Pystyy pystyy:ahem: Ajoitko sinäkin aika-ajot ja kisat eri autolla. Itsellänihän ei auto startannu lämppärille ja jouduin vaihtamaan autoa.Katsotaan pystynkö haastamaan sua vauhdillisesti kuten syksyllä. Ja kahdella eri autolla silloin :alppu:
Jotain kisalähtöjä eri autolla, se 1:hän (en muista auton numeroa enkä tuolla sitä tarkoitakaan) otettiin sivuun kun oli 2 eri kuskilla selvästi noin sekunnin hitaampi. Vaihdoin sen DW:n kanssa ja onnekseni seuraavakin autoni kulki yhtä hyvin. Muutoin monta samantasoista tuntui olevan. Ei tainnut sunkaan kierrosajat juuri muuttua autonvaihdon myötä.Pystyy pystyy:ahem: Ajoitko sinäkin aika-ajot ja kisat eri autolla. Itsellänihän ei auto startannu lämppärille ja jouduin vaihtamaan autoa.
Hyvinkäälle? Riihimäelle? Mäntsälään?Jatkojutuista sen verran että 72 yrittää katsella meille murkinapaikkaa kisan jälkeen, olis hieman iltatapahtumaa siis tiedossa siinä sivussa kenties myös :ahem:
Hyvinkäälle, siellä me on aina perinteisesti murkinoitu Hyvingeen kisan yhteydessä :thumbup:Hyvinkäälle? Riihimäelle? Mäntsälään?
Joo finaalissa tais suht tasaväkisiä olla autot. Oli se mun toinen auto sen verran tukossa ( kukaan ei ollu vielä ajanu sillä) ensimmäisessä startissa että aikani oli huonompi kuin aika-ajossa ajamani vaikka ratahan tuli kokoajan nopeammaksi aamun kosteuden takia. Eikös kaikki muut parantaneet aikojaan aika-ajosta. onnekseni auto alkoi kuitenkin kulkea kokoajan paremmin, ekassa lähdössähän olin helisemässä saynoto4stroken kanssa. Joko se mun eka auto oli melko ylivoimainen tai sitten muut vain kiristi niin paljon vauhtiaan aika-ajon jälkeen.Jotain kisalähtöjä eri autolla, se 1:hän (en muista auton numeroa enkä tuolla sitä tarkoitakaan) otettiin sivuun kun oli 2 eri kuskilla selvästi noin sekunnin hitaampi. Vaihdoin sen DW:n kanssa ja onnekseni seuraavakin autoni kulki yhtä hyvin. Muutoin monta samantasoista tuntui olevan. Ei tainnut sunkaan kierrosajat juuri muuttua autonvaihdon myötä.
Toisin sanoen, ilahduttavan monta tasaista kaaraa tuolla on tuntunut aina olevan kunhan vaan renkaat ei ole lopussa.
Tuosta lähtien on juttua siitä syksyn ajelusta. Harmi kun ei aikoja, liekö enää tallellakaan... Se kuva kumminkin jäi että monta tasavahvaa autoa oli. Itsekin olin siinä josain erässä vasta viides, mutta vain 0,25s sun kärkiaikaa jäljessä. Ja hiomassa vielä viimeisiä kymmenyksiä. Sitten lopussa me molemmat ajettiin kumpikin jo eri autoilla mutta aivan samalla kymmenyksellä. Tiukkaa oli muihinkin joten yhdestäkään yksinään ylivoimaisesta autosta ei jääny mielikuvaa.Joo finaalissa tais suht tasaväkisiä olla autot. Oli se mun toinen auto sen verran tukossa ( kukaan ei ollu vielä ajanu sillä) ensimmäisessä startissa että aikani oli huonompi kuin aika-ajossa ajamani vaikka ratahan tuli kokoajan nopeammaksi aamun kosteuden takia. Eikös kaikki muut parantaneet aikojaan aika-ajosta. onnekseni auto alkoi kuitenkin kulkea kokoajan paremmin, ekassa lähdössähän olin helisemässä saynoto4stroken kanssa. Joko se mun eka auto oli melko ylivoimainen tai sitten muut vain kiristi niin paljon vauhtiaan aika-ajon jälkeen.
Joo kyllä se kuovi voisi olla... Voisi olla myös se läski aussi (ei Alan Jones) mutta nenäprofiili ei täsmääTäältä tulee joku Saksasta tilattu Motorsport-haalari kisaamaan. Muuta "merkkiä" ei lue. Motorsport-logossa joku pitkänokkainen lintu... kuovi?
Psykologista sodankäyntiä . Ja en tainnut tehdä tuota kultainen ananas -listausta Kaanaan kisaa varten. Siellä oisin listannut sut kyllä A-finalisteihin, kuten olisin Myllypuroonkin. Mulla taas on ollut huono sää- ja autotuuri. Tai sitten hermot ei ole kestäneet....Mut on joka kerta jätetty varmojen A-finalistien listalta pois, mutta kuinkas on käynytkään.. Olen ollut A-finaalissa 2/3 kisassa.. Se on paremmin kuin monella yllämainitun listan hahmoista, esim. Andyllä itsellään.
No jos menestys jatkuisi edes 72:n veikkuussaSiellä ollaan, D-finaalissa kolmesta finaalista. Tavoitteena piestä Wilzku niin kaikki on hyvin. Tuskin tulee onnistumaan, hän kun sentään osaa radan.
Tästä tuli mieleen että voisko parikin kaveria laittaa ajo-ohjeet tuon ekan postauksen kuvan mukaan?Siellä ollaan, D-finaalissa kolmesta finaalista. Tavoitteena piestä Wilzku niin kaikki on hyvin. Tuskin tulee onnistumaan, hän kun sentään osaa radan.
Löysin öö ruzin tekemät ohjeet viime vuoden topicista.. Noista voi lähteä liikenteeseen, mutta oishan se kiva tietää vaikkapa Nasty Boyn tai WoPen versio.Tästä tuli mieleen että voisko parikin kaveria laittaa ajo-ohjeet tuon ekan postauksen kuvan mukaan?
Esim. muutama porukasta: WoPe, Andy, Nasty, Cm, DickW?
Olen muuten kirjoittanut ohjeet jo tuonne kakkossivulle tähän toikkiinTästä tuli mieleen että voisko parikin kaveria laittaa ajo-ohjeet tuon ekan postauksen kuvan mukaan?
Esim. muutama porukasta: WoPe, Andy, Nasty, Cm, DickW?
Taitaa olla yli puolet noista mutkista semmoisia, jotta jarrua tarttee? Tuohan on yhtä lusikkaa koko rata.
Kyllä. Viidessä tarvitsee
I II V IX X
+ kutonen? :doubtful:
Mitenkäs nyt on tuon öö ruzin ohjeessa helpoksi kuvatun mutka 6:n kanssa.. Se siis menee ilman jarrua, mutta pitääkö höllätä, vai meneekö kenties kokonaan kiihdytyksen lomassa tai jopa ihan lämä tiskissä?Toistanko?
Olet taas nopeampi
Noissa autoissahan tehot tunkee kunnolla takapyörille vasta ehkä 65km/h vauhdissa niin kaasunnosto riittää tiukimman mutkan jälkeiseen oikeaan.
E: Toki voihan siinä pitää kaasua pohjassa hieman pidempään ja sitten näpäyttää jarrua? Samantapainen lienee Forssan eka vasuri.
Viime kesänä meni mutkat 3 ja 4 pienellä nostamisella tai pieni näpäytys jarrua ja sit kaasupohjassa . Mutka 7 jarrun pienellä näpäytyksellä, joinakin päivinä vain pienellä nostamisella. Viime viikolla oli pakko käyttää jarrua noissa kaikissa mutkissa. Seiskan pystyy kun niin hyvä pito radalla että pääsee alle 48 aikoihin menemään kaasu pohjassa mutta ei kannata koska menee ajolinjat myöhäiseksi seuraaviin mutkiin.
Edit: Andy ehtikin jo laittaa linkin omaansa, mutta olkoon nyt tässä.Viime vuonna kuulin ratahenkilökunnan puhuvan keskenään, että Hyvinkäällä voi olla nopea monella eri ajotyylillä.
Voisin taas yrittää kirjoittaa ajo-ohjeentynkää, mutta toinen kuljettaja voi kokea Hyvinkään radan ihan eri tavalla. Ehkä ainakin sellaisille, joille Hyvinkään rata ei ole vielä tuttu, voi näistä ohjeista olla jotain hyötyäkin:
Pääsuora oikeassa reunassa koska se taipuu oikealle ennen ykkösmutkaa. Jarrutus alamäkeen, aikaisin kaasulle ja kaasulla ohjaten oikea etupyörä apexiin. Mutkan ulostulossa on kanttari, sen päältä voi ajaa jos ulostulo menee leveäksi, etua siitä ei kuitenkaan mielestäni saa. Kakkoseen sama juttu, suoran voi ajaa vasemmalla koska se taipuu lopussa. Jarrutus ehkä vähän aikaisemmin kuin ykköseen, vaikka suoran taitekohdan takia tuntuu, että jarrutus myöhäisempi. Kaasulla hipaisu leikkauspisteeseen. Nyt ulostuloa ei kannata roikottaa kanttarille asti, se on liukas ja aikaa menee hukkaan jos sen päältä ajaa kunnolla.
En muista, meneekö kolmonen lämä pohjassa hyvälläkään pidolla, auto aliohjautuu ainakin voimakkaasti. Siitä neloseen. Mietin viime vuonna, miten sen saisi sujumaan ja kuulin sivukorvalla kun Nasty kertoi vinkin jollekulle toiselle. Eli mutka läpi luistossa kaasulla kikkailemalla. Se vaatii itseluottamusta, mutta minä sain mutkan sujumaan sillä tavalla paremmin. Oikeaan laitaan vitosta varten. Aikainen jarrutus ja tosi aikaisin kaasulle. Tämä on mielestäni vaikein paikka, kun vauhti putoaa alhaiseksi, ei kone vielä vedä kunnolla. Minä en saa hyvää ulostuloa kutosta kohti. En itse asiassa tiedä, kannattaako vitonen runtata kunnolla kanttarin päältä vai hakea vauhtia kauempaa.
Kutonen melko sisältä vaikka onkin hieman parabolica-tyylinen, aliohjaaminen taas kiusaa siinä, ainakin minua. Sitten tullaan 7-8 -mutkayhdistelmään. Se menee pidosta riippuen joko pienillä nostoilla tai sitten lämä lattiassa. Tai no, olen kokeillut huonolla pidollakin nostamatta kertaakaan ja menee se silloinkin. Silloin pompitaan melko korkeiden kanttarien päältä kunnolla eikä ole nopein tapa, mutta oli kokeiltava kun Haaparanta aina sanoo että jos osuu Hyvinkäällä kanttareeseen, auto lähtee lapasesta . Mutkayhdistelmän jälkeen ysi tulee yllättäen. Siihen on jarrutettva aikaisin, muuten missaa apexin ja aikaa kuluu. Jos onnistuu, niin saa hyvän vauhdin suoralle kohti kymppiä. Sen haluaisi vetää hiljempaa, kuin millä vauhdilla se menee. Liian kovaa ei kuitenkaan kannata, koska kanttari taas liukas ja jos sinne asti valuttaa, saa takana oleva paremman vauhdin ja pääsee suoralla ohi.
Mitämitä? :doubtful:Se on sit 15 € per kanttarille ajo kisatapahtumassa.