Turso
Well-known member
- Liittynyt
- 7.9.2012
- Viestit
- 1041
Niin, tarkoitin nimenomaan ettei siinä niin kauaa menisi. Löysin sitten itsekin yhden videon Alonson kisastartista jossa oli 7,5 sec kohdalla yli 250km/h.
Niin, tarkoitin nimenomaan ettei siinä niin kauaa menisi. Löysin sitten itsekin yhden videon Alonson kisastartista jossa oli 7,5 sec kohdalla yli 250km/h.
Menee alle viiteen sekunttiin helposti !Niin, tarkoitin nimenomaan ettei siinä niin kauaa menisi. Löysin sitten itsekin yhden videon Alonson kisastartista jossa oli 7,5 sec kohdalla yli 250km/h.
Alonso lähtikin kisatäydellä tankilla + reaktioaika + ei vältsitsi puhtaimmalla ajolinjalla. Kuhan oli video jonka löysin ajanoton ja nopeusmittarin kanssa.Menee alle viiteen sekunttiin helposti !
Taannoin pohtinut ihan samaa. Mitenkään pitkällehän tolla-ajattelumallilla ei kyllä pääse, mutta ehkä pystyisi saamaan sen pisteen joltain radalta. Esim. Monaco / Unkari tai sitten Monzasta. Sitten voisi sillä pisterahalla yrittää kehittää enemmän geneerisempää ratkaisua ja pikkutviikeillä sitten yrittää saada sitä toimimaan yksittäisille radoille paremmin.Tuli vaan mieleen tämmönen pikku juttu. Mietin tota, että kun esim. toi Caterham on rämpiny jo vuosia tuolla häntäpäässä ja mahdollisten pisteiden saaminen on mahdollista ainoastaan tuurilla, niin kannattaiskohan niitten suunnitella auto pelkästään johonkin ns. "erikoisille" radoille? Esim. ainoastaan poikkeuksellisen nopeille radoille, tai ehkä toi äärimmäisyysajattelu vois toimia poikkeuksellisen hitaille radoille paremmin. Tai ehkäpä vielä enemmän ääripäätilanne vois olla pelkästään sadekelin kisoihin suunniteltu auto.
Eli tillanne ois se, että normiradoilla ja normiolosuhteissa talli tuskin pääsee edes kisaan mukaan, mutta sitten kun on "the rata" tai sadekelin olosohteet, niin sitten ollaanki palkintopallilla tai voitetaan.
No joo, ehkä toi ei ihan käytännössä toimis. En tiijä...
Mutta onhan noita nähty. Williams 2008 oli suunniteltu korkean downforcen radoille ja Force India 2009 nopeille.
Jep.Kiellettyjä pl. DRS?
Tämä. Toki nuo "passiiviset" tupla drs:ät on ihan sääntöjen sallimia ainakin toistaiseksi.
Mistä lähtien ja mistähän mahtaa lyhenne tulla?Se on DRD.
DRD = Drag Reduction Device. Mersun viimevuotisesta käytettiin joissain yhteyksissä tota nimitystä. Onhan DRD:kin outo nimitys passiiviselle systeemille. En nyt lähtisi putkea, josta menee ilmaa läpi kutsumaan ensimmäisenä laitteeksi. Venäjällä sellaista saatetaan pitää laitteenaMistä lähtien ja mistähän mahtaa lyhenne tulla?
DRD on ihan hyvä nim, on näkynyt jossain ulkomaisilla sivustoilla käytettävänNiin DDRS oli Mersun käyttämä kapistus viime kaudella, mutta DRD on vehje jota Lotus alkoi testaamaan viime kaudella. Noissa on ero.
Tiedän mitä tarkoitat, mutta ihan samalla tavalla lotarin systeemiä on ddrs:ki kutsuttuNiin DDRS oli Mersun käyttämä kapistus viime kaudella, mutta DRD on vehje jota Lotus alkoi testaamaan viime kaudella. Noissa on ero.
Kutsuttu juu, mutta virheellisesti minusta, koska se ei mitenkään liity DRS:ään.Tiedän mitä tarkoitat, mutta ihan samalla tavalla lotarin systeemiä on ddrs:ki kutsuttu