Esimerkiksi IRL:ssä tiimit ovat käyttäneet samoja autoja vuodesta 2003 saakka. Olisi hämmästyttävää jos sinä aikana ei olisi opittu ymmärtämään autoa ja löytämään siihen optimaaliset säädöt niille samoille radoille, joilla sarja on vieraillut vaikka viimeisen viiden vuoden aikana.
Lisäksi tasaväkiset autot eivät automaattisesti tarkoita tylsiä kisoja. Champ Carin viimeisenä vuonna lähes koko lähtöruudukko saattoi mahtua yhden sekunnin sisään. Näin kävi esimerkiksi San Josessa, jossa kisan aikana kärkipaikka vaihtui radalla kymmenen kertaa viiden eri kuljettajan voimin. Ja kuten olen useasti tuonut esille, Magny-Coursissa Superleague Formulalla ohitettiin viime vuonna enemmän yhden lähdön aikana kuin F1-kisoissa koko 2000-luvulla yhteensä.
Joku ehkä joskus muuten haluaa selittää minulle mksi silloin kun oma suosikkikuljettaja häviää toisen tiimin ylivoimaiselle autolle, fanit ärjyvät, että "jos kaikilla olisi sama auto, niin kyllä silloin minun suosikkikuljettajani olisi nopein", mutta sitten kun yksityyppiluokissa kaikilla kerran on sama auto, niin se on välittömästi alempiarvoista ja halveksittavaa kilvanajoa? :dunno: