Virgin VR-01

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
James Allen on julkaissut blogissaan videohaastattelun Virgin-pomo Nick Wirthin kanssa. Wirth kertoo, että Virgin jatkaa tämänvuotisen autonsa kehittämistä yrittäen tavoittaa vakiintuneiden tallien hitaimmat autot kauden loppuun mennessä. Wirth toivoo Virginin tavoittavan keskikastin peräpään viimeistään ensi kauden alkuun mennessä. (Siis sama tavoite kuin Lotuksella, paitsi että Lotus on jo siirtänyt kaikki kehitysvoimansa ensi kauden autoonsa.)

Wirth kertoo myös Virginin pysyneen toistaiseksi hyvin budjetissaan, joka on 45 miljoonaa euroa koko vuodeksi.

Tässä vaiheessa kautta Virgin on tulosten perusteella huonoin eli kahdenneksitoista rankattu talli, parhaina sijoituksinaan yksi neljästoista sija ja yksi kuudestoista sija. Lotus on kymmenenneksi paras talli yhden kolmannentoista sijan ja kahden neljännentoista sijan ansiosta. Hispania on talleista yhdestoista, saavutuksinaan kaksi neljättätoista ja yksi viidestoista sija.

Uusien tallien luokitellut sijoitukset 2010

Lotus:
(1x) 13.
(2x) 14.
(3x) 15.
(3x) 16.
(4x) 17.
(1x) 18.
(1x) 19.
(1x) 21.

Hispania:
(2x) 14.
(1x) 15.
(2x) 16.
(2x) 17.
(2x) 18.
(4x) 19.
(4x) 20.

Virgin:
(1x) 14.
(1x) 16.
(3x) 17.
(6x) 18.
(4x) 19.
(1x) 20.

Enimmäkseen uusien tallien parhaat sijoitukset ovat tulleet alkukaudella, mutta Lotus nappasi pari kisaa sitten Unkarissa sijat 14 ja 15, joten vielä Virginilläkin on toivoa uusien tallien mestaruudesta. Tarvitaan vain yksi kaoottinen kisa ja yllättävä kahdestoista sija. :)
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
James Allen on julkaissut blogissaan videohaastattelun Virgin-pomo Nick Wirthin kanssa. Wirth kertoo, että Virgin jatkaa tämänvuotisen autonsa kehittämistä yrittäen tavoittaa vakiintuneiden tallien hitaimmat autot kauden loppuun mennessä. Wirth toivoo Virginin tavoittavan keskikastin peräpään viimeistään ensi kauden alkuun mennessä. (Siis sama tavoite kuin Lotuksella, paitsi että Lotus on jo siirtänyt kaikki kehitysvoimansa ensi kauden autoonsa.)

Wirth kertoo myös Virginin pysyneen toistaiseksi hyvin budjetissaan, joka on 45 miljoonaa euroa koko vuodeksi.

Tässä vaiheessa kautta Virgin on tulosten perusteella huonoin eli kahdenneksitoista rankattu talli, parhaina sijoituksinaan yksi neljästoista sija ja yksi kuudestoista sija. Lotus on kymmenenneksi paras talli yhden kolmannentoista sijan ja kahden neljännentoista sijan ansiosta. Hispania on talleista yhdestoista, saavutuksinaan kaksi neljättätoista ja yksi viidestoista sija.

Uusien tallien luokitellut sijoitukset 2010

Lotus:
(1x) 13.
(2x) 14.
(3x) 15.
(3x) 16.
(4x) 17.
(1x) 18.
(1x) 19.
(1x) 21.

Hispania:
(2x) 14.
(1x) 15.
(2x) 16.
(2x) 17.
(2x) 18.
(4x) 19.
(4x) 20.

Virgin:
(1x) 14.
(1x) 16.
(3x) 17.
(6x) 18.
(4x) 19.
(1x) 20.

