Tämä taas on huonoja uutisia muille, koska sinulla kuitenkin on kokemusta ja kevyt kuski kyseessä, niin voit olla hyvinkin kohta B-finaalitasoa. Myllypurossa näytti jo hyvältä.Mutta vakasti sanottuna, (viime vuoden voittajasta tuli mieleen) musta on alkanut tuntua siltä että olen nousemassa uudelle tasolle tms. Esim. kun olen sitä ostamaani karting-kirjaa lueskellut niin jotenkin tuntunut siltä että ymmärtää lukemaansa paremmin kuin ennen..
Hups.. Aivopieru tuli..tuskin Kaanaasta kuitenkaan, siis sieltä jonka ajolinjoista puhuttiin
Joo ja näyttäisi löytyvän Schumachermaista ominaisuutta saada lähestulkoon auto kuin auto "rakennettua" nopeaksi. :ahem:NB on yksi niistä muutamasta kuskista joka on radalla kuin radalla melko heti nopea. Jonkinverran karttitaustaa ja lahjakkuutta kumminkin löytyy.
jospa se onkin suunnitellutkin ne :doubtful:Joo ja näyttäisi löytyvän Schumachermaista ominaisuutta saada lähestulkoon auto kuin auto "rakennettua" nopeaksi. :ahem:
Kattelin tosta e-villestä langatonta turvakameraa ja siihen langatonta näyttöä.No viimeistään ekan Forssan jälkeen saadaan varmaan Nastyn kypäräkamerakuvaa?
Olen tainnut sanoakin, että jos Williams- ei saa ruoskaa alle, niin saattaa hyvinkin kolkutella ulkoratakisoissa ylempiä finaaleja (Kaanaassa B, Forssassa C)..Tämä taas on huonoja uutisia muille, koska sinulla kuitenkin on kokemusta ja kevyt kuski kyseessä, niin voit olla hyvinkin kohta B-finaalitasoa. Myllypurossa näytti jo hyvältä.
Sopiihan se, mutta rojalteina vaadin 20% kaikista ohjeilla hankituista pisteistä.Ajolinjavinkeistä puheenollen.. Muistaakseni Racer X teki sellaiset viime vuonna.. Olisikohan lähettänyt ne vain mulle.. Voisin katsella, josko saisin jaettua ne webiin.. Jos Racerille vaan sopii, että laitan ne ohjeet julkisesti?
...juu ja siinä tuleekin mielenkiintoisin seurattava seikka hänen Forssan (suoraviivainen rata) ja Kaanaan tulosten yhdenmukaisuuteen. Kaanaassa vaan nilkka suorana, mutta tärkeää käännellä rattia samalla oikeaan aikaan. Toki vesisade vesittää nämä seikat sitten taas, ja se olisi mielenkiintoinen lisä mielestäni varsinkin Kaanaan kilpailuun :ahem: "Hiukan" vähenisi tuo punainen viiva tuossa (paitti vopella) kun taas Forssassa ei läheskään niin paljoa...Tosta kaasun käytön määrästä johtuen sanoinkin, että Wilzku voi olla todella kova Kaanaassa.. Ajolinjat saa luultavasti hyvälle mallille ja keveyden ansiosta kiihtyvyys lienee huippuluokkaa.. Saa hyvät vauhdit suorille.
Ainoa juttu on tosiaan tuo uskaltaminen..
Mielestäni tämä ohje on aika huippu kyllä. Paljon on kiittäminen hyvästä Kaanaa-suorituksestani myös tätä ohjetta.Racer X sanoi:
tässä pikaohje. Katsotaan sitten treenisessiossa linjat tarkemmin.
In ja out näyttävät varikolle meno- ja poistumispaikat. Start on tietysti lähtö ja mutkat olen numeroinut siten, että osa on mutkayhdistelmiä.
Start: hana pohjaan
1. Pääsuoralla ajolinja vasemmalta ja ulkoreunasta kääntö sisälle, ihan oikealla puolella apexissa on kanttari vähän jemmassa, itse pyyhkäisen sen päältä eturenkaalla. Saa paremman linjan seuraavaan ja oikaisee ainakin 10 senttiä
2. Vasemmalta niin sisältä kuin pääsee. Ajan tos joskus jopa nurmikolta.
3. Eka (ja ainoa) jarrupaikka. Heti töyssyjen jälkeen jarrutus, kääntö sisään ja koita osua kanttarin viereen. Tässä porukka ajaa helposti liian pitkälle eli jarruttaa liian myöhään. Heti käännöksen jälkeen hana auki, koukkaus pidosta riippuen oikeaan ja kohti nelosmutkaa
4. Mutkayhdistelmä vas/oik. Eka niin vasemmalta kuin pääset (kanttari) ja heti kääntö oikeaan. Sen oikean kanttarin ajan usein aika raakasti päältä, autosta riippuen
5. Kun renkaat lämpiää tän pääsee kaasu pohjassa tai aivan minimaalisen kevyellä nostolla. Ei missään nimessä jarrrua. Ajolinja vasempaan sisääntulossa, apexi näkyy tuossa kuvassa. Varo ulostulossa ettet ajaudu vasemmalle suoran alussa olevalle kanttarille, sillä se syö vauhdin aika pahasti = täryyttää pahasti
6. Radan vaikein mutka. Oikealta ajolinja, vähän pidosta riippuen ja sitten kaasua vähän pois, kääntö sisään ja tosiaan vähän pidosta sitten riippuen käännän toisen kerran ja lisään kaasua pidon rajalle saakka. Tässä ajautuu helposti liian ulos ja seuraavaan mutkayhdistelmään tultaessa on sitten vauhti pois ja joutuu kääntämään liian jyrkästi oikeaan
7. Mutkayhdistelmä. Tiukka oikea ja heti vasen kanttareita nuollen. Yleensä pukkaan tossa vasurissa olevan rengaspinon sivuun jota pääsen oikaisemaan aivan kanttarin päältä/vierestä
8. Sisälinjaa ja ulostulossa aika vasempaan suoranpätkälle, siitä loivasti kääntäen kohti 9 mutkaa (varikon sisääntulo on mutkan jälkeen)
9. Kanttari piilossa oikealle heinikossa. Hae se ja vähän sen päältä pääsuoralle, niin säästät metrin, pari ajolinjassa. Vasenta reunaa sitten muna-asennossa pääsuoraa pitkin kohti ykkösmutkaa
Kiitos. Ja mitä tulee tuohon uskaltamiseen, niin juurikin nimenomaan se tulee varmasti olemaan suurin haaste..Kas tässä
Mielestäni tämä ohje on aika huippu kyllä. Paljon on kiittäminen hyvästä Kaanaa-suorituksestani myös tätä ohjetta.
Eli nyt paljastan teollisuussalaisuuksia, myös omalta osaltani.
Ai meinasit jatkoilla juoda ittes penkin alle?Vieläkin mietityttää, että mitä jos sittenkin heittäisin kunnolla rahaa palamaan ja tulisin mukaan! :ahem: Pitää vähän katsella omia kuluja ja teen päätöksen viimeistään viimeisenä ilmoittautumispäivänä mikäli on tilaa vielä silloin. Sen voin jo sanoa, että en ajatellut toimia kuskina tällä kertaa, jos tulen mukaan.
Meinasin ajaa itseni A-finaaliin. :ahem:Ai meinasit jatkoilla juoda ittes penkin alle?
Myllypuron minigp 11/2009 Tulos: voittajasta +4kierrostaMutta vakavasti sanottuna, (viime vuoden voittajasta tuli mieleen) musta on alkanut tuntua siltä että olen nousemassa uudelle tasolle tms. Esim. kun olen sitä ostamaani karting-kirjaa lueskellut niin jotenkin tuntunut siltä että ymmärtää lukemaansa paremmin kuin ennen..
Tuleeko porukka Forssaan & Kaanaalle jo ottamaan kuviakin? Tutkakin olisi jees jos teillä se kerta viimekin vuonna oli... Jotenkin jäin niitä Myllypuron aftertunnelmia kaipaamaan, pari videota jäi mutta ei oikein muuta.Nyt ulkoradoille rohkeutta lisää, niin taso säilyy. Viime vuoden Kaanaan kisassa oltiin tutkan kanssa siinä suoran päässä, niin vauhdit oli kaikilla 76-82. Sulle me saatiin 70. Latase siihen tänä vuonna 107, äläkä suotta arastele sitä ekaa mutkaa:thumbup: