kurski
Oisko minkä tyyppistä ?
- Liittynyt
- 6.10.2009
- Viestit
- 18472
Aivan niin, toivottavasti enää ei moottorit Alonsolla tällä kaudella hajoa.Alonson on syytä rajoittaa tätä moottoreiden hajotteluaan mikäli mielii mestariksi :nope:
Aivan niin, toivottavasti enää ei moottorit Alonsolla tällä kaudella hajoa.Alonson on syytä rajoittaa tätä moottoreiden hajotteluaan mikäli mielii mestariksi :nope:
Ja vieläkään eivät tunnu tajuavan tuota kierrosaikojen vertailun järjettömyyttä silloin, kun toinen ajaa jonkun perässä. Nytkin esimerkiksi vertailtiin Vettelin ja Webberin kierrosaikoja, eikä sanallakaan mainittu Hamiltonista, jonka perässä Webber joutui ajelemaan.Se on ihan totta, että selostajan homma ei ole varmasti niin helppoa, kuin täältä kotisohvalta käsin itse jokainen kotikyllönen luulee. Mutta sen verran siellä selostuskopissa voitaisiin pitää valoja päällä, että JJ ei esim. tohkeissaan hehkuta Alonson mahtavia kierrosaikoja ja Massan jäävän niistä vain muutamia kymmenyksiä, kun tosiasiassa Massa on paukuttanut yli sekunnin nopeampia kierroksia monta peräkkäin.
Tämä on ehdottoman totta. Rosberg on yllättävän vähän jäänyt kärjestä tässä vaiheessa vaikka on ajanut lähinnä varovaisen järkevästi eikä ole suuria väläytyksiä esittänyt. Mercedeksen suorituskyvyn huomioiden Rosberg on mielestänyt ajanut aika lailla maksimituloksen mikä on ollut saatavilla, mistä voinee olla hitusen yllättynyt. Lisäbonuksena on sitten Wanha Kengäntekijä ainakin toistaiseksi pysynyt selän takana.Nico kyllä osoittaa että tasaiset vahvat pistesijat auttavat korkealle pistetaulukoissa. Voi olla yllättävänkin korkealla kauden lopussa.
Juuri tätä samaa meinasin tulla kirjoittamaan. Rosbergilla on kuitenkin ollut se neljänneksi paras auto (tähän asti) ja on vain 4 pistettä kärkeä perässä.Tämä on ehdottoman totta. Rosberg on yllättävän vähän jäänyt kärjestä tässä vaiheessa vaikka on ajanut lähinnä varovaisen järkevästi eikä ole suuria väläytyksiä esittänyt. Mercedeksen suorituskyvyn huomioiden Rosberg on mielestänyt ajanut aika lailla maksimituloksen mikä on ollut saatavilla, mistä voinee olla hitusen yllättynyt. Lisäbonuksena on sitten Wanha Kengäntekijä ainakin toistaiseksi pysynyt selän takana.
Näin toki. Se mitä kutsut blokkaamiseksi, on mielipidekysymys jota tulkitaan eri tavoin. Säännöt sitä paitsi puhuvat asiasta vain ohitusyritysten estämisestä, ei sinänsä blokkaamisesta.Kai nyt sinäkin näit, että Hamilton käänsi ensin ja Petrov käänsi perässä? Kun Petrov ei enää kääntänytkään peesiin ei Lewis enää peittänyt.
Blokkaaminen on toisen eteen kääntämistä.
Mutta ei tuollainen mutkittelukaan sallittua ole, mistä tuli se varoitus.
Se oli todellakin outoa kuinka JJ ei ymmärtänyt Massan ja Alonso kierrosaikojen päälle. Lisäksi jotenkin oli aistittavissa, että JJ mietti asiaa siltä kannalta että kuinka Alonso pääsisi Massan eteen, eli pientä puolueellisuutta olin havaitsevinani.Se on ihan totta, että selostajan homma ei ole varmasti niin helppoa, kuin täältä kotisohvalta käsin itse jokainen kotikyllönen luulee. Mutta sen verran siellä selostuskopissa voitaisiin pitää valoja päällä, että JJ ei esim. tohkeissaan hehkuta Alonson mahtavia kierrosaikoja ja Massan jäävän niistä vain muutamia kymmenyksiä, kun tosiasiassa Massa on paukuttanut yli sekunnin nopeampia kierroksia monta peräkkäin.
Johtuu varmaan ihan siitä että oli jo toinen kisa putkeen kun Alonso joutui köröttelemään Massan perässä, vaikka oli nopeampi.Lisäksi jotenkin oli aistittavissa, että JJ mietti asiaa siltä kannalta että kuinka Alonso pääsisi Massan eteen, eli pientä puolueellisuutta olin havaitsevinani.
Niin, mutta vastasin sinun kirjoitukseesi, jossa puhuttiin blokkaamisesta. Nimenomaan tuo sananvalinta pisti silmään, koska ei sopinut nähtyyn tilanteeseen lainkaan.Näin toki. Se mitä kutsut blokkaamiseksi, on mielipidekysymys jota tulkitaan eri tavoin. Säännöt sitä paitsi puhuvat asiasta vain ohitusyritysten estämisestä, ei sinänsä blokkaamisesta.
FIA:n yliherkkää rangaistuslinjaa on aiemmin kritisoitu. Varoituskin on rangaistus, kuten jalkapallossa. Siitä ei vain tule välittömiä seurauksia, vaan vasta jos rikkominen jatkuu. Mielestäni rikkeen tasoon nähden sopiva rangaistus.Ja ei ollut sallittua ei. Rangaistus oli paikallaan. Ehkä kahden linjanvaihdon jälkeen olisi voinut pelkkä varoitus olla paikallaan, mutta kolmen tai neljän jälkeen rangaistus ainoa vaihtoehto.
Minusta se oli rehellistä kilvanajoa, johon tulee kannustaa. Sen sijaan Vettelin ohitus keltaisten lippujen alueella oli typerä teko. Näissä tapauksissa turvallisuusriskit ovat paljon suurempia kuin rehellisessä kilpailussa, joten niihin tulisi puuttua tiukalla kädellä. Nyt meni läpi sormien. Perustelut olivat kyllä ihan ok, mutta silti lippujen tulisi olla pyhiä.Ja mitä Hamiltonin mutkitteluun tulee, niin olihan se sellaista rajamailla toimimista.
Toivotaan että se hajoittaa kaikki omat moottorit, ja vielä kaikki moottorit mitä tiimi antaa Felipeltä sille.Aivan niin, toivottavasti enää ei moottorit Alonsolla tällä kaudella hajoa.
Ei nyt noin ainakaan:jaska:Toivotaan että se hajoittaa kaikki omat moottorit, ja vielä kaikki moottorit mitä tiimi antaa Felipeltä sille.
Tähän voisi sarkastisesti heittää...emmä tiedä...eikä kiinnostaSanoin jo ennen kautta kun nyt moottorikehitys on jäädytetty, että mitenköhän saavat Ferrarilla kulutusta pienemmäksi kun aiemmin oli ongelmia jäähdytyksen kanssa.
Tietysti F1-sarjassa aiemmat varoitukset eivät merkitse mitään seuraavia tapauksia katsottaessa. Esim. Hamiltonilla oli 2007 varoitus alla siitä kun oli törttöillyt ja rikkonut turva-autosääntöä Monzassa.FIA:n yliherkkää rangaistuslinjaa on aiemmin kritisoitu. Varoituskin on rangaistus, kuten jalkapallossa. Siitä ei vain tule välittömiä seurauksia, vaan vasta jos rikkominen jatkuu. Mielestäni rikkeen tasoon nähden sopiva rangaistus.
Ei niin pyhiä, etteikö teknisistä ongelmista kärsiviä saisi ohittaa. Olennaista on vaaratilanteiden välttäminen, ja Vettel huomioi sen nopeutta laskemalla.Minusta se oli rehellistä kilvanajoa, johon tulee kannustaa. Sen sijaan Vettelin ohitus keltaisten lippujen alueella oli typerä teko. Näissä tapauksissa turvallisuusriskit ovat paljon suurempia kuin rehellisessä kilpailussa, joten niihin tulisi puuttua tiukalla kädellä. Nyt meni läpi sormien. Perustelut olivat kyllä ihan ok, mutta silti lippujen tulisi olla pyhiä.
Tekninen ongelma pitäisi kuitenkin pystyä toteamaan varmuudella. En tiedä, oliko tuossa tilanteessa niin. Selvästi hitaampaa vauhtia ei saa tulkita suoraan tekniseksi ongelmaksi. Matelu on asia erikseen.Ei niin pyhiä, etteikö teknisistä ongelmista kärsiviä saisi ohittaa.