Taka-alalle jääneet ralliautot

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Ehkä oudoin kisa laite ikinä

Aloin muistelemaan että vanhassa Colin Mc Rae rally versiossa oli rätti citikka joten otin asiasta selvää onko kyseistä laitetta oikeasti olemassa. Ja sellainen todellakin on rakennettu, 694kpl. En onnistunut löytämään tietoa onko kyseisellä laitteella osallistuttu ralleihin valmistus aikanaan 1958-71 mutta jotkut harrastelijat kuitenkin nykyään ovat osallistuneet maraton ralleihin, joten kaippa kelpaa listalle neliveto twin engine 2cv.

http://www.youtube.com/watch?v=4wH-hbY1VCI&feature=related
 
Viimeksi muokattu:

illi

Well-known member
Liittynyt
25.1.2009
Viestit
368
Aloin muistelemaan että vanhassa Colin Mc Rae rally versiossa oli rätti citikka joten otin asiasta selvää onko kyseistä laitetta oikeasti olemassa. Ja sellainen todellakin on rakennettu, 694kpl. En onnistunut löytämään tietoa onko kyseisellä laitteella osallistuttu ralleihin valmistus aikanaan 1958-71 mutta jotkut harrastelijat kuitenkin nykyään ovat osallistuneet maraton ralleihin, joten kaippa kelpaa listalle neliveto twin engine 2cv.

http://www.youtube.com/watch?v=4wH-hbY1VCI&feature=related
suomessa sellaisella ajeli,ainakin autosuunnistuskisoja,hyvällä menestyksellä,heikki nikki.sittemmin corollalla ja asconalla ralliakin ajellut herra.
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
suomessa sellaisella ajeli,ainakin autosuunnistuskisoja,hyvällä menestyksellä,heikki nikki.sittemmin corollalla ja asconalla ralliakin ajellut herra.
Kyllä kyllä, mitä noita muutamia videoita katselin tuolta youtubesta niin vaikuttaa varsin pätevältä peliltä tollaseen perus metsä maastoon. Huippunopeus ei päätä huimaa mutta suunnistuksessahan ei nopeudella keulitakkaan :) Yks ainakin mikä on hyvää perus kaks vetoseen on se että kun toiset renkaat on tyhjän päällä niin toiset vielä vetää. Onhan siinä molemmille akseleille oma moottori.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Rover Vitesse



:yuck:
Tuohon täytyy lisätä viellä Vitesseä edeltävä Rover SD1 3500. Perus SD1 3500 oli kaasutin toiminen Roverin 3,5 litran v8 ja Vitessessä sama kone, mutta ruiskulla ja mahdollisuus käyttää Getragin vaihdelaatikkoa.
Siinnäpä olisi ollut Austin Roverille a-ryhmän aikakaudelle autoa, mutta vissiin se max 300 hp sääntö tappoi Vitessen pois?

Video: Ken Wood testaa Rover SD1
http://www.youtube.com/watch?v=k9zCgkwrM5U
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15975
Sijainti
Tampereen lenkki
Ford Sierra XR4x4



Fordilla olikin B-ryhmän väistyessä melkoinen dilemma, kun katalogista löytyi turboahdettu, mutta takavetoinen Sierra Cosworth, sekä vapaastihengittävä V6-koneella varustettu nelivetoinen Sierra XR4x4. Lopulta nelivetoinen malli todettiin tehopainosuhteeltaan niin onnettomaksi, ettei sillä osallistuttu kuin varmuuden vuoksi Ruotsin ralliin, ja näköjään pariin muuhun irtokisaan. Takavetoisilla Cossuilla sitten saavutettiin parempia tuloksia ja enemmän näkyvyyttä.
 

LeTo

Well-known member
Liittynyt
11.8.2009
Viestit
59
Jossain Tanskan tjsp kansallisen sarjan kisassa oli lähtöviivalla mm. Porsche 997 GT3 ja muistini mukaan myös Nissan 350Z. Vieläköhän BMW M3:lla on ajettu sitten E36 korimallin jälkeen?

GT-luokka on yksi uutuus tän vuoden mm-sarjaan. Ruotsiin oli jo yks Porsche ilmottautunu mutta joutu peruun kun FIA ei saanu sääntöjä viilattua kuntoon.

Mukavan lisän tuovat tonne etuvetosten, hyttysen ininää muistuttavien pikkukippojen perään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Ford Sierra XR4x4
Fordilla olikin B-ryhmän väistyessä melkoinen dilemma, kun katalogista löytyi turboahdettu, mutta takavetoinen Sierra Cosworth, sekä vapaastihengittävä V6-koneella varustettu nelivetoinen Sierra XR4x4. Lopulta nelivetoinen malli todettiin tehopainosuhteeltaan niin onnettomaksi, ettei sillä osallistuttu kuin varmuuden vuoksi Ruotsin ralliin, ja näköjään pariin muuhun irtokisaan. Takavetoisilla Cossuilla sitten saavutettiin parempia tuloksia ja enemmän näkyvyyttä.
Jossain vanhassa ralli vuosikerrassa Stig oli loppuvuodesta -86 kovinkin optimistinen Sierra XR4x4:n suhteen. Ruotsin ralliin -87 piti moottori olla kehitetty kilpailukykyisille teho luvuille.
Äkkiseltään tulee mieleeni, että kolmeen mm-ralliin tuo Sierra otti osaa tehdaskuskien osalta. -87 Monte ja Ruotsi ja -88 Ruotsi.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15975
Sijainti
Tampereen lenkki
Jossain vanhassa ralli vuosikerrassa Stig oli loppuvuodesta -86 kovinkin optimistinen Sierra XR4x4:n suhteen. Ruotsin ralliin -87 piti moottori olla kehitetty kilpailukykyisille teho luvuille.
Äkkiseltään tulee mieleeni, että kolmeen mm-ralliin tuo Sierra otti osaa tehdaskuskien osalta. -87 Monte ja Ruotsi ja -88 Ruotsi.
Montessa 87 oli Blomqvistilla tehtaan XR4x4 mutta Grundellilla Cosworth. Samoin yksityiskuskeista Auriol ajoi Cosworthia mutta belgialaisella Robert Droogmansilla on ollut XR4x4.

Juwran mukaan Blomqvist pääsi maaliin, mutta hylättiin kisan jälkeen, koska autoa ei oltu valmistettu riittävästi. Droogmansilla puolestaan hajosi kone. Grundel oli muuten 84. :D
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Liittyi siis Sierra keskusteluun , tollee kansankielellä sanoin nelivetokossu , toki tuon eksortin tiedän.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15975
Sijainti
Tampereen lenkki
Vanhalla neliveto-Sierralla ajettiin siis nuo kolme yllämainittua kilpailua vuosina 1987-88, mutta se oli vähän tehoton turbottomana. Vuonna 1990 tuli sitten uuden korimallin Sierra Cosworth 4x4, joka oli menestyksekkäämpi
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18448
Kankkusen ajama Escort oli kylläkin mallia WRC, ei siis varsinainen Cosworth:
Kankkunen ajoi yhdessä rallissa takavetoista Fordia, olikohan ek:lta viisi lähtien 1998. En nyt muista rallia mutta saattoi olla Argentiinan ralli.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1396
Kankkunen ajoi yhdessä rallissa takavetoista Fordia, olikohan ek:lta viisi lähtien 1998. En nyt muista rallia mutta saattoi olla Argentiinan ralli.
Tarkalleen Portugalissa. Toisena kisapäivänä hajosi etuperä, mutta muistelen että neliveto saatiin kyllä takaisin illan viimeisessä huollossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös