Forssassa se näytti takasuoralla 75-76 lukemia. Mutta epäilen että se voi näyttää tasaisesti muutaman kilometrin liian alhaisia lukemia. Epäilyttävän alhaiset sekä Kaanaassa että Forssassa. Autojen keskinäisiä eroja silti näki.Viime vuoden Kaanaan kisassa oltiin tutkan kanssa siinä suoran päässä, niin vauhdit oli kaikilla 76-82.
Ahaa.. se oli sitten Islannissakin joku vaan ajanut vähän kartingia?Toi T3 on tullut itelle tutuksi, liiankin kanssa.
Viimeksi F1-Forumin porukan kanssa ajaessa Kaanaassa lähti jarrutuksen pompuista auto irti ja suoraan koivujen (sellasten pikkurisujen) sekaan.
Pölyä ja hiekkaa tuli sen verran, että taisivat Tampereen ilmatilan joutua muutamaksi päiväksi sulkemaan. :doubtful:
Jossei kovin sateisia kelejä ole niin voisin vaikka pistää Noksun Sports Trackerin GPS:ineen ottamaan vertailulukemia. Noitahan varmaan löytyis porukalta taskuista enempikin.Forssassa se näytti takasuoralla 75-76 lukemia. Mutta epäilen että se voi näyttää tasaisesti muutaman kilometrin liian alhaisia lukemia. Epäilyttävän alhaiset sekä Kaanaassa että Forssassa. Autojen keskinäisiä eroja silti näki.
Korjaan: Helpoin rata! Kisa ei varmasti ole helppo, koska radan helppouden takia myös tasoerot ovat pienet. Tuloslista saattaa tämän ansiosta olla yllätyksellinen.Kaanaa taitaa olla kalenterin helpoin kisa. Ei yhtään hidasta mutkaa ja jarrupaikkojakin ilmeisesti vain se yksi. Riittää, että ajelee pehmeästi
Totta, viime vuonna sössin itseni paalulta pääjoukon ohituskarnevaaleihin kun ajauduin hermostuksissani kahdessa mutkassa kanttarin päälleKorjaan: Helpoin rata! Kisa ei varmasti ole helppo, koska radan helppouden takia myös tasoerot ovat pienet. Tuloslista saattaa tämän ansiosta olla yllätyksellinen.
Niin siis ehkä hyvä mainita että Kaanaa on "helppo" koska autojen tehot ei oikein riitä radalle.Treen ympäristöön keskittyy suomen helpot radat:thumbup: Toijalakin oli suht helppo ja oli lähestulkoon lusikka pohjassa ajoa. Toijalan rata oli kyllä mielenkiintoinen ja tarjosi silti todella hyvät skabat. Kaanasta ei kokemusta. Uskoisin silti että kisasta tulee jännittävä kun mennään rinta rinnan suorat ja mutkat läpi.
Jep tämä on totta.Ainut Kaanaassa on se, että meille painavimmille tulee lettiin ja urakalla. :thumbfh:
En usko että sun ajaminen mitenkään heikkoa tuolla on. Mutta voin jotain ajoanalyysia laittaa illemmalla. Tosin en pomppuja ja kanttareitakaan muista kuten sinä...Olis kiva kuulla esim. Cmoneyn analyysi omasta kierroksestaan, niin vois oppia itsekin lisää.
Taisit kanssa ajaa hieman WoPea kosteammilla jarrutuspaikoilla aika-ajoeräsi..? Siitä osittain moinen ero. Itse ajoin samalla autolla kisassa (taas vähän kuivemalla) 54,1 vaikka rasvarosentti oli silloin suurehko verrattuna teihin.Näin viime vuonna:
Aika-ajo
6. Wope 54.05, #8
11. Nipsuhuuli 55.41, #8
Kisa
DickW 53.09, #1 (A-finaalin kolmas)
Nipsuhuuli 53.88, #1 (B-finaalin toinen)
Toisin sanoen siis jotain kusee ja pahasti, jos jään jälkeen kierrosajoissa noin pahasti, vaikka radalla on vain 1-2 kunnon jarrutuspaikkaa ja lähes koko rata kaasu pohjassa ajamista. Ei kyllä viime kisassa tuntunutkaan missään vaiheessa siltä, että saisin kaikkea irti itsestäni.
Forssan raketit lienee suurinpiirtein Kaanaan autojen vauhdeissa. Parempi kiihtyvyys mutta pienempi huippunopeus. Toki näitäkin tasattaisiin profiilin mukaan... Hyvinkään autoille jep mainio rata :thumbup:Niin siis ehkä hyvä mainita että Kaanaa on "helppo" koska autojen tehot ei oikein riitä radalle.
Forssan raketeilla tai Hyvinkään autoilla olisi tuollakin jo hieman enempi tekemistä
Jep, tämä olis kyllä makee kokea joskus vieläHyvinkään autoille jep mainio rata :thumbup:
Sulle varmaan muuten mukava tieto on se että Kaanaan autot on hyvinkin lähellä Myllypuron vastaavia.Odotan kyllä innolla kumpaakin Forssaa ja Kaanaata, radat näyttävät erittäin mukavilta ja hauskoilta ajettavilta, ja saadaan ainakin vähän enemmän vauhdin tuntumaa