Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Jos Pirelli suunnittelee renkaat pelkästään Ferrarille, siitä tulee semmoinen poru etteivät he jatkasi pitkään.

Ja kuulostaa naurettavalta tuo toivomisesi siitä että Ferrari saisi superrenkaat, jotta voisivat voittaa muut.
Kyllähän aikoinaan Villeneuve ja parit muut kiukkusivat kun Bridgestone tuotti parhaat kumit Ferrarille, tosin Michelin kun teki huippukumit Rellulle niin toisetkin Michelin tallit taisivat saada lähes samanlaiset renkaat kun hekin. Toki nyt Pirelli voisi tehdä samalla tavalla Ferrarin kanssa sillä siinä ois Italialaisyhteistyö parhaimmillaan.

En minä mitään toivonut vaan arvelin menneitä aikoja Renault/Michelin, sitten sen näkee miten Pirellin kanssa käy.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
En minä mitään toivonut vaan arvelin menneitä aikoja Renault/Michelin, sitten sen näkee miten Pirellin kanssa käy.
Ookko tosissas?

Toivottavasti Pirelli saa tehtyä hyvät kumit varsinkin Alonson Ferrarin alle, Espanjalaisen ollessa Renautilla tiimin yhteistyö Michelinin kanssa oli paljon enemmän mitä monet luulivat.

Nojoo, ihan sama sinänsä, toivotaan ettei mitään tuollaista jouduta katsomaan ensi vuonna vaan saataisiin tasaisen hyvät/paskat? renkaat kaikille ettei kukaan voi vinkua suosimisesta...

Itse en edes Ferrarifanina pitänyt heidän erityiskohtelustaan silloin joskus, enkä halua sitä tulevaisuudessakaan. Etenkään Alonsolle.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Niin siis, Domen ja Kimin välithän voi olla ihan hyvät. Dome on pelinappula suuressa Ferrari maailmassa, siinä missä suurin osa muistakin näkyvistä osista, kuskeista mekaniikkoihin, jne.

Se on Monte joka vielä aikansa metelöi, pääsponssin kera ja toki johtoryhmä noin muuten. Mut Dome on "vain" tallipäällikkö. Dome tuskin oli sen takana, että Kimi piti "savustaa" Alonson tieltä. Eiköhän tuo olisi mielellään jatkanut Kimin ja Massan kanssa sitä putkea mikä lähti käyntiin. Sen tietää varmasti sekä Kimi, että Dome, ettei menestys yhdestä kuskista ole kiinni. Kaikki palikat kunnossa, niin sillä sitä menestystä tulee.
Viime vuonna kun Alonson Ferrarisiirto varmistui, Dome sanoi kyllä ihan suoraan olleensa aina Alonsofani (ja muutakin, tuo jäi päällimmäisenä mieleen), joten ei se nyt ainakaan vastahakoisesti ottanut Alonsoa talliin. Pikemminkin oli yksi niitä jotka homman junailivat ja sitä erityisesti halusivat. Eli tuskin olisi mielellään jatkanut Kimin ja Massan kanssa. Tässä voi olla myös sellaista perinteistä "firmamentaliteettia" jossa edellisen johtajan aikakauden edustajat katsotaan jollain tavalla vihollisiksi ja heidät pyritään mahdollisuuksien rajoissa marginalisoimaan tai potkimaan pois. Ferrarilla onkin siivottu paljon porukkaa pois sitten Todtin lähdön, ei ainoastaan Kimi joka oli "Todtin mestari."
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Montoya korvattiin heinäkuussa, Lewis ajoi noilla renkailla ensi kertaa syyskuussa. Eli tuskinpa.
Varmaa tietoa ei tietenkään ole saatavilla, mutta kuvio ilmeisesti oli se, että Hamilton olisi ajanut Pedron paikalla pari kolme viimeistä kisaa 2006 hankkien kokemusta seuraavaa kautta varten. Ei ajanut ja sitä aikoinaan kyllä hieman ihmeteltiin. Huhuissa syyksi on annettu, että ei ollut kovin hyvä Michelinin gummeilla. Toinen mahdollinen syy voi olla että olisi ajanut Kimin tallikaverina kuten vaikkapa Fisichella ajoi 2009 lopulla ja näyttänyt niin surkealta, että markkina-arvo ja uskottavuus (ja ehkä myös itsetunto ja luottamus omiin kykyihin) olisi mennyt saman tien nollaan. Ehkä tätä riskiä ei haluttu ottaa, Hamiltonhan on McLarenin pitkäaikainen investointi. Häntä haluttiin ensin valmentaa F1-testeillä pitkin syksyä ja talvea jotta voi sitten kisata 2007, vaikkakin kakkoskuskina suurmestari Alonson rinnalla. Kuinkas sitten kävikään...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Pirellillä ei ole mahdollisuuksi edes niin suosia Ferraria kuin aikoinaan brizoilla Schumin suhteen. Saihan silloinkin muut suht samat kumit, mutta ratakohtainen tuntemus oli Ferrarilla ja ne oli myös räätälöity Schumin toiveiden mukaan. Nyt tilanne testirajoitusten vuoksi on ihan toinen, eikä Pirellillä ole myöskään Ferrarin ratakohtaisesta datasta paljoa iloa ilman vertailukohtaa. Esimerkiksi nyt Pirellejä testaa Heidi eikä se auta Alonsoa lainkaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
Kyllähän Bridgestonen monopoliaikana on tilanne ollut selvästi se, että he tekevät renkaat ja autot täytyy sovittaa niihin. Ja renkaat pysyvät samoina koko kauden, toisin kuin rengassodan aikana, jolloin kaikissa kisoissa saattoi olla erilaiset renkaat.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Alonso välttämässä FIA:n kuulustelun

Kansainvälinen autoliitto FIA ei ole kutsunut Fernando Alonsoa ja Felipe Massaa kuultavaksi Saksan GP:n tallimääräysjupakasta, espanjalainen COPE-radioasema kertoo.

FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto käsittelee asiaa ensi viikon keskiviikkona, mutta COPE:n saamien tietojen mukaan Ferrari-kuljettajien ei tarvitse saapua paikalle Pariisiin.

Radioaseman mukaan tämä vahvistaa sen, että Ferrari-kuljettajien kaksoisvoitosta saamat pisteet eivät ole vaarassa. Maailmanneuvosto voi korkeintaan viedä Ferrarilta Saksan GP:ssä kerätyt valmistajien MM-pisteet.

- Mielestäni tämä asia ei koske kuljettajia, ja aion puolustaa tätä näkökulmaa, maailmanneuvoston espanjalaisjäsen Carlos Gracia sanoi.

Massa päästi Saksan GP:ssä tallikaverinsa ohitseen, kun talli ilmoitti brasilialaiskuskille Alonson olevan häntä nopeampi. Ferrarin mukaan Massa teki itse päätöksen asiasta, eikä kyseessä ollut tallimääräys.
:alppu:
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Radioaseman mukaan tämä vahvistaa sen, että Ferrari-kuljettajien kaksoisvoitosta saamat pisteet eivät ole vaarassa. Maailmanneuvosto voi korkeintaan viedä Ferrarilta Saksan GP:ssä kerätyt valmistajien MM-pisteet.
Kyllähän tässä huutava vääryys tapahtuisi. Vetteliltä pisteet pois, koska se painosti Alonsoa niin, että Alonson oli pakko painostaa talliaan käskyttämään Massaa. Ilmiselvä virhe Vetteliltä. Alonso on täysin syytön, kuten aina.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
Espanjalaismafia valtaamassa selkeästi alaa, TAI olen vain tulossa vainoharhaiseksi. Eihän tällä Carlos Graciallakaan ole mitään eturistiriitaa tuossa käsittelyssä, koska Espanjassa ihmiset eivät aja "kamujensa" etuja järjestöissä häpeilemättä. Nyt vaan suomalaisetkin sikailemaan ja Kari O. Sohlberg hoitaa niin että kuskit eivät ole koskaan osallisina mihinkään.
 

Paperino

Well-known member
Liittynyt
26.11.2009
Viestit
199
Sijainti
Tampere
No siinä ei paljon hoitamista ole, kun ei ketään kiinnosta mitä se Heikki tekee 8 kierrosta muille jääneenä.
Ajattelin mielessäni myös tuota rallipuolen suomalaisosastoa, koska WRC:kin on FIA:n alaisuudessa :) Ennakkoon tutustumista reitteihin ja tukkeja tielle pahimpien kilpakumppanien ajovuoroilla yms.

[/offtopic]
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Ajattelin mielessäni myös tuota rallipuolen suomalaisosastoa, koska WRC:kin on FIA:n alaisuudessa :) Ennakkoon tutustumista reitteihin ja tukkeja tielle pahimpien kilpakumppanien ajovuoroilla yms.

[/offtopic]
Tai sitten kalenterin teko vaiheessa täytetään se asfalttiralleill.... Eiku hetkinen, siis soraralleilla... (Hmmmh. viimeinen WRC kausi, ja yhtäkkiä kalenterissa onkin viisi asfalttirallia, ikäänkuin maksimoimassa Sebin maailmanmestaruuden vielä kerran :rolleyes:)
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kyllähän tässä huutava vääryys tapahtuisi. Vetteliltä pisteet pois, koska se painosti Alonsoa niin, että Alonson oli pakko painostaa talliaan käskyttämään Massaa. Ilmiselvä virhe Vetteliltä. Alonso on täysin syytön, kuten aina.
TODELLA munatonta meininkiä. FIA alkaa olemaan kuin YK - hienoja ja yleviä päätöslauselmia mutta ei kykyä tai halua valvoa niiden täytäntöönpanoa. Siinä sitten esimerkkiä muille talleille - tallimääräyksistä ei tule oikeita rangaistuksia ja muita voi ja kannattaa pitää tyhminä. :jaska:

Jos tilanne on tämä niin sitten kannattaa poistaa tuo sääntö kokonaan. FIA vain tekee itsestää naurettavan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
TODELLA munatonta meininkiä. FIA alkaa olemaan kuin YK - hienoja ja yleviä päätöslauselmia mutta ei kykyä tai halua valvoa niiden täytäntöönpanoa. Siinä sitten esimerkkiä muille talleille - tallimääräyksistä ei tule oikeita rangaistuksia ja muita voi ja kannattaa pitää tyhminä. :jaska:
Tätä esimerkkiä on annettu koko kiellon ajan. Nyt linjaa on tiukennettu ja tallimääräyksistä jaetaan ensimmäistä kertaa myös rangaistus.
Jos tilanne on tämä niin sitten kannattaa poistaa tuo sääntö kokonaan. FIA vain tekee itsestää naurettavan.
Poistaa se ehdottomasti kannattaisi, mutta FIA:n uskottavuus kyllä parani, kun se lopultakin alkoi myös valvoa tuota sääntöä.

Mutta monen oikeustaju näyttää olevan se, että jokaisesta rikkeestä pitäisi vähintään diskausta ja kilpailukieltoa tulla tai linja on liian lepsu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös