Pitääkö Finnairin "huolehtia" maailmalla olevista matkustajistaan

Kumman tulkinta on oikein

  • Finnairin

    Äänet: 24 70,6%
  • Kuluttajaviranomaisten

    Äänet: 10 29,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    34

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Finnair uhkaa nyt nostaa lippujen hintoja. Muistanko oikein, että silloin kun polttoaineiden hinnat nousi reilusti niin Finnair korotti myös jo maksettujen, mutta käyttämättömien lippujen hintaa? Mahdottomaltahan tuo tuntuu, mutta tollasesta muistan lukeneeni parisen vuotta sitten.

Eiku rupes vaan kaduttamaan, kun tuli kesälle pari Finnairin lippua ostettua...
Polttoainelisämaksu tosiaan perittiin erikseen. Eiköhän nämä korotukset olla kuitenkin lisäämässä suoraan lippujen hintaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Finnair uhkaa nyt nostaa lippujen hintoja.
Kyllähän lippuhintojen nosto on Finnairilla tavoitteena. Tuppaa vaan kilpailutilanne olemaan sellainen, ettei se välttämättä kannata lainkaan.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Kyllähän lippuhintojen nosto on Finnairilla tavoitteena. Tuppaa vaan kilpailutilanne olemaan sellainen, ettei se välttämättä kannata lainkaan.
Finnairin tilanne olisi paljon parempi tässä suhteessa, jos lentoyhtiöille ei maksettaisi tukea valtiolta. Nyt SAS ja kumppanit voivat valtion tuen avulla jatkaa hintakilpailua. Jos lentoyhtiöt kantaisivat kaikki omat tuhkasta ja tilanteen jälkihoidosta aiheutuneet tappionsa, hintojen korotukset olisivat edessä valtaosalla Euroopassa lentävistä yhtiöistä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Finnairin tilanne olisi paljon parempi tässä suhteessa, jos lentoyhtiöille ei maksettaisi tukea valtiolta. Nyt SAS ja kumppanit voivat valtion tuen avulla jatkaa hintakilpailua. Jos lentoyhtiöt kantaisivat kaikki omat tuhkasta ja tilanteen jälkihoidosta aiheutuneet tappionsa, hintojen korotukset olisivat edessä valtaosalla Euroopassa lentävistä yhtiöistä.
Onhan tuo aika käsittämätön tilanne, että ylikapasiteettia on ja kannattamattomia puljuja pidetään pystyssä valtion tukiaisin. Finnairin allianssikumppani Japan Airlines on varmaan paras esimerkki Alitalian jälkeen - menossa on nyt neljäs kerta viimeisen noin kymmenen vuoden aikana, kun Japanin valtio pelastaa konkurssikypsän yhtiön. Se, että Finnair kykenee noilla markkinoilla selviämään ilman vastaavia apuja, on ihan kova saavutus.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Kyllähän lippuhintojen nosto on Finnairilla tavoitteena. Tuppaa vaan kilpailutilanne olemaan sellainen, ettei se välttämättä kannata lainkaan.
Finnair luottaa, että löytyy vielä tarpeeksi niitä, jotka haluavat matkustaa sinivalkoisin siivin, suomalaisen miehistön turvallisessa huomassa jne. Ja toisaalta niihin, jotka haluavat lentää Suomesta suoraan kohteeseen maksoi mitä maksoi. Ensimmäinen säästökeino taitaa olla aterioiden lisähinnoittelu lyhyillä lennoilla. Sopii mulle. Ei niillä annoksilla lounasta/päivällistä korvaa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Finnair luottaa, että löytyy vielä tarpeeksi niitä, jotka haluavat matkustaa sinivalkoisin siivin, suomalaisen miehistön turvallisessa huomassa jne. Ja toisaalta niihin, jotka haluavat lentää Suomesta suoraan kohteeseen maksoi mitä maksoi. Ensimmäinen säästökeino taitaa olla aterioiden lisähinnoittelu lyhyillä lennoilla. Sopii mulle. Ei niillä annoksilla lounasta/päivällistä korvaa.
Täydellisen tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella aika hyvin sanottu ;)

Itse asiassa todella merkittävä osa Finnairin asiakaskunnasta on ulkomaalaisia. Kaukolentojen asiakaskunnasta tuollaiset 50-80 prosenttia kohteesta ja päivästä riippuen on Suomessa vain läpikulkumatkalla. Siinä eivät sinivalkoiset siivet tai suomalaisuus paljoa paina.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Täydellisen tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella aika hyvin sanottu ;)

Itse asiassa todella merkittävä osa Finnairin asiakaskunnasta on ulkomaalaisia. Kaukolentojen asiakaskunnasta tuollaiset 50-80 prosenttia kohteesta ja päivästä riippuen on Suomessa vain läpikulkumatkalla. Siinä eivät sinivalkoiset siivet tai suomalaisuus paljoa paina.
Ja Kuopion lennolla suurin osa on savolaisia eikä suomalaisia.:frank:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Täydellisen tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella aika hyvin sanottu ;)

Itse asiassa todella merkittävä osa Finnairin asiakaskunnasta on ulkomaalaisia. Kaukolentojen asiakaskunnasta tuollaiset 50-80 prosenttia kohteesta ja päivästä riippuen on Suomessa vain läpikulkumatkalla. Siinä eivät sinivalkoiset siivet tai suomalaisuus paljoa paina.
Niin no Aasiaan mennessä Finnairilla on etuna lyhyempi matka Suomesta vaikka Japaniin kuin manner-Euroopasta ja ainakin nuo aikaisemmat MD-11 koneet oli nopeampia kuin kilpailijoiden, mut kai Suomesta voisi joku muukin yhtiö liikennöidä Aasiaan?

Mulla ei ole noista Aasian koneista kokemusta, kun en muissa Finnairin kaukolennoilla ole ollut kuin pari kertaa New Yorkiin menevässä koneessa, jossa melkein kaikki oli suomalaisia. Muutama Pietarista ja Vilnasta tullut.
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Niin no Aasiaan mennessä Finnairilla on etuna lyhyempi matka Suomesta vaikka Japaniin kuin manner-Euroopasta ja ainakin nuo aikaisemmat MD-11 koneet oli nopeampia kuin kilpailijoiden, mut kai Suomesta voisi joku muukin yhtiö liikennöidä Aasiaan?

Mulla ei ole noista Aasian koneista kokemusta, kun en muissa Finnairin kaukolennoilla ole ollut kuin pari kertaa New Yorkiin menevässä koneessa, jossa melkein kaikki oli suomalaisia. Muutama Pietarista ja Vilnasta tullut.
ja nuo Aasian lennot varmaan ruokkii sitten niitä Euroopan lentoja (ja varmaan muutenkin pitää näitä reittejä elossa...).

Tammikuussa HongKongista kotiutuneena voin sanoa, että tuo Bobakin 80% on varmaan vähättelyä. Koneesta (käytännössä täynnä) tuli varmaan 20-30 ihmistä matkatavarahihnalle...
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Saanko mä nukkua työreissulla hotellissa vai onko se pidettävä Skooda lämpimänä?:doubtful:
Jos on olemassa pienikin riski, että siitä hotelliyöstä Zaikom pääsee jeesustelemaan vaikkapa että läskiporvari nukkuu taas hotellissa, niin kannattaa nukkua Skodassa. Tosin silloinkin riski on olemassa. Suosittelen sanomalehtiin kääriytymistä ja katuojaa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos on olemassa pienikin riski, että siitä hotelliyöstä Zaikom pääsee jeesustelemaan vaikkapa että läskiporvari nukkuu taas hotellissa, niin kannattaa nukkua Skodassa. Tosin silloinkin riski on olemassa. Suosittelen sanomalehtiin kääriytymistä ja katuojaa.
Näin tiukasta kommunistista ei saa läskiporvaria edes voissa paistamalla.:eek:
 
Ylös