KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
NB on yksi niistä muutamasta kuskista joka on radalla kuin radalla melko heti nopea. Jonkinverran karttitaustaa ja lahjakkuutta kumminkin löytyy.
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Mutta vakasti sanottuna, (viime vuoden voittajasta tuli mieleen) musta on alkanut tuntua siltä että olen nousemassa uudelle tasolle tms. Esim. kun olen sitä ostamaani karting-kirjaa lueskellut niin jotenkin tuntunut siltä että ymmärtää lukemaansa paremmin kuin ennen..
Tämä taas on huonoja uutisia muille, koska sinulla kuitenkin on kokemusta ja kevyt kuski kyseessä, niin voit olla hyvinkin kohta B-finaalitasoa. Myllypurossa näytti jo hyvältä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
NB on yksi niistä muutamasta kuskista joka on radalla kuin radalla melko heti nopea. Jonkinverran karttitaustaa ja lahjakkuutta kumminkin löytyy.
Joo ja näyttäisi löytyvän Schumachermaista ominaisuutta saada lähestulkoon auto kuin auto "rakennettua" nopeaksi. :ahem:
 

Örfil

Guest
No viimeistään ekan Forssan jälkeen saadaan varmaan Nastyn kypäräkamerakuvaa? :)
Kattelin tosta e-villestä langatonta turvakameraa ja siihen langatonta näyttöä.

Sellaiset virittämällä saisi in-car kuvaa vaikka Nastyn autosta heti varikolle. Ja sitten vielä kypäräkamera päähän ja reppu selkään, niin eiköhän sillä ajo hieman häiriinny :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tämä taas on huonoja uutisia muille, koska sinulla kuitenkin on kokemusta ja kevyt kuski kyseessä, niin voit olla hyvinkin kohta B-finaalitasoa. Myllypurossa näytti jo hyvältä.
Olen tainnut sanoakin, että jos Williams- ei saa ruoskaa alle, niin saattaa hyvinkin kolkutella ulkoratakisoissa ylempiä finaaleja (Kaanaassa B, Forssassa C)..

Kaanaassa on tosin se radan ensimmäinen mutka sellainen joka vaatii vähän uskallusta.. Se kun ajetaan talla pohjassa, vaikka mutka näyttää jyrkältä.. Itselläni kesti koko harjoitussessio, ennen kuin sain tarpeeksi luottoa.. Noh.. nyt toki tiedän tämän asian jo etukäteen, mutta vinkkinä vain niille, jotka on radalla ekakertaa. Jos ei sada niin ensimmäinen mutka ajetaan hölläämättä.. Kun sen on kerran ajanut täysiä, huomaa, ettei se itseasiassa tee edes tiukkaa..

Ajolinjavinkeistä puheenollen.. Muistaakseni Racer X teki sellaiset viime vuonna.. Olisikohan lähettänyt ne vain mulle.. Voisin katsella, josko saisin jaettua ne webiin.. Jos Racerille vaan sopii, että laitan ne ohjeet julkisesti?
 

Örfil

Guest
Ajolinjavinkeistä puheenollen.. Muistaakseni Racer X teki sellaiset viime vuonna.. Olisikohan lähettänyt ne vain mulle.. Voisin katsella, josko saisin jaettua ne webiin.. Jos Racerille vaan sopii, että laitan ne ohjeet julkisesti?
Sopiihan se, mutta rojalteina vaadin 20% kaikista ohjeilla hankituista pisteistä.
Hyvä diili!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Itse tein tämmöisen viime vuonna:

Tuo vasen alakulma on siinä ja siinä. Autosta ja päivästä varmasti kanssa riippuu.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Tosta kaasun käytön määrästä johtuen sanoinkin, että Wilzku voi olla todella kova Kaanaassa.. Ajolinjat saa luultavasti hyvälle mallille ja keveyden ansiosta kiihtyvyys lienee huippuluokkaa.. Saa hyvät vauhdit suorille.

Ainoa juttu on tosiaan tuo uskaltaminen..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tosta kaasun käytön määrästä johtuen sanoinkin, että Wilzku voi olla todella kova Kaanaassa.. Ajolinjat saa luultavasti hyvälle mallille ja keveyden ansiosta kiihtyvyys lienee huippuluokkaa.. Saa hyvät vauhdit suorille.

Ainoa juttu on tosiaan tuo uskaltaminen..
...juu ja siinä tuleekin mielenkiintoisin seurattava seikka hänen Forssan (suoraviivainen rata) ja Kaanaan tulosten yhdenmukaisuuteen. Kaanaassa vaan nilkka suorana, mutta tärkeää käännellä rattia samalla oikeaan aikaan. Toki vesisade vesittää nämä seikat sitten taas, ja se olisi mielenkiintoinen lisä mielestäni varsinkin Kaanaan kilpailuun :ahem: "Hiukan" vähenisi tuo punainen viiva tuossa (paitti vopella) kun taas Forssassa ei läheskään niin paljoa...
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kas tässä

Racer X sanoi:


tässä pikaohje. Katsotaan sitten treenisessiossa linjat tarkemmin.

In ja out näyttävät varikolle meno- ja poistumispaikat. Start on tietysti lähtö ja mutkat olen numeroinut siten, että osa on mutkayhdistelmiä.

Start: hana pohjaan
1. Pääsuoralla ajolinja vasemmalta ja ulkoreunasta kääntö sisälle, ihan oikealla puolella apexissa on kanttari vähän jemmassa, itse pyyhkäisen sen päältä eturenkaalla. Saa paremman linjan seuraavaan ja oikaisee ainakin 10 senttiä ;)
2. Vasemmalta niin sisältä kuin pääsee. Ajan tos joskus jopa nurmikolta.
3. Eka (ja ainoa) jarrupaikka. Heti töyssyjen jälkeen jarrutus, kääntö sisään ja koita osua kanttarin viereen. Tässä porukka ajaa helposti liian pitkälle eli jarruttaa liian myöhään. Heti käännöksen jälkeen hana auki, koukkaus pidosta riippuen oikeaan ja kohti nelosmutkaa
4. Mutkayhdistelmä vas/oik. Eka niin vasemmalta kuin pääset (kanttari) ja heti kääntö oikeaan. Sen oikean kanttarin ajan usein aika raakasti päältä, autosta riippuen
5. Kun renkaat lämpiää tän pääsee kaasu pohjassa tai aivan minimaalisen kevyellä nostolla. Ei missään nimessä jarrrua. Ajolinja vasempaan sisääntulossa, apexi näkyy tuossa kuvassa. Varo ulostulossa ettet ajaudu vasemmalle suoran alussa olevalle kanttarille, sillä se syö vauhdin aika pahasti = täryyttää pahasti
6. Radan vaikein mutka. Oikealta ajolinja, vähän pidosta riippuen ja sitten kaasua vähän pois, kääntö sisään ja tosiaan vähän pidosta sitten riippuen käännän toisen kerran ja lisään kaasua pidon rajalle saakka. Tässä ajautuu helposti liian ulos ja seuraavaan mutkayhdistelmään tultaessa on sitten vauhti pois ja joutuu kääntämään liian jyrkästi oikeaan
7. Mutkayhdistelmä. Tiukka oikea ja heti vasen kanttareita nuollen. Yleensä pukkaan tossa vasurissa olevan rengaspinon sivuun jota pääsen oikaisemaan aivan kanttarin päältä/vierestä
8. Sisälinjaa ja ulostulossa aika vasempaan suoranpätkälle, siitä loivasti kääntäen kohti 9 mutkaa (varikon sisääntulo on mutkan jälkeen)
9. Kanttari piilossa oikealle heinikossa. Hae se ja vähän sen päältä pääsuoralle, niin säästät metrin, pari ajolinjassa. Vasenta reunaa sitten muna-asennossa pääsuoraa pitkin kohti ykkösmutkaa
Mielestäni tämä ohje on aika huippu kyllä. Paljon on kiittäminen hyvästä Kaanaa-suorituksestani myös tätä ohjetta.

Eli nyt paljastan teollisuussalaisuuksia, myös omalta osaltani. :(
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kas tässä

Mielestäni tämä ohje on aika huippu kyllä. Paljon on kiittäminen hyvästä Kaanaa-suorituksestani myös tätä ohjetta.

Eli nyt paljastan teollisuussalaisuuksia, myös omalta osaltani. :(
Kiitos. :) Ja mitä tulee tuohon uskaltamiseen, niin juurikin nimenomaan se tulee varmasti olemaan suurin haaste..
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Vieläkin mietityttää, että mitä jos sittenkin heittäisin kunnolla rahaa palamaan ja tulisin mukaan! :ahem: Pitää vähän katsella omia kuluja ja teen päätöksen viimeistään viimeisenä ilmoittautumispäivänä mikäli on tilaa vielä silloin. Sen voin jo sanoa, että en ajatellut toimia kuskina tällä kertaa, jos tulen mukaan. :cool:

edit. Kaiken lisäksi tekisi mieli koittaa parantaa vielä omaa ajoa Kaanaassa kunnolla, kun viime kerralla omat kierrosajat eivät olleet B-finaalissakaan kovin hääppöisiä A-finaalin vauhtiin verrattuna, vaikka auto oli samaa tasoa kuin suurin osa muista.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Vieläkin mietityttää, että mitä jos sittenkin heittäisin kunnolla rahaa palamaan ja tulisin mukaan! :ahem: Pitää vähän katsella omia kuluja ja teen päätöksen viimeistään viimeisenä ilmoittautumispäivänä mikäli on tilaa vielä silloin. Sen voin jo sanoa, että en ajatellut toimia kuskina tällä kertaa, jos tulen mukaan. :cool:
Ai meinasit jatkoilla juoda ittes penkin alle?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Ai meinasit jatkoilla juoda ittes penkin alle?
Meinasin ajaa itseni A-finaaliin. :ahem:

Viime kerrallahan hoidin PK-seudun kyydit, niin jospa kerrankin toimisin vain matkustajana. Niin ja kyllähän sitä alkoholiakin varmaan tulisi nautittua, kun ei tarvitse ajaa. Mutta joo, en vieläkään pidä omaa osallistumista kovin todennäköisenä...
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mutta vakavasti sanottuna, (viime vuoden voittajasta tuli mieleen) musta on alkanut tuntua siltä että olen nousemassa uudelle tasolle tms. Esim. kun olen sitä ostamaani karting-kirjaa lueskellut niin jotenkin tuntunut siltä että ymmärtää lukemaansa paremmin kuin ennen..
Myllypuron minigp 11/2009 Tulos: voittajasta +4kierrosta
Myllypuron KKWCS-kisa Tulos: A-finaalissa Nasty olisi ollut ainoa, joka olisi 2kierrosta pystynyt tekemään eroa.

Laskin tämänkin jo päässäni melko pian kisan jälkeen. Kait tuo sitten uusi taso on:ahem:

Nyt ulkoradoille rohkeutta lisää, niin taso säilyy. Viime vuoden Kaanaan kisassa oltiin tutkan kanssa siinä suoran päässä, niin vauhdit oli kaikilla 76-82. Sulle me saatiin 70. Latase siihen tänä vuonna 107, äläkä suotta arastele sitä ekaa mutkaa:thumbup:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Nyt ulkoradoille rohkeutta lisää, niin taso säilyy. Viime vuoden Kaanaan kisassa oltiin tutkan kanssa siinä suoran päässä, niin vauhdit oli kaikilla 76-82. Sulle me saatiin 70. Latase siihen tänä vuonna 107, äläkä suotta arastele sitä ekaa mutkaa:thumbup:
Tuleeko porukka Forssaan & Kaanaalle jo ottamaan kuviakin? Tutkakin olisi jees jos teillä se kerta viimekin vuonna oli... Jotenkin jäin niitä Myllypuron aftertunnelmia kaipaamaan, pari videota jäi mutta ei oikein muuta. :eek:
 
Ylös