Kesäharjoittelutopic 2010

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Ratahan on helppo, jos ei sada. Ei ole Åbo-miehille ongelma.
Rata ei ole sinänsä helppo, mutta vaatisi autoihin lisää potkua jotta taidollisia eroja saisi aikaan. Nyt lähtöjärjestys menee melkolailla painon ja autotuurin mukaan, mikä ei minua tietenkään haittaa kun pitäisi jossain vaiheessa alkaa niitä pisteitäkin kerätä.

Mutta jos olette järkkärien kanssa puheissa notta ajoon saataisiin haastetta, niin:

Simppelit ja toimivat ohjeet vauhdikkaamman etenemisen varmistamiseksi.

1. Tehosta hengitystä
2. Tehosta nesteytystä
3. Varmista että sytytys pysyy kaikesta huolimatta skarppina
4. Vältä turhaa kitkaa
5. Tehosta dynaamisuutta hydrotilassa
6. Kevennä lastia
7. Kasta tulppaa aina kun siihen tarjoutuu tilaisuus

Pistä toimeksi ja muista raportoida vauhtisi kehiyttymisestä. Onnea matkaan.
Josko tuollaiset...
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Sateella ajamaan pääseminen kyllä aina hyväksi tulevaisuutta ajatellen.
Eikä sillä, nyt ei ajoni Forssa1ssä ollut viime vuoden tasoa jostain syystä. Kerran oli Turun sisäradalla sunday openissa b-finaali, jossa olin häntäpäässä ja kierrosajoissa sinä päivänä DW:tä jotain puoli sekkaa perässä. Mysteeri.
Kerran rinneautoradalla kilinkarvat ajoi kesän pohjat 40,6 ja itse samalla autolla ajoin 7 kymmenystä hitaammin. Sitten seuraavalla kerralla ajoin kesän kakkosajan 41,00 ja kilinkarvat meni samalla autolla heti mun jälkeen 41,08. Mysteeri tuo 7 kymmenystä.
DW ajoi nyt Forssassa #1llä kyllä hyvää vauhtia.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Vaikka Kaanaassakin sataisi, lämpimämpänä kesä-Forssakin saisi olla puolestani samalla kelillä. Sen verran erilaisista ja -painoisista autoista kyse.
Tuollainen sadekisa jäi tottakai harmittamaan ja itseluottamukselle tärkeää saada koettua sellainen merkittävästi onnistuneemmin. Melkein puoli kierrosta finaalierän matkalla pitäisi ihan hyvin nopeammin päästä. Loogiselta tuntuu että ajotyyliä muuttamalla paranee (mutten silti ainakaan kokenut ajavani erityisen erilailla 2009:ään verrattuna jolloin meni paremmin) mutta vain kokemus tuo varmuuden.
Mustia hetkiä joskus vain tuntuu tulevan, taitaa nyt Hirvosellakin olla sellaista kun ei kuulemma tiedä, mistä ero (TV pauhaa vieressä) tulee.
Ja jos sama meno(ttomuus) jatkuu, vaihdan ehkä jopa kypärää takaisin heh heh :dunno:...
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Turku Kartingissa töikaverin kanssa hieman lyhennetyllä (pari rengasta) versiolla aikaisemmista sisärataprofiilista.

Mekaanikko sanoi ennen ajojamme, että on hieman nopeampi profiili ja että hän on päässyt 21.6X (aikaisemmalla ajeli 21.8X tasoa). Ei tönitty renkaita ja oltiin päivän ensimmäiset ajajat.

Oma paras 21:19, töi kaveri 21:35.


Erittäin hyvä fiilis jäi jälleen.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Vaikka Kaanaassakin sataisi, lämpimämpänä kesä-Forssakin saisi olla puolestani samalla kelillä. Sen verran erilaisista ja -painoisista autoista kyse.
Tuollainen sadekisa jäi tottakai harmittamaan ja itseluottamukselle tärkeää saada koettua sellainen merkittävästi onnistuneemmin. Melkein puoli kierrosta finaalierän matkalla pitäisi ihan hyvin nopeammin päästä. Loogiselta tuntuu että ajotyyliä muuttamalla paranee (mutten silti ainakaan kokenut ajavani erityisen erilailla 2009:ään verrattuna jolloin meni paremmin) mutta vain kokemus tuo varmuuden.
Mustia hetkiä joskus vain tuntuu tulevan, taitaa nyt Hirvosellakin olla sellaista kun ei kuulemma tiedä, mistä ero (TV pauhaa vieressä) tulee.
Ja jos sama meno(ttomuus) jatkuu, vaihdan ehkä jopa kypärää takaisin heh heh :dunno:...
Sadekisoissa autoerot muodostuvat niin merkittäväksi, että sitä hyvällä autolla tuntee itsensä aivan kuningaskuljettajaksi ja huonolla itseluottamus karisee. Viime vuonna Forssa II:ssa kun tein Haikki-tyylisen nousun, niin ajattelin, dass Ich der ultimative Regenmaistern bin (anteeksi saksankielentaitoiset jos kirjoitusvirheitä), mutta Forssa III:ssa kun sain huonon auton, menivät kaikki A-finaalissa ohi ja itseluottamus karisi koko loppukaudeksi. Nyt alkaa vasta vähitellen palautua usko omaan tekemiseeni
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
No voi perse. Tarkottaako tämä sitä, että mun itseluottamus ajon suhteen on ton ykkösauton takia mennyttä vuodeksi. :( :jaska:

Vitosella kun ajoin, niin olo oli nimenomaan Regen Meistermainen. Mutta sitten kun ykkösellä itku kurkussa väänsin menemään, niin kyllä maitojunan aikatauluja tuli radalla jo useampaan otteeseen mietiskeltyä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Sadekisoissa autoerot muodostuvat niin merkittäväksi, että sitä hyvällä autolla tuntee itsensä aivan kuningaskuljettajaksi ja huonolla itseluottamus karisee.
Tähän on helppo yhtyä. Viime vuonna Forssa III:ssa mulla sama juttu kuin minkä mainitsit itse,
hyvä auto C-finaaliin ja ihan ylivoimanen voitto tuli. Tuntui pysyvän kuin liimattu
radassa kiinni ja sen lisäksi sopi käteen kuin valettu.
B-finaalissa sitten alle heikompi auto mutta sama yritys päällä, kas kummaa kun lipsahti heti
lepikkoon ja sitä kautta homma kusahti sit lopullisesti :D
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Sadekisoissa autoerot muodostuvat niin merkittäväksi, että sitä hyvällä autolla tuntee itsensä aivan kuningaskuljettajaksi ja huonolla itseluottamus karisee.
Mä en kyllä koe itseluottamukseni karisseen, vaikka ajoinkin tämän vuoden Forssa I:ssä sillä ykkösellä (vrt viime vuoden Forssan sadekisat, joissa tuli pärjättyä huomattavasti paremmin). Se auto nyt vain yksinkertaisesti oli taitotasolle liian vaikea että olisin osannut ajaa sillä ajaa. Ja muutenkin mulla on viim. parin kuukauden aikana mennyt itseluottamus parempaan suuntaan..

Mietiskelin tuossa viikonlopun aikana sellaistakin asiaa, että verrattuna viime kauteen niin nämä pari ekaa kisaa ovat olleet paljon mielekkäämpiä kuin viime kauden vastaavat (itsellä Myllypuro & Toijala). :)
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Se auto nyt vain yksinkertaisesti oli taitotasolle liian vaikea että olisin osannut ajaa sillä ajaa.

Jos nyt yhtään lohduttaa, niin me oltiin kaikki sen kanssa vähän niinkuin matkalippu kourassa. Itse otin hyvänä treeninä sen, kun paineetkin oli luokkaa "lumipallona helvetissä". Oli tosiaan vasta kolmas sadekisa itsellekin, joten aika rookie olin itsekin noissa oloissa.:)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Eilen tuli käytyä hyvinkäällä ajamassa saynoto4stroke:n kanssa.
Oli kauden ensimmäiset ajot heillä ja kartit olit vielä melko `tukossa` mutta kunhan niille saadaan lisää kilometrejä niin kulkevat kuukauden päästä kisassa jo varmasti täysin erilailla.

Haikki auto #27: 50.07
#26: ei aikaa, veikkaan noin 51.00

SNT4S: #30: 49.49

Yritettiin kisata mutta huomasin pian että on aika vaikea ottaa mutkissa kiinni kun jää suorilla 4 autonmittaa ja shikaanissa menee aina veto hetkeksi pois päältä. auto #30 toimi suorilla mutta hitaista mutkista lähti huonosti. #26 pätki niin paljon että ajoin vain pari kierrosta sillä.
Viimeisessä mutkassa oli ajolinjalla iso vesilätäkkö(!) joka aiheutti pari ylimääräistä sydämentykytystä kun ajaessani SNT4S:en perässä hän vetikin surutta lätäköstä heittäen kaikki vedet päälleni:D ja sain autoon hallintaan takaisin vasta kokonaan kanttarin päällä.
Mutta selitykset pois, SNT4S perässä ajaessani huomasin hänen ajavan siellä paremmin kuin koskaan.

Ylihuomenna kisat taas käyntiin kaanassa ja odotan kovaa vääntöä sielläkin! Ja hyvältä näyttää kelin puolesta:)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Mutta selitykset pois, SNT4S perässä ajaessani huomasin hänen ajavan siellä paremmin kuin koskaan.
Sellaista se on kun on tasavahva velipoika :) Meillä ei kolmas aja niin paljoa, menisi kanssa kovaa...
 
Ylös