Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 1, Myllypuro GP

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Samaa mieltä 28,0sta. Potentiaalia Nipzyyzillä siis on, mutta onnistuiko hän ajamaan paremmin ´09 vai ´10 niin vastaan ensimmäisen.
Tietenkin, mutta oli kai nyt vtu autotuurikin PIKKUSEN erilainen.
(hyvä tehdä vertausta kahden noinkin erilaisen suorituksen kesken)
Helppo tietty miettiä asioita kun ajoi ees suht ok kärryllä koko ajan,
me jotka saatiin miina niin tiedettiin heti ettei edes aika-ajosta voi odottaa juuri mitään.

Vertailla saa, mutta vtun idioottimaista miettiä "ajokuntoa" kun auto on täysi susi.
Mun mielestä Nipzyn ja wopen suoritukset A-A:ssa oli erittäin hyviä vrt. käytössä olleeseen kalustoon.
Itse ainakin näin aitiopaikalta kuitenkin eron #3:n ja #7:n välllä viimesessä vedossa ennen finaaleita, ja suoraan sanottuna oli aika karua tasoa nimenomaan suorilla.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Vittuillaksensa heiluttelee :ahem:
Vittuilessani kyselen. Missä oli herra hatun poikamainen haparointi finaaleissa?:tongue: Et tainnu olla ihan täydessä kisatotkessa. Hyvän näköistä ajoa:ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Tietenkin, mutta oli kai nyt vtu autotuurikin PIKKUSEN erilainen.
(hyvä tehdä vertausta kahden noinkin erilaisen suorituksen kesken)
Helppo tietty miettiä asioita kun ajoi ees suht ok kärryllä koko ajan,
me jotka saatiin miina niin tiedettiin heti ettei edes aika-ajosta voi odottaa juuri mitään.

Vertailla saa, mutta vtun idioottimaista miettiä "ajokuntoa" kun auto on täysi susi.
Mun mielestä Nipzyn ja wopen suoritukset A-A:ssa oli erittäin hyviä vrt. käytössä olleeseen kalustoon.
Itse ainakin näin aitiopaikalta kuitenkin eron #3:n ja #7:n välllä viimesessä vedossa ennen finaaleita, ja suoraan sanottuna oli aika karua tasoa nimenomaan suorilla.
Oikein olennaisuuksia kys. asiaan näet kun ei se (#6) vaikuta #3een mitenkään. Jokainen tietää, mitä huono autotuuri vaikuttaa, on se itellekin osunut ja tulee osumaan tulevaisuudessakin.
Mulla nyt vaan on omat mielikuvat kuskeista, ja samalla autolla sinä, Npz, Jcq (kehittynyt toki)... aika pieniä eroja. Ja seiskaan verrattuna kaikki oli enempi tai vähempi mopoja.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mulla nyt vaan on omat mielikuvat kuskeista, ja samalla autolla sinä, Npz, Jcq (kehittynyt toki)... aika pieniä eroja. Ja seiskaan verrattuna kaikki oli enempi tai vähempi mopoja.
Vertailun vuoksi:
Minä ja Jcq viime vuonna 0,7 sek erot, viimesessä harkassa 0,45 ero.
(samalla autolla, peräkkäisillä seteillä ajettuna, ja auto sellanen että sopi molemmille käteen (#6))
Eli kehittynyt on, mutta uskonko Jacqun olevan mua yhtäkkiä nopeampi, varsinkin kun ei käynyt tuossa välissä ajamassa?
En.

Mulla ja Nipzyllä 0,5sek Nipzyn hyväksi tuolla radalla.
Nyt tässä kisassa eroa oli A-A:ssa 0,2 Nipzyn hyväksi, mutta esim #7:lla molemmat ajettaessa voisin hyvinkin veikata olevan edelleen se 0,4-0,6.

#3 oli niin spesiaalissa kunnossa harkoissa & A-A:ssa ettei varmastikaan antanut koko kuvaa touhusta, epäilen vahvasti että olisin sillä päässyt tuohon Nipzyn ajamaan 30,2 aikaa lähellekään finaalissa jos se ruoska olis mulle käteen annettu.

Pieni on näköjään suhteellinen käsite teillä.

edit. Siis ottamatta mitään Jcqlta pois, tiedossa oli että sieltä paukkuu hyvää aikaa
jos auto osuu käytökseltään hyvin käteen eikä ole mikään lahna suorillakaan.
Mutta valehtelematta #5:lla oltais oltu Nipzyn kanssa molemmat A-finaalissa, niin
paljon paremmin se kulki kun renkaisiin alkoi pito löytymään lopussa.
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Vittuilessani kyselen. Missä oli herra hatun poikamainen haparointi finaaleissa?:tongue: Et tainnu olla ihan täydessä kisatotkessa. Hyvän näköistä ajoa:ahem:
Tähän oli tarkoitus vastata vasta varsinaisessa rapossa vaan nyt kun udeltiin, niin vastataan. Mä olen vaan niin helvetin hyvä. Jos oltais ajettu vielä pari settiä lisää niin oisin pätkinyt turkulaiset ihan suohon.

Totta puhuen, toi #8 sopi meikäläisen ajotyyliin, vaikka sitä tehovajetta olikin tolkuttomasti suoralla. Vähän kun opin homman nimen, niin meininki oli ihan jees. Finaalissa pääsin ottamaan heti alussa rengaslämpöongelmissa painineesta Öö ruzista niskalenkin, niin sai ajella rauhassa omaa ajoa ruutulipulle asti ilman turhaa ylipuristamista tai puolustusajoa. B-finaalissa sorruin jo #6:ella Askosta ohi päästyäni yliyrittämiseen, kun Andyn (silloin en tiennyt kenen) peräsin alkoi häämöttämään suorien päässä, enkä saanutkaan miestä kiinni silloin kun tämä oli heikoimmillaan. Kutonen oli kuitenkin hyvä auto vaikka käytös mutkissa oli vähän liukkaampaa, mutta suorakulku hyvää, etten onnistunut ihan sysipaskalta B-finaalissakaan näyttämään. Jahka rattiruoste katoaa ja ulkoradoille päästään kunnolla ajelemaan, tavoitteet on kyllä säännöllisesti B-finaaliin ilman että tarttee hakea vauhtia C-Ö -porukasta. Tuota Jacquesia olisi tarkoitus painostaa virheisiin, ei tämmöiset onnenkantamoiset voi koko kautta kantaa! :yuck:

Edit: Lueskelin tätä tekstiäni eikä tosta ota hullukaan selvää.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Mulla ja Nipzyllä 0,5sek Nipzyn hyväksi tuolla radalla (2009).
Nyt tässä kisassa eroa oli A-A:ssa 0,2 Nipzyn hyväksi, mutta esim #7:lla molemmat ajettaessa voisin hyvinkin veikata olevan edelleen se 0,4-0,6.
Siinäpä veikkaat (itse en todellakaan usko teillä olleen puolen sekunnin eroa, sen verran hyvin satut mielestäni tuolla ajamaan). Minä vtun idiootti vain katson samalla autolla ajaneiden tuloksia.

Vertailla saa, mutta vtun idioottimaista miettiä "ajokuntoa" kun auto on täysi susi.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tähän oli tarkoitus vastata vasta varsinaisessa rapossa vaan nyt kun udeltiin, niin vastataan. Mä olen vaan niin helvetin hyvä. Jos oltais ajettu vielä pari settiä lisää niin oisin pätkinyt turkulaiset ihan suohon.
Tavoitteet on hyvä olla korkealla. Kait tuokin suohon pätkiminen jossain kohtaa tulee väistämättä vastaan. Itselle tavoite on voittaa WoPekin oikeasti ajamalla, eikä karsimalla niinkuin nyt kävi. Kilpaahan tänne on tultu ajamaan:ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Siinäpä veikkaat (itse en todellakaan usko teillä olleen puolen sekunnin eroa, sen verran hyvin satut mielestäni tuolla ajamaan). Minä vtun idiootti vain katson samalla autolla ajaneiden tuloksia.
Kunnolla kulkevalla autolla mä en saa omaa ajotyyliäni toimimaan niin hyvin kuin kevyet kuskit.
(luistatan liikaa jotta ei söisi mutkissa vauhtia jarruttaminen painon takia)
ts. seiskalla Nipzy olis vetänyt enempi rakoa.

Tämä edm. on tullut huomattua itse jo aiemmin, suhteessa paremmin tulee aikaa
kevyempiin kun auto ei olekaan täydellinen, esim. viimenen harkka jossa ajettiin niin ero
Nastyyn peräkkäisillä seteillä autolla #5 niin ero oli jtn 0,2-0,3...
(sitä deltävät, paremmin pitävillä kärryillä niin Nasty paukutti min. tuon 0,7 kovempaa aina)

Nopealla autolla joka ei tykkää sladista, niin en ole päässyt 0,7sek lähemmäksi Nastya koskaan.

toisinsanoen, ei ollut veikkaus.

edit. tai voihan olla että Jacq on parantanut ajatuksen voimalla ajoaan 0,5sek,
mahdollistahan sekin kyllä.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Todetaan vaan ettei tässä mitään absoluuttisia totuuksia saada (niin että kaikki sanottu menee yks yhteen): Jacques pääsi A:ssa 2 kympän päähän #3lla Nipzyn B:n ajasta, Bemarin painostuksen allakin. Ja on tuolla kyllä testeissäkin hankalasti tulkittavia tuloksia toisinaan tullut.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
B-finaali katsottu :thumbup:
8:12 kohdan jälkeen näkyy mun ja flavion tulo kolmanteen shikaaniin ja sitä seurannut ohitus :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Todetaan vaan ettei tässä mitään absoluuttisia totuuksia saada (niin että kaikki sanottu menee yks yhteen): Jacques pääsi A:ssa 2 kympän päähän #3lla Nipzyn B:n ajasta, Bemarin painostuksen allakin. Ja on tuolla kyllä testeissäkin hankalasti tulkittavia tuloksia toisinaan tullut.
Uskoisin ettei J saanut yhtään ainuttakaan puhdasta kierrosta aikaiseksi finaalissa:tongue:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kunnolla kulkevalla autolla mä en saa omaa ajotyyliäni toimimaan niin hyvin kuin kevyet kuskit.
(luistatan liikaa jotta ei söisi mutkissa vauhtia jarruttaminen painon takia)
ts. seiskalla Nipzy olis vetänyt enempi rakoa.

Tämä edm. on tullut huomattua itse jo aiemmin, suhteessa paremmin tulee aikaa
kevyempiin kun auto ei olekaan täydellinen, esim. viimenen harkka jossa ajettiin niin ero
Nastyyn peräkkäisillä seteillä autolla #5 niin ero oli jtn 0,2-0,3...
(sitä deltävät, paremmin pitävillä kärryillä niin Nasty paukutti min. tuon 0,7 kovempaa aina)

Nopealla autolla joka ei tykkää sladista, niin en ole päässyt 0,7sek lähemmäksi Nastya koskaan.

toisinsanoen, ei ollut veikkaus.

edit. tai voihan olla että Jacq on parantanut ajatuksen voimalla ajoaan 0,5sek,
mahdollistahan sekin kyllä.
En jaksanut lukea tätä teidän jarnaa kokonaan ihan ajatuksella.. Mutta puhuttaessa autosta #3, voisin mainita muutaman faktan:

  • Auto oli ajettavuudeltaan samankaltainen kuin #6, mikä aiheutti sen, että mun oli helppo tottua siihen kisassa ja sen takia en osannut mieltää sitä niin kovin huonoksi autoksi. Saatoin hyvinkin olla niin lähellä NipZyyziä nimenomaan sen takia, että se auto sopi mun lapaseen niin hyvin. Pitää muistaa että auton sopiminen ajotyyliin vaikuttaa mun kaltaisella kuljettajalla kierrosaikaan todella paljon! Ero voi olla jopa puoli sekuntia sellaisella autolla, joka jollain Nasty Boylla on yhtä nopea molemmilla vedoilla.
  • Auto #3 oli suorilla hidas! Powered By BMW työnsi mua kiihdytyksissä useaan kertaan. Melkeinpä joka kierroksella tätä tapahtui. Näin ollen voi myös olla, että se vaikutti myös kierrosaikoihin. Toisaalta silloin kun ajoin nopeimman kierrokseni, ajoi myös bemari nopeimpansa samalla kierroksella. Veikkaisin tämän tapahtuneen silloin kun olin päässyt dompparista ohi ja yritin päästä bemarista karkuun. Ja samalla bemari ajoi mua takaa, koska välillemme tuli siis pieni ero sen ohituksen jälkeen. Asian voi varmistaa videolta.
  • Ajoin autolla #3 puoli sekuntia hitaamman ajan kuin autolla #6 huolimatta siitä, että ajettavuus oli samanlainen. Näin ollen väitän sen auton olleen A-finaalissa suurinpiirtein puoli sekuntia hitaampi. Ja jos otetaan FO110K:n ja NipZyyzin ajoista puoli sekuntia pois, niin päästään jo lähemmäs niitä aikoja, joita heiltä voisikin odottaa.
  • Mä olen kehittynyt vielä senkin jälkeen kun viimeeksi olin harjoittelemassa FO110K:n kanssa samaan aikaan. Silloin mulla oli ongelmana vielä pari mutkaa (ensimmäinen neulansilmä ja toiseksiviimeinen shikaani). Nyt ainakin aika-ajoissa sain ajettua ne mutkat paljon paremmin. Kilpailussa bemarin aiheuttaman paineen takia mokasin kyllä niissä paikoissa usein (mikä osaltaan tukee sitä teoriaani, että nopein kisakierrokseni ei tullut tönimisen seurauksena vaan irtiottoyritykseni aikana).
  • Vertailu viime vuoden aikaeroihin on myös vaikeaa, koska myös silloin oli autojen välisiä eroja, jotka asiaan vaikuttivat. Ja tosiaan esim. minä olen treenannut Myllypurossa paljon, ja saanut paljon hyviä vinkkejä, jotka ovat muuttaneet ajolinjojani paljonkin. Ei voi väheksyä sen merkitystäkään.
  • Mä olen hyvä oppimaan ja monessa asiassa "harjoittelu tekee mestarin" pitää mun osaltani paikkansa eikä ole pelkkää sanaleikkiä. Sain FO110K:lta (ja Jussilta) hyviä vinkkejä, joita otin ajossani sitten käyttöön. Koska mulla on pieni painoetu puolellani, niin voi hyvin olla myös mahdollista, että opittuani ajolinjat Follolta, menenkin "opettajaani" kovempaa.
  • Painoedun takia myös voi olla että sain laiskasti kulkevan auton kulkemaan paremmin kuin follo ihan vain fysiikkaan perustuen! Toisaalta NipZyyz taitaa olla vielä muakin kevyempi, joten en tiedä sitten..
  • Uskon silti, että jos jokainen meistä kolmesta ajaisi myllypurossa tasavertaisella kalustolla, joka sopisi juuri omaan ajotyyliin kaikilla optimaalisesti, niin järjestys olisi: NipZyyz, FO110K, Jacques. Aika-erot eivät kuitenkaan ole välttämättä kovinkaan suuret. Veikkaan, että saatettaisiin mahtua jopa puolen sekunnin sisään koko kolmikko.

Eli yhteenvetona tässä on paljon muuttuvia tekijöitä, joiden takia tällainen spekulointi on aikalailla turhaa. Katsotaan taas Forssassa missä mennään. :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Juu kyllä vaikuttaa siltä että toisella autolla Follo voi olla edellä, toisella Jcq.

#3 oli niin spesiaalissa kunnossa harkoissa & A-A:ssa ettei varmastikaan antanut koko kuvaa touhusta, epäilen vahvasti että olisin sillä päässyt tuohon Nipzyn ajamaan 30,2 aikaa lähellekään finaalissa jos se ruoska olis mulle käteen annettu.
Ja Jcq pääsi 2 kympän päähän. Ei paha.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Myllypuron kisaraportti


Gazzetto Dello Kart pääsi yksinoikeudella haastattelemaan Hämeet Korville -tallin kakkoskuljettajaa Totkea:

Totke, vaikutit viikonlopun alla epäluottavaiselta sekä talliin että omiin kykyihisi, mistä tämä johtui?

Psykologista sodankäyntiä, joka näemmä toimi päävastustajiin ihan väärin päin.

Saatiin uusi auto ensimmäistä kertaa radalle vasta lauantaina harjoituksiin. Edelliset testit vanhalla autolla marraskuussa eivät luvanneet kovin hyvää, joten avauskisasta toivottiin lähinnä maaliinpääsyä. Lähes kaikki muut olivat testanneet kauden alla hurjan määrän kierroksia, ja ajat vaikuttivat huolestuttavan hyviltä. Itse valmistauduin kauteen vain pelailemalla pleikkaria ja lukemalla runoja.


Harjoituksissa sait allesi auton #8. Vaikutit aika vaisulta, oliko uuden auton kanssa ongelmia?

Vittuillakseni ajelin siellä. Uusi auto tuntui ihan hyvältä, mutta eipä ne hyvät säädöt paljoa pelasta kun moottorissa on 50 hv vähemmän kuin kilpailijoilla. Penkkiä ei ollut ehditty sovittamaan ja se olikin varmuuden vuoksi kokoa dinosaurus. Radalla marraskuussa sattunut lähes kahvioon johtanut testionnettomuus hillitsi myös menohaluja.


Aika-ajoissa jäit 16. sijalle ajalla 31.712, joka oikeutti kuitenkin C-finaalin paalupaikalle. Ajoit myös pariin otteeseen ulos, millaiset tunnelmat jäi aika-ajosta?

Vitutti kuin pientä oravaa kun käpy jäätyi. Kaksi täysin samanlaista amatöörimokaa kahdella peräkkäisellä kierroksella aika-ajon keskivaiheilla, kun spinnasin ja osuin ykkösmutkan sisäreunavalliin. Takarenkaat pääsivät ylikuumenemaan ja perästä tuli aika liukas. Toisella kerralla Williams- jätti törkeästi noudattamatta keltaisia lippuja ja pamautti kylkeen! Oli varmaan kosto viimevuotisesta sateisesta Forssan GP:stä, obviously. Ajattelin ensin tehdä protestin, mutta hävetti ne omat spinnailut niin paljon etten kehdannut.

Radalla oli myös jotain toistaitoisia administraattoreita ynnä muita liikkuvia shikaaneita ja keskelle rataa parkkeeranneita kuskeja, joten puhtaita kierroksia ei oikein päässyt syntymään.

Huomiona vielä että paras aikani oli oikeasti 1:07 ja risat.


C-finaalissa olit kuin uudelleensyntynyt mies: ylivoimainen voitto ja nopein kierros [31.190]. Mistä tämä tasonmuutos?

Aika-ajon jälkeen käännettiin auton moottori toisinpäin ja auto ei kulkenutkaan enää takaperin. Startissa heilui keltaiset ensimmäiseen neulansilmään asti, joten sai rauhassa keskittyä ottamaan hyvän ulostulon siitä mutkasta. Kakkosena ollut Öö ruz ei vaan osannut ajaa ja jäi kuin afrikan mies savimajaan, kun akat lähti peltotöihin. Öö ruz on muutenkin mun lempimutka ja loppukisan keskityin siihen että sekin vielä päästäisiin kiertämään, mutta tämä tavoite jäi saavuttamatta. En itseasiassa saanut muita mutkia kiinni kuin Klick-miehen. Kisan jälkeen kuulin että Williams- oli voittanut vaikka ja ketkä radalla, varmaan huijannut taas, obviously.


Nousit B-finaaliin ja sait uuden rungon ja moottorin [#6]. Tämä pudotti sinut viimeiseen lähtöruutuun. Ajoit loistavan ensimmäisen kierroksen, mutta sitten vauhti vähän hyytyi. Mitä siellä oikein tapahtui?

Ette tekään tästä lajista mitään tajua, kyllähän mä olisin sieltä vikasta ruudusta lähtenyt joka tapauksessa!

Uusi auto oli paljon parempi kuin ensimmäinen, mutta säädöt eivät olleet ihan kohdillaan ja auto luisteli mutkissa paljon. Moottori oli kuitenkin niin paljon parempi, että kokonaisvaikutus jäi silti plussalle. Penkkikin oltiin saatu sovitettua kuntoon.

Sain hyvän lähdön, mutta koska parissa ekassa mutkassa heilui taas keltaiset liput, niin katsoin parhaimmaksi ottaa vain oman paikkani ja keskittyä iskemään hieman myöhemmin, kun muut lipsuilisivat kylmillä renkailla.

Ekalla kierroksella Asko ajeli huolimattomasti vähän leveäksi ja iskin siihen paikkaan saman tein. Auton hyvästä kiihtyvyydestä oli apua ja mies joutui antautumaan shikaaniin päästessä. Valitettavasti muu porukka oli jo päässyt eelle, joten armoton takaa-ajo alkoi. Sain edellemämenevän jo visiiriin piirtämääni tähtäimeen, mutta liika yritys kostautui ja virheitä alkoi tulla. Lopetin turhan puristamisen ja aloin keskittyä varmistelemaan radalla pysymistä ja pisteitä. Ihan lopussa olin taas ottanut hieman edelläolijaa kiinni, mutta kierrokset loppuivat kesken.

Harmistus oli suurehko, kun selvisi että se täysin floppikuljettaja mun edellä oli tiimikaveri Andy. Varsinkin päävastustajamme Livestrongin pojat porskutti molemmat A-finaalissa. Noh, kausi on pitkä.


Ennen seuraavaa kisaa on pitkä tauko. Minkälaista valmistautumista tähän kuuluu?

Ekaks mä käyn paskalla ja sitten lähden dokaamaan. Luen sitte huomenna teidän lehdistä mitä tuli tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös