Offtopic eli sättimistojck

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
414
Lasketaanko "kylmiltään menemiseksi" se, ettei aja harjoituksia vaan ainoastaan kilpailuja? :D
Kic vois ennen kisapäivää laittaa uuden rataprofiilin niin tulis kaikille uutena :p tai joillekki vanha profiili jos aikasemmin käytetty :D
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
414
Niin, eipä KIC:ssä oikeastaan ole enää mahdollisia rataprofiileja, joilla en olisi itse näiden yhdeksän vuoden aikana ajanut.
heh, itellä muutamasta mitä tässä on tullu silver kisoi ajettuu ja muuten vaa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137


jaa, jos olen ollenkaan oikeilla jäljillä, niin tuo tuossa on VM:n uusien autojen lisäpainolaatikko. Näyttää kovin pieneltä. Onkos tietoa, paljonko tuohon kiloja saa?
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
jaa, jos olen ollenkaan oikeilla jäljillä, niin tuo tuossa on VM:n uusien autojen lisäpainolaatikko. Näyttää kovin pieneltä. Onkos tietoa, paljonko tuohon kiloja saa?
Kuuleman mukaan sallittu maksimimäärä (terveisin VM:n henkilökunta) on 15 kg. Sinne siis saattaa mahtua enemmänkin, mutta tuon enempää sinne ei anneta laittaa, koska ilmeisesti autojen ajo-ominaisuudet kärsivät enemmästä huomattavasti. En kylläkään usko, että vaikutus voisi olla paljoa enempää kuin esimerkiksi Kart'in Clubilla.

Aion mahdollisesti kokeilla (mikäli se vain sallitaan ja mikäli se on muutenkaan mahdollista) ajamista suuremmalla lisäpainomäärällä sitten, kunhan uudet autot vain ilmestyvät.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuon enempää ei olisi tarviskaan painoja lisätä vuokrapeleihin :tongue: Muuten se ois sama kuin koripalloilijalta pätkästäisiin puoli metriä jaloista pois ennen peliä.

Hei kinkut :frank:

Juoskaa saatana...
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Tuon enempää ei olisi tarviskaan painoja lisätä vuokrapeleihin :tongue: Muuten se ois sama kuin koripalloilijalta pätkästäisiin puoli metriä jaloista pois ennen peliä.
Valitettavasti karting ja koripalloilu eivät ole sama asia.

Kyllä mä ainakin suostuisin pelaamaan koripalloa sekä 150-senttistä että 200-senttistä pelaajaa vastaan. Mutta jos radalla tulee vastaan kuski, joka yltää ajotamineissa hädin tuskin 60:een kiloon, mä kyllä vaatisin sitä 30:a rautakiloa sinne mukaan, jos sellainen mahdollisuus vain on olemassa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Asioista voi olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että itse otan mieluummin 15kg ja antaisin vastustajan ajaa ilman painoja, kuin se että ottaisin vaikka 25kg ja vastustajalle 10kg. Tuo 15kg riittää omalla kohdalla suurimmalle osaa tai oikeastaan kaikille joista yleensäkin vastusta on, tasoittamaan pelin. Eikä Ajettavuus tule niin rankasti kärsimään. En ole niin paljoa säälitasoituslisäpainoilla ajanut, että jaksaisi edes opetella käännökset oikealle. Vasemmalle ihme kyllä sen saa tomimaan. Avauskisa jää tosin muista syistä väliin. Tässä on näitä kisoja kattellu, mm. tammi-13. heinä-13. tammi-14 ja olen tullut tulokseen, että taidanpa tukea muita ratayrittäjiä enemmän...
..pl. paikat jossa nimi paperiin jo valmiiksi rikki olevista autoista.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Kuuleman mukaan sallittu maksimimäärä (terveisin VM:n henkilökunta) on 15 kg. Sinne siis saattaa mahtua enemmänkin, mutta tuon enempää sinne ei anneta laittaa, koska ilmeisesti autojen ajo-ominaisuudet kärsivät enemmästä huomattavasti. En kylläkään usko, että vaikutus voisi olla paljoa enempää kuin esimerkiksi Kart'in Clubilla.

Aion mahdollisesti kokeilla (mikäli se vain sallitaan ja mikäli se on muutenkaan mahdollista) ajamista suuremmalla lisäpainomäärällä sitten, kunhan uudet autot vain ilmestyvät.
Niin. No KIC:in autoista ei voi edes puhua samassa lauseessa. Itseä pyydettiin testamaan tuonne viime vuonna uutta kalustoa ja antamaan kommenttia mikä olisi paras: gp Racing, Sodi ( samat kuin KIC:lla:...) ja CRG. Harmittavasti missasin tuon testin mutta yhtä mieltä oli kaikki kuulemma siitä että sodit oli täysin leluja millä ei tee yhtään mitään ja CRG:n rungot oli parhaita. Nähtäväksi jää omalta osalta. Mutta ihan mielellään otan sen 15 kg rautaa niin kauan kuin se ei vaikuta liialta ajettavuuteen. Tuskinpa sinäkään esim. lähtisit samalta viivalta haastamaan hyvinkäällä Rotaxeilla vaikka mua jos painaisin 90-100kg ja sulle annettas 30kg mötikkä vasempaan etukulmaan...
 
Viimeksi muokattu:

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Asioista voi olla montaa mieltä. Itse olen sitä mieltä, että itse otan mieluummin 15kg ja antaisin vastustajan ajaa ilman painoja, kuin se että ottaisin vaikka 25kg ja vastustajalle 10kg.
Tuohan on aivan eri tilanne kuin mistä itse puhuin. Tottakai se 15 kiloa riittää, jos eroa on sen verran.

Tuo 15kg riittää omalla kohdalla suurimmalle osaa tai oikeastaan kaikille joista yleensäkin vastusta on, tasoittamaan pelin.
Niin no. Et ole paljoa ajellut Kart'in Clubilla, joten on ymmärrettävää, että olet asiasta eri mieltä.

Eikä Ajettavuus tule niin rankasti kärsimään.
Tätähän minäkin olen tässä veikkaillut.
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Niin. No KIC:in autoista ei voi edes puhua samassa lauseessa. Itseä pyydettiin testamaan tuonne viime vuonna uutta kalustoa ja antamaan kommenttia mikä olisi paras: gp Racing, Sodi ( samat kuin KIC:lla:...) ja CRG. Harmittavasti missasin tuon testin mutta yhtä mieltä oli kaikki kuulemma siitä että sodit oli täysin leluja millä ei tee yhtään mitään ja CRG:n rungot oli parhaita. Nähtäväksi jää omalta osalta. Mutta ihan mielellään otan sen 15 kg rautaa niin kauan kuin se ei vaikuta liialta ajettavuuteen. Tuskinpa sinäkään esim. lähtisit samalta viivalta haastamaan hyvinkäällä Rotaxeilla vaikka mua jos painaisin 90-100kg ja sulle annettas 30kg mötikkä vasempaan etukulmaan...
Joo, muakin pyydettiin testaamaan, mutta oli samana päivänä kisat Kart'in Clubilla. Jäi sitten testit välistä. Ja mä olen kyllä siinä käsityksessä (DW:n postaama kuva tukee näkemystäni), että se lisäpainolaatikko sijaitsee CRG:n autoissa samassa kohtaa kuin Sodin. Joten etukulmasta on turha puhua.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
On toi 15 kiloakin aika paljon. Mielestäni DW:n vertaus koripalloiluun oli hyvä. Eihän lyhyet tyypit yleensä pärjää läheskään yhtä hyvin kuin pitkät vaikka toki joitakin poikkeuksia on. Sama se on autourheilussa. Yksi hyvän kuljettajan ominaisuus on kevyt paino. Vaikka itse en ole ihan keveimmästä päästä niin olen sitä mieltä ettei autourheilussa pitäisi antaa handicappiä siitä että sattuu olemaan hyvät ominaisuudet lajin harrastamiseen. Yhtälailla samalla perusteella, voitaisiin laittaa ne lisäpainot ranteisiin, jos kuljettaja sattuu olemaan poikkeuksellisen taitava. Taito on yksi ominaisuus kuten painokin. Läskit (ja pitkät tyypit) tämänsuuntaisista kommenteistani aina ottavat itteensä, mutta läski se olen minäkin. WoPe on korjannut tilanteen mielestäni hyvin. Hän on pitkä, mutta kuitenkin niin hoikka kuin mahdollista eli antaa mahdollisimman vähän tasoitusta painosta. Loput hän sitten ottaa takaisin ajotaidoilla.

Eli kyllä. Olen sitä mieltä, että painotasoitus on epäreilu ja jos sitä pitäisi käyttää, niin 75kg olisi oikea tasoituslukema. Perusteluna se, että se on keskipituisen miehen normaalipaino painoindeksin mukaan.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137


Omat painoni ja pituuteni menevät aika liki samaan. Joskus kärsin huimauksesta, mut ei sille voi mitään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Eikös ihan virallisissakin karting-luokissa ole minimipaino olemassa, esim. Raket 120 luokassa tais olla minimipaino jossain 150-160kg paikkeilla aikuisilla?
Eikös siihenkin silloin tule kuskin osuudeksi n. 70-80kg, eli Haikin tyyppinen pieni kaveri joutuisi ottamaan 10-20kg lisäpainoa?
(paljonko Raketin paino muuten on?)

Painorajoja toki monessa luokassa autourheilussa on, ja niissä kevyet kuskit joutuu ottamaan lyijyä mukaan päästäkseen tavoitteisiin.
F1:ssä toki on juuri toisinpäin eli kaikki kuskit joutuu laihduttaan :D

Mutta joo, mun mielestä on ihan hyvä että pitkässä kaudessa on pari sellaistakin kisaa joissa lisäpainoja voidaan käyttää.
Mielipiteet on kuin persereikä, jokainen omaa sellaisen :ahem:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
75 sopii itsellekin. Saa se olla myös 80. Suurinta nannaa kuitenkin on, jos VM pääsee pääkaupunkiseudun "kilpailussa" niskan päälle. Toivotaan että tuo 15kg riittää siihen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
75 sopii itsellekin. Saa se olla myös 80. Suurinta nannaa kuitenkin on, jos VM pääsee pääkaupunkiseudun "kilpailussa" niskan päälle. Toivotaan että tuo 15kg riittää siihen.
Noh pääasia olisi että VM:lle tulisi kunnon kalusto, oli se sitten painolaatikoilla tai ilman.
Rata itsessään on sisäradaksi niin hieno että ansaitsee hyvät autot.
 
Ylös