CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15056
Turbo taisi tulla Indyn maailmaan jo AAA:n aikaan vuonna 1952. Sen jälkeen kehitystä tapahtui huimasti ja se huipentui 1970-luvun alussa silloisiin Offenhauserin 1000 hevosvoiman laitteisiin.
Se off-topicista. Mielenkiintoista kieltämättä ovat nuo herra Minardin varoituksen sanat. Mikäli testien rajoitukset tulisivat jatkumaan niin kehityksen kulku nykyisten aerodynamiikan ja simulaation sijaan turbojen kehitys saattaisi ainakin myöhemmin todella nostaa kustannustasoa.
Edellisenkin turboaikakauden loppuvaiheessa moottorien kehityskulut ainakin Hondalla olivat aivan käsittämättömiä suhteessa moneen muuhun kuluerään. Mikäli Cosworth luopuisi paikastaan toimittaa turboja sarjaan niin vaihtoehtoa sen paikalle on vaikea löytää. Halukkaita saattaisi olla mutta riittääkö kustannustaso. Se onkin sitten toinen juttu.
Se off-topicista. Mielenkiintoista kieltämättä ovat nuo herra Minardin varoituksen sanat. Mikäli testien rajoitukset tulisivat jatkumaan niin kehityksen kulku nykyisten aerodynamiikan ja simulaation sijaan turbojen kehitys saattaisi ainakin myöhemmin todella nostaa kustannustasoa.
Edellisenkin turboaikakauden loppuvaiheessa moottorien kehityskulut ainakin Hondalla olivat aivan käsittämättömiä suhteessa moneen muuhun kuluerään. Mikäli Cosworth luopuisi paikastaan toimittaa turboja sarjaan niin vaihtoehtoa sen paikalle on vaikea löytää. Halukkaita saattaisi olla mutta riittääkö kustannustaso. Se onkin sitten toinen juttu.