KKWCS Season 2010, round 3, Kaanaa GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Viime vuoden Kaanaan kisassa oltiin tutkan kanssa siinä suoran päässä, niin vauhdit oli kaikilla 76-82.
Forssassa se näytti takasuoralla 75-76 lukemia. Mutta epäilen että se voi näyttää tasaisesti muutaman kilometrin liian alhaisia lukemia. Epäilyttävän alhaiset sekä Kaanaassa että Forssassa. Autojen keskinäisiä eroja silti näki.
 

Örfil

Guest
Niin, tuo silloin laittamani ajo-ohje ei tosiaankaan ole ainoa oikea vaan eri tapoja löytyy vaikka kuinka monta. Olis kiva kuulla esim. Cmoneyn analyysi omasta kierroksestaan, niin vois oppia itsekin lisää.

Mutta tuolla pääsee ainakin alkuun kun on siellä ekaa kertaa ja siinä on ne muutamat paikat mainittu, jotka on ihan ok tietää.
Siitä sitten sorvaamaan omia linjoja ja kikkoja kohdalleen, kun rata tulee tutummaksi.

Eli nää on vähän kuin "tallikaverin säädöt", joista on hyvä lähteä liikkeelle mutta omat säädöt haetaan sitten omien kokemusten perusteella.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Toi T3 on tullut itelle tutuksi, liiankin kanssa.

Viimeksi F1-Forumin porukan kanssa ajaessa Kaanaassa lähti jarrutuksen pompuista auto irti ja suoraan koivujen (sellasten pikkurisujen) sekaan.

Pölyä ja hiekkaa tuli sen verran, että taisivat Tampereen ilmatilan joutua muutamaksi päiväksi sulkemaan. :doubtful:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Toi T3 on tullut itelle tutuksi, liiankin kanssa.

Viimeksi F1-Forumin porukan kanssa ajaessa Kaanaassa lähti jarrutuksen pompuista auto irti ja suoraan koivujen (sellasten pikkurisujen) sekaan.

Pölyä ja hiekkaa tuli sen verran, että taisivat Tampereen ilmatilan joutua muutamaksi päiväksi sulkemaan. :doubtful:
Ahaa.. se oli sitten Islannissakin joku vaan ajanut vähän kartingia? ;)
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kaanaa taitaa olla kalenterin helpoin kisa. Ei yhtään hidasta mutkaa ja jarrupaikkojakin ilmeisesti vain se yksi. Riittää, että ajelee pehmeästi
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Forssassa se näytti takasuoralla 75-76 lukemia. Mutta epäilen että se voi näyttää tasaisesti muutaman kilometrin liian alhaisia lukemia. Epäilyttävän alhaiset sekä Kaanaassa että Forssassa. Autojen keskinäisiä eroja silti näki.
Jossei kovin sateisia kelejä ole niin voisin vaikka pistää Noksun Sports Trackerin GPS:ineen ottamaan vertailulukemia. Noitahan varmaan löytyis porukalta taskuista enempikin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kaanaa taitaa olla kalenterin helpoin kisa. Ei yhtään hidasta mutkaa ja jarrupaikkojakin ilmeisesti vain se yksi. Riittää, että ajelee pehmeästi
Korjaan: Helpoin rata! Kisa ei varmasti ole helppo, koska radan helppouden takia myös tasoerot ovat pienet. Tuloslista saattaa tämän ansiosta olla yllätyksellinen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Korjaan: Helpoin rata! Kisa ei varmasti ole helppo, koska radan helppouden takia myös tasoerot ovat pienet. Tuloslista saattaa tämän ansiosta olla yllätyksellinen.
Totta, viime vuonna sössin itseni paalulta pääjoukon ohituskarnevaaleihin kun ajauduin hermostuksissani kahdessa mutkassa kanttarin päälle
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Treen ympäristöön keskittyy suomen helpot radat:thumbup: Toijalakin oli suht helppo ja oli lähestulkoon lusikka pohjassa ajoa. Toijalan rata oli kyllä mielenkiintoinen ja tarjosi silti todella hyvät skabat. Kaanasta ei kokemusta. Uskoisin silti että kisasta tulee jännittävä kun mennään rinta rinnan suorat ja mutkat läpi.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Näin viime vuonna:

Aika-ajo
6. Wope 54.05, #8
11. Nipsuhuuli 55.41, #8

Kisa
DickW 53.09, #1 (A-finaalin kolmas)
Nipsuhuuli 53.88, #1 (B-finaalin toinen)

Toisin sanoen siis jotain kusee ja pahasti, jos jään jälkeen kierrosajoissa noin pahasti, vaikka radalla on vain 1-2 kunnon jarrutuspaikkaa ja lähes koko rata kaasu pohjassa ajamista. Ei kyllä viime kisassa tuntunutkaan missään vaiheessa siltä, että saisin kaikkea irti itsestäni. Nyt olisi kova halu koittaa parantaa omaa ajoa. Pitää yrittää ottaa mallia Racerin piirrustuksesta. :ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Treen ympäristöön keskittyy suomen helpot radat:thumbup: Toijalakin oli suht helppo ja oli lähestulkoon lusikka pohjassa ajoa. Toijalan rata oli kyllä mielenkiintoinen ja tarjosi silti todella hyvät skabat. Kaanasta ei kokemusta. Uskoisin silti että kisasta tulee jännittävä kun mennään rinta rinnan suorat ja mutkat läpi.
Niin siis ehkä hyvä mainita että Kaanaa on "helppo" koska autojen tehot ei oikein riitä radalle.
Forssan raketeilla tai Hyvinkään autoilla olisi tuollakin jo hieman enempi tekemistä :)


PS. paitatilaustopicci päivitetty, saa alkaa tilaamaan ;)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ainut Kaanaassa on se, että meille painavimmille tulee lettiin ja urakalla. :thumbfh:
Jep tämä on totta.
Vertailun vuoksi tuohon Nipsyn listaan niin mun nopein aika koskaan Kaanaassa on ollut 53,8 jos muistan oikein
(+/- 0,1sek)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Olis kiva kuulla esim. Cmoneyn analyysi omasta kierroksestaan, niin vois oppia itsekin lisää.
En usko että sun ajaminen mitenkään heikkoa tuolla on. Mutta voin jotain ajoanalyysia laittaa illemmalla. Tosin en pomppuja ja kanttareitakaan muista kuten sinä...

Näin viime vuonna:

Aika-ajo
6. Wope 54.05, #8
11. Nipsuhuuli 55.41, #8

Kisa
DickW 53.09, #1 (A-finaalin kolmas)
Nipsuhuuli 53.88, #1 (B-finaalin toinen)

Toisin sanoen siis jotain kusee ja pahasti, jos jään jälkeen kierrosajoissa noin pahasti, vaikka radalla on vain 1-2 kunnon jarrutuspaikkaa ja lähes koko rata kaasu pohjassa ajamista. Ei kyllä viime kisassa tuntunutkaan missään vaiheessa siltä, että saisin kaikkea irti itsestäni.
Taisit kanssa ajaa hieman WoPea kosteammilla jarrutuspaikoilla aika-ajoeräsi..? Siitä osittain moinen ero. Itse ajoin samalla autolla kisassa (taas vähän kuivemalla) 54,1 vaikka rasvarosentti oli silloin suurehko verrattuna teihin.

Niin siis ehkä hyvä mainita että Kaanaa on "helppo" koska autojen tehot ei oikein riitä radalle.
Forssan raketeilla tai Hyvinkään autoilla olisi tuollakin jo hieman enempi tekemistä :)
Forssan raketit lienee suurinpiirtein Kaanaan autojen vauhdeissa. Parempi kiihtyvyys mutta pienempi huippunopeus. Toki näitäkin tasattaisiin profiilin mukaan... Hyvinkään autoille jep mainio rata :thumbup:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Odotan kyllä innolla kumpaakin Forssaa ja Kaanaata, radat näyttävät erittäin mukavilta ja hauskoilta ajettavilta, ja saadaan ainakin vähän enemmän vauhdin tuntumaa :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Odotan kyllä innolla kumpaakin Forssaa ja Kaanaata, radat näyttävät erittäin mukavilta ja hauskoilta ajettavilta, ja saadaan ainakin vähän enemmän vauhdin tuntumaa :)
Sulle varmaan muuten mukava tieto on se että Kaanaan autot on hyvinkin lähellä Myllypuron vastaavia.
En muista oliko runkotyyppi prikulleen sama, mutta hyvin liki.
Koneissa eroja, Kaanaassa muistaakseni 13hv kun Mylliksessä 9hv...
Mutta ajotuntuma siis samantyyppinen...

edit. Täällä voi käydä tutustumassa rataan, pari videotakin radalta jopa :)
 
Viimeksi muokattu:

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Rata vaikuttaa tuon kierroksen perusteelta mukavalta, kanttarit ovat olemassa mutta eivät ilmeisesti pakollisia ja tilaa on. Odotan innolla ulkoratakauden alkua, perhana, vielä 3 viikkoa Forssaan ja 4 Kaanaaseen... :dunno:
 
Ylös