Nicole
Well-known member
- Liittynyt
- 15.6.2008
- Viestit
- 744
Thanks, en tajunnut yhtään mistä Leo puhuiSimca on vanha automerkki, Fiat Duna ja Alfa Romeo Arna (eli Nissan Cherry) taas automalleja. Kuuluja huonoudestaan ilmeisesti.
Thanks, en tajunnut yhtään mistä Leo puhuiSimca on vanha automerkki, Fiat Duna ja Alfa Romeo Arna (eli Nissan Cherry) taas automalleja. Kuuluja huonoudestaan ilmeisesti.
No onhan tämä tosi hirveätä. Mutta olisihan ensimmäiset ratkaisutkin melko selkeät. Downforcea vähemmäksi = diffut pois ja painotusta mekaaniseen pitoon. Jarrumatkoja pidemmiksi = jarruihin rajoituksia. Moottorikehitykseen vapauksia. Rengaskilpailu takaisin tai ainakin vapaus valita autoon sopivimmat.Kisat tylsenee vuosi vuodelta: Schumacher moitti kisan tylsyyttä, samoin Whitmarsh. Mielestäni jotain on tehtävä jo tällä kaudella, jos kisat eivät ala tästä paranemaan (mitä suuresti epäilen). Toki sen (mielenkiinnon lisääminen) kesken kauden on vaikeaa, mutta ainahan voi yrittää. Nyt vaan kaikki tallit ja FIA kokoon ja parannuksia miettimään! Mielestäni vain todellinen formulafani jaksaa seurata näin tylsiä kisoja, hieman vähemmän formuloita katsovista puhumattakaan! Oletteko samaa mieltä kanssani? Kommentoikaa!
Helppohan parannuksia olisi keksiä. Ensimmäinen vaihtoehto on autojen vakiointi, mutta se on vastoin ykkösten luonnetta eikä siitä kai suuri yleisökään pitäisi.Nyt vaan kaikki tallit ja FIA kokoon ja parannuksia miettimään!
Mahtavaa! Mä lopetan kisojen katselun ja alan lukea Tikkurilan värikarttaa. Ohitan kaikki!Tää menee nyt aika off-topiciksi (niinkuin mun jutut yleensäkin), mutta kun en mainitse nimeä, jota ei pidä mainitsettaman niin ei kai tässä mitään vaaraa millään lailla ole.
Eli tuolla ratojen suunnittelua koskevassa ketjussa taisi olla juttua siitä, miten ennen radat olivat yksilöllisempiä. Toiset nopeita, toiset hitaampia ja siihen malliin. Sen seurauksena tallien voimasuhteet vaihtelivat kauden edetessä. Nykyään uudemmat radat tuppaavat olemaan sellaisia kaikissa kaikkea -ratoja, joissa on hitaita osia, nopeita osia ja siihen malliin. Lopputuloksena kisat on toisiinsa nähden aika samankaltaisia ja kausi kokonaisuudessaan samaa massaa (heh).
Asiaa voisi havainnollistaa ihan yksinkertaisesti väreillä, ajatellaan että kaudessa on 25 kilpailua ja eri värit kuvaavat radan ominaisluonnetta. Vaikka näin:
Kausi, jossa on 25 erityylistä rataa:
Näytä liitetiedosto 11514
Kausi, jossa on 25 rataa, joissa on kaikissa kaikkea:
Näytä liitetiedosto 11515
Aika harmaata on tuo alempi vaihtoehto ja siihen kun lisää vielä autot, joita ei oikein voi ohittaa niin :nope:.
Ja hyvässä lykyssä on mielenkiintoisempikin se värikartta.Mahtavaa! Mä lopetan kisojen katselun ja alan lukea Tikkurilan värikarttaa. Ohitan kaikki!
FIA ja tallit kokoontuivat jo, Overtaking Working Groupin merkeissä. Nämä säännöt on kyseisen aivoriihen tulosta.Nyt vaan kaikki tallit ja FIA kokoon ja parannuksia miettimään!
