HRT F1 2010 (Senna + Campos)

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Ei hyvää päivää tätä Hispanian temmellystä kuninkuusluokan pelikentillä.

Miten tämä Sakon Yamamoton "ammattitaito" palvelee tallia?
Tallin kuljettajat Chandhkok/B.Senna menettävät perjantaisin heille hyödyllistä ajoaikaa tämmöiselle maksumiehelle,
jonka ammattitaito on samaa luokkaa, kuin paikallisen esson baarissa.

Ja jos Yamamotoa tosissaan ollaan ajattamassa, niin ajattaisivat edes karun Karunin autolla.
Senna tarvitsee kilometrejä, että pääsee urallaan eteenpäin mahdollisimman pian.
Chandhokilla tuskin on potentiaaliakaan päästä "tasokkaampaan" talliin..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ja jos Yamamotoa tosissaan ollaan ajattamassa, niin ajattaisivat edes karun Karunin autolla.
Senna tarvitsee kilometrejä, että pääsee urallaan eteenpäin mahdollisimman pian.
Chandhokilla tuskin on potentiaaliakaan päästä "tasokkaampaan" talliin..
Ongelmahan tässä on se, että jos jompikumpi tallin kuskeista on tähän mennessä onnistunut edukseen erottumaan, niin Chandhok. Brunon potentiaalista puhutaan vaikka mitä, mutta tähän asti on nähty kovin, kovin vähän puheiden tueksi.
 

Botcher

Well-known member
Liittynyt
7.11.2006
Viestit
216
Sijainti
Mikkeli
Miksi tv-lähetyksen grafiikassa Chandhok on lyhennetty CHD ja muut ilmeisesti ihan sukunimen alun mukaan?

E: Tai no onhan siellä esim MSC ja DLR.
 
Viimeksi muokattu:

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Tosi typerä veto Yamamoton palkkaaminen, mutta raha puhui. Tallin tilanteessa se on vaan pakko. Toivottavasti huhupuheet ovat vain huhuja. HRT oli kyllä aika-ajoissa jo alle sekan muista uusista tiimeistä. Johtunee kyllä varmaan 2 pitkästä suorasta.

Tallilla oli muuten uusi sponsori, jonka nimi oli autossa kuskin kohdalla tosi epäselvästi kirjoitettuna valkoisella. Kellään hajua, mikä firma?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ongelmahan tässä on se, että jos jompikumpi tallin kuskeista on tähän mennessä onnistunut edukseen erottumaan, niin Chandhok. Brunon potentiaalista puhutaan vaikka mitä, mutta tähän asti on nähty kovin, kovin vähän puheiden tueksi.
Komppaan. Melkein jo teilaisin Brunon noiden esitysten jälkeen.
 

Damon Hill

Active member
Liittynyt
29.11.2008
Viestit
29
Hyvä kysymys. Siinä lukee minusta FCSCA ja alla nettiosoite www.bicaca.com. Osoite ei toimi ja ahkeralla kuukletuksella ei löydy mitään tuon nimistä.

Oletan siis, että tarkoitat tätä reklaamia:
http://f1.gpupdate.net/en/photolarge.php?photoID=151173&catID=4475
FCACA siinä lukee kylläkin.

EDIT: Ja pikainen googletus varmisti, että FCACA siinä tosiaan lukeekin. http://f1.gpupdate.net/en/formula-1-news/232572/hispania-joins-forces-with-fcaca/
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tarvitsen vahvemmat lasit. www.hicaca.com kertoo lisää... ainakin kiinankielentaitoisille.

Pidän tosin kiinni siitä, että onpahan epäselvä logo. No, sopii tallin muuhun kuosiin loistavasti.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Ongelmahan tässä on se, että jos jompikumpi tallin kuskeista on tähän mennessä onnistunut edukseen erottumaan, niin Chandhok. Brunon potentiaalista puhutaan vaikka mitä, mutta tähän asti on nähty kovin, kovin vähän puheiden tueksi.
Karun on ollut se "parempi" kuljettaja, mutta nauttinee tallissa ykköskuljettajan statusta (luultavasti rahojen ansioista?). Esimerkiksi viime kisassa Chandhokilla oli erään lähteen mukaan mm. uusi polttoainetankki, joka vaikutti reilusti auton suorituskykyyn. Erittäin vaikea mennä näin sanomaan, kumpi on se nopeampi kuljettaja. Tuota lähdettä en muista, mutta luultavasti joku seuraavista (TS, MTV3, sportti.com tai iltalehti)
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Karun on ollut se "parempi" kuljettaja, mutta nauttinee tallissa ykköskuljettajan statusta (luultavasti rahojen ansioista?). Esimerkiksi viime kisassa Chandhokilla oli erään lähteen mukaan mm. uusi polttoainetankki, joka vaikutti reilusti auton suorituskykyyn. Erittäin vaikea mennä näin sanomaan, kumpi on se nopeampi kuljettaja. Tuota lähdettä en muista, mutta luultavasti joku seuraavista (TS, MTV3, sportti.com tai iltalehti)
Hmmm. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1092420 :confused:
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Speedtv:n Grand prix news briefsissä olleen pikku-uutisen mukaan HRT olisi mahdollisesti palkkaamassa toistakin kuskia (ilmeisesti Yamamoton tuomilla rahoilla :D ). Nyt olisi fiksua palkata se Klien kun sillä on oikeasti kokemusta auton kehittämisestä. Euroopan radathan ovat Brünolle ja Chandille tuttuja, joten niitä ei tarvitsisi opetella sen enempää.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nopeimmat Dallarat Monacossa toistaiseksi:

