Kävin sitten ajamassa tehotreenit KIC:ssä ennen kisaa, 4 vetoa tuli ajeltua. Ja ilman painoja (ei näkynyt tuttuja ja se systeemi on itselle vieras, eli sen kokeileminen jää sitten kisaan) ja tulokset oli seuraavanlaiset:
#12, 33.438
#1, 32.737
#12, 32.754
#12, 32.224
Auto #12 on tuolla useasti, koska ennen 3. vetoa ratahenkilökuntalainen sanoi sen olleen hyvä, joten hyppäsin siihen. Se kyllä tuntuikin jotenkin kivemmalta & paremmalta ajettavalta kuin #1 vaikka aika tossa 3. vedossa olikin vähän huonompi.
Ekan vedon 33-alkuiselle ajallekin löytyy selitys: kyseisessä ajoerässä oli jokunen melko kokemattomalta (ihan kuin itse olisin kokenut
) vaikuttanut kuski (taisi olla jotkut ulkomaalaisia), ainakin otteista päätellen.. Kerran-pari oli keltaiset ja muutenkin sai väistellä.. No, varmasti mäkin olen ollut "yhtä kiva" tapaus kun ajamista aloittelin.
Puhtaiden kierrosten saanti ei ollut helppoa. En usko että edes toi 33.4 on osunut kohdalleen.. Ohituksia tuli aika paljon, en nyt ihan heti muista toista päivää jolloin olisin niin monta ohitusta tehnyt yhden ajoerän aikana. Oli kyllä hyväää harjoitusta itselle..
Toka veto autolla #1 ja aikakin tippui sinne 32,7 tasolle. Pystyi ajamaan enemmän omaan tahtiin, kun ei ollut hitaampia edessä. Autosta ei mitään sen ihmeellisempää ole, tykkäsin kyllä enemmän #12sta. 32,7 ei kuitenkaan riittänyt, joten ajoin vielä pari ajoa tavoitteena saada rikottua edelliskerran 32,5. 3. vedossa se ei ihan onnistunut, vaan aika huononi hieman (pysyi kuitenkin 32,7 tasolla). Vikaan vetoon jatkoin #12lla ja yritettyäni noi kaikki 4 ajoerää, parhaaksi ajaksi tuli ajettua 32.224. Noin 0,300s parannusta viime kertaan.
Siinä se, ihan mukavasti meni, jäi hyvä fiilis. Rata on mukavan vauhdikas, mutta se tuntuu myös haastavalta. Lähinnä yritin hakea ajolinjoja sekä keskittyä siihen, missä kohtaa mutkaa kaasu pitäis avata (tuntuu olevan itselle ongelmallinen asia).. Ja tuo 32,2 vaikuttaa hyvältä ajalta siihen verrattuna, mitä muut on ajaneet.