Rengassääntöön minäkin toivoisin muutosta. Nyt säännöt ovat niin tiukat, ettei talleille jää käytännössä mitään pelivaraa ja rengastaktiikka onkin kaikilla usein täysin identtinen. Kaikki seokset vaan mukaan ja vapaus valita omansa kisassa. Pakollinen kahden seoksen käyttäminen ei tuo tällä hetkellä minkäänlaista lisämaustetta kisoihin, ellei toinen seos ole selkeästi huono.No onhan tämä tosi hirveätä. Mutta olisihan ensimmäiset ratkaisutkin melko selkeät. Downforcea vähemmäksi = diffut pois ja painotusta mekaaniseen pitoon. Jarrumatkoja pidemmiksi = jarruihin rajoituksia. Moottorikehitykseen vapauksia. Rengaskilpailu takaisin tai ainakin vapaus valita autoon sopivimmat.
Allekirjoitan täysin. Nyt täytyisi kääntää kelkka ja nopeasti. Ensimmäisen kisan perusteella voi varmasti sanoa että sääntöuudistukset ovat epäonnistuneet täydellisesti. Niinkuin muutkin linjaukset ja päätökset.Olipahan melkoista unilääkettä koko kisa. Avauskisan perusteella uudet säännöt voidaan lytätä täysin. Esim. Schumi, Button ja Webber ajelivat kiltisti jonossa kisan alusta loppuun. Missään vaiheessa ei nähty minkäänlaista kamppailua kärkisijoista ja taktikoinnillakin on hyvin vähän mahdollisuuksia vaikuttaa kisan kulkuun. Kaiken lisäksi autoihin tankataan sen verran bensaa, että sitä täytyy hieman säästellä, eikä voi vetää täysiä alusta loppuun. Varsinaista kilvanajon juhlaa, kun ei tarkoituksella mennä niin kovaa, kuin päästäisiin.
Ei toimi. :thumbdown
Whitmarsh on kyllä oikeassa. Tärkeää on myös se, että tuollaiset kommentit tulevat lajin sisältä, eikä faneilta (kun niitä nyt ei ole kuunneltu). Jotain on nyt tehtävä, mielellään nopeasti. Formuloilla ei ole aikaa odottaa taas vuotta, ja jos sitten taas uudistukset epäonnistuvat niin odotetaan vuosi, jolloin tulevat uudistukset epäonnistuvat (2009 piti olla maaginen kausi, mutta ohitusten määrässä jäi pahasti edellisen varjoon. Sitten odoteltiin tätä vuotta, mutta nämäkään muutokset eivät tuoneet mitään hyvää)
Ei ole mitään sopimusta. Kaikki vaan perustuu tähän pätkään:Alonson ja Massan herrasmiessopimuksesta kaipailisin lisätietoa. Vaikea uskoa, että Massa oikeasti luottaisi Alonson kaltaiseen kieroilijaan. Vaikuttaa ennemminkin joltain tekaistulta kusetukselta, jonka tarkoituksena on peitellä sitä faktaa että vanhana tekijänä Alonso pääsi yllättämään talviterässä olleen brassin housut kintuissa.
Turhaan hirnut siellä. OWG ei missään nimessä halunnut viime vuoden diffuusorisotkua, eikä varmasti sitä, että tupladiffut hyväksytään. Ideoissa oli oikeasti järkeä, mutta eihän tätä päästy tuon porsaanreiän takia toteamaan.FIA ja tallit kokoontuivat jo, Overtaking Working Groupin merkeissä. Nämä säännöt on kyseisen aivoriihen tulosta.
Vai olisiko perimmäinen syy ollut Neweyn kunnianhimoisessa pakoputkiratkaisussa, yhdistettynä Bahrainin lämpötiloihin? Vaikken itsekään ranskalaisen moottoritekniikan suuri fani ole, kunnia sille kelle se kuuluu.Vettel ajoi hienoa kilpailua, mutta jälleen kerran ranskalaisten tekemät moottorit alko reistailee ja ne vei nuoren saksalaisen voiton.