suomessa sellaisella ajeli,ainakin autosuunnistuskisoja,hyvällä menestyksellä,heikki nikki.sittemmin corollalla ja asconalla ralliakin ajellut herra.Aloin muistelemaan että vanhassa Colin Mc Rae rally versiossa oli rätti citikka joten otin asiasta selvää onko kyseistä laitetta oikeasti olemassa. Ja sellainen todellakin on rakennettu, 694kpl. En onnistunut löytämään tietoa onko kyseisellä laitteella osallistuttu ralleihin valmistus aikanaan 1958-71 mutta jotkut harrastelijat kuitenkin nykyään ovat osallistuneet maraton ralleihin, joten kaippa kelpaa listalle neliveto twin engine 2cv.
http://www.youtube.com/watch?v=4wH-hbY1VCI&feature=related
Kyllä kyllä, mitä noita muutamia videoita katselin tuolta youtubesta niin vaikuttaa varsin pätevältä peliltä tollaseen perus metsä maastoon. Huippunopeus ei päätä huimaa mutta suunnistuksessahan ei nopeudella keulitakkaan Yks ainakin mikä on hyvää perus kaks vetoseen on se että kun toiset renkaat on tyhjän päällä niin toiset vielä vetää. Onhan siinä molemmille akseleille oma moottori.suomessa sellaisella ajeli,ainakin autosuunnistuskisoja,hyvällä menestyksellä,heikki nikki.sittemmin corollalla ja asconalla ralliakin ajellut herra.
Tuohon täytyy lisätä viellä Vitesseä edeltävä Rover SD1 3500. Perus SD1 3500 oli kaasutin toiminen Roverin 3,5 litran v8 ja Vitessessä sama kone, mutta ruiskulla ja mahdollisuus käyttää Getragin vaihdelaatikkoa.Rover Vitesse
:yuck:
Vieläköhän BMW M3:lla on ajettu sitten E36 korimallin jälkeen?
Jossain Tanskan tjsp kansallisen sarjan kisassa oli lähtöviivalla mm. Porsche 997 GT3 ja muistini mukaan myös Nissan 350Z. Vieläköhän BMW M3:lla on ajettu sitten E36 korimallin jälkeen?
Jossain vanhassa ralli vuosikerrassa Stig oli loppuvuodesta -86 kovinkin optimistinen Sierra XR4x4:n suhteen. Ruotsin ralliin -87 piti moottori olla kehitetty kilpailukykyisille teho luvuille.Ford Sierra XR4x4
Fordilla olikin B-ryhmän väistyessä melkoinen dilemma, kun katalogista löytyi turboahdettu, mutta takavetoinen Sierra Cosworth, sekä vapaastihengittävä V6-koneella varustettu nelivetoinen Sierra XR4x4. Lopulta nelivetoinen malli todettiin tehopainosuhteeltaan niin onnettomaksi, ettei sillä osallistuttu kuin varmuuden vuoksi Ruotsin ralliin, ja näköjään pariin muuhun irtokisaan. Takavetoisilla Cossuilla sitten saavutettiin parempia tuloksia ja enemmän näkyvyyttä.
Montessa 87 oli Blomqvistilla tehtaan XR4x4 mutta Grundellilla Cosworth. Samoin yksityiskuskeista Auriol ajoi Cosworthia mutta belgialaisella Robert Droogmansilla on ollut XR4x4.Jossain vanhassa ralli vuosikerrassa Stig oli loppuvuodesta -86 kovinkin optimistinen Sierra XR4x4:n suhteen. Ruotsin ralliin -87 piti moottori olla kehitetty kilpailukykyisille teho luvuille.
Äkkiseltään tulee mieleeni, että kolmeen mm-ralliin tuo Sierra otti osaa tehdaskuskien osalta. -87 Monte ja Ruotsi ja -88 Ruotsi.
Ajoihan Kankkunenkin neliveto-kossueskolla pari vuotta.Mites käytettiinkö nelivetokossua koskaan MM sarjassa ?
Kankkusen ajama Escort oli kylläkin mallia WRC, ei siis varsinainen Cosworth:
Kankkunen ajoi yhdessä rallissa takavetoista Fordia, olikohan ek:lta viisi lähtien 1998. En nyt muista rallia mutta saattoi olla Argentiinan ralli.Kankkusen ajama Escort oli kylläkin mallia WRC, ei siis varsinainen Cosworth:
Tarkalleen Portugalissa. Toisena kisapäivänä hajosi etuperä, mutta muistelen että neliveto saatiin kyllä takaisin illan viimeisessä huollossa.Kankkunen ajoi yhdessä rallissa takavetoista Fordia, olikohan ek:lta viisi lähtien 1998. En nyt muista rallia mutta saattoi olla Argentiinan ralli.