Pitääkö Finnairin "huolehtia" maailmalla olevista matkustajistaan

Kumman tulkinta on oikein

  • Finnairin

    Äänet: 24 70,6%
  • Kuluttajaviranomaisten

    Äänet: 10 29,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    34

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Mitä tohon pointtikyssäriin tulee, niin mielestäni lentoyhtiön vastuulle kuuluu kuljettaa matkustajansa ajallaan ja turvallisesti. Kukin voi sitten miettiä, että kumpi noista kahdesta on loppujen lopuksi se tärkeämpi.
Mahdollisiin majoituskuluihin tai vaihtoehtoisiin matkakuluihin fiksu lentoyhtiö tietysti ottaisi osaa. Asiakkaan voi yleensä menettää vain kerran.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Lieneeköhän menetettyjä asiakkaita ne, jotka ovat odottaneet viikon jossain kohteessa kotiin pääsyä ja kun kone Suomeen vihdoin lähtee ni se täyttyykin niistä, joilla on varaus juuri sille lennolle. Näinhän se Finnairin kotiutusjärjestys meni.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lieneeköhän menetettyjä asiakkaita ne, jotka ovat odottaneet viikon jossain kohteessa kotiin pääsyä ja kun kone Suomeen vihdoin lähtee ni se täyttyykin niistä, joilla on varaus juuri sille lennolle. Näinhän se Finnairin kotiutusjärjestys meni.
Ei ole Finnairin päättämä järjestys. Aiemmin Finnair otti juurikin pisimmän odotusajan perusteella, mutta taisi olla EU-oikeus kun päätti, että tämä on väärin ja etusijalla ovat juuri kyseiselle lennolle paikan varanneet. Asia menee vielä jatkokäsittelyyn, mutta toistaiseksi Finnairin kädet ovat sidotut.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitä tulee finskin aasialinkkeihin, niin kerran euroopasta lentäessäni arviolta yli puolet matkustajista oli japskeja...
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Finnair ei taida tilastoida matkustajiaan kansallisuuksien perusteella, mutta viime vuonna heillä oli 7,4 miljoonaa matkustajaa, joista Aasian reiteillä noin 1,2 miljoonaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Nyt sen tajusin. Km-korvaus = Kommarikorvaus. Työn raskaan raatajille.


Reilu 3 tonnia tässä kuussa (sisältäen päivärahat).

Firma pyysi että käydään kaikki toisen merkin asiakkaat läpi, kertoen ja opettaen uusi konsepti niin nopeasti kuin pystytään, jotta uudistukset saadaan voimaan.

Eipä paljoa muuta kuin autossa istunut huhtikuussa.:thumbfh:

Km-korvaus = Kusimuna.
 
Viimeksi muokattu:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
AirBaltic tuosta puuttuu. Nuo eivät lennä syöttöliikennettä Finnairille, vaan syöttöliikennettä Suomesta StarAlliancen solmukentille niiden kaukolentoihin ja kaikki yrittävät toki saada osansa point-to-point-liikenteestä.
Eihän AirBaltic kuulu Stariin.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Mietin vaan sitä, että kun Blue1, SAS, Lufthansa, Austrian airlines, TAPair Portugal, Lot Polish Airlines ja ehkä joku muukin Star Alliancesta lentävät Suomeen, niin lentävätkö nekin syöttöliikennettä Finnairin kaukolennoille vaikka ovat eri keskittymää? Ja miksei joku niistä lennä kaukolentoja Suomesta?

Edit: No joo ehkäpä se söisi sitten muista maista lähtevien kaukolentojen asiakkaita
Paitsi, että Starin hubit ovat muualla Euroopassa, niin EU:n ulkopuolelle lentoliikennettä ei pysty muutenkaan polkaisemaan ihan noin vain, koska luvat ovat usein valtioiden välisiä sopimuksia. Esim. Blue1 on jo monta vuotta yrittänyt tuloksetta päästä lentämään Venäjälle (vaikka ei se nyt kaukolentokohde olekaan).
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
EU:n ulkopuolelle lentoliikennettä ei pysty muutenkaan polkaisemaan ihan noin vain, koska luvat ovat usein valtioiden välisiä sopimuksia.
Jotain tuollaista syytä epäilinkin.

SAS omisti aiemmin lähes puolet AirBalticista, mutta on viime vuonna myynyt viimeisetkin osakkeensa.
 
Ylös