KKWCS Season 2010, round 5, Forssa II GP

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Omasta kokemuksestakin voin kertoa, itselläkin ennen KKWCS-uraa on ollut homma yhtä vuoristorataa. Vuoden sisään nousu ja lasku. Nyt itsekin odottelen taas sitä nousua......on se ennenkin aina tullut:thumbup:....kerran käy kunnon säkä, niin motivaatiokin palaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Puhis: ensinnäkin oppia ikä kaikki, sulla on vielä nousukäyrää jyrkästi jäljellä ajamisen suhteen kuitenkin, ja eka kerta Hyvinkäällä niin ei voi mahdottomia vaatiakaan heti alkuun.
Lisäksi tuo epäonnen putki minkä listasit on aika lyhyt vrt. mun viimeseen vuoteen ;)
Tänäänkin 5min aika-ajon aikana hajos vain 2 autoa mun alla :D
(epäilen virhettä transpondereissa tuon mun ajan takia, niin paljon se luisti etten mä sitä varmaan ite tehny :D)

Eli tsemppiä, kyllä se vauhti ja tuuri sieltä alkaa löytymään.
Ja mukaan vaan jatkossakin :)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Myl: Tuurilla B-finaalissa, en päässy miinan saaneesta Follosta edes ohi.
For: Sadetuuri, auto ei edes pysynyt radalla finaalissa ja naurun kohteeksi.
Kna: Toiseksi viimeinen, varmaan viimeinen olisin ollut ilman Wiltzkun spinnausta.
Hyv: Auto lahosi alle jo about startissa.
Myllis: ei ollut tuuria, kävit siellä kuitenkin ihan hyvin testaamassa ja ajat parani testeissä tasaseen.
For: ok sadetuuri, mutta sanoisin enempikin että finaalissa paluu todellisuuteen kun kuitenkin oli eka kerta ulkoradalla, eka kerta Forssassa ja eka kerta sateella.
Naurun kohde et kuitenkaan ollut, ei sinne A-finaaliin ihan tyhjin käsin kuitenkaan päästy.
Kaa: taas uusi rata, näitä sattuu kuitenkin ja Wilzku on sielläkin harjotellut reilusti.
En sanoisi pahaksi sijotukseksi, siellä paino vaikuttaa paljon eli ei nyt varsinaisesti kyvyistä kerro mitään.
Hyv: näitä oli monella, Jussille kävi samoin, mulla hajos 2 autoa aika-ajossa jne jne...
Nää on pakko hyväksyä, harmi että osui finaaliin kuitenkin...

Pointtina siis ettei tuo nyt mitään pahaa säkää ole ollut, Dickilläkin tää vuosi ollut takkuista, CM:lla ja mulla myös....
Eli samassa veneessä ollaan :ahem:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Niin. Viehän se motivaation, kun tietää, ettei voita Haikkia tai Wopea vaikka nämä ajaisivat silmät kiinni ja vasemmalla kädellä. Symppaan siis kyllä Puhiksen tuskailua. Enpä itsekään vuoden tauon aikana muistanut olevani näin hidas. Mutta ehkäpä taas hetken mietinnän jälkeen ajokärpänen puremineen voittaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Niin. Viehän se motivaation, kun tietää, ettei voita Haikkia tai Wopea vaikka nämä ajaisivat silmät kiinni ja vasemmalla kädellä. Symppaan siis kyllä Puhiksen tuskailua. Enpä itsekään vuoden tauon aikana muistanut olevani näin hidas. Mutta ehkäpä taas hetken mietinnän jälkeen ajokärpänen puremineen voittaa.
No et sä nyt niin hidas ole. Pesit mutkin hyvällä ajalla treeneissä, se että ei vain aika-ajossa luonnistunut (kuten mulla viime vuonna Hyvingeellä) niin vielä kerro mitään vauhdista...
Hyvä siitä tulee, ainakin itse huomannut että Hyvinkäällä on niin paljon opittavaa edelleen itsellä että yksin jo se pitää motivaatiota yllä :)

edit. mutta juu, symppaan tota fiilistä myös. ihan tarpeeksi kokemusta on huonosta tuurista viimesen vuoden ajalta kuitenkin itselläkin... :dunno:
 

Makkonen

Guest
MUKAVAAhan tuo ajaminen on, mutta kun oma "ajotaito" ei riitä tässä sarjassa niin vähiin tulee jäämään ajaminen. Kuskit & yleisö on viimosen päälle mukavaa porukkaa, siitä kiitokset. :thumbup:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
kerran käy kunnon säkä, niin motivaatiokin palaa.
Tähän on helppo yhtyä. Aika-ajon jälkeen olin jo heittämässä pyyhettä kehään kunnolla kun se auto simahti radan perälle...
Kolmosruutu + hyvin mennyt kisa vauhdillisesti antoi semmosen piristysruiskeen että jaksaa taas hetken eteenpäin :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ei kannata jäädä vastoinkäymisiin rypemään, kyllä se siitä kunhan tulee enemmän kokemusta.

Tässä on niin kovatasoinen sarja että vaatii huippuonnistumista/tuuria olla kärjessä. Ei Roomaakaan rakennettu päivässä. :)

Tsemppiä vaan ja kisoihin mukaan.
Voi kuule, ei haittaisi vaikka olisin viimeinen joka kisassa jos edes saisi yrittää.
Voin kyllä kokemuksesta sanoa, että tiedän miltä tuntuu kun pelit ei kestä. Sille ei vaan mahda näillä vuokrakarteilla mitään.

Itekin oon monta kertaa ollut lopettamassa, mutta jostain se motivaatio ja usko on aina löytänyt tiensä takaisin. Viimeistään kun istuu ratin taakse.
Epäilen vahvasti. Varsinkin kun tän kauden kisat on ollu tätä luokkaa:

Myl: Tuurilla B-finaalissa, en päässy miinan saaneesta Follosta edes ohi.
For: Sadetuuri, auto ei edes pysynyt radalla finaalissa ja naurun kohteeksi.
Kna: Toiseksi viimeinen, varmaan viimeinen olisin ollut ilman Wiltzkun spinnausta.
Hyv: Auto lahosi alle jo about startissa.

Mitä seuraavaksi, meteoriitti niskaan? Ehkä rengas puhki ja nopeimman suoran päässä puuhun/seinään? Ei kiitos.
Komppaan PeePeetä ja totean, että Puhiksen ajohistoria kuulostaa pitkälti samankaltaiselta kuin mulla vuonna 2008.. Olin kisasta toiseen porukan viimeinen jopa sekuntikaupalla, ja ihan hukassa kaikilla radoilla.
Toijalassa sitten tapahtui käänne. Tykkäsin radasta, ja sattui hyvä autotuuri. En ollutkaan enää kisassa viimeinen, mutta tällöin tuli muiden kommenteista fiilis, että se oli vain ja ainoastaan tuurin ansiota..
Harkitsin tuolloin lopettamista, koska ei huvittanut ajella yksinään hännillä ja jos jossain voitan jonkun niin saan tuuripeikon leiman..
Ja sitten jos sattui surkea tuuri, niin tuntui että sain vain ansioni mukaan. Huonolle kuskille huono auto jne.

Noh, en kuitenkaan luovuttanut vaan jatkoin.. Se kannatti, koska pikkuhiljaa kuitenkin kehityin kokoajan ja sen huomasi muutkin, ettei enää ollut pelkästään tuurista kiinni hyvät suoritukset..

Ei siis kannata lannistua! Kokemus karttuu ajamalla ja mitä enemmän kokemusta, sen parempia tuloksia tulee. Jos jatkat tänä vuonna aktiivisesti ajamista, pääset ensi vuonna 'jo ihan ajamallakin' B-finaaliin!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tähän on helppo yhtyä. Aika-ajon jälkeen olin jo heittämässä pyyhettä kehään kunnolla kun se auto simahti radan perälle...
Kolmosruutu + hyvin mennyt kisa vauhdillisesti antoi semmosen piristysruiskeen että jaksaa taas hetken eteenpäin :)
Itsellä paras piristysruiske oli Forssa I:n jälkeen, (vaikka vm-sarjaa sekin oli) kun Nasty tuli antamaan reilun tunnustuksen kunnon haasteesta. Ensin luulin saavani nokkaan, mut ei sittenkään. Antaa uskoa vaan siihen että mahdollisuudet on ketä vastaan tahansa, kun kalusto edes suunnilleen tasoissa.:eek:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Epäilen vahvasti. Varsinkin kun tän kauden kisat on ollu tätä luokkaa:

Myl: Tuurilla B-finaalissa, en päässy miinan saaneesta Follosta edes ohi.
For: Sadetuuri, auto ei edes pysynyt radalla finaalissa ja naurun kohteeksi.
Kna: Toiseksi viimeinen, varmaan viimeinen olisin ollut ilman Wiltzkun spinnausta.
Hyv: Auto lahosi alle jo about startissa.

Mitä seuraavaksi, meteoriitti niskaan? Ehkä rengas puhki ja nopeimman suoran päässä puuhun/seinään? Ei kiitos.
Myllis: ei ollut tuuria, kävit siellä kuitenkin ihan hyvin testaamassa ja ajat parani testeissä tasaseen.
For: ok sadetuuri, mutta sanoisin enempikin että finaalissa paluu todellisuuteen kun kuitenkin oli eka kerta ulkoradalla, eka kerta Forssassa ja eka kerta sateella.
Naurun kohde et kuitenkaan ollut, ei sinne A-finaaliin ihan tyhjin käsin kuitenkaan päästy.
Kaa: taas uusi rata, näitä sattuu kuitenkin ja Wilzku on sielläkin harjotellut reilusti.
En sanoisi pahaksi sijotukseksi, siellä paino vaikuttaa paljon eli ei nyt varsinaisesti kyvyistä kerro mitään.
Hyv: näitä oli monella, Jussille kävi samoin, mulla hajos 2 autoa aika-ajossa jne jne...
Nää on pakko hyväksyä, harmi että osui finaaliin kuitenkin...

Pointtina siis ettei tuo nyt mitään pahaa säkää ole ollut, Dickilläkin tää vuosi ollut takkuista, CM:lla ja mulla myös....
Eli samassa veneessä ollaan :ahem:
Omia 2010:
Myl: Ainoa autosäkä (2. paras)
For: Auto sammui a-ajossa jonka jälkeen heti rata kuivui. Kisaan keskikastin #6 jolla olin kyllä itsekin hidas.
Kaa: 3 huippuautoa, 5 hitaampaa. Toki itselle osui vain jälkimmäisiä.
Hyv: Treenit näytti että podiumista voin ajaa, samoin yllätyksekseni merkityksetön sadeharkka ennen a-ajoa. Sitten "hiukan" kuskien järjestykset vaihtuivat kun autotkin.
...kerran käy kunnon säkä, niin motivaatiokin palaa.
Joo. Järkkärille toive että heittää minut ja tiimikaverini eri aika-ajoryhmiin. Aina kuvittelen että kun meitä on 2, tod. näk. toisella voisi käydä säkääkin. Hyvin on kiertänyt. Samoin esim. Andynkin: Ajanut 2010 4 a-ajoa + 4 kisaa ja huippuautoja(/säkää, kun ajoryhmä sateisin) osunut 0 kertaa. No mutta seuraava kisa ja ollaan vasta 50% kaudesta ajettu.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Sais tännekin kuivaa tulla joskus, enpä ole enää varma osaako sitä edes ajaa kuivalla. Tänään taas sadekeli, kun lähden täydentämään lähtöruudukkoa.
 

Örfil

Guest
Joo, meillä on Askon kanssa salareenit tänään Nokialaisten kanssa. Ja sadetutkahan näyttää taas perinteistä FORSSALAISTA :D:thumbup:

Sinne vois perustaa samaan yhteyteen jonkun herkkusienifirman! Kosteutta riittää...
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kisat ajettu lähes kuivissa olosuhteissa. Hyvin edustettiin Jussin kanssa KKWCS:tä, vaikkeikaan aivan täydellisesti. Tarkempaa rapsaa hieman myöhemmin...
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Matkalla Forssaan satoi suurimman osan matkaa, välillä aika rankastikin. Sadekisaa odoteltiin.

Aika-ajo

1. Herra T #2 41,72
2. Asko #5 41,92
3. Racer #1 42,29
...

Aika-ajot ajettiin kokonaan kuivassa. Oma ajo kulki hyvin ja mukava oli pitkästä aikaa ajaa kuivalla radalla Forssassa. Yllätyin kun olin Racerin edellä, mutta syynä pitkälti kai autojen ero minun hyväkseni.

Kisa 1

1. Racer #4 42,755
2. Herra J #5 42,650
3. Asko #3 42,972
...

#3 oli todella liukas verrattuna #5:seen. Harkitsin jo lämmittelykierroksella varikolla käyntiä, mutta ajattelin kuitenkin, ettei se niin paha ole.

Jossain vaiheessa ensimmäisen viiden kierroksen aikana Herra J väänsi vastuttomasti ohi autolla #5 ja tipuin neljänneksi. Vettä alkoi ripottelemaan noin kierroksien 7-9 välissä. Ensimmäisen kerran kun kostealla radalla tulin ekaan nopeaan mutkaan, jarrutin reippaasti, mutta silti liian vähän. Hiekalle ja yksi tai kaksi jannua livahti ohi.

Kuitenkin huomasi ettei muilla kuin mulla ja Racerilla ollut juurikaan sadekelin kokemusta. Radan kastuessa aloin heti tekemään nousua, kunnes olin sijalla kolme, edellä vain Herra J ja Racer. Saavutin Herra J:täkin hyvää tahtia, mutta heti kun rata alkoi jälleen kuivumaan alkoi ero jälleen kasvamaan tasaisesti. Ja sitten tulikin ruutulippu.

Kisa 2

Tähän lähettiin edellisen kisan tuloksilla, mutta autot vaihdettiin.

1. Herra T #5 41,73
2. Asko #1 42,52
3. Racer #2 42,48
...

Viimeinen kisa ajettiin kokonaan kuivalla. Herra T nousi #5:sella nopeasti kolmanneksi. Parin kierroksen jälkeen peesailun jälkeen meni minusta ohi heittämällä ja saavutti nopeasti Racerin.

Racer peitteli oikein lahjakkaasti ja sain poikien taistellessa kurottua eron lähes kokonaan umpeen. Sitten viimeisessä tiukassa vasurissa sattui kosketus ja Racer pyörähti ympäri. Pääsin tilanteesta siististi ohi, mutten aivan päässyt Herra T:n kantaan. Pian hän sitten kuitenkina karkasi ja ajoi voittoon.

---

Oikein mukavat kisat oli ja itselle jäi ihan hyvä maku suuhun. Vähän harmitti vitosauton hyvyys, mutta pääsinhän itsekin sillä aika-ajossa koittamaan, joten sikäli ei valittamista.

Kiitokset Racerille kisamahdollisuudesta! Ja kiitokset myös radan henkilökunnalle, kaikki autot pelittivät moitteettomasti, eikä niissä kai nyt kai sitten kovin isoja nopeuseroja kuitenkaan ollut, kun vertailee mun ja Racerin aikoja keskenään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
oho, Askolla vauhti päällä :thumbup:
sääli että taas on noita autoeroja kuitenkin.... mutta kuiva keli olis nyt pääasia ens kisaan!
 
Ylös