Örfil
Guest
Tule näyttämään mallia.Vuokra-autoissa nyt pystyy lähinnä istumakorkeudella ja omaa vartaloa liikuttelemalla vaikuttamaan. Jos pito on liian kehno nojaa mutkissa ulos, jos puskee kumartuu samalla ettenpäin.
Tule näyttämään mallia.Vuokra-autoissa nyt pystyy lähinnä istumakorkeudella ja omaa vartaloa liikuttelemalla vaikuttamaan. Jos pito on liian kehno nojaa mutkissa ulos, jos puskee kumartuu samalla ettenpäin.
Höpötys teki kahden sekunnin eron kierrosaikaan. Matti ja Teppo sai turpaan aika pahasti.Joo Racer on avulias kaveri, ilmastointiteipataan niitä kumipenkkejä pinoon siihen.
No ei, muistan kun hän silti höpötti korkeammasta painopisteestä varikolla.
Olen miettinyt, usko vaan. Teppo sai 4 sekkaa sua huonomman auton ja Andy&Nipsu lensi suhun verrattuna. Ittekin PITÄISI ylipäätään ajaa sinnepäin oikein märällä ni kerkeis kisaamaankin teidän kanssa. Ei auta kuin odottaa sadeajoja ja ajaa edes viime vuotisella tasollani.Höpötys teki kahden sekunnin eron kierrosaikaan. Matti ja Teppo sai turpaan aika pahasti.
Mieti sitä :thumbup:
Kuka lensi kuka ei: olin omassa finaalissa 3. nopein ja 4. sija tuli ainoastaan spinnin takia. Jalka muistuttaa edelleen kyntösessioista. Veljekset jäi sekuntikaupalla vaikka välillä nurmea niitinkin.Olen miettinyt, usko vaan. Teppo sai 4 sekkaa sua huonomman auton ja Andy&Nipsu lensi suhun verrattuna. Ittekin PITÄISI ylipäätään ajaa sinnepäin oikein märällä ni kerkeis kisaamaankin teidän kanssa. Ei auta kuin odottaa sadeajoja ja ajaa edes viime vuotisella tasollani.
Mutta sillä #1llä aika harva olisi noin kovaa päässyt. Oma kierrosaika heikko oman tekemisen johdosta. Parastaan yrittäen seuraaviin ajoihin vaan:dunno:Kaipa tuo psyykkaus on sitten toikin aiheesseen liittyvää "ajotekniikkaa".
Se puree itselle ainakin, jos psyykkaaja on oikeasti varteenotettava vastus. Ei minulla muuta
Juuri niin. Omasta puolesta on pakko nostaa hattua DickW:lle, kun sai piiskattua ykkösen noinkin hyvään vauhtiin.Mutta sillä #1llä aika harva olisi noin kovaa päässyt. Oma kierrosaika heikko oman tekemisen johdosta. Parastaan yrittäen seuraaviin ajoihin vaan:dunno:
Auttoi tai ei, oma auto oli hyvä ajettava ja sain sen kääntymään mutkiin hyvin.Mutta aiheeseen: Toki tuollainen korkeuden säätö auttaa balanssissa, mutta ainakin itsellä ajoasento kärsii jo niin paljon etten usko sen kannattavan.
Oli kyllä positiivinen ylläri, että onnistuin pitämään vaikeissa olosuhteissa tuollaista vauhtia ja noin kovatasoisessa finaalissa! Omalle kohdalle osui hyvä auto, mutta kierrosajoista päätellen taisin joka tapauksessa tehdä jotain oikeinkin.Kaks sekkaa jäin Haikista ja Nipsusta, mutta siinä on se ero rattimiesten välillä.
Auton piikkiin en tuota laita vaan nostan hattua äijille että ovat vaan nopeampia sateella. Kuivalla sitten taas eri tsembalot Kaanaassa.
Digi veti kyllä huikeesti ykkösellä:thumbup:Mutta sillä #1llä aika harva olisi noin kovaa päässyt. Oma kierrosaika heikko oman tekemisen johdosta. Parastaan yrittäen seuraaviin ajoihin vaan:dunno:
Tulostoikissa tuli jo mainittua. Tekninen vika. Se oli onneksi semmoinen, että se ei estänyt ajamista ja täydellä ajotyylin muutoksella sitä pystyi vähän paikkailemaan. Pientäkään virhettä se ei antanut anteeksi ja siksi se oli heti perä menosuuntaan.Veljekset Matti ja Teppo oli pe ihan heittopusseja. Sitä ei voi ihan vaan "autotuurin" piikkiin laittaa, odotin kyllä veljeksiltä paljon kovempaa suoritusta. Onko selitystä?
Etkö vain halua ymmärtää #1ssä olleen vikaa? Oma ajoni sensijaan ei ollut mitään mitä itseltäni odottaisin. Seuraavaa kertaan voin taas vaikuttaa itse.Veljekset Matti ja Teppo oli pe ihan heittopusseja. Sitä ei voi ihan vaan "autotuurin" piikkiin laittaa, odotin kyllä veljeksiltä paljon kovempaa suoritusta. Onko selitystä?
Itse silloin siihen vastasin (koska en halua paskaa fiilistä toiselle):Katsomosta on hyvä arvostella (en tarkoita jakkuesia) mutta kyllä omasta mielestäni tein parhaani sillä autolla ja kommentit "ajoit ihan päin helvettiä" eivät olleet ihan mukavia. Enkä sellaista palautetta yleensäkään kaipaa kun en sellaista muillekaan ole antanut enkä anna. Muuten oli ihan kiva päivä.
Ja juuri ennen viime kisaa menin höpöttämään ettei mulle ole kuittailtu ja se on mukavaa se...Pirun paljon on kanssa kiinni, mikä auto sattuu sopimaan kenenkin tyylille, esim. Andy oli kyllä nopeampi sillä Parabolican jälkeisellä välisuoralla, sekä alkoi pääsuoralla ja takasuorallakin hieman saavuttaa. Ja sanoihan Andy itsekin #5n pidon tuntuvan paremmalta, ja siltä se jarrutuksissakin näytti. RX nopeampi sitten taas siinä ylämäessä hitaan mutkan jälkeen, ja vielä vikan vasurin jälkeisen suoran alussa karkasi. Kumpikaan ei ajanut päin helvettiä, vaan kieli keskellä suuta pidettiin nokka menosuuntaan ilman ratkaisevia virheitä. Kierroksellaohitus sen ratkaisi, enkä usko että ilman sitä Andy olisi noussut ilman RX:n virhettä. Kerranhan välisuoralla Andy jarruttikin ohi mutta hiukan pitkäksi se viimeinen vasuri, ja kiihdytyskilpailua mutkasta ulos jossa näkyi #6:n paremmuus siinä tilanteessa. Näillä autoilla oli ihan eri vahvuudet sadekelillä.
Muutenkin tässä sarjassa JOKAINEN KUN ANTAA PARHAANSA, tekee yhtä hyvää työtä ja uskoakseni haluan näihin karkeloihin vielä monen monta kertaa...
DickW:lle kiitoksia, tämä oli hyvä pätkä. Mielenkiinnolla luin. Tykkään muutenkin kun kokeneemmat kuskit avaavat näitä autojen ajettavuuden ja ongelmien yksityiskohtia.
Siitä aiheutui syy oikealle käännettäessä, että se puski. Edessä oli kumipinta-alaa vähän. Jotta pinta-alaa sai lisää, niin autoa täytyi jarruttaa ja kääntää samaan aikaan, jotta saatiin oikea takarengas ilmaan ja vasen eturengas kokonaan asfalttiin kiinni. Tämä oli kriittisin hetki.
