Tässä tuli älyvaihteistojen(siis siviiliautopuolella) aikakaudella mieleen seuraava idea:
Kyseessä olisi järjestelmä, joka analysoi kuljettajan toimintaa ja radan geometriaa ja kahden kierroksen jälkeen järjestelmä neuvoisi, millä vaihteella mikäkin mutka kannattaa ajaa tai missä kohtaa kaasulta kannattaa nostaa. Saman näkee toki telemetriasta, mutta nyt vain säästettäisiin aikaa kun ei tarvitse kaikkea tutkia.
Samanlainen apu on käytössä f1 peleissä, mutta tuli nyt vaan mieleen, että tällaista ei ole taidettu oikeassa elämässä ikinä käyttää? Ei välttämättä ole yhtä tehokas kuin se, että opettelee ulkoa / ajaa simulaattoria, vai olisiko? Mutta esim. "päivä f1 kuljettajana"(mitä oli paul ricardilla ainakin 08 ja 09) -tapahtumissa voisi olla aika kätevä.