HRT F1 2010 (Senna + Campos)

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
431
Sijainti
Lievestuore
Liekköhän tolle autolle tulee kauden aikana juuri kehitystyötä,todellinen heittopussi loppu ja alkukaudenkin kisoissa :alppu:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Senna sanoo auttavansa kaikin tavoin – myös taloudellisesti – tiimiä menestymään. Sopimus ei kuulemma periaatteessa vaadi tuomaan rahaa (l. sponsoreita), mutta Brasiliasta etsitään lisää rahoitusta.
Vähän yllättävä tieto jos nyt ihan todella näin on. Takasiivessä komeileva Embratel on Sennan tuoma tukija.
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Mun mielestä siinä ei sanota takajousitus, vaan ripustusten osat noin yleensä (eli edessäkin kai). Ja painoa on Sennan mukaan tosiaan 20kg ylimääräistä, mutta tuskin se kaikki sentään tukivarsista tulee (ei Bruno niin ainakaan kaiketi väitä).

Joku oikasti saksaa osaava voisi tietysti kertoa mitä siinä tarkalleen ottaen lukee :)
Joo kuten tuossa sanoit. Eli metalliripustukset ylipäänsä, ja ylimääräinen paino koskee koko autoa. Eli maikkarin käännökset perseellään, mutta se nyt ei varmaan yllätä ketään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin kai ne itse jouset on jokatapauksessa jotain muuta kuin hiilikuitua?
No tosiaan. Kierrejousia ei enää taida kukaan käyttää, vaan torsion bareja, vääntötangoksiko tuon nyt suomentaisi. Valmistetaan titaanista, käytännössä kaksi onttoa putkea sisäkkäin. Tangon vääntöjäykkyys määrittää jousituksen kovuuden.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kuulostaa hasardilta näin ensikuulemalta. No, toivottavasti tuo ei ole mikään uusi Osella tai vastaava surmanloukku.
 

formula u(u)no

Active member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
40
Olen hieman yllättynyt kun toinen paikka meni Chandhokille eikä Maldonadolle. Hän kuitenkin on menestynyt alemmissa luokissa paremmin. En tiedä paljon Chandhok paikastaan maksoi, mutta Maldonadon kohdalla oli puhetta jopa 15 miljoonan euron tukiaisista.
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
No tosiaan. Kierrejousia ei enää taida kukaan käyttää, vaan torsion bareja, vääntötangoksiko tuon nyt suomentaisi. Valmistetaan titaanista, käytännössä kaksi onttoa putkea sisäkkäin. Tangon vääntöjäykkyys määrittää jousituksen kovuuden.
Itse luulin näkeväni kierrejousen Massan silmäkulman lähellä viime vuonna. Tarkoitatko tätä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Itselleni ainakin on yllätys jos ei kierrejousia lainkaan ole autossa.
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663

Tuon näköinen vempula osui viime vuonna Massan silmäkulmaan. Mielestäni siinä on kierteitä muistuttavia vänkyröitä !
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse luulin näkeväni kierrejousen Massan silmäkulman lähellä viime vuonna. Tarkoitatko tätä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Itselleni ainakin on yllätys jos ei kierrejousia lainkaan ole autossa.
Ihan hyvä pointti. Massan kypärään kolahtanut jousi on ns. central spring, jota käytetään maavaran kontrolloimiseen auton takapäässä. Pyörät itsessään on jousitettu noilla vääntötangoilla, ts. auton takapäässä on kolme jousta.
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ihan hyvä pointti. Massan kypärään kolahtanut jousi on ns. central spring, jota käytetään maavaran kontrolloimiseen auton takapäässä. Pyörät itsessään on jousitettu noilla vääntötangoilla, ts. auton takapäässä on kolme jousta.
Älä nyt hermostu, mutta jousikin on itseasiassa vääntötanko. Vain kierteille väännetty semmoinen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Maldonadolla oli rahastus samaa luokkaa kuin Chandokilla ja taisi olla hinta 16 miljoonaa euroa plus muutama miljoona eli 4 miljoonaa sponsoreina mahdollisesta menestyksestä ja muutama öljy-yhtiön lisämiljoona eli loppusumma olisi ollut suuruusluokkaa Räikkösen kausipalkka maksettuna tietenkin.:p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Hienoissa kantimissa on kyllä tämä kotimainen F1-uutisointi. Ei voi paljon muuta sanoo... :thumbfh:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Nuori Senna kertoilee muistaakseni Maikkarin sivuilla, että he ovat edellä Lotusta ja Virginiä.

Perustaa väitteensä siihen, että sekä Lotus, että Virgin olivat vain sekunnin nopeampia kuin Dallaran rakentama GP2 auto. Siihen päälle Dallara on kertonut heidän autonsa olevan kaksi sekunttia nopeampi kuin heidän väsäämä GP2 auto.

Joten tuolla laskuopilla päästään siihen, että Hispania oli sekunnin muita uusia edellä.

Luotettavuus on täys kysymysmerkki oikeastaan kaikkien kohdalla mutt väittäisin Lotuksella olevan eniten tuntumaa tuolta osin. Sitä vastoin täysin ilman testejä mukaan tuleva talli ei voi olla luotettava. Näinköhän pääsevät edes starttaamaan varsinaisesti kisaan?

Iltalehti = laatulehti? :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ihan sisältöön puuttumatta olisi hienoa, jos "toimittaja" osaisi edes alkeet oikeinkirjoituksesta. Yhdys sana virheitä, jolle nauraisi ala-asteellakin puoli luokkaa.

Siinä IL on oikeassa, että Bahrainiin osallistuminen on jo saavutus sinänsä.
 
Ylös