Myllypuron kisaraportti
Gazzetto Dello Kart pääsi yksinoikeudella haastattelemaan Hämeet Korville -tallin kakkoskuljettajaa Totkea:
Totke, vaikutit viikonlopun alla epäluottavaiselta sekä talliin että omiin kykyihisi, mistä tämä johtui?
Psykologista sodankäyntiä, joka näemmä toimi päävastustajiin ihan väärin päin.
Saatiin uusi auto ensimmäistä kertaa radalle vasta lauantaina harjoituksiin. Edelliset testit vanhalla autolla marraskuussa eivät luvanneet kovin hyvää, joten avauskisasta toivottiin lähinnä maaliinpääsyä. Lähes kaikki muut olivat testanneet kauden alla hurjan määrän kierroksia, ja ajat vaikuttivat huolestuttavan hyviltä. Itse valmistauduin kauteen vain pelailemalla pleikkaria ja lukemalla runoja.
Harjoituksissa sait allesi auton #8. Vaikutit aika vaisulta, oliko uuden auton kanssa ongelmia?
Vittuillakseni ajelin siellä. Uusi auto tuntui ihan hyvältä, mutta eipä ne hyvät säädöt paljoa pelasta kun moottorissa on 50 hv vähemmän kuin kilpailijoilla. Penkkiä ei ollut ehditty sovittamaan ja se olikin varmuuden vuoksi kokoa dinosaurus. Radalla marraskuussa sattunut lähes kahvioon johtanut testionnettomuus hillitsi myös menohaluja.
Aika-ajoissa jäit 16. sijalle ajalla 31.712, joka oikeutti kuitenkin C-finaalin paalupaikalle. Ajoit myös pariin otteeseen ulos, millaiset tunnelmat jäi aika-ajosta?
Vitutti kuin pientä oravaa kun käpy jäätyi. Kaksi täysin samanlaista amatöörimokaa kahdella peräkkäisellä kierroksella aika-ajon keskivaiheilla, kun spinnasin ja osuin ykkösmutkan sisäreunavalliin. Takarenkaat pääsivät ylikuumenemaan ja perästä tuli aika liukas. Toisella kerralla
Williams- jätti törkeästi noudattamatta keltaisia lippuja ja pamautti kylkeen! Oli varmaan kosto viimevuotisesta sateisesta Forssan GP:stä, obviously. Ajattelin ensin tehdä protestin, mutta hävetti ne omat spinnailut niin paljon etten kehdannut.
Radalla oli myös jotain toistaitoisia administraattoreita ynnä muita liikkuvia shikaaneita ja keskelle rataa parkkeeranneita kuskeja, joten puhtaita kierroksia ei oikein päässyt syntymään.
Huomiona vielä että paras aikani oli oikeasti 1:07 ja risat.
C-finaalissa olit kuin uudelleensyntynyt mies: ylivoimainen voitto ja nopein kierros [31.190]. Mistä tämä tasonmuutos?
Aika-ajon jälkeen käännettiin auton moottori toisinpäin ja auto ei kulkenutkaan enää takaperin. Startissa heilui keltaiset ensimmäiseen neulansilmään asti, joten sai rauhassa keskittyä ottamaan hyvän ulostulon siitä mutkasta. Kakkosena ollut
Öö ruz ei vaan osannut ajaa ja jäi kuin afrikan mies savimajaan, kun akat lähti peltotöihin. Öö ruz on muutenkin mun lempimutka ja loppukisan keskityin siihen että sekin vielä päästäisiin kiertämään, mutta tämä tavoite jäi saavuttamatta. En itseasiassa saanut muita mutkia kiinni kuin
Klick-miehen. Kisan jälkeen kuulin että Williams- oli voittanut vaikka ja ketkä radalla, varmaan huijannut taas, obviously.
Nousit B-finaaliin ja sait uuden rungon ja moottorin [#6]. Tämä pudotti sinut viimeiseen lähtöruutuun. Ajoit loistavan ensimmäisen kierroksen, mutta sitten vauhti vähän hyytyi. Mitä siellä oikein tapahtui?
Ette tekään tästä lajista mitään tajua, kyllähän mä olisin sieltä vikasta ruudusta lähtenyt joka tapauksessa!
Uusi auto oli paljon parempi kuin ensimmäinen, mutta säädöt eivät olleet ihan kohdillaan ja auto luisteli mutkissa paljon. Moottori oli kuitenkin niin paljon parempi, että kokonaisvaikutus jäi silti plussalle. Penkkikin oltiin saatu sovitettua kuntoon.
Sain hyvän lähdön, mutta koska parissa ekassa mutkassa heilui taas keltaiset liput, niin katsoin parhaimmaksi ottaa vain oman paikkani ja keskittyä iskemään hieman myöhemmin, kun muut lipsuilisivat kylmillä renkailla.
Ekalla kierroksella
Asko ajeli huolimattomasti vähän leveäksi ja iskin siihen paikkaan saman tein. Auton hyvästä kiihtyvyydestä oli apua ja mies joutui antautumaan shikaaniin päästessä. Valitettavasti muu porukka oli jo päässyt eelle, joten armoton takaa-ajo alkoi. Sain edellemämenevän jo visiiriin piirtämääni tähtäimeen, mutta liika yritys kostautui ja virheitä alkoi tulla. Lopetin turhan puristamisen ja aloin keskittyä varmistelemaan radalla pysymistä ja pisteitä. Ihan lopussa olin taas ottanut hieman edelläolijaa kiinni, mutta kierrokset loppuivat kesken.
Harmistus oli suurehko, kun selvisi että se täysin floppikuljettaja mun edellä oli tiimikaveri
Andy. Varsinkin päävastustajamme Livestrongin
pojat porskutti molemmat A-finaalissa. Noh, kausi on pitkä.
Ennen seuraavaa kisaa on pitkä tauko. Minkälaista valmistautumista tähän kuuluu?
Ekaks mä käyn paskalla ja sitten lähden dokaamaan. Luen sitte huomenna teidän lehdistä
mitä tuli tehtyä.