.

Espanjalaismedia taas päivitteli Ferrarin saamaa kritiikkiä ja ymmärsi täysin, miksi Alonso sai voittaa. Kun toinen oli ennen kisaa 47 ja toinen 78 pistettä MM-kärkeä perässä, Massan voitto tallikaverista olisi mennyt tavallaan hukkaan.

Ferrari nosti samalla Alonson koko loppukaudeksi ykköskuskin asemaan, vaikka tallipäällikkö Stefano Domenicali kiistikin asian. Näin Ferrarilla on yhden kärjen taktiikka MM-taistossa kahdella kuljettajalla yhä mestaruudesta ajavia Red Bulleja ja McLareneita vastaan.

Jos tallijohto ei olisi puuttunut peliin, Massa olisi luultavasti voittanut – tai sitten Ferrarit olisivat kolaroineet kuin Red Bullit Turkissa.

Massalle tapaus sattui viime vuoden kammottavan loukkaantumisen vuosipäivänä. Tällä kertaa hän pysyi fyysisesti ehjänä, mutta henkisesti sattui varmasti vieläkin enemmän.

Lopputuloksen peukaloimiseen Saksan Grand Prix -tuomaristo puuttui osaltaan langettamalle Ferrarille sadantuhannen dollarin sakon ja passittamalla tallin FIA:n maailmanneuvoston eteen.

Jos Max Mosley johtaisi vielä kattojärjestöä, Ferraria uhkaisi varmuudella tuntuva lisäsanktio.

Nyt uusi puheenjohtaja Jean Todt joutuu ensimmäiseen kiirastuleensa. Hän on entinen Ferrarin tallipäällikkö, joka teki vastaavia ratkaisuja Schumacherin hyväksi. Toisaalta hänen poikansa Nicolas Todt on Massan manageri ja Massan kustannuksellahan tässä urheilun pyhyyttä tahrittiin.

Maailmanneuvoston pitäisi käsitellä elokuun tauolla, joten ihan verekseltään Todt ei joudu tuomitsemaan – tai tuomiolle.

Hockenheim/Heikki Kulta
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18384
Punainen tukkapölly

Aihe F1, 25.7.2010 19:40, heikki.kulta

Eipä olekaan vähään aikaan taitettu peistä tallimääräyksestä. Tällä hetkellä täällä Hockenheimringin pressihuoneessa ei muuta tehdäkään.
Aloitan omalla mielipiteelläni.
Ymmärrän täysin, miksi Ferrari vaihtoi Alonson Massan paikalle voittajaksi, mutta en ymmärrä, miksi se piti tehdä lähes samoin kuin kahdeksan vuotta jolloin Itävallassa, jolloin koko F1-maailma ärjähti Ferrarille kenties ärhäkämmin kuin koskaan.
Takanani heiluu noin kuvaannollisesti brittimedian kirves, joka on moraalikiukussaan valmis mestaamaan Ferrari-päättäjät maanantain lehdissä – ellei ole tehnyt niin jo verkkosivuillaan.
Daily Mirror -lehden Byron Young menee kysymyksillään sumeilematta asian ytimeen. Miten hän näki Ferrarin toiminnan tässä tilanteessa?
– Haluan huutaa urheilun puolesta. Ferrari voitti, kun pääsi kuin koira veräjästä. 100000 taalan sakko ei ole mitään, mutta joutuu myös maailmanneuvoston kuulusteluun. Tämä on ikävä päivä urheilulle. Kun tallilla on kaksi nopeinta autoa kisassa, molemmat haluavat voittaa ja sitten toiselle annetaan epäreilu etu.
– Alonso on loistava kuski, hän on voittanut kaksi mestaruutta hienolla ajamisella. Moraalisesti hän oli aina korkeammalla kuin päävastustaja Michael Schumacher, se hyvä heppu ja voittaja. Nyt hän ei enää ole. Hän on Schumacher. Olen pahoillani ja voin tällaisen tapauksen vuoksi yhtä pahoin kuin Itävallassa 2002, Young ampui, kun kysyin, miten hän näki tapahtuneen.
Entä sitten Ferrarin kotimaan La Gazzetta dello Sport -lehden moottoriurheilupuolen päällikkö Pino Allievi. Oliko tämä Itävallan tallimääräysfiaskon uusinta?
– Kyllä… Mutta 2002 oli skandaali, koska kaikille oli selvää, että Schumacher voittaisi sen mestaruuden helposti. Ferrarilla oli kaikkien aikojen paras autonsa ja oli täysin turhaa pelata sillä lailla Schumacherin päästämiseksi voittoon.
– Nyt tilanne on siinä mielessä täysin toinen, kun Ferrari taistelee altavastaajana Red Bullia ja McLarenia vastaan MM-sarjassa. Mielestäni oli ihan korrektia antaa paras mahdollisuus paremmin sarjassa sijoittuneelle kuljettajalle, Allievi arvioi.
Auto, Motor und Sport -lehden Michael Schmidtille tuli myös Itävalta 2002 mieleen.
– Mutta Itävalta oli paljon pahempi, koska se oli niin aikaisessa vaiheessa kautta. Kun rangaistaan vaaditaan todisteita. Missä ne ovat? He vain kertoivat Massalle, että Alonso on nopeampi – mikä saattoi hyvinkin olla totta. Ei siellä sanottu anna Alonson ohittaa. Ikävästihän tämä taas tähän urheiluun heijastuu. Valitettavasti.
TS:n portugalilainen avustaja Luis Vasconcelos ymmärsi, mutta myös tuomitsi.
– En pidä tällaisesta alkuunkaan. Rumaahan se on. Mutta kun muistaa, että toisella Ferrarin kuljettajalla on ehkä puolittainen mahdollisuus vielä voittaa mestaruus ja toisella ei enää lainkaan mahdollisuuksia, täytyy mennä sen puolelle, joka on yhä taistelussa mukana.
– Tapahtunut usein ennenkin. Typerintä on, kun he eivät myönnä sitä suoraan. Mitä tekivät, on normaalia. Tämä on kuitenkin joukkueurheilua. Jos ei ole joukkueurheilua, ajetaan sitten vaan yhdellä autolla, niin ei ainakaan motivaatio kärsi.
– Niin moni muukin talli on tehnyt samoin. Huipputalleista vain Red Bullilla tällaista ei ole vielä nähty, mutta Ferrari, McLaren, Williams, Benetton ja Renault ovat sitä harrastaneet.
Mark Hughes, Autosportin asiantuntija, suhtautui rauhallisesti kohuun.
– Olihan se tallimääräys, mutta olen eri mieltä, että se pitäisi tuomita raskaimman mukaan. On täysin hyväksyttävää, että mestaruudesta taisteleva tiimi nostaa jossain kohtaa toisen kuljettajansa parempaan asemaan. Mielestäni tämä on business as usual, ei mitään muuta.
Brasilialaisen O Estado de Sao Paulo lehden toimittaja Livio Oricchio kommentoi tapahtunutta suorassa lähetyksessä kotikaupunkinsa radioon ja kysyi minultakin mielipidettä kesken kisan, pitäisikö Ferraria rangaista.
– Yleisesti oltiin sitä mieltä, että urheilullisesti tämä oli katastrofi, mutta bisnesmielessä ihan normaalia toimintaa, Oricchio luotaili.
Ja sitten suomalaisjännärien kanta tähän uusimpaan formulaskandaaliin?

Ymmärrystä vai epäurheilijamaisuutta?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
Eihän siinä mitään, tallimääräyksiä tulee olemaan ja on aina ollutkin.

Siitäkin voi kiistellä oliko tuo nyt vielä tarpeen? Mun mielestä ei, koska edelleen Felipellä on mahdollisuudet, tosin huomattavasti tietty heikommat, kun ei niitä voittojakaan ole alla.

Mut tämä on lähinnä tyystin naurettava väitös:
mtv3.fi sanoi:
Domenicalin mukaan Alonso ei ole Ferrarin ykköskuski huolimatta siitä, että espanjalainen johtaa Massaa nyt 38 pisteellä MM-sarjassa.

- Olen erittäin tyytyväinen Felipen tekemään suoritukseen. Felipe saa mahdollisuutensa ja tallin edun nimissä hän puristaa mestaruuden eteen. Ei ole ykkös- tai kakkoskuskia.
Lisäksi on hieman eriasia manipuloida kisan voitto kuin esim. kakkos tai kolmossijoitus. Saatikka sitten siinä vaiheessa sijoituksen luovuttaminen, kun omat mahdollisuudet ovat täysin olemattomat.

Ferrari :nope:
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Lisäksi on hieman eriasia manipuloida kisan voitto kuin esim. kakkos tai kolmossijoitus. Saatikka sitten siinä vaiheessa sijoituksen luovuttaminen, kun omat mahdollisuudet ovat täysin olemattomat.

Ferrari :nope:
Niinpä. Jos Massa olisi ollut kisassa totaalisen surkea, niin ehkä tuon määräyksen olisi voinut niellä. MUTTA, kun näin ei ollut. Massa otti hyvän startin, johti kisaa 2/3 ajasta ja vauhti oli yhtä hyvää kuin Alonsolla. Ja olemme tosiaan vasta kauden puolessa välissä.

Jos Massa jatkossakin ajaa noin hyvin ja joutuu toimimaan silti Alonson apulaisena, pitää muidenkin tiimien lähteä samaan selkeään ykköskuskiajatteluun.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
pakko sanoa lyhyesti. Ferrari sucks ja paskaa puhuvat niin että korvat heiluu. Naurattaa vastaukset kysymyksiin joita Lonso ja Domi sekä Massa antavat niihin tallimääräyskuvioihin. Ei jumalauta mitä paskaa niilta kaikilta. Se on hiukan sama kun pikkupoika ja jää tikkarin varastamisesta kiinni ja myyjä kysyy onko varastitko mitään ja pikkupoika vastaa en varastanut vaikka tikkari on taskussa samaan aikaan. Idiootteja pakko sanoa. Entistä enemmän syytä vihata koko paskaa tallia.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Tässä ajatuksia nyt kun on nukuttu yksi yö välissä. Laitan ne tähän ketjuun koska koskevat lähinnä Ferrarin toimintaa, ja tällä on pidempi vaikutus kuin vain yksi kisa (Hockenheim).

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/07/1160049

"Schumi puolustaa Ferraria: Olisin toiminut samoin"

Ainakin Schumi on johdonmukainen. Ikävä kyllä tämä vain vahvistaa Schumin oman mädännäisyyden Ferraritallin ja Alonson rinnalla, ei muuta.

http://www.ts.fi/f1/uutiset/148616.html

"Domenicali halusi välttää Red Bullien kolarin"

Tässäpä meillä onkin selitys! Voi vitsi, sen takia pitää päästää tallikaveri ohi, koska muuten tulee kolari. Ei tule mieleenkään että jos pelätään kolaria, niin silloin käsketään kuskien jäädyttää tilanne. Siitä ei todellakaan seuraa, että se kuski joka olisi kolaria aiheuttamassa määrätäänkin eteen. No, tämä on yksi Demonicalin valheista, ei muuta. Jotain piti keksiä vastaukseksi.

Olenko ainoa, jonka mielestä ei voi olla sattumaa että Alonso on aina paikalla kun tallissa on mätää? 2007 McLarenilla. 2008 Renaultilla. Nyt 2010 Ferrarilla. Se on ihmiset kun tekevät tallin, ja tämä kertoo karua kieltä Ferrarin ihmisistä tällä hetkellä - eikä vähiten Alonsosta. On hyvä, että Alonsoa hiillostettiin siitä kuinka hän on aiemmin haukkunut muita kisojen järjestämisestä yms. ja nyt oli itse osallisena yhdessä rumimmissa järjestelyissä mitä lajissa on koko historian aikana nähty. Jos olisi edes tajunnut olla hiljaa ja antaa ymmärtää että teki vain mitä talli käski. Mutta kun kisan aikaisesta radiokeskustelusta ja Alonson jälkikommenteista paistaa läpi, että tämä on juurikin mitä Alonso itsekin halusi, siis voittaa millä keinolla hyvänsä. Tästä ei enää alemmaksi pääse. Schumacher näytti mallia, jota Alonso nyt innolla seuraa näköjään.

Jotenkin tuntuu että Ferrarilla oli hyvä tilaisuus puhdistaa kasvonsa Schumin lähdön jälkeen ja vähän aikaa niin olikin kun kuskit saivat rehdisti taistella radalla eikä talli muutenkaan tehnyt likaisia temppuja radalla tai sen ulkopuolellakaan. Nyt on asiat toisin kun sääntöjä rikotaan jatkuvalla syötöllä tallin toimesta, niin Silverstonessa kuin nyt Hockenheimissa. Miksi näin? Uskon että Ferrarilla on käynyt vähän niin kuin McLarenilla 2007: voittamisen pakko, hulluus suorastaan, on ajanut kaiken muun edelle. Ei enää nähdä mitään muuta. Pakko voittaa, keinoista viis. Ja tähän tarkoitukseen he eivät parempaa kuljettajaa kuin Alonso olisi voineet hankkia. En usko kenenkään toisen nykykuskin (poislukien tietysti Schumi, jonka jotenkin edelleen miellän entiseksi F1-kuskiksi vaikka mukana pyöriikin) olevan yhtä häikäilemätön tällä tavalla. Ehkä olin naivi kun 2007 jälkeen ajattelin, että Alonsoa ei Ferrarilla koskaan nähdä, koska eihän talli sellaista henkilöä palkkaa joka on heitä vastaan niin aktiivisesti ja rikollisesti toiminut? Totuus taisikin olla se, että niillä toimillaan Alonso vain sai lisäpisteitä Ferrarilta, että hän onkin juuri heidänlaisensa kaveri (en sano mies, sillä miehet eivät toimi näin).

Tästä roskasakista ei puutu enää kuin Briatore tunkion kuninkaana. Toivottavasti näemme hänet pian tallissa.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Jos olisin Ferrarin brandistä vastuussa niin olisin kyllä huolissani. Tämä nykymeno ei todellakaan antaisi tuotteesta luotettavaa ja hyväksyttävää kuvaa. Tämä julkisuus tuo ohikulkevan avaimen kärjellä piirretyn naarmun koko auton pituudelle - ja se kyllä näkyy punaisessa maalipinnassa.

Tai jos olisin santanderin markkinointiosastolla, niin vaikka pankkien sterssitesteissä tulikin puhtaat paperit niin stressiä tuli tästä yllin kyllin. Kisa - joka oli suorastaan tapetoitu Santander-lakanoilla - muistetaan nyt Santander-mannekiinin Alonson voitosta joka kuvotti useimpia katsojia. Herrakansan pankki ja luokkajako sekä hyvin voinnin maksajat. Miettiikö brasilialainen uusien öljykenttien työntekijä ostavansa Fiatin ja hakevansa siihen rahoitusta Santanderilta. Huomioidaanko hänet vai tuleeko hyväksikäytetyksi.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
On hyvä, että Alonsoa hiillostettiin siitä kuinka hän on aiemmin haukkunut muita kisojen järjestämisestä...
Jep. Nyt ei edes vastannut kysymyksiin vaan kierteli&kaarteli kuinka on ollut vknlopun kilpailukykyinen blablaa. No niin oli Massakin.
Uusia juonenkäänteitä odotellessa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös