Joppe_001
Well-known member
Järkeä kyllä, kohtuus ja F1 taas eivät millään sovi samaan lauseeseen. En ymmärrä, että miksi nostat tästä jatkuvasti niin kovan haloon, kun ei F1-moottoreilla ja tuotantokoneilla ole mitään tekemistä keskenään. 2,4-litrainen, järkyttävän ylävireinen V8 toimikoon malliesimerkkinä. Ja nämä reliikit ovat kuitenkin mielestäsi ok, ihan vaan sen takia että sylintereitä sattuu olemaan kahdeksan?Tarvitseeko missään olla enää mitään järkeä tai kohtuutta?
Omasta mielestäni 1,6-litran ahdettu on tervetullut ja ennenkaikkea järkevä uudistus moottorisääntöihin. Sylinterimääriin en ota kantaa, mutta kuten tuossa aiemmin jo todettiin, niin mutkien kautta kaikki yleensä päätyvät samaan konstruktioon. FIA ei ilmeisesti halua valmistajien törsäävän huimia määriä rahaa parhaan ratkaisun hakemiseen, vaan on päättänyt tehdä valinnan valmistajien puolesta.