Enimmäkseen uusien tallien parhaat sijoitukset ovat tulleet alkukaudella, mutta Lotus nappasi pari kisaa sitten Unkarissa sijat 14 ja 15, joten vielä Virginilläkin on toivoa uusien tallien mestaruudesta. Tarvitaan vain yksi kaoottinen kisa ja yllättävä kahdestoista sija. :)
Yllättävän hyvin Virgin on kuitenkin loppupeleissä pärjännyt muille tulokkaille ottaen huomioon sen, että ton auton rakentamisessa ei käsittääkseni käytetty tuulitunnelia juuri lainkaan, vaan melkein pelkästään tietokonetta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yllättävän hyvin Virgin on kuitenkin loppupeleissä pärjännyt muille tulokkaille ottaen huomioon sen, että ton auton rakentamisessa ei käsittääkseni käytetty tuulitunnelia juuri lainkaan, vaan melkein pelkästään tietokonetta.
Virgin on kärsinut luotettavuusongelmista. Parhaat sijoitukset ovat myös tuurista kiinni eli kuinka paljon vanhojen tallien keskeyttäneitä on. Tyypillisestihän ennen keskeytyksiä Lotus on ollut uusista talleista nopein, Virgin suht lähellä sitä ja HRT heikoin. HRT'n auto on kuitenkin sopivissa kisoissa päässyt maaliin.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Positiivista on ollut se, että katastrofaalisen alkukauden jälkeen auto on viime kisoissa näyttänyt olevan uusista talleista kaikkein luotettavin, minkä lisäksi ero Lotukseen on selvästi kaventunut alkukesästä. Alkukauden epäluotettavuus antoi kuitenkin valtit Lotukselle ja Hispanialle. Singaporeen on tulossa uutta osaa varmaan jokaiselle tiimille, mutta Virginin etu voi tosiaan olla se (niinkuin Wirth sanoo), että he voivat kehittää samanaikaisesti sekä nykyistä että uutta autoa ilman kallista tuulitunnelissa juoksemista.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Kieltämättä tuosta on etua ja Virgin onnistui muutenkin kaventamaan eroaan Monzassa suhteessa muihin tiimeihin ja uusien tiimien kanssa ero oli pienimmillään.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Joo Branson on pitänyt aika matalaa profiilia. Tosin eipä tallin suorituksilla ole paljon päässytkään rehentelemään. Bransonhan ei käsittääkseni omista tallia itsessään, vaan ainoastaan "ulkokuoret". Kisatiimin pyörittämisestä vastaa Manor Motorsports ja teknisestä puolesta Wirth Research. En tiedä yhtään minkälainen mainosarvo peräpään tallilla on, mutta kuluja tallista tuskin Bransonille paljon tulee. On ollut huhuja että talli joutuu hankkimaan itse omat sponsorinsa, eikä saa Virgin Groupilta rahaa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virgin saa tälle viikonlopulle hieman uutta osaa autoon joten mielenkiintoista on miten se vaikuttaa kilpailukykyyn.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginiltä tänään loistava suoritus. Ainoa harmi oli di Grassin jääminen Heikin taakse mutta kun jäi Heikin taakse niin ei se haittaa. Kisasta on odotettavissa mielenkiintoinen kädenvääntö näiden tiimien kesken. Tämä kilpailu voi olla viimeinen mahdollisuus saada teoreettisia pisteitä. Toki sadekelin kilpailuja voi tulla Japanissa, Koreassa ja Brasiliassa joten kaikki on siten vielä auki.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Richard Branson kertoo Autosportin artikkelissa, että Virgin Racingin sponsoritilanne näyttää hyvältä ensi kauden osalta. Branson myös lupaa jatkaa Virgin F1-tallin tukemista ensi kaudellakin. Bransonin mukaan Virgin on selvinnyt tästä kaudesta 20 miljoonaa puntaa pienemmällä budjetilla kuin Lotus.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Autosport on haastatellut Virgin Racingin toimitusjohtaja Graeme Lowdonia. Lowdon kertoo, että Nick Wirthin johtama Virginin suunnitteluosasto on nyt keskittynyt pääasiallisesti ensi kauden VR-02-mallin kehittämiseen, mutta tämänvuotinenkin auto saa vielä aerodynamiikkapäivityksiä jäljellä oleviin kisoihin. Virginillä ollaan toiveikkaita ensi vuoden auton suhteen, koska tämänvuotinen auto oli pakko suunnitella hyvin lyhyessä ajassa ja tiimi on oppinut paljon nykyisestä autosta, joten tätä tietoa voidaan hyödyntää ensi vuoden auton suunnittelussa.

Timo Glockin paikka Virgin-kuskina on turvattu ensi kaudellekin, mutta Lucas di Grassin mahdollisesta jatkosta ei Virgin ole vielä tehnyt päätöstä. Muitakin halukkaita kuskeja olisi tarjolla di Grassin paikalle. Virgin jatkaa Jerome d'Ambrosion arviointia jäljellä olevien kisaviikonloppujen perjantaiharjoituksissa 2010. Lowdon ei mainitse mitään siitä, vaikuttaako kuskiehdokkaiden tuoma rahoitus valintaan, mutta Virginin kaltaisen pienen budjetin tallin kohdalla näin voisi olettaa olevan.

Lowdon ei myöskään puhu haastattelussa Virginin mitä ilmeisimmin epäonnistuneesta aerodynamiikkapäivityksestä Japanin GP:ssa. Virgin vaikutti kuitenkin vielä Singaporessa Lotusta nopeammalta, joten ei ole mitään syytä olettaa, etteivätkö he kykenisi nousemaan Suzukan notkahduksestaan jo Korean osakilpailuun mennessä.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Romux! Lucas di Grassin romutettu auto on kamalan näköinen F1 Badgerin Japanin GP:n Virgin-arvioon liitetyssä valokuvassa. On sentään hienoa, että mies selvisi tuosta hurjan näköisestä kolarista ilman vakavampaa loukkaantumista.

Minä pidän F1 Badgerin kriitistä näkemystä Lucasin ensimmäisestä F1-kaudesta hieman epäreiluna. "He hasn't been up to much at all this season [...]" Ilmeisesti Lucas ajautui Japanissa ennen kisaa pois ajolinjalta äkillisen tuulenpuuskan, radan pomppuisuuden ja Virginin huonojen jousitus-asetusten yhteisvaikutuksen takia. Timo Glock on selvästi ollut Virginin ykköskuski tällä kaudella ja Lucas di Grassi on kärsinyt tästä asetelmasta. Virginin alkukautta varjostaneen bensatankki-katastrofin jälkeen Glock sai ensimmäisenä käyttöönsä uuden korjatun auton ja luulen, että useana muunakin kisaviikonloppuna Virginin päivitysosat ovat menneet ensin Timo Glockin autoon.
 

YaZka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2002
Viestit
954
Sijainti
Tampere
Romux! Lucas di Grassin romutettu auto on kamalan näköinen F1 Badgerin Japanin GP:n Virgin-arvioon liitetyssä valokuvassa.
Katoin äkkiseltään, että toinen takarengas oli saderengas, mut verkon varjo hämäs.
Ja mustakariko vielä väitti, että vauhti oli hiljainen... Ikävää tommoset romutukset uudelle tallille...
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Japani meni vituiksi mutta vielä on kisoja muutama, saa nähdä nöyryyttääkö Timo Lotusta loppukauden, voi hyvinkin olla.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Virginillä oli tulossa hieno kilpailu, mutta jälleen kerran tekniset viat tekivät tepposet. Brasiliassa on mahdollisen sateen sattuessa käytännön viimeinen tilaisuus nousta Lotuksen ohi.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Buemi törmäsi kylkeen Glockin kylkeen kyllä. Ja di Grassi meni seinään. Pieniä teknisiä ongelmia kylläkin oli havaittavissa ennen di Grassin keskeytystä. Lähinnä jarruissa tietenkin. Vaikka eivät ne olekaan mitään huipputiimien luokkaa. Aivan liian kovaa kanttarin päältä ja se oli siinä.
 
Ylös