Samoin pari russakkaa päristeli Honda Accordeilla SM Super Touringissa vajaan kauden, mutta siitäkin on jo ainakin pari vuotta aikaa.
SM-ratasarjaa on vaivannut aina sekoilut luokkien nimissä, sen "pääluokan" vaihtelu vuodesta toiseen, ettei perinnettä pääluokasta ikinä pääse syntymään jne.
Esimerkiksi tuo "Super Touring"-nimi sarjalle. Super Touringhan oli nimitys tietynlaisille touring-autoille, joilla ajettiin kilpaa monissa eri maissa 1990-luvun alkupuolelta 2000-luvun puolelle saakka. FIA:n 2-luokka siis eli ns. FIA C2. (kun samaan aikaan esiteltyä FIA C1-luokitusta käytettiin mm. DTM:ssä silloin kun siellä ei enää vaadittu katuautoon perustuvaa kalustoa). C2 eli Super Touring-autot olivat kuitenkin katuautoon perustuvia (periaatteessa, erittäin paljon kyllä muokattuina). Näillä Super Touring-autoilla ei ole Suomessa ajettu koskaan SM-sarjaa, siksi tuo Super Touring SM-luokan nimenä oli todella omituinen ratkaisu (vielä viime vuonna ainakin taisi olla käytössä). Super Touring Wikipediassa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_Touring
No tuossa luokassahan sai ajaa mm. Super 2000-luokituksen autoilla. Luokan nimenä tätäkin jossain vaiheessa käytettiin, en kyllä ymmärrä miksi luokan nimeksi piti laittaa ihan toisen kilpa-autoluokituksen nimi... Ei mene jakeluun miksei tuota Super 2000-nimeä voinut käyttää luokan nimenä, ehkä siksi kun luokassa sallittiin muitakin kuin Super 2000-autoja? No miksei sitten vain kutsua sitä vaikka FTCC:ksi tai joksikin, domain ainakin on ostettu, koska ftcc.fi vie SM-ratasarja sivuille. Mutta sen touring car-luokan pitäisi olla sitten se pääluokka ja muut "support-luokkia", eikä niin että kaikki luokat ovat "samanarvoisia" ja kukaan ei tiedä mikä on se pääluokka johon pitäisi panostaa. Super 2000 Wikipediassa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_2000
Nythän puhutaan paljon NGTC eli new generation touring car-säännöistä ja BTCC:ssä ja STCC:ssä on jo siihen perustuvaa kalustoa tai ainakin moottoreita jo käytössä, MM-sarja WTCC:ssä taitaa olla vain Super 2000-autot sallittuja vielä. Erona on ainakin se, että bensamoottorikin saa olla ahdettu, mitä Super 2000-säännöt eivät salli. Siksihän esimerkiksi Chevrolet Cruzen pellin alta löytyy kaudella 2010:kin wanha Opelin C20XE-mylly vain vähän edelleenkehitettynä, kone jota tehtiin katukäyttöön 1986-1997, mutta kun GM:lläkään ei ole muita Super 2000-sääntöihin osuvia moottoreita jotka olisivat kilpailukykyisiä ja samasta syystä mm. VW:tä ei ole Super 2000-luokassa paljon näkynyt. BTCC:ssä on Super 2000:sten lisäksi sallittuja olleet myös vanhemman brittien oman BTC-luokituksen autot, joita tänä vuonnakin on vielä radalla näkynyt myös. Aiemminhan BTCC:täkin ajettiin Super Touring-autoilla, mutta pointtina on, että vaikka sarjassa sallittujen autojen luokituksia vaihdetaan, ei sarjan nimeä pompoteta samaan tahtiin tai eri tahtiin, niinkuin SM-ratapuolella, missä joka vuosi sarja on eri niminen kuin edellisenä vuonna ja todennäköisesti vielä jonkun luokituksen niminen, vaikka kyseisen luokituksen autoilla ei sarjassa edes ajettaisi (tai niitä olisi ehkä pari siellä seassa)...
Tai parasta olisi tosiaan vain mennä mukaan STCC-sarjaan ja pyrkiä laajentamaan se myös Suomea koskevaksi.
Mutta kun vaikka BTCC on nimeltään BTCC, (eikä Super Touring tai Sport 2000 tai Super 2000 tai uusi NGTC tai mitään muutakaan vastaavaa luokituksen nimeä, vaikka sarjan oma BTC-luokituskin on olemassa, se ei ole ainoa), niin sarjassa on voitu käyttää eri luokitusten mukaisia autoja ja sarja on silti yhtenäinen historialtaan.
Tänä vuonnakin on nähty BTCC-sarjassa sekä Super 2000- BTC- ja osittaisia NGTC-autoja samoissa kisoissa.