Haigi
Well-known member
Liekköhän tolle autolle tulee kauden aikana juuri kehitystyötä,todellinen heittopussi loppu ja alkukaudenkin kisoissa :alppu:
Vähän yllättävä tieto jos nyt ihan todella näin on. Takasiivessä komeileva Embratel on Sennan tuoma tukija.Senna sanoo auttavansa kaikin tavoin – myös taloudellisesti – tiimiä menestymään. Sopimus ei kuulemma periaatteessa vaadi tuomaan rahaa (l. sponsoreita), mutta Brasiliasta etsitään lisää rahoitusta.
Joo kuten tuossa sanoit. Eli metalliripustukset ylipäänsä, ja ylimääräinen paino koskee koko autoa. Eli maikkarin käännökset perseellään, mutta se nyt ei varmaan yllätä ketään.Mun mielestä siinä ei sanota takajousitus, vaan ripustusten osat noin yleensä (eli edessäkin kai). Ja painoa on Sennan mukaan tosiaan 20kg ylimääräistä, mutta tuskin se kaikki sentään tukivarsista tulee (ei Bruno niin ainakaan kaiketi väitä).
Joku oikasti saksaa osaava voisi tietysti kertoa mitä siinä tarkalleen ottaen lukee
No tosiaan. Kierrejousia ei enää taida kukaan käyttää, vaan torsion bareja, vääntötangoksiko tuon nyt suomentaisi. Valmistetaan titaanista, käytännössä kaksi onttoa putkea sisäkkäin. Tangon vääntöjäykkyys määrittää jousituksen kovuuden.Niin kai ne itse jouset on jokatapauksessa jotain muuta kuin hiilikuitua?
Itse luulin näkeväni kierrejousen Massan silmäkulman lähellä viime vuonna. Tarkoitatko tätä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Itselleni ainakin on yllätys jos ei kierrejousia lainkaan ole autossa.No tosiaan. Kierrejousia ei enää taida kukaan käyttää, vaan torsion bareja, vääntötangoksiko tuon nyt suomentaisi. Valmistetaan titaanista, käytännössä kaksi onttoa putkea sisäkkäin. Tangon vääntöjäykkyys määrittää jousituksen kovuuden.
Ihan hyvä pointti. Massan kypärään kolahtanut jousi on ns. central spring, jota käytetään maavaran kontrolloimiseen auton takapäässä. Pyörät itsessään on jousitettu noilla vääntötangoilla, ts. auton takapäässä on kolme jousta.Itse luulin näkeväni kierrejousen Massan silmäkulman lähellä viime vuonna. Tarkoitatko tätä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Itselleni ainakin on yllätys jos ei kierrejousia lainkaan ole autossa.
Älä nyt hermostu, mutta jousikin on itseasiassa vääntötanko. Vain kierteille väännetty semmoinen.Ihan hyvä pointti. Massan kypärään kolahtanut jousi on ns. central spring, jota käytetään maavaran kontrolloimiseen auton takapäässä. Pyörät itsessään on jousitettu noilla vääntötangoilla, ts. auton takapäässä on kolme jousta.
Lähde: http://www.iltalehti.fi/formulat/2010030611253680_fo.shtmlTulokas talli Hispania ei aloita kauttaan vielä Bahrainissa.
Autot on lähetetty Bahrainiin ja IL näyttäisi olevan ainoa lehti maailmassa, jolla on tämä tietö, joten en ihan välttämättä uskoisi.Iski tämmöinen juttu silmään Iltalehden sivuilla:
Lähde: http://www.iltalehti.fi/formulat/2010030611253680_fo.shtml
Asiasta puhuttu jo "kotimaisen median huonoimmat F1 jutut"-topicissa. Alkuperäinen tekstihän kuului "newcomer Hispania will not run until Bahrain next weekend." :alppu:Iski tämmöinen juttu silmään Iltalehden sivuilla:
Lähde: http://www.iltalehti.fi/formulat/2010030611253680_fo.shtml