Sääntömuutokset 2011

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Justhan se sähkövatkain kiellettiin. Voi h******* mitä venkoilua. P2P on jees mutta eikö tuohon hommaan saada minkäänlaista pitkäjänteisyyttä? Just joo säästetään kuluissa ja sitten joka toinen vuosi säännöt uusiksi. Hävettää fanittaa sarjaa jossa edes tallit ei tiedä mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää.

18" renkaat...eikös ongelma ole edelleenkin aliohjaaminen toisen perässä ajaessa. Siihen ei suuremmat takarenkaat taida auttaa. Korkeintaan vähentää pyörähdysten määrää kun ei tarvii välittää kaasupolkimen asennosta senkään vertaa.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
FIA:n pj Todt on KERS:n kannattaja. Siitä syystä tuota järjestelmää ei haudata vaan päinvastoin yritetään saada siitä, kaikkien tallien käyttämä järjestelmä.
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Justhan se sähkövatkain kiellettiin. Voi h******* mitä venkoilua.
Itseasiassa sitä ei ole kielletty säännöissä, mutta tallit luopuivat siitä yhteisymmärryksessä.

Itte toivoisin, että kaksoisdiffut kiellettäis ja ens vuonna sais olla renkaissa enemmän eroavaisuuksia eri seosten kesken. Ja eturenkaita pitäisi taas leventää, varsinkin jos takarenkaita levennetään, mutta ei sentään 18 tuumaisiksi. Tankkauksia ei tarvitsisi miusta palauttaa.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Noiden takarenkaidenhan piti läskiintyä jo viime kaudeksi ja siitä johtuu osittain myös nämä takasiiven koomiset mitat (leveys). Näyttää nykyisin aika raakileelta, kun siiven ja renkaan välissä on koiran mentävä aukko.

Renkaita tosin ei lopulta liialti kasvavan pidon vuoksi levennettykään.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Hienoo jos KERS palaa, ja tällä kertaa ei sitten mitään älyttömiä rajotuksia siihen. Ja toivottavasti ei myös mitään standardi vekotinta jotta saadaan vähän eroja järjestelmiin.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Hienoo jos KERS palaa, ja tällä kertaa ei sitten mitään älyttömiä rajotuksia siihen. Ja toivottavasti ei myös mitään standardi vekotinta jotta saadaan vähän eroja järjestelmiin.
Juu kerssi saa tulla takaisin, mutta toivottavasti sen käyttämiseen tulee nyt järkevämmät säännöt. Eihän siitä ole mitään hyötyä, jos kuskit painelevat sitä joka kierroksella samoissa kohdissa. Ennemminkin rajataan sen käyttökerrat kilpailua kohti ja vielä siten että käyttökertojen välissä pitää olla vähintään 107 sekunnin tauko. Näin saataisiin niitä eroja.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Juu kerssi saa tulla takaisin, mutta toivottavasti sen käyttämiseen tulee nyt järkevämmät säännöt. Eihän siitä ole mitään hyötyä, jos kuskit painelevat sitä joka kierroksella samoissa kohdissa. Ennemminkin rajataan sen käyttökerrat kilpailua kohti ja vielä siten että käyttökertojen välissä pitää olla vähintään 107 sekunnin tauko. Näin saataisiin niitä eroja.
Enpä nyt tiedä. Sitten tulosluettelossa pitäisi näkyä tuo (jäljellä olevien käyttökertojen määrä) nykyisten aikaerojen ja varikkokäyntien lisäksi. Aikaerojen näyttämistä rajoitetaan muutenkin varikkokäyntien määrän näkymisen takia enkä toivoisi sitä suunta muuttuu entistä huonommaksi tämän osalta.
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Toiveesi toteutuu, sillä tupladiffuja ei ensi vuonna enää sallita.
Joo näin muistelinkin, että se olisi jo päätetty, hämäännyin vain kun jossain oli että asiasta vielä keskusteltaisiin:alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joo näin muistelinkin, että se olisi jo päätetty, hämäännyin vain kun jossain oli että asiasta vielä keskusteltaisiin:alppu:
Kyseisen sääntökohdan tarkasta muodosta varmaan vielä keskustellaankin. Toivottavasti vähän enemmän ajatuksella kuin viimeksi. ;)
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Kyseisen sääntökohdan tarkasta muodosta varmaan vielä keskustellaankin. Toivottavasti vähän enemmän ajatuksella kuin viimeksi. ;)

Eiköhän nämä uudetkin säännöt päädy muotoon, jossa vähintään pään kokoisella alueella saa rakentaa mitä monimutkaisimpia härpättimiä ja jollain verukkeella porailla vaikka mitä reikiä virtauksien tehostamiseksi.

Samoin kävi tupladifujen, etusiiven lisä elementtien, takasiiven keskiosan, sivuponttoonien edessä olevien ilmanohjaimien, sivuponttoonien hain kiduksien, "pölykapselien" ja monien muiden viritelmien kanssa.
:thumbdown
 

TIMOMIES

Well-known member
Liittynyt
8.5.2006
Viestit
1189
Joo näin muistelinkin, että se olisi jo päätetty, hämäännyin vain kun jossain oli että asiasta vielä keskusteltaisiin:alppu:
Pulkkinen sanoi että varikolla huhuillaan että tupladiffut kiellettäisiin ensi kaudelle :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eiköhän nämä uudetkin säännöt päädy muotoon, jossa vähintään pään kokoisella alueella saa rakentaa mitä monimutkaisimpia härpättimiä ja jollain verukkeella porailla vaikka mitä reikiä virtauksien tehostamiseksi.

Samoin kävi tupladifujen, etusiiven lisä elementtien, takasiiven keskiosan, sivuponttoonien edessä olevien ilmanohjaimien, sivuponttoonien hain kiduksien, "pölykapselien" ja monien muiden viritelmien kanssa.
:thumbdown
Tämähän se sääntöjen laatimisen ongelma on. Kaikki mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua. Kuten "pölykapselien" kielto osoittaa, niin on vaikea kieltää jotain yksiselitteisesti. Heti keksittiin korvaava sovellus, vaikka sen pitääkin pyöriä renkaan mukana.

Onhan se jossain määrin hauskaa seurata miten tallit onnistuvat itsensä suitsimisessa. ;) Kaikki ovat yhtä mieltä, että "joo, nää pitää kieltää" ja samaan aikaan insinöörit jo pohtivat tapoja kiertää tulevaa kieltoa.
 

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
Kaipa se juttu on siinä, että Mtv3 huhuilee asioista jotka on jo päätetty ja muiden tiedossa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Renkaat pääosassa, mutta mielenkiintoisia muutoksia ehkä luvassa...

Meanwhile, in the wake of the meeting, it emerges that the new tyre supplier and the ban on double diffusers will not be the only technical changes for 2011.

The main area of attention, apart from the return of KERS, is aerodynamics. Pending the approval of the FIA, the bodywork ahead of the sidepods, and the flow aids under the chassis, are to disappear.

It is also expected that the front wings will be smaller, while the front-wing adjustors could be replaced by adjustable rear wings.
 
Ylös