Minä laitan Forssassa aina lisäpenkin sen takia, että silloin en tarvitse poljinpintoja yltääkseni polkimille (paitsi seiskalla) ja nykpainoisena istuin minulle juuri sopivan kapea silloin. En tiedä huomasitteko, mutta viime kerralla pinosin vielä vaahtomuovinpaloja lisäpenkin alle ja taakse. Tarkoituksena oli saada painopistettä eteen -> yliohjaavaksi. Sitä en tiennyt että istumakorkeus vaikuttaisi sateella, mutta näköjään sitten fiksusti toiminCmoney istuu siis seuraavassa sadekisassa kahden metrin korkeuteen korotetulla ajopenkillä?
Ai tässä puhutaan vanhoista kisoista. Siinä oli kaksi tasavahvaa kuskia ja kaksi tasavahvaa, tosin eri lailla tasavahvaa autoa, ja tsägähommiksi meni että vedin pidemmän korren silloin. Viime kaudella mun ja X:n järjestys meni monta kertaa sitten toisinkin päin. Ja näin jatkossakin. Jokainen antaa parhaansaPirun paljon on kanssa kiinni, mikä auto sattuu sopimaan kenenkin tyylille, esim. Andy oli kyllä nopeampi sillä Parabolican jälkeisellä välisuoralla, sekä alkoi pääsuoralla ja takasuorallakin hieman saavuttaa. Ja sanoihan Andy itsekin #5n pidon tuntuvan paremmalta, ja siltä se jarrutuksissakin näytti. RX nopeampi sitten taas siinä ylämäessä hitaan mutkan jälkeen, ja vielä vikan vasurin jälkeisen suoran alussa karkasi. Kumpikaan ei ajanut päin helvettiä, vaan kieli keskellä suuta pidettiin nokka menosuuntaan ilman ratkaisevia virheitä. Kierroksellaohitus sen ratkaisi, enkä usko että ilman sitä Andy olisi noussut ilman RX:n virhettä. Kerranhan välisuoralla Andy jarruttikin ohi mutta hiukan pitkäksi se viimeinen vasuri, ja kiihdytyskilpailua mutkasta ulos jossa näkyi #6:n paremmuus siinä tilanteessa. Näillä autoilla oli ihan eri vahvuudet sadekelillä.
Muutenkin tässä sarjassa JOKAINEN KUN ANTAA PARHAANSA, tekee yhtä hyvää työtä ja uskoakseni haluan näihin karkeloihin vielä monen monta kertaa...
Tuossa hommassa kokemuksen etu kyllä näkyy (taitoeto näkyy aina). Mulla menee aina tosi pitkään ajaessa analysoida kaikki pienimmätkin muutokset. Sitten kun pysää varikolle, tajuaa alle minuutin, mitä olisi pitänyt tehdä kun ei tarvitse ennää keskittyä ajamiseen-Mä en pystynyt ajotapaani kauheasti analysoimaan vaan vedin hampaat irvessä tehden "mitä vaan" että se kääntyisi.
Mää yritän saada painopistettä ylöspäin lihottamalla itseäni sen verran, että poskiin tulee pari kiloa lisää kummallekin puolelle.Tarkoituksena oli saada painopistettä eteen -> yliohjaavaksi. Sitä en tiennyt että istumakorkeus vaikuttaisi sateella, mutta näköjään sitten fiksusti toimin
Poskiin saa myös enemmän massaa, tunkemalla esim. yön ajaksi kuorimattomia saksanpähkinöitä posket pullolleen. Ekana yönä menee vaan pari-kolme, mut seuraavana menee jo viisi.Tuossa hommassa kokemuksen etu kyllä näkyy (taitoeto näkyy aina). Mulla menee aina tosi pitkään ajaessa analysoida kaikki pienimmätkin muutokset. Sitten kun pysää varikolle, tajuaa alle minuutin, mitä olisi pitänyt tehdä kun ei tarvitse ennää keskittyä ajamiseen-
Mää yritän saada painopistettä ylöspäin lihottamalla itseäni sen verran, että poskiin tulee pari kiloa lisää kummallekin puolelle.
Älä nyt sijoitustani vähättele:frank:Ainoa joka ykkösestä sai jotain järkevää irti oli DickW ja se jos jokin on rattimiehen merkki, oli sitten vaikka tuloslistalla 15.