1. Chandhok 1:20,313
2. Maldonado 1:20,476
3. Perez 1:20,917
4. Vietoris 1:20,999
5. Clos 1:21,272
6. Valsecchi 1:21,531
7. van der Garde 1:21,540
8. Senna 1:21,688
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Tän aamun hesarissa kerrottiin Sennan ajavan jo kolmatta kisaa rikkinäisellä pohjalevyllä, koska varalevyä ei ole.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Yks juttu tässä ei nyt oikein avaudu mulle. Tallilla ei ole tehdasta, rahaa tai auton piirustuksiakaan ja sitten poltetaan sillat siihen ainoaan tahoon, joka ehkä pystyisi kampeamaan tallin ylös tästä nykyisestä kuopastaan. Jos tässä on joku logiikka niin selittäkääpä mullekkin.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Yks juttu tässä ei nyt oikein avaudu mulle. Tallilla ei ole tehdasta, rahaa tai auton piirustuksiakaan ja sitten poltetaan sillat siihen ainoaan tahoon, joka ehkä pystyisi kampeamaan tallin ylös tästä nykyisestä kuopastaan. Jos tässä on joku logiikka niin selittäkääpä mullekkin.
Dallaran rakentama auto on täysin luokaton. Toki osittain syynä on se, että Dallara odotti välillä maksurästien kattamista, eikä autolle tehty mitään sillä aikaa. Auto pitäisi rakentaa suurelta osin uusiksi ja se vaatisi melkein puolet lisää budjettiin. Dallara ei tee mitään ilman maksua, eikä Hispania pysty maksamaan mitään. Sekin on tulosten valossa ymmärrettävää, että Hispania käyttää mahdollisesti saamansa rahat mieluummin omaan suunnittelukoneistoon, koska auton ostaminen Dallaralta ei selvästi ole sellainen ratkaisu, jolla voidaan pidemmän päälle f1-tasoista tallia pyörittää. Dallaran omat laskelmat siitä, että heidän autonsa on pari sekunttia GP2 autoa nopeampi ja että se riittää F1-tasolla (tästä puhuttiin kauden alussa ennen ensimmäistä kilpailua), oli liian paljon pielessä.

Sitä en kyllä ymmärrä, että edes varaosien saaminen käyttöön ei onnistu. Sennan kannalta äärimmäisen valitettavaa, että tämä pohjalevyongelma ei ole ollut laajemmin esillä. Se selittää ison aikaeron Chandhokiin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Nopeimmat Dallarat Monacossa toistaiseksi:

1. Chandhok 1:20,313
2. Maldonado 1:20,476
3. Perez 1:20,917
4. Vietoris 1:20,999
5. Clos 1:21,272
6. Valsecchi 1:21,531
7. van der Garde 1:21,540
8. Senna 1:21,688
Ja jos tuohon vielä lisäillään se uusi minimiaika:

1. Chandhok 1:20,313
2. Maldonado 1:20,476
3. Perez 1:20,917
4. Vietoris 1:20,999
5. Clos 1:21,272
6. Valsecchi 1:21,531
7. van der Garde 1:21,540
8. Senna 1:21,688
- "Hitausraja" 1:22,000
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Sitä en kyllä ymmärrä, että edes varaosien saaminen käyttöön ei onnistu.
Varaosien valmistamista varten tietty tarvitsisi olla alkuperäiset piirustukset osista, mutta näitä piirustuksia Dallara ei tietenkään tule Kollesille ilmaiseksi antamaan. Ja vaikka Kollesin gorillat saisivatkin piirustukset haltuunsa niin mitä tiimi niillä tekisi? Eivät he yksinään pysty niitä osia valmistamaan. Tuskin ymmärtäisivät edes mitä niillä pitäisi tehdä... :doubtful:

Ja en Dallaran rakentamaa autoa tässä vaiheessa heittäisi täysin bussin alle. Kollesin poppoo on aiemminkin osoittanut, että se kyllä pystyy kadottamaan sen viimeisenkin suorituskyvyn mitä jossain kilpa-autossa alunperin oli. F3-Dallara ja Audin prototyyppi ainakin tulee näin ensimmäisenä mieleen. Ja mikäli rahat olisivat riittäneet yhtäkestoiseen kehitystyöhön, eikä projektia olisi joka toinen viikko pistetty jäähylle, niin varmasti Dallarallakin olisi jo yhtä jos toista kehityskittiä tuohon kuninkuusluokan prinssinakkiin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Varaosien valmistamista varten tietty tarvitsisi olla alkuperäiset piirustukset osista, mutta näitä piirustuksia Dallara ei tietenkään tule Kollesille ilmaiseksi antamaan. Ja vaikka Kollesin gorillat saisivatkin piirustukset haltuunsa niin mitä tiimi niillä tekisi? Eivät he yksinään pysty niitä osia valmistamaan. Tuskin ymmärtäisivät edes mitä niillä pitäisi tehdä... :doubtful:
Outo diili. Ainakin suomalaisessa suunnittelutoimisto/konsultointi-kulttuurissa piirustukset ja dokumentit ovat asiakaan omaisuutta, ei konsultin/suunnittelutoimiston. Dokumenteista ei siis veloiteta tiettyä lisämaksua. Toki sopimuksia on erilaisia enkä tunne tietenkään F1:sissä käytettyjä sopimusehtoja. Tietty jos laskuja ei ole maksettu, niin sitten eri asia.
 
